ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΔΒΜΘ
Ιουλίου 27, 2010
Στηριζόμενος στις αρχές της ποιότητας των υπηρεσιών προς τον πολίτη, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία και μετά από μελέτη των συμπερασμάτων που προέκυψαν από την εφαρμογή του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης στη Γενική Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΠΡΟΤΕΊΝΩ έναν νέο τρόπο στελέχωσης των Κεντρικών υπηρεσιών του Υπουργείου από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς.
Κατ, αρχήν από τις μετρήσεις που υπάρχουν στη διάθεσή μας γνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης στην αγορά εργασίας, πάρα πολλά επιστημονικά στελέχη του Ιδιωτικού τομέα έχουν επιλέξει να διορισθούν ως καθηγητές στο Δημόσιο.
Έτσι αυτή τη στιγμή, υπηρετούν στη Δευτεροβάθμια κυρίως Εκπαίδευση άριστοι επιστήμονες με μεγάλη εμπειρία, μεταπτυχιακές σπουδές και εξειδίκευση σε σύγχρονους τρόπους Διοίκησης και στις Νέες Τεχνολογίες αλλά και με πολλά αυξημένα τυπικά προσόντα (Μεταπτυχιακά, Διδακτορικά, εξειδικευμένα πτυχία).
Για να αξιοποιήσει την παραγωγική στελέχωσή του το Υπουργείο, ώστε να εκσυγχρονίσει τη Διοίκησή του και να είναι δυνατόν να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες προς τους πολίτες , θα μπορούσε να κάνει τις εξής ενέργειες που βασίζονται στις αρχές της διαφάνειας και της αξιοκρατίας.
1. Να δημιουργηθεί πλήρες τεκμηριωμένο οργανόγραμμα, με ευθύνη της Διεύθυνσης προσωπικού, από κάθε Διεύθυνση όπου να γίνεται σαφής περιγραφή των αναγκών των θέσεων των υπαλλήλων. Στο οργανόγραμμα αυτό θα πρέπει να προσδιορίζονται σαφώς ο αριθμός των απαραίτητων εκπαιδευτικών, η εργασία η οποία θα τους ανατίθεται, τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα τους (πτυχία, μεταπτυχιακά, εμπειρία κλ.π). Το οργανόγραμμα αυτό θα πρέπει να επικαιροποιείται ετησίως, σύμφωνα με τις νέες ανάγκες που προκύπτουν. Στη συνέχεια η Διεύθυνση Διοικητικού που θα συγκεντρώνει τις απαιτήσεις αυτές θα μπορεί να τις ομαδοποιεί ανά ειδικότητα.
2. Να προκηρύσσονται οι θέσεις αυτές ανοιχτά στο Internet (opengov) και να γίνονται ηλεκτρονικές αιτήσεις από όσους εκπαιδευτικούς έχουν τα προσόντα που ζητούνται και επιθυμούν απόσπαση.
3. Οι εκπαιδευτικοί που θα αποσπασθούν να επιλέγονται από αυτούς τους πίνακες (πιθανόν και με πρόσθετα κοινωνικά κριτήρια) να αξιοποιούνται στον τομέα που έχουν αξιολογηθεί ότι μπορούν να προσφέρουν.
|
|
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από Γιώργος Μπιρμπίλης — 30 Ιουλίου, 2010 @ 3:14 μμ
Όντως μια εποχή το μισό ΕΑ.ΙΤΥ (www.cti.gr) πήγε στα σχολεία
Σχόλιο από mike — 3 Αυγούστου, 2010 @ 11:45 πμ
Εξαιρετική πρόταση και άμεσα υλοποιήσιμη .
Σχόλιο από Γιάννης Πλατάρος — 15 Αυγούστου, 2010 @ 10:07 πμ
Μακάρι να θεσμοθετηθεί και να λειτουργήσει!
Σχόλιο από adrianos — 3 Οκτωβρίου, 2010 @ 1:05 μμ
Καλή πρόταση, αλλά είναι επικίνδυνη για το φαινόμενο «κουμπάρος».
Αδριανός.
—
Democracy requires Free Software.
—
Το Ελεύθερο λογισμικό παρέχει στους χρήστες την ελευθερία να εκτελούν, αντιγράφουν, διανέμουν, μελετούν, τροποποιούν και βελτιώνουν το Ελεύθερο λογισμικό. Για την ακρίβεια, αναφέρεται σε τέσσερις βασικές ελευθερίες:
* Την ελευθερία να εκτελείτε το πρόγραμμα για οποιονδήποτε σκοπό.
* Την ελευθερία να μελετάτε τον τρόπο λειτουργίας του προγράμματος και να το προσαρμόζετε στις ανάγκες σας. Η πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα είναι προϋπόθεση για να ισχύει κάτι τέτοιο.
* Την ελευθερία να αναδιανέμετε αντίγραφα του προγράμματος ώστε να βοηθάτε το συνάνθρωπο σας.
* Την ελευθερία να βελτιώνετε το πρόγραμμα και να δημοσιεύετε τις βελτιώσεις που έχετε κάνει στο ευρύ κοινό, ώστε να επωφεληθεί ολόκληρη η κοινότητα. Η πρόσβαση στον πηγαίο κώδικα είναι προϋπόθεση για να ισχύει κάτι τέτοιο.
Σχόλιο από Νικος — 14 Δεκεμβρίου, 2010 @ 8:43 μμ
Η πρόταση είναι ρεαλιστική, δεν αντιμετώπιζει όμως το πρόβλημα. Οι υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης χρειάζονται μόνιμο διοικητικό προσωπικό ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια στο έργο τους. Οι μετατάξεις θα ήταν καλύτερες αλλ;a προηγούμενη εμπειριία έχει δείξει πως δεν συνοδέυονται από την προθυμία των εκπαιδευτικών να αλλάξουν το εργασιακό τους καθεστώς και να μεταταγούν σε διοικητικές θέσεις.