ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.



Δεκεμβρίου 24, 2009

Θα ήθελα να καταθέσω την πρόταση μου για την μηχανογράφηση της εκπαίδευσης.
Είμαι εκπαιδευτικός με ειδικότητα Πληροφορικής και με 15ετή προϋπηρεσία στην εκπαίδευση. Όλα αυτά τα χρόνια έχω ασχοληθεί με διάφορα θέματα των Σχολικών Μονάδων που εργάστηκα και έχουν άμεση σχέση με την μηχανογράφηση του (π.χ. δ-βάση, Νέστωρ, eschool, survey, Στατιστικά στοιχεία, Συντήρηση εργαστηρίων Η/Υ, Αγορά εργαστηρίων Η/Υ, Δημιουργία και Συντήρηση Σχολικών Websites, κτλ)

Η εμπειρία όλων των παραπάνω συνοψίζετε στην πρόταση που θα σας αναλύσω παρακάτω:
Πρέπει επιτέλους η εκπαιδευτική κοινότητα (το ΥΠΕΠΘ) να δημιουργήσει ένα Ενιαίο Εκπαιδευτικό Ηλεκτρονικό Σύστημα μέσα στο οποίο:
1. Μία φορά θα καταχωρούνται τα προσωπικά στοιχεία ενός μαθητή (Επώνυμο, Όνομα, Πατρώνυμο, Στοιχεία Δημοτολογίου, Διεύθυνση κατοικίας, κτλ) στο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ τότε που για πρώτη φορά εισέρχεται ο μαθητής στο εκπαιδευτικό σύστημα. Θα ενημερώνεται η Κεντρική Βάση Δεδομένων και κάθε Σχολείο διαφορετικής βαθμίδας (Δημοτικό, Γυμνάσιο, κοκ) απλώς θα τα αντλεί και αν χρειάζεται θα τα τροποποιεί.
**** ΣΗΜΕΡΑ : Σε κάθε σχολείο διαφορετικής βαθμίδας ο μαθητής θα πρέπει να φέρνει εκ νέου χαρτιά για την εγγραφή του και θα πρέπει να καταχωρούνται εκ νέου τα προσωπικά του στοιχεία. Σπαταλούνται χιλιάδες εργάσιμες ώρες για αυτή την εργασία από τους εκπαιδευτικούς.

2. Το κάθε Σχολείο θα κάνει εγγραφή τον μαθητή στο δυναμικό του από την Κεντρική Βάση Δεδομένων αποφεύγοντας έτσι τις διπλό-εγγραφές και ταυτόχρονα το Υπουργείο μπορεί να ελέγχει άμεσα και την διαρροή από την μια βαθμίδα εκπαίδευσης στην άλλη.
**** ΣΗΜΕΡΑ : Δεν ξέρω πόσο μπορούν να ελεγχθούν αυτά με αξιόπιστο τρόπο.

3. Θα μπορεί το Υπουργείο να βγάλει άμεσα όποια στατιστικά στοιχεία θέλει από την Κεντρική Βάση Δεδομένων χωρίς να απασχολεί τις Σχολικές Μονάδες.
**** ΣΗΜΕΡΑ : Σε κάθε Σχολείο ορίζονται εκπαιδευτικοί που αντί να ασχολούνται με το εκπαιδευτικό τους έργο κάθονται και συμπληρώνουν Στατιστικά Δελτία που στέλνουν διάφορες υπηρεσίες (και δεν είναι λίγες).

4. Πρέπει να θεσπιστούν νόμοι βάση των οποίων να καταργηθούν επιτέλους τα χειρόγραφα αρχεία στα σχολεία. Όλα πρέπει υποχρεωτικά να καταχωρούνται στην Κεντρική Βάση Δεδομένων.
**** ΣΗΜΕΡΑ : Καταχωρούμε τους βαθμούς σε κάποιο πρόγραμμα (eschool, Νέστωρ, κτλ) και ταυτόχρονα γράφουμε και το Βιβλίο Μητρώου Μαθητή. Φτάνει αυτή η τιμωρία.

5. Με το Ενιαίο Εκπαιδευτικό Ηλεκτρονικό Σύστημα ο κάθε καθηγητής κάθε βαθμίδας θα μπορεί να ενημερώνεται άμεσα για κάθε ιδιαιτερότητα και πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει ένας συγκεκριμένος μαθητής (π.χ. δυσλεξία, επιληψία, Σάκχαρο κτλ).
**** ΣΗΜΕΡΑ : Ο κάθε γονιός αφού γράψει το παιδί σε κάποιο σχολείο μιας βαθμίδας αρχίζει να φέρνει χαρτιά και να ενημερώνει τους καθηγητές για τα προβλήματα υγείας και τις ιδιαιτερότητες του παιδιού του. Και πολλές φορές εμείς οι εκπαιδευτικοί τα ανακαλύπτουμε και μόνοι μας. Αυτό δεν είναι φακέλωμα είναι εγρήγορση και ενδιαφέρον για τους μαθητές μας.

6. ΣΗΜΕΡΑ : Ο μαθητής παίρνει μεταγραφή από ένα Σχολείο σε ένα άλλο και θα πρέπει να ξαναπεραστούν όλα τα στοιχεία του από την αρχή στο νέο σχολείο (προσωπικά στοιχεία, βαθμοί, απουσίες, κτλ). Φτάνει αυτή η τιμωρία η τεχνολογία έχει προχωρήσει, οι δυνατότητες των Η/Υ και των προγραμμάτων είναι τέτοιες που μας επιτρέπουν πλέον να κάνουμε θαύματα καιρός είναι να γίνει και ένα στην Εκπαίδευση.

7. Το ίδιο Σύστημα θα μπορούσε να γίνει και για τους Εκπαιδευτικούς λύνοντας αλλά και απλουστεύοντας πολλά προβλήματα που μας ταλανίζουν τόσα χρόνια.

Θα μπορούσα να αναφέρω και άλλους πολλούς λόγους για τους οποίους θα πρέπει επιτέλους να γίνει ένα Εκπαιδευτικό Ηλεκτρονικό Σύστημα για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Όσοι ειδικοί ασχολούνται με τα θέματα αυτά ξέρουν ότι μπορούν να γίνουν πράξη, όχι εύκολα αλλά μπορούν.
Θα πρέπει να γίνουν οι κατάλληλοι νόμοι, θα πρέπει να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι, θα πρέπει να προσληφθούν οι κατάλληλοι υπάλληλοι με προσόντα αλλά πρέπει να γίνουν.

5 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από Βαγγέλης — 27 Δεκεμβρίου, 2009 @ 1:03 πμ

    Σε γενικές γραμμές με βρίσκεις σύμφωνο με τις απόψεις σου.

    Το θέμα βέβαια είναι κατά πόσο η πολιτεία θέλει πραγματικά να οργανωθεί (δυστυχώς δεν έχει πετύχει τίποτα όσον αφορά στην πραγματική οργάνωση εδώ και πολλά χρόνια) και να βάλει πολλά πράγματα στη σωστή τους θέση. Να αναφέρω μόνο χαρακτηριστικά αυτό που λες στο τέλος σχετικά με τους ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΥΣ υπαλήλους στην ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ θέση και τα απαραίτητα προσόντα…. Αν ήθελε τόσα χρόνια θα προσλάμβανε υπαλλήλους στη θέση γραμματέα για τα σχολεία αλλά με ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ και γνώσεις (τουλ. τις βασικές) στη χρήση νέων τεχνολογιών και όχι άτομα που δεν είχαν τα προσόντα να διδάσκουν και μετατάχθηκαν σε διοικητικούς υπαλλήλους (γραμματείς στα σχολεία) χωρίς να ξέρουν για παράδειγμα να στείλουν ακόμα και φαξ (έχω πολλά άλλα προσωπικά παραδείγματα γραμματέων που συνεχίζουν να εργάζονται σε σχολεία χωρίς να κάνουν σχεδόν τίποτα μόνο και μόνο για να βγουν στη σύνταξη)

    Δυστυχώς στην Ελλάδα η νοοτροπία μας είναι πολύ πίσω. Θα πρέπει να περάσουν αρκετά χρόνια μέχρι να καταλάβουμε ότι για το χάλι της σημερινής δημόσιας εκπαίδευσης τα 2/3 της ευθύνης ξεκινάει από μας τους ίδιους. Άλλο ένα παράδειγμα (για να μιλήσω ως δημόσιος υπάλληλος που εδώ και 16 χρόνια υπηρετώ μόνο ως «μάχιμος» εκπαιδευτικός) είναι η «τεμπελιά μας» και για να μην παρεξηγηθώ εννοώ για το πόσες ώρες ζητάμε να δουλεύουμε την ημέρα στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Επειδή για αρκετά χρόνια και σε διάφορα σχολεία ασχολούμαι με το ωρολόγιο πρόγραμμα, παρατηρώ ένα «μίσος» και μια τεμπελιά όσον αφορά στην κατανομή ωρών ανά ημέρα. Οι περισσότεροι από μας το έχουν βιώσει αυτό και καλό είναι να τα λέμε όλα σε αυτό το φόρουμ για να βρούμε και λύσεις. Δεν είναι δυνατόν να απασχολούνται από τους 20-25 καθηγητές σε ένα σχολείο, οι 15 να έχουν λιγότερες ώρες από αυτές που θάπρεπε να απασχολούνται για διδασκαλία και να απαιτούν να κάνουν και 2 ή 3 ώρες μόνο την ημέρα χωρίς να προσφέρουν καμιά βοήθεια σε άλλες εργασίες του σχολείου. Δεν είναι βέβαια κανόνας αυτό αλλά το έχω βιώσει για αρκετά χρόνια σε διάφορα σχολεία και σε διάφορες περιοχές (επαρχία και στην Αθήνα)

    Τα λέω αυτά για να δείξω τη νοοτροπία μας, που αν θέλουμε να αναβαθμίσουμε την εκπαίδευση θα πρέπει να την αλλάξουμε. Βέβαια «το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι» και εμείς οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε το κεφάλι …. έτσι δεν είναι;

    Και για να μην είμαι εκτός θέματος ένα άλλο ζήτημα σχετικό με τις παραπάνω προτάσεις του ΝΑΣΤΟΥΛΑ ΔΗΜΗΤΡΗ είναι τα νομικά, ας πούμε περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, όπως και τα ζητήματα ασφάλειας αυτών των δεδομένων.

    Αλλά είμαι σίγουρος ότι αν υπάρξει πραγματική πολιτική βούληση (όχι όμως τετραετίας και μετά να κάνουμε πάλι από την αρχή άλλες «μεταρρυθμίσεις») η οποία ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ πρέπει να γίνει από όλα τα πολιτικά κόμματα ΤΟΤΕ (ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟΤΕ) ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΒΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

  2. Σχόλιο από ApostolosSiontas — 27 Δεκεμβρίου, 2009 @ 11:41 πμ

    Οι καινούργιοι μαθητές που εγγράφονται σε ένα σχολείο δεν είναι παραπάνω από 100 άτομα στα μεγαλύτερα από πλευράς μαθητών σχολεία ενώ τις περισσότερες φορές μιλάμε για λι΄γοτερους απο΄50 μαθητές ανά τάξη.
    Η καταχώρησή τους απαιτεί ένα πρωίνό το πολύ.
    Το βιβλίο μητρώου και κατά δεύτερο λόγο το ευρετήριο πρέπει ενημερώνονται χειρόγραφα. Σε καμμία περίπτωση δεν πρέπει να αντικατασταθούν από ηλεκτρονικά αρχεία για ευνόητους λόγους. (η παραχάραξη ενός ηλεκτρονικού αρχείου είναι πάρα πολύ εύκολη, επίσης υπάρχει ΄το πρόβλημα των προσωπικών δεδομένων κλπ)
    Εξ άλλου όλα τα σχολεία έχουν μηχανοργανωθεί και η γραμματιακή χειρόγραφη δουλειά έχει μειοθεί στο ελάχιστο.
    Πρέπει να είμαστε πέρα πολύ προσεκτικοί σε κάθε βήμα της μηχανοργάνωσης και τι σκοπό θα εξηπηρετεί αφού τις περισσότερες φορές η πληροφορία που παράγεται είναι άχρηστη σε 1-2 χρόνια. Εξ άλλου η ενημέρωση στατιστικών στοιχείων υπάρχει με το survey. Πολλοι συνάδελφοι ονειρεύονται βάσεις δεδομένων με χιλιάδες στοιχεία. ( κάποιος μάλιστα έλεγε να σκανάρουμε και τα διαγωνίσματα των μαθητών!!! και να τα βαστάμε σε αρχείο. ¨Ελεος…..)

  3. Σχόλιο από SakisP — 12 Ιανουαρίου, 2010 @ 12:23 μμ

    Το αναλυτικό μου σχόλιο για το θέμα αυτό το έχω ήδη καταθέσει σε μία παρεμφερή πρόταση που έγινε από συνάδελφο/διευθυντή αναφορικά με το “survey.sch.gr” (βλέπε http://labs.opengov.gr/2009/12/23/470, τρίτο σχόλιο κατά σειρά).
    Πρόσθετα στο αναλυτικό μου σχόλιο θα ήθελα να επισημάνω:
    Α. Αναφορικά με την πρόταση του κ. ΝΑΣΤΟΥΛΑ, η ενοποίηση του eSchool με το e-Datacenter από όσο ξέρω καλύπτουν σχεδόν όλες τις απαιτήσεις που έχουν τεθεί στην πρόταση σας. (για περισσότερα βλέπε πρώτο ήμισυ του αναλυτικού μου σχολίου)
    Β. Συμφωνώ με τον Βαγγέλη όσον αφορά την χαώδες κατάσταση στο ΥΠΕΠΘ – και κατ’ επέκταση και στο Ελληνικό Δημόσιο – «το ψάρι βρωμάει τελικά … κυρίως από την ουρά του» (για περισσότερα βλέπε το δεύτερο ήμισυ του αναλυτικού μου σχολίου)
    Γ. Όσον αφορά τα «νομικά» ζητήματα, όπως αυτό της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της ασφάλειας των δεδομένων, νομίζω ότι δεν υπάρχει κάποιο πραγματικό ζήτημα:
    • Οι πληροφορίες ανταλλάσσονται μεταξύ των Η/Υ με ασφαλή, ήτοι κρυπτογραφημένο, τρόπο.
    • Όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα αυτά είναι τα ίδια που καταγράφονται εγγράφως/εντύπως σε διάφορες καρτέλες, καταστάσεις ή αρχεία.
    Η πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα γίνεται μόνο από λίγα εξουσιοδοτημένα άτομα που έχουν πρόσβαση στον Η/Υ του σχολείου και μόνο με τον μυστικό κωδικό πρόσβασης στο σύστημα. Σίγουρα αυτό διαφυλάσσει σε μεγαλύτερο βαθμό τα προσωπικά δεδομένα από ότι η ντουλάπα (κλειδωμένη ή μη) στο γραφείο των καθηγητών στην οποία ανά πάσα στιγμή μπορεί να έχουν φυσική πρόσβαση καθηγητές, καθαρίστριες, επιστάτες, φύλακες και ενίοτε μαθητές του σχολείου.
    • Η πρόσβαση από τα γραφεία, τις διευθύνσεις ή την Κ.Υ. θα γίνεται σε δεδομένα που αφορούν την υπηρεσία από εξουσιοδοτημένα άτομα με κωδικούς πρόσβασης μέσω εξουσιοδοτημένων Η/Υ. Αναλογιστείτε πόσα αναρμόδια ή περίεργα μάτια έχουν δει έγγραφα με προσωπικά δεδομένα που κυκλοφορούν στα γραφεία, διευθύνσεις και την Κ.Υ. έως να φτάσουν στον αρμόδιο υπάλληλο.
    • Η παραχάραξη ή τροποποίηση ηλεκτρονικών δεδομένων είναι δυσκολότερη (μπορεί να απαιτεί εξουσιοδότηση από προϊστάμενη υπηρεσία) ή δεν θα είναι εφικτή. Παράδειγμα: Με την ολοκλήρωση του εξαμήνου/τριμήνου ο αριθμός των απουσιών ή οι βαθμοί των μαθημάτων δεν θα μπορεί να αλλάξει από κανένα από τα εξουσιοδοτημένα άτομα.
    Δ. Όσον αφορά το νόημα ύπαρξης ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι είναι μέγιστης σημασίας για την παραγωγική και σωστή λειτουργία ενός σύγχρονου υπουργείου. Οι επιμέρους υπηρεσιακές και διοικητικές μονάδες του υπουργείου δεν πρέπει να είναι ανεξάρτητες ούτε αποκομμένες από αυτό αλλιώς το αποτέλεσμα είναι οι δυσλειτουργίες και το χάος που βιώνουμε. Θα ήθελα να υπενθυμίσω στον συνάδελφο ApostolosSiontas ότι εκτός από το survey υπάρχει μία πλειάδα από έγγραφα και καταστάσεις, που αποστέλλονται στα γραφεία, με απαραίτητα δεδομένα ή πληροφορίες που αφορούν τους εκπαιδευτικούς ή τους μαθητές της σχολικής μονάδας. Για την συγκέντρωση των στοιχείων και την σύνταξη καθενός από αυτά σπαταλούνται αρκετές εργατοημέρες από εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. Το πρόβλημα είναι ότι στη συνέχεια το ίδιο συμβαίνει για τις αντίστοιχες συγκεντρωτικές καταστάσεις του γραφείου προς την διεύθυνση εκπαίδευσης, και το ίδιο συμβαίνει μετά για την επεξεργασία και αποστολή αυτών από την διεύθυνση εκπαίδευσης στην Κ.Υ. Το αποτέλεσμα είναι μία «αργή» και κακής ποιότητας πληροφορία για την οποία μάλιστα κατασπαταλήθηκαν πολύτιμοι πόροι ανθρώπινου δυναμικού ώστε να παραχθεί.
    Όσον αφορά την «καλή» μηχανογράφηση των σχολικών μονάδων αυτό είναι μία άλλη πονεμένη ιστορία, και θα επανέλθω στο θέμα αυτό με μία ολοκληρωμένη πρόταση αναφορικά με το paperless office.

  4. Σχόλιο από Αθανάσιος Παπαβασιλείου — 12 Ιανουαρίου, 2010 @ 7:57 μμ

    Συμφωνώ με τον SakisP σχεδόν σε όλα.
    Θεωρώ ότι είναι θέμα χρόνου όλα αυτά να λυθούν και σίγουρα το eschool είναι στη σωστή κατεύθυνση.
    Τι γίνεται όμως με τα ουσιαστικότερα προβλήματα όπως είναι η ουσιαστική εκπαίδευση και αγωγή, ή κατάργηση της βαθμοθηρίας, η ουσιαστική και αντικειμενική αξιολόγηση, η κατάργηση των ιδιαίτερων κ.τ.λ. Μήπως θα πρέπει να διερευνηθεί πως μπορεί η τεχνολογία να βοηθήσει σε όλους τους τομείς και όχι μόνο στη μηχανοργάνωση και την κατάργηση της γραφειοκρατίας?
    Δυστυχώς κινδυνεύουμε εμείς της τεχνολογίας να γίνουμε μονόπλευροι και να βλέπουμε μόνο τα άμεσα αποτελεσμάτα υποτιμόντας τα όποια έμεσα και μάλλον ποιο σημαντικά …

  5. Σχόλιο από SakisP — 14 Ιανουαρίου, 2010 @ 10:15 πμ

    Επανέρχομαι για δύο λόγους:
    Α) για να σας ενημερώσω ότι κατέθεσα την πρόταση μου για το paperless office που ανέφερα σε προηγούμενο σχόλιο μου. Η πρόταση έχει τίτλο «e-Office»…
    Β)και για να δηλώσω ότι συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο του κ. Παπαβασιλείου ότι πρέπει να επικεντρωθούμε στην διερεύνηση τεχνολογικών καινοτομιών για αυτό που έχει πραγματικά σημασία και ουσία. Στη προκειμένη περίπτωση για το Υπουργείο Παιδείας αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διερευνήσουμε κατά πόσο η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει ή να προάγει το εκπαιδευτικό έργο. Όμως χωρίς μία αποτελεσματική διοικητική μηχανογράφηση, η οποία το τονίζω είναι δευτερεύουσας σημασίας και σε μία δυτικοευρωπαϊκή χώρα θα έπρεπε να είναι κάτι το αυτονόητο, δεν μπορούν να υποστηριχθούν οι όποιες εξελιγμένες ή καινοτόμες λύσεις για την ουσία των πραγμάτων, δηλαδή την βελτίωση του παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού έργου μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων/υπηρεσιών τόσο για τον εκπαιδευτικό όσο και για το μαθητή. Έχω μία πρόταση στα σκαριά για ακριβώς αυτό το θέμα, δεν ξέρω πότε θα καταφέρω να την ολοκληρώσω διότι την βλέπω να εκτείνεται αρκετά…
    Εν πάση περιπτώσει, θα αναφέρω μόνο ονομαστικά δείγματα πρωτοβουλιών σε εξέλιξη που είναι προς την κατεύθυνση αυτή, και τα οποία μου έρχονται αυτή τη στιγμή στο μυαλό, όπως:
    – σε διεθνές επίπεδο:
    http://moodle.org/ (ανοικτό λογισμικό – ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης τάξης και μαθημάτων )
    http://laptop.org (OLPC – One Laptop Per Child)
    – σε εθνικό επίπεδο:
    http://www.sch.gr (η πύλη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου – ΠΣΔ)
    http://eclass.sch.gr/ (ηλεκτρονική τάξη του ΠΣΔ)
    http://students.sch.gr/ (portal μαθητών του ΠΣΔ)
    http://www.e-yliko.gr (εκπαιδευτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή)
    • Νέο Εκπαιδευτικό Λογισμικό (μοιράστηκε το 2009) του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για διάφορα μαθήματα όλων των βαθμίδων και για ΑΜΕΑ
    • Φορητός Η/Υ στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου

    Οι παραπάνω πρωτοβουλίες όπως και οι νέες προτάσεις και ιδέες που πιθανόν να κατατεθούν επί αυτού, για να αξιοποιηθούν προς όφελος του εκπαιδευτικού έργου και σε τελική ανάλυση υπέρ του μαθητή, προϋποθέτουν όμως:
    i. τον ο υ σ ι α σ τ ι κ ό ηλεκτρονικό εξαλφαβητισμό των εκπαιδευτικών
    ii. την οργανωμένη δ ι ο ι κ η τ ι κ ή και επαγγελματική τ ε χ ν ι κ ή υποστήριξη τέτοιων πρωτοβουλιών
    iii. την ένταξη τους σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με σαφή και συνεκτική στρατηγική, δηλαδή όχι ασύνδετες, αποσπασματικές, δειλές και ερασιτεχνικές προσπάθειες.
    Τέλος σχετικά με κάποια θέματα που έθιξε ο κ. Παπαβασιλείου, και δεν θα αναφερθώ σκοπίμως σε αυτά επειδή απλώς δεν είναι του παρόντος, αρκετά από αυτά δεν λύνονται με τεχνολογικές λύσεις, αλλά εξαρτώνται αποκλειστικά από την βούληση και τον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού