Knowledge Management System
Δεκεμβρίου 22, 2009
Κατ’αρχήν πρέπει όλοι να πούμε ένα μεγάλο μπράβο σε αυτή την προσπάθεια/ενέργεια. Όσον αφορά γενικότερα το σύνολο των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, και ιστοσελίδων, χρειάζεται κατά τη γνώμη μου ένα σύστημα, το οποίο θα έχει τη δυνατότητα, όχι μόνο να χρησιμοποιηθεί ως ένα εργαλείο αρχειοθέτησης σελίδων, εγγράφων κλπ, αλλά να είναι ο κινητήρας που θα ωθήσει τις υπηρεσίες του κράτους. Από την πλευρά του πολίτη, 3 είναι τα κριτήρια βάσει των οποίων θα χρησιμοποιήσει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες: 1. Ευκολία στη χρήση Επομένως, το να βάλουμε κάποιες χιλιάδες φόρμες, έγγραφα, ανακοινώσεις σε μια δεξαμενή από όπου θα τα «τραβάνε» όλοι οι πολίτες, χωρίς όμως να τα συνδέσουμε με κάποια διαδραστική εξέλιξη της διαδικασίας, νομίζω δεν θα διαφέρει σε τίποτα από ακόμα ένα σημερινό σύστημα. Σίγουρα θα πρέπει να βασιστεί, σε μια δυναμική πλατφόρμα όπως Joomla, Magento, WordPress, γιατί αφενός δεν υπάρχει λόγος να ξανα-ανακαλύψουμε τον τροχό, αφετέρου σε αυτές τις πλατφόρμες έχουν στηριχθεί οργανισμοί όπως Harvard University,Citibank,MTV Networks, που σημαίνει πως δεν τίθεται θέμα αξιοπιστίας πλατφόρμας. Και βέβαια, το κόστος είναι πρακτικά μηδενικό λόγω ΕΛΛΑΚ. Αυτό που θα ήθελα εγώ να δω και ως πολίτης και ως επαγγελματίας της πληροφορικής, θα ήταν ένα Σύστημα Διαχείρησης Γνώσης, όπου όλα τα κομμάτια περιεχμένου θα είναι συσχετισμένα μεταξύ τους, σε μια μόνο δεξαμενή, και με ελάχιστα κλικς να μπορώ να ακολουθώ κάποια tags ώστε να γνωρίζω στο τέλος τι να κάνω με την πληροφορία που συνέλεξα. Για παράδειγμα, εάν μια ανακοίνωση περιέχει το λεκτικό «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως» να μπορώ να κάνω κλικ επάνω του και να με πηγαίνει στην ενότητα που θα μπορώ να κατεβάσω την αντίστοιχη ανακοίνωση για το θέμα που αρχικά έκανα αναζήτηση. Κάτι τέτοιο μπορεί να επιτευχθεί εάν κάθε κομάτι περιεχομένου παίρνει ένα «tag» και συσχετίζεται, με ομάδες, κατηγορίες, τύπους υλικού(text, video, audio, image, κ.λπ.). Είναι ουσιαστικά ένα Σύστημα Διαχείρησης Γνώσης, όπου πλέον μια πληροφορία αποτελεί μια οντότητα συνδεδεμένη, με όλες τις σχετικές πληροφορίες, υλικό και δομή. Βέβαια όλα τα παραπάνω προυποθέτουν πως έχουμε ένα αρχικό σκελετό Κρατικών υπηρεσιών, τομέων τους, υπουργείων, επιτροπών, κλπ., πάνω στον οποίο θα γίνει και το βασικότερο: ο σχεδιασμός. Εάν δεν έχουμε συνολική εικόνα των οργανισμών και υπηρεσιών θα είναι πολύ δύκολη οποιαδήποτε προσπάθεια. Κλείνοντας-γιατί σίγουρα θα επανέλθω και με άλλα σχόλια/ιδέες- θα πρέπει να μπορεί ο πολίτης, ή μάλλον καλύτερα ο χρήστης, να έχει διαδραστική σχέση με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα, να μπορεί να «ανεβάζει» κάποιο σκαναρισμένο έγγραφο αντί να χρειάζεται να βρεθεί φυσικά σε κάποια υπηρεσία. Πολύ καλή πρωτοβουλία, και πάλι ένα μεγάλο μπράβο, πολύ θα χαρώ κάποια στιγμή στο μέλλον να μπορώ να κάνω τις δουλειές μου κρατώντας μόνο ένα PDA… Καλή συνέχεια και καλές Γιορτές! Χρήστος Χάνδρας. |
|
1 Σχόλιο »
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από Χρίστος Δεληβοριάς — 29 Δεκεμβρίου, 2009 @ 5:00 πμ
Θα ήθελα να επισυνάψω και μια δική μου πρόταση σχετικά με μία αντίστοιχη πλατφόρμα υλοποίησης μιας αποθήκης δεδομένων για όλα τα κρατικά δεδομένα.
Η υλοποίησή της θα μπορούσε να γίνει κεντρικά από το κράτος με distributed datastores βασιμένες σε ΕΛ/ΛΑΚ.
Περισσότερα εδώ: http://labs.opengov.gr/2009/12/28/671