5ος κύκλος – Προτάσεις που έχουν προκριθεί



Απριλίου 12, 2012

Ο 5ος κύκλος των labs.OpenGov  ολοκληρώθηκε στo  τέλος  Ιανουρίου 2012 και είναι αφιερωμένος στην υποβολή προτάσεων  για την μείωση του λειτουργικού κόστους των φορέων του δημοσίου και στην  βελτίωση των  διοικητικών διαδικασιών που αφορούν στις συναλλαγές της δημόσιας διοίκησης με πολίτες και επιχειρήσεις

Στο πλαίσιο του 5ου κύκλου των labs.OpenGov έχουν προκριθεί οι παρακάτω προτάσεις οι οποίες θα παρουσιαστούν σε ανοικτή ημερίδα στις 24/4/2012 στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης.

1. Fax2mail για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου 

2. Rural Inclusion – Παροχή υπηρεσιών η-διακυβέρνησης για μείωση
διοικητικού κόστους

3.   Εφαρμογές online εξυπηρέτησης και ενημέρωσης πολιτών (G2C) στον
Οργανισμό Εργατικής Εστίας – (Πλατφόρμες & τεχνικά εργαλεία που
έχουν αναπτυχθεί)

4. Εκμετάλλευση/ αξιοποίηση «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» Διακίνησης  ΑΔΑ G2G ,
5.  Ανασχεδιασμός των διαδικασιών αγορανομικών και τελωνειακών
ελέγχων στο Γενικό Χημείο του Κράτους.

6.  Κανονική άδεια με 3 κλικ 

* Στην επιλογή των προτάσεων η επιστημονική επιτροπή έχει συνεκτιμήσει την αξιολόγηση των εγγεγραμμένων χρηστών του labs.opengov.gr και στοιχεία όπως η ευστοχία στην περιγραφή του προβλήματος, η ωριμότητα της προτεινόμενης λύσης και η εξοικονόμηση πόρων

* Περισσότερες Πληροφορίες για το πρόγραμμα και τους ομιλητές θα αναρτηθούν στο δικτυακό τόπο labs.opengov.gr

 

 

 

 

 

Aπό το χρήστη


Θεματικές

Ετικέτες



8 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από ErgoQ — 17 Απριλίου, 2012 @ 10:58 πμ

    Οι προτάσεις αφορούν λύσεις που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν οποιαδήποτε χρονική στιγμή, στα πλαίσια της διαχειριστικής βελτίωσης του Δημοσίου.

    Καθώς όμως είμαστε σε καιρό κρίσης, δεν βλέπω ούτε μία που να είναι σημαντική βελτίωση σε σχέση με την πρότερη κατάσταση, ενώ σχεδόν όλες οι προτάσεις επικεντρώνονται σε βελτιώσεις στα σημεία.

    Επίσης, η πλειοψηφία τους φαίνεται να προέρχεται από το Δημόσιο (λόγω ιδιαίτερης κατανόησης εσωτερικών διαδικασιών), ενισχύοντας την άποψη ότι οι προτάσεις είναι από το Δημόσιο για το Δημόσιο, χωρίς να εξετάζεται καθόλου η ικανοποίηση αναγκών του πολίτη και το κόστος υλοποίησης (Ενδεικτικά: το πανάκριβο Rural Inclusion, η υπερβολική «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», οι εσωτερικές αλλαγές στο ΓΧΚ, και η άδεια με τρία κλικ (τι μας ενδιαφέρει ως πολίτες;)

    Μία πρόταση που να καταργεί μια υφιστάμενη γραφειοκρατία και να την αντικαθιστά με ένα ηλεκτρονικό σύστημα με στόχο να γίνουν όλα γρήγορα και απλά, δεν είδα.

  2. Σχόλιο από Krisos — 18 Απριλίου, 2012 @ 7:53 μμ

    Είστε απίστευτοι!
    Δεν βελτιώνεται ένα σαθρό και αναποτελεσματικό σύστημα με …ασπιρίνες και μάλιστα δαπανηρές και αποσπασματικές!
    Τι δουλειά έχει ο πολίτης να τρέχει στις Υπηρεσίες και να ταλαιπωρείται;
    Όλες οι διαδικασίες εξυπηρέτησης ενδιαφερόμενων θα πρέπει να γίνονται αποκλειστικά και μόνο ενδο-υπηρεσιακά, δηλαδή με ανταλλαγή μόνο των κρίσιμων πληροφοριών (με ηλεκτρονικό τρόπο) και όχι πιστοποιητικών ή εγγράφων μεταξύ τους.
    Η Ελλάδα πάσχει από νοσηρή υπερπαραγωγή δεκάδων χιλιάδων νόμων και ρυθμιστικών διατάξεων που πέραν των ρουσφετιών και άδικων μέτρων που εξυπηρετούν, προκαλούν την υφιστάμενη τερατώδη γραφειοκρατία. Αυτά θα πρέπει να καταδαφιστούν άμεσα και μετά μιλάμε για βελτίωση της κατάστασης.
    Απαιτείται ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ σε υπερθετικό βαθμό και σε κάθε επίπεδο.
    Κι ένα παράδειγμα: Η κατάργηση της υπάρχουσας εκλογικής διαδικασίας και αντικατάσταση αυτής με την ηλεκτρονική ψηφοφορία (υπάρχει σχετική μελέτη και περιπτώσεις άλλων κρατών στη διάθεση του καθενός), θα αποφέρει όχι μόνο τεράστια εξοικονόμηση πόρων, αλλά και άμεση Δημοκρατία.
    Αντίστοιχες λύσεις για τους σκεφτόμενους με απλό, λογικό και στοιχειωδώς επαρκή τρόπο, διατίθενται για όλες τις διοικητικές διαδικασίες.

  3. Σχόλιο από MS — 19 Απριλίου, 2012 @ 9:24 πμ

    ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΝΑ ΠΩ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ ΕΥΚΟΛΑ ,ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΕΝΟΙ ΔΗΜΟΙ .
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΑΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΔΥΟ ΤΡΕΙΣ ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΑ ΕΚΑΝΑΝ ΘΑΥΜΑΤΑ .
    ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΑΝ ΕΧΕΙ ΣΥΣΤΑΘΕΙ ΚΑΤΙ
    ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΚΑΤΙ ΕΙΔΟΠΟΙΕΙΣΤΕ ΜΕ
    msofronis@gmail.com

  4. Σχόλιο από Αλέξανδρος — 19 Απριλίου, 2012 @ 3:48 μμ

    @ErgoQ: Νομίζω ότι η πρώτη πρόταση (Viva Fax2Mail) καλύπτει ακριβώς αυτό που αναφέρετε: «Μία πρόταση που να καταργεί μια υφιστάμενη γραφειοκρατία και να την αντικαθιστά με ένα ηλεκτρονικό σύστημα με στόχο να γίνουν όλα γρήγορα και απλά»

  5. Σχόλιο από Πάνος Μαθηνός — 20 Απριλίου, 2012 @ 8:07 πμ

    Μείωση του λειτουργικού κόστους των φορέων του δημοσίου
    ———————————————-
    Δεν βλέπω καμία πρόταση για μείωση του κόστους στη μηχανοργάνωση των δημοσίων υπηρεσιών.
    Δεν είναι δυνατόν να πληρώνει το Δημόσιο χρήματα για εφαρμογές και συστήματα ενώ μπορεί να χρησιμοποιεί δωρεάν ανοιχτά λογισμικά και λειτουργικά συστήματα.

    Στο Δήμο μας χρησιμοποιούμε για παράδειγμα τα παρακάτω μειώνοντας σημαντικά το κόστος μηχανοργάνωσης-πληροφορικής αφού ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ για εμπορικά λογισμικά όταν υπάρχουν δωρεάν που κάνουν την δουλεία:

    LibreOffice (αντί για Microsoft Office)
    Linux Servers (αντί για Windows Servers)
    Server Virtualization (μείωση το physical servers)
    κ.α.

    Βελτίωση των διοικητικών διαδικασιών
    ———————————————-
    Εάν δεν γίνει πρώτα εσωτερική αναδιοργάνωση και απλούστευση των διαδικασιων στο εσωτερικό των υπηρεσιών το να βάζουμε και ηλεκτρονική εξυπηρέτηση πάνω από αυτά είναι σαν να χρυσώνουμε το χάπι.
    Πρώτα ανάλυση και βελτιστοποίηση διαδικασιών και μετά ηλεκτρονική παροχή αυτών. Το ΕΣΠΑ μας έδωσε πόρους για να φτιάξουμε συστήματα CRM κτλ. που όμως κρύβουν από κάτω δαιδαλώδεις διαδικασίες με αποτέλεσμα να μην αποδίδουν αυτά που θα έπρεπε.

    Μαθηνός Πάνος
    Υπεύθυνος Τμήματος Πληροφορικής
    Δήμος Ρεθύμνου

  6. Σχόλιο από ErgoQ — 20 Απριλίου, 2012 @ 4:13 μμ

    @MSofronis: Έχω λύση για τη γραφειοκρατία, δες εδώ: http://labs.opengov.gr/2011/12/05/3828

  7. Σχόλιο από DIMITRISin — 22 Απριλίου, 2012 @ 1:45 μμ

    Εάν δεν γίνει πρώτα εσωτερική αναδιοργάνωση
    και απλούστευση των διαδικασιων στο εσωτερικό των υπηρεσιών
    το να βάζουμε και ηλεκτρονική εξυπηρέτηση πάνω από αυτά
    είναι σαν να χρυσώνουμε το χάπι.
    Πρώτα ανάλυση και βελτιστοποίηση διαδικασιών
    και μετά ηλεκτρονική παροχή αυτών.
    Το ΕΣΠΑ μας έδωσε πόρους για να φτιάξουμε συστήματα CRM κτλ.
    που όμως κρύβουν από κάτω δαιδαλώδεις διαδικασίες
    με αποτέλεσμα να μην αποδίδουν αυτά που θα έπρεπε.
    —————ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΝΟ απο ΡΕΘΥΜΝΟ!!——————

  8. Σχόλιο από ErgoQ — 23 Απριλίου, 2012 @ 10:25 πμ

    @Αλέξανδρος: Η πρώτη πρόταση (Viva Fax2Mail), αφορά την ηλεκτρονική **μεταφορά** πληροφοριών. Αυτό:
    1. Μάλλον θα έπρεπε να είχε γίνει προ πολλού
    2. Γιατί δηλαδή ντε και καλά Viva Fax2Mail; Δεν θα έπρεπε να εξεταστούν όλες οι εναλλακτικές λύσεις, όπως οι:
    2.1 Hylafax server (http://www.hylafax.org/content/Main_Page)
    2.2 ICTFax (http://ictfax.org/)
    Οι οποίες ούτε κόστος λογισμικού έχουν, δουλεύουν, αλλά και υποστηρίζονται από ΔΙΕΘΝΗ κοινότητα.
    Από την άλλη, δεν θα αλλάξει τον τρόπο λειτουργία τους Δημοσίου, και αυτό είναι το μειονέκτημα της λύσης. Εδώ χρειαζόμαστε λύσεις που θα μετατρέψουν το Δημόσιο από αργό, αναποτελεσματικό, γραφειοκρατικό, και «κουμπαρίστικο» σε μια υπηρεσία που λειτουργεί με γνώμονα τον πολίτη και προς το συμφέρον του. Δε νομίζω ότι μια υπηρεσία Fax2Mail θα συμβάλλει ουσιαστικά σε αυτό. Αυτό γιατί ο κύριος λόγος επιλογής είναι ότι μπορεί να υιοθετηθεί με ελάχιστη διαταραχή στον υφιστάμενο τρόπο λειτουργίας, τον οποίο υφιστάμενο τρόπο θέλουμε να αλλάξουμε.
    Αυτό είναι το πρόβλημα, ο **τρόπος λειτουργίας** του Δημοσίου και όχι τα μέσα που έχει στη διάθεση του.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού