Κατάργηση ταχυδρομικής αποστολής των έντυπων τρίμηνων Αποσπασμάτων Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης ΙΚΑ στους ασφαλισμένους και ενσωμάτωσή τους στην υφιστάμενη ηλεκτρονική υπηρεσία του ermis.gov.gr, με ονομασία «Απόσπασμα Ατομικού Λογαριασμού ΙΚΑ»



Απριλίου 29, 2010

Tην χρονοβόρα και κοστοβόρα ταχυδρομική αποστολή των τρίμηνων Αποσπασμάτων Ατομικών Λογαριασμών Ασφάλισης (ενσήμων) στους ασφαλισμένους του ΙΚΑ. Επιπλέον, ταχύτερη ενημέρωση των ασφαλισμένων για την ασφαλιστική τους κατάσταση.

Από τον Μάρτιο του 2010 παρέχεται προς τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ η δυνατότητα ηλεκτρονικής έκδοσης του «Αποσπάσματος Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης». Η ηλεκτρονική υπηρεσία είναι ήδη διαθέσιμη μέσω της Εθνικής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης ermis.gov.gr σε συνεργασία με το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα του ΙΚΑ.

Η πρόταση αφορά στην κατάργηση της ταχυδρομικής αποστολής των τρίμηνων Αποσπασμάτων Ατομικών Λογαριασμών Ασφάλισης από το ΙΚΑ σε ασφαλισμένους και εργοδότες και την αντικατάστασής τους με το ηλεκτρονικό απόσπασμα ατομικού λογαριασμού ασφάλισης, το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο μέσω του ermis.gov.gr.

Κυριότερα οφέλη:

1.Εκμηδενισμός του κόστους εκτύπωσης, εμφακέλωσης και ταχυδρομικής αποστολής των αποσπασμάτων που στέλνονται κάθε τρείς μήνες στους ασφαλισμένους ή στους εργοδότες τους, που τους τα παραδίδουν στη συνέχεια.

2.Εκμηδενισμός του κόστους που απαιτείται για τα ειδικά χαρακτηριστικά ασφαλείας (π.χ. ολογραφήματα) που πρέπει να φέρουν τα έντυπα αποσπάσματα.

3.Σύμφωνα με στοιχεία παλαιότερων διαγωνισμών του ΙΚΑ, το κόστος των παραπάνω, ανέρχεται σε πάνω από 1 εκατομμύριο € ανά έτος.

4.Ελαχιστοποίηση της πιθανότητας πλαστογράφησης. Επιπλέον, μέσω της υπάρχουσας υποδομής του ermis.gov.gr όλες οι δημόσιες υπηρεσίες έχουν τη δυνατότητα να επιβεβαιώνουν τη γνησιότητα του παραγόμενου ηλεκτρονικού εγγράφου.

5.Σημαντική ελάττωση του χρόνου που μεσολαβεί για να ενημερωθεί ο ασφαλισμένος για την ασφαλιστική του κατάσταση.

6.Μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος λόγω της κατάργησης των φακέλων, της ηλεκτρονικοποίησης των αποσπασμάτων και της επιπρόσθετης δυνατότητας για ηλεκτρονική διακίνηση των αποσπασμάτων τόσο μεταξύ πολιτών – δημοσίων υπηρεσιών (C2G) αλλά και εσωτερικά, μεταξύ των δημοσίων υπηρεσιών (G2G) με την εξουσιοδότηση του ασφαλισμένου.

7.Διευκόλυνση της μελλοντικής ηλεκτρονικοποίησης και άλλων υπηρεσιών, καθώς το τρίμηνο Απόσπασμα Ατομικού Λογαριασμού Ασφάλισης απαιτείται να κατατεθεί ως δικαιολογητικό από τον ασφαλισμένο σε μια σειρά υπηρεσιών, όπως κατά την έκδοση του ατομικού/οικογενειακού βιβλιαρίου ασθενείας και την χορήγηση παροχών από τον Οργανισμό Εργατικής Εστίας και τον ΟΑΕΔ.

8.Αποφυγή ταλαιπωρίας για τους ασφαλισμένους, καθώς στην υφιστάμενη κατάσταση, παρατηρούνται όπου αν ο ασφαλισμένος δεν έχει λάβει το τρίμηνο απόσπασμα, πρέπει να απευθύνεται στο τοπικό υποκατάστημα του ΙΚΑ προκειμένου να λάβει εκτυπωμένο αντίγραφο για να το καταθέσει ως δικαιολογητικό (βλ. προηγούμενο σημείο).

8 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από Dim — 2 Μαΐου, 2010 @ 1:19 μμ

    Η ιδέα είναι εξαιρετική!
    Είναι πρακτική και μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα.
    Η μόνη προϋπόθεση είναι οι υπόλοιποι δημόσιοι φορείς να πάψουν να ζητούν το «τριμηνιαίο απόσπασμα» και να πηγαίνουν να το παίρνουν μόνοι τους από τον Ερμή ή ακόμη από το site του ΙΚΑ.
    Και αυτό είναι που θα πρέπει να επιβληθεί «δια ροπάλου».
    Το κόστος του ενός εκατομυρίου ευρώ ετησίως είναι μάλλον χαμηλό. Η δική μου εκτίμηση είναι μάλλον πάνω από 15.000.000 λαμβάνοντας υπόψη και τα έξοδα των πολιτών και επιχειρήσεων για τη διαχείρηση αυτών των τριμηναιίων δελτίων.
    Επομένως, κατά τη γνώμη μου, το ΙΚΑ δεν έχει να περιμένει τίποτα άλλο. Ας καταργήσει άμεσα αυτά τα άχρηστα τριμηνιαία δελτία.

    Αλήθεια, έχετε σκεφτεί πόσα τέτοια παρόμοια άχρηστα «δελτία», πιστοποιητικά κλπ. πράγματα εκδίδει το Κράτος κάθε χρόνο που είναι εντελώς άχρηστα και τα εκδίδουμε μόνο και μόνο διότι κάποτε έτσι το κάναμε!
    Μπορούμε να καταγράψουμε μερικά άλλα παραδείγματα?
    Για παράδειγμα, (1) Κάρτα Καυσαερίων, (2) Σήμα Τελών Κυκλοφορίας, (3) Σήμα ΚΤΕΟ.
    Ας καταγράψουμε μερικά ακόμη παραδείγματα.

  2. Σχόλιο από χρήστης — 3 Μαΐου, 2010 @ 10:21 πμ

    Συμφωνώ απόλυτα με την κατάργηση. Επιπλέον, τα αποσπάσματα είναι «εκτός χρόνου», δεδομένου πως έρχονται με ένα χρόνο καθυστέρηση.

  3. Σχόλιο από netcomb2b — 4 Μαΐου, 2010 @ 3:06 πμ

    Όλα αυτά τα .gr (του Δημοσίου) γιατί τόσα χρόνια γιατί ήταν εν υπνώσει ?
    Μήπως κάποιος πρέπει να τα βάλει στην …πρίζα ? κι αν όχι γιατί τα πληρώνει ο Ελληνικός λαός ?
    Υπήρχαν προτάσεις αναβάθμισης για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη ?
    Μάλλον κι εδώ ισχύει το…. κάλιο αργά παρά ποτέ.

  4. Σχόλιο από ΚΕΦΑΛΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ — 4 Μαΐου, 2010 @ 12:12 μμ

    Συμφωνώ απόλυτα με την ηλεκτρονική ενημέρωση. Θα προσέθετα επίσης η είσοδος των δικαιούχων να γίνεται με user name το επώνυμό και κωδικό τον αριθμό του ΑΜΚΑ.

  5. Σχόλιο από orestis — 4 Μαΐου, 2010 @ 9:56 μμ

    Σας ευχαριστώ για τα σχόλιά σας!

    @Dim:

    α) Σχετικά με την απευθείας πρόσβαση στο ηλεκτρονικό απόσπασμα από τις υπηρεσίες, αυτή θα πρέπει να γίνεται με την εξουσιοδότηση-συγκατάθεση του ασφαλισμένου.

    β) Η εκτίμηση για το κόστος που αναφέρεται, πράγματι δεν περιλαμβάνει και αυτό που προκύπτει από τις χαμένες ώρες για τους πολίτες και τους εργοδότες, γι’αυτό και βρίσκεται σε αυτά τα επίπεδα.

    γ) Πράγματι υπάρχει δυνατότητα και για περαιτέρω ηλεκτρονικοποίηση (ή και συγχώνευση/κατάργηση) εγγράφων που εκδίδονται από τη Δημόσια Διοίκηση.

    @Χρήστης: Στο ηλεκτρονικό απόσπασμα η επικαιροποίηση πραγματοποιείται σε μικρό χρονικό διάστημα, μετά από την επεξεργασία των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων που υποβάλλουν οι εργοδότες στο ΙΚΑ – πολύ λιγότερο από το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι ο ασφαλισμένος να πάρει στα χέρια του το έντυπο απόσπασμα.

    @netcomb2b: Η ηλ. υπηρεσία για τη χορήγηση του αποσπάσματος είναι διαθέσιμη στο ermis.gov.gr εδώ και περίπου δύο μήνες. Σαφώς, οι υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του πολίτη μπορούν – και πρέπει – να βελτιωθούν. Υπάρχουν άλλωστε μεγάλα περιθώρια σε πολλά επίπεδα.

    @ΚΕΦΑΛΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ: Η είσοδος του ασφαλισμένου στο site πραγματοποιείται με τον υπάρχοντα τρόπο, ώστε να μπορεί να εγγραφεί και να χρησιμοποιεί και άλλες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ermis.gov.gr. Επιπλέον, η απαίτηση για την φυσική του παρουσία μία φορά σε ΚΕΠ και την ταυτοποίηση των στοιχείων του κάνει ασφαλέστερη τη διαδικασία.

  6. Σχόλιο από Dim — 5 Μαΐου, 2010 @ 10:12 πμ

    Κάνοντας «αξιολόγηση» των προτάσεων της Β Φάσης, θεωρώ ότι αυτή η πρόταση είναι μια που θα πρέπει να βρει το δρόμο της υλοποίησης μέσα στους επόμενους 2 μήνες και το διάστημα αυτό απλά και μόνο να καταγραφούν οι όποιες αναφορές (νομικές) στα δελτία και να καταργηθούν.
    Δεν μπορώ να δω καμία χρησιμότητα για τα έντυπα τριμηνιαία δελτία.
    Ως προς την πρόσβαση, για μέν τους πολίτες συμφωνώ με την πιστοποίηση των στοιχείων των χρηστών στα ΚΕΠ (αρκεί να μην χρειάζεται να το κάνω κάθε φορά) ενώ οι Φορείς που θα βλέπουν τα «ένσημα» θα πρέπει να είναι πιστοποιημένοι και αυτοί που τώρα τα βλέπουν, δηλ. για όποιες δουλειές τώρα μου ζητούν να προσκομίσω τα τριμηνιαία δελτία (που νομίζω είναι μόνο το ΙΚΑ!).

  7. Σχόλιο από Ιωάννης Δήμου — 3 Ιουνίου, 2010 @ 9:11 μμ

    Πολύ καλή η ιδέα! Σημαντικό κέρδος χρόνου και ευκολία ενήμέρωσης για έναν νέο εργαζόμενο σαν εμένα.
    Συγχαρητήρια από μένα σε όσους βελτιώνουν τελματωμένα και ξεπερασμένα συστήματα.

  8. Σχόλιο από ΧΡΗΣΤΟΣ — 6 Σεπτεμβρίου, 2010 @ 9:46 πμ

    Πολυ καλή ιδέα αλλά δεν συμφωνούν οι υπάλληλοι του ΙΚΑ.Τί θα κάνουν μετά ??? Άλλωστε υπάρχουν έτοιμες web εφαρμογές σε όλα τα σφαλιστικά Ταμεία που δεν χρησιμοποιούν προκειμένου να κάθονται σε ένα γραφείο και ο Πολίτης να παρουσιάζεται ενώπιον!!!

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού