Απαράδεκτο το e-School ως εργαλείο γραμματειακής υποστήριξης για τα σχολεία!



Δεκεμβρίου 22, 2009

Είμαι καθηγητής δευτεροβάθμιας και σήμερα προσπάθησα να εγκαταστήσω το e-school, ένα λογισμικό που αντικαθιστά τον ΝΕΣΤΟΡΑ (στο λύκειο) και την δ-ΒΑΣΗ (στο Γυμνάσιο). Είναι τραγικό στην Ελλάδα του 2009 να θέλεις να συνδέσεις τα σχολεία με το υπουργείο και να αναγκάζεις τις γραμματείες των σχολείων να έχουν μια έκδοση των windows, να πρέπει να κάνεις τα πάντα από Internet Explorer και να αλλάζεις ένα πρόγραμμα που κάνανε 10 χρόνια να το μάθουν με κάτι άλλο για να στέλνεις τα στοιχεία μέσω Internet. Δεν χρειάζεται για να κάνεις σωστή δουλειά να έχεις κάποιον client σε ένα συγκεκριμένο λειτουργικό. Στο σχολείο μου λειτουργούμε ελεύθερο λογισμικό Ubuntu και δεν μπορούμε να κάνουμε την δουλειά μας αν δεν έχουμε windows γιατί;;;;

Η πρόταση μου είναι να καταργηθεί το e-school και να σταματήσει οποιαδήποτε συνεργασία του δημοσίου με την εταιρία ΕΠΑΦΟΣ και επιτέλους να φτιαχτεί μια σοβαρή web εφαρμογή που να κάνει τα ίδια πράγματα. Έλεος! Πρέπει να περάσουν άλλα 10 χρόνια για να το κάνουμε σωστά;;;

34 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από google.com/accounts/o8… — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 3:56 μμ

    Γενικά όλα τα προγράμματα που αφορούν το δημόσιο πρέπει να γυρίσουν σε open source.
    Επίσης για την ευκολία στην χρήση καλό είναι να χρησιμοποιηθούν εφαρμογές web2.0.

    Όσο αναφορά την «εκπαίδευση» των χρηστών σε νέα προγράμματα, η χρήση web εφαρμογών λύνει το πρόβλημα αυτό.

  2. Σχόλιο από robin hood — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 4:12 μμ

    Οπωσδηποτε και ένας σοβαρό http proxy, ώστε να ξεφύγει από την έννοια του Internet Cafe η τάξις. Πολυ σοφη η πύλη koogle.il. Φιλτραρει ότι ΔΕΝ ειναι για σχολειο. Αυτα τα notebook της Α Γυμνασίου τί δουλειά κάνουν μέχρι τώρα άραγε?

  3. Σχόλιο από mkassapakis — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 5:29 μμ

    Συμφωνώ απόλυτα. Σε όλες τις υπηρεσίες της εκπαίδευσης υπάρχει μία εξάρτηση με την εταιρία ΕΠΑΦΟΣ, κατά τη γνώμη μου αδικαιολόγητη.

    Το e-school μέχρι τώρα έχει δείξει πολλές δυσλειτουργίες (μετάπτωση δεδομένων από δ-Βάση, δεν μπορείς να μπεις εάν δεν έχεις internet κ.α.).

    Τόσοι Πληροφορικοί είναι στην εκπαίδευση αποσπασμένοι από δω κι από κει. Σίγουρα κάτι καλύτερο θα κατάφερναν να σχεδιάσουν!

  4. Σχόλιο από apapakl — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 5:44 μμ

    Αυτά τα netbook της Α Γυμνασίου στέρησαν από κάθε σχολείο τουλάχιστον άλλο ένα εργαστήριο πληροφορικής. Και αν πούμε, αν λεω, οτι επιτέλους η ελληνική κυβέρνηση καταλάβει πόσα χρήματα θα εξοικονομηθούν αν αρχίσει να χρησιμοποιεί ελεύθερο λογισμικό θα μπορούσαμε, με τα λεφτά που δαπανήθηκαν για τα netbook, να έχουμε δύο ή και τρια εργαστήρια βασισμένα σε τεχνολογια LTSP – thin clients ανά σχολείο.

  5. Σχόλιο από Γεράσιμος Κοντάρης — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 5:51 μμ

    Για μένα τα Ubuntu είναι χρειαστά μονο σε μαθητές τεχνολογικής κατεύθυνσης.
    Το e-school δεν νομίζω ότι πρέπει να καταργηθεί αλλά να εμπλουτιστεί. Οι εφαρμογές του και οι σχολικές υπηρεσίες θα πρέπει να ανανεωθούν.
    Οσο για το θέμα με τα Windows, αυτό το λειτουργικό θα πρέπει να διαθέτουν και γυμνάσια και λύκεια. Τα
    Ubuntu είναι για άτομα ψαγμένα και προγραμματιστές (Γ” Λυκείου – Τεχνολογική κατεύθυνση για μαθήματα προγραμματισμού)

  6. Σχόλιο από apapakl — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 6:28 μμ

    Δεν είναι τα Ubuntu είναι το Ubuntu, ή ακόμα καλύτερα η διανομή GNU/linux Ubuntu. Όσο για το οτι είναι για ψαγμένα άτομα, προγραμματιστές και μαθητές τεχνολογικής εκπαίδευσης δεν θα συμφωνήσω καθόλου. Είναι ένα σύστημα με το οποίο μπορείς να κάνεις ότι και με τα Windows μόνο που είναι δωρεάν. Το μόνο πρόβλημα είναι οτι τις περισσότερες φορές όταν μιλάμε για πληροφορική νομίζουμε οτι αυτή εφαρμόζεται μόνο με τη χρήση των Windows. Και τα λέω αυτά μετά από δυο χρόνια αποκλειστικής διδασκαλίας με χρήση Ubuntu για εκμάθηση εφαρμογών γραφείου (επεξεργασία κειμένου, λογιστικού φύλλου, παρουσιάσεων), internet, προγραμματισμού, σε μαθητές Λυκείου και Γυμνασίου αλλά και χρήση εκπαιδευτικών εφαρμογών ιστορίας, χημείας, φυσικής, μαθηματικών, αγγλικών.

  7. Σχόλιο από Στέφανος-Κωνσταντίνος Πουρσαλίδης — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 6:54 μμ

    Δεν είναι δυνατόν στην εποχή μας το open source να θεωρείται ότι είναι για «άτομα ψαγμένα και προγραμματιστές». Εκτός αυτού δεν είναι το θέμα μας αν πρέπει όλα τα σχολεία να χρησιμοποιούν το ένα ή το άλλο λειτουργικό σύστημα, αλλά το γεγονός ότι είναι απαράδεκτο να θέλεις ΟΛΑ τα σχολεία να χρησιμοποιήσουν μια συγκεκριμένη εφαρμογή η οποία θέτει ένα σωρό παράλογους περιορισμούς όπως είναι: – το λειτουργικό σύστημα που θα δουλέψει,
    – η ανάλυση της οθόνης (!!!!)
    – απαίτηση να έχει adsl (από τη στιγμή που ζητάς από όλα τα σχολεία κάτι τέτοιο, είναι παράλογο… ξέρετε πολύ καλά ότι υπάρχουν απομακρυσμένα σχολεία στα οποία ίσως να μην φτάσει ποτέ αυτή η τεχνολογία. Ίσως, το πρόβλημα λυθεί με το πρόγραμμα ΔΟΡΥ, αλλά και αυτό αργεί πολύ ακόμη)

    Σε αυτό που δε διαφωνώ σίγουρα είναι να υπάρξει μια εφαρμογή της φιλοσοφίας του e-School, αλλά δεν θεωρώ ότι αυτό έγινε λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες που να σέβονται τις ιδιαιτέροτητες των σχολείων. Και πρέπει να σημειώσω ότι αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι κάτι τέτοιο συμβαίνει με τον ΕΠΑΦΟ που έχει θεωρητικά πολύ μεγάλη εμπειρία σε τέτοια ζητήματα.

  8. Σχόλιο από Αντώνης Σακελλαρίου — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 7:01 μμ

    Το migration του eschool από τη βάση ΝΕΣΤΩΡ είναι ελλειπές.
    Μεταφέρει μόνο τα έτη από 2007-2008 και δε μεταφέρει καθόλου αρχείο εργαζομένων (μισθοδοσίες κλπ).
    Μιλάμε για ώρες δουλειάς οι οποίες από 15/1/2010 πετιούνται στα σκουπίδια με υπουργική υπογραφή.
    Δηλαδή εγώ π.χ. πού είμαι στο ίδιο Λύκειο 11 χρόνια χρεωμένος με το ΝΕΣΤΩΡ, ξαφνικά μου λένε ξαναπέρασέ τα όλα κορόιδο για να βγάλει ο ΕΠΑΦΟΣ μερικά εκατομμυριάκια ακόμη.
    Επίσης το eschool δε δουλεύει πλέον σε LAN όπως ο ΝΕΣΤΩΡ.

    Είναι σημαντικό θέμα συνάδελφοι και δεν πρέπει να περάσει έτσι…

  9. Σχόλιο από efthgeo — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 7:08 μμ

    Ο χρήστης kaingeo αναφέρεται στο πρόγραμμα e-school Γραμματειακή Υποστήριξη της εταιρίας ΕΠΑΦΟΣ.
    ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ, να λειτουργεί επίσημα (από το Υπουργείο) το πρόγραμμα ΝΕΣΤΩΡ (πάλι της ΕΠΑΦΟΣ) για τα λύκεια, εδώ και περίπου 10 χρόνια και να έρχεται η ίδια εταιρία και να αναθέτει σε άλλους προγραμματιστές να υλοποιήσουν ένα ίδιο πρόγραμμα, (η μόνη διαφορά βάζει στοιχεία σε Κεντρική Βάση του Υπουργείου), όταν το πρόγραμμα ΝΕΣΤΩΡ χρειάστηκε τόσα χρόνια για να βρεθεί σε αυτή την αξιόπιστη μορφή;
    Το e-school το έχω εγκαταστήσει από το Δεκέμβριο του 2008 στο σχολείο και έχει πάραααααα πολλά προβλήματα. Οι εκτυπώσεις; ΆΘΛΕΙΕΣ. Προβλήματα στους υπολογισμούς βαθμών και άλλα πολλά.
    Για να σταματήσει και η άγρια μάσα χρημάτων από το νέο πρόγραμμα. Προτείνω στα είδη υπάρχον προγράμματα ΝΕΣΤΩΡ και δ-ΒΑΣΗ να προστεθεί μία επιλογή που να λέει «Ενημέρωση Κεντρικής Βάσης Δεδομένων».
    Αν δεν μπορεί η ΕΠΑΦΟΣ, να δώσουν τον κώδικα στο Υπουργείο Παιδείας με τους τόσους Καθηγητές Πληροφορικής που έχει, να το υλοποιήσουν.
    Μείωση δαπανών δεν είναι το σύνθημα; Να μια άχρηστη δαπάνη.

  10. Σχόλιο από Βαγγέλης — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 9:31 μμ

    Όταν μιλάμε για ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ γραμματειακή υποστήριξη μέσω διαδικτύου ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να υποχρεώνονται τα σχολεία (μιλάμε για όλη την Ελλάδα) να ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΑΔΕΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ για ένα Λειτουργικό Σύστημα όπως τα Windows, απλά η εφαρμογή θα πρέπει να λειτουργεί ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ του κάθε υπολογιστή. Νομίζω ότι τα πάντα στην πληροφορική είναι θέμα ΑΡΧΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ και δεν πρέπει να γίνονται με προχειρότητες. Άρα ο σχεδιασμός της εφαρμογής πρέπει να γίνει με τρόπο ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες του σχολείου, ΚΑΙ ΜΟΝΟ, με ταχύτητα, ασφάλεια (κάτι που τα ίδια τα windows δεν εξασφαλίζουν) και με το μικρότερο κόστος για όλους τους εμπλεκόμενους.
    Με το eschool ΔΕΝ μπορείς να βρεις ένα δεδομένο σε ελάχιστο χρόνο με αποτέλεσμα να είναι ΔΥΣΧΡΗΣΤΟ.
    Τη στιγμή που οι περισσότερες χώρες χρησιμοποιούν ανοιχτό λογισμικό για όλες τις υπηρεσίες η Ελλάδα συνεχίζει να σπαταλά δημόσιο χρήμα για υλικό και λογισμικό που σταδιακά καταργείται.
    (σχόλιο στον Γεράσιμο Κοντάρη: Το Ubuntu δεν απευθύνεται σε ψαγμένους και προγραμματιστές … αλλά σε ΟΛΟΥΣ τους ελεύθερα σκεπτόμενους χρήστες που δεν θέλουν δεσμεύσεις και να αγοράζουν ακριβά άχρηστο λογισμικό. Το σχολείο νομίζω ότι προάγει την ελεύθερη σκέψη επομένως μπορεί και πρέπει να χρησιμοποιεί ελεύθερο – ανοιχτό λογισμικό για τις ανάγκες του)
    Φιλικά ….

  11. Σχόλιο από pger33 — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 9:45 μμ

    Άτοπα – Παράδοξα

    1. Πρόσφατα με σχετική εγκύκλιο ζητιέται σε σύστημα με 1GB RAM (τουλάχιστον) με Windows XP ή Vista ή 7 να εγκατασταθεί το λογισμικό του e-School. Για το ποια σχολεία διαθέτουν ή δεν διαθέτουν ένα τέτοιο σύστημα, καμιά κουβέντα. Από το πού θα βρεθούν τα χρήματα για ένα τέτοιο σύστημα, καμιά αναφορά. Για το ποιος θα κάνει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις-ρυθμίσεις, ούτε αυτό αναφέρεται. Για το ποιος θα είναι υπεύθυνος για την συντήρησή του, ούτε και αυτό αναφέρεται….
    Έχει κάποιος από εμάς καμιά ιδέα προκειμένου να λύσουμε αυτούς τους ανομολόγητους γρίφους της εγκύκλιου; Ή η λύση είναι εκείνη η παλιά που ξέρουν μόνο οι πιο φιλότιμοι;

  12. Σχόλιο από Νικος Ευθυμιου — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 9:47 μμ

    Συμφωνω για τιs δυσκολιες του eSchool. Την Περασμανη Χρονια ξοδεψαμε Ωρες για να το εγκαταστησουμε με πολλα προβληματα.Ευτυχως καποια στιγμη ενα email μας πληροφορυσε οτι η εφαρμογη δεν ηταν υποχρεωτικη(για περισυ). Φετος -προ ημερων – επανηλθε το θεμα.Συμφωνα με την πληροφορηση που εχουμε θα πρεπει να καταχωρουμε στο ΝΕΣΤΟΡ και να εχουμε παραλληλα καιτο eSchool…..

    Υπαρχουν Εφαρμογες πχ survsey.sch.gr που τρεχουν χωρις κανενα προβλημα !!Ας κανετε την ζωη μας πιο ευκολη. Εμεις σε ΕΠΑΛ -ΕΠΑΣ δεν εχουμε Γραμματειες…

  13. Σχόλιο από ApostolosSiontas — 23 Δεκεμβρίου, 2009 @ 7:35 μμ

    Χρησιμοποιούμε για 10 και πλέον χρόνια το πρόγραμμα AVAKIO απο το ελέυθερο εμπόριο για την μηχανοργάνωση του γυμνασίου μας.
    Είναι ευέλικτο παραμετρικό αξιόπιστο συνεργάζεται με άλλα προγράμματα γραφείου, ποτέ δεν μας δημιούργησε πρόβλημα, δίνει λύσεις και καλύπτει όλες τις ανάγκες μας. Το e-school ποτέ δεν μας απασχόλησε. Δεν καταλαβαίνω γιατί μιλάτε.
    Μήπως πρέπει να αξιολογηθούν και άλλα προγράμματα εκτός από τον ΕΠΑΦΟ κλπ, μέχρι να καtαλήξει κάπου το ΥΠΕΠΘ;

  14. Σχόλιο από giormatsis — 23 Δεκεμβρίου, 2009 @ 7:58 μμ

    Ελεύθερο Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα παντού…!!! Άν θέλουμε να κάνουμε βήματα πρός την ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ .

  15. Σχόλιο από ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΚΟΝΤΑΡΗΣ — 23 Δεκεμβρίου, 2009 @ 11:21 μμ

    1ον το για ψαγμένα άτομα το είπα επειδή η εγκατάσταση προγράμματων σε Ubuntu είναι δύσκολη. Δεν ξέρω ποιες εφαρμογές γίνονται εγκατάσταση εύκολα ή χρειάζονται κάποιο κώδικα.
    2ον Είμαι Γεωγράφος. Δεν ξέρω για ποιες ειδικότητες είναι χρειαστό το Ιντερνετ. Η Vodafone δίνει μόνο για τον 1ο μήνα δωρεαν Ιντερνετ.
    Το ασυρματο Ιντερνετ δε νομίζω οτι ειναι καλό για την υγεια των μαθητών γιατί εκπέμπει ακτινοβολία. Το να υπάρχουν φυσακια στους τοίχους μου φαίνεται δύσκολο να εφαρμοστεί ως υποδομή. Κ τελος αν έχει ο κάθε μαθητής την σύνδεση του, δεν είναι δίκαιο όταν μιλάμε για δωρεάν εκπαίδευση.
    Ξέρει κανείς ποιός είναι ο πιο δίκαιος και λειτουργικά εύκολος τρόπος για να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο όλοι οι μαθητές;

  16. Σχόλιο από χρήστης — 24 Δεκεμβρίου, 2009 @ 10:59 πμ

    Προς τον κ.Κοντάρη:

    Η εγκατάσταση της συντριπτικής πλειοψηφίας προγραμμάτων στο Ubuntu δεν είναι καθόλου δύσκολη – ζητείστε από κάποιον να σας δείξει το Synaptic. Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι κάποιες ίσως θέλουν λίγες παραπάνω γνώσεις (όχι προγραμματισμού, απλά διαχείρισης), δεν είναι λόγος για να απορριφθεί ολόκληρο το λειτουργικό σύστημα. Υποθέτω ότι το σχολείο (σας) θα έχει και κάποιον της Πληροφορικής για να το εγκαταστήσει. Τέτοια θέματα πιστεύω ότι επιλύονται εύκολα και είναι αμελητέα μπροστά στην τεράστια εξοικονόμηση χρημάτων από το Δημόσιο.

    Με εκτίμηση,
    Γρηγόρης Δημητριάδης

  17. Σχόλιο από Στέφανος-Κωνσταντίνος Πουρσαλίδης — 25 Δεκεμβρίου, 2009 @ 9:44 μμ

    Αγαπητέ κύριε Κονταρη,

    για ποιό λόγο αναφέρεστε στη δυνατότητα σύνδεσης όλων των μαθητών στο Διαδίκτυο σε αυτό το θέμα? Το θέμα αυτό αν δεν κάνω λάθος αφορά την εγκατάστασης λογισμικού γραμματειακής διαχείρισης e-school και δεν έχει σχέση με τους μαθητές.
    Επίσης, για τα άλλα που λέτε, καμία δυσκολία δεν υπάρχει στην εγκατάσταση προγραμμάτων στο Ubuntu. Αντιθέτως μάλιστα είναι πολύ πιο εύκολη από τα windows. Επίσης στο ubuntu μπορεί να γίνει αυτόματη ενημέρωση όλων των εγκατεστημένων εφαρμογών με τις νέες τους εκδόσεις με ένα μόνο κλικ. Τολμώ να πώ ότι δεν το έχετε δοκιμάσει και σας προτρέπω να το κάνετε.

  18. Σχόλιο από gerbouz — 27 Δεκεμβρίου, 2009 @ 1:01 μμ

    Δεν είναι λογικό να «πετάμε» τόσα χρήματα για «άδειες χρήσης» και δύσχρηστα προγράμματα ενώ υπάρχει η δυνατότητα για χρήση ελεύθερου λογισμικού ανοικτού κώδικα.
    ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟ (απόλυτα κατανοητό αν σκεφτούμε τις «προμήθειες» με το κλείσιμο συμφωνιών)

  19. Σχόλιο από ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΟΦΥΛΛΑΚΗΣ — 28 Δεκεμβρίου, 2009 @ 7:02 μμ

    ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΕΤΟΣ ΚΑΙ ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ υποστηρικτής του open source (ανοικτού λογισμικού) από χρόνια. Δυστυχώς κάποια από αυτά τα προβλήματα τα είδατε και μόνοι σας στην υλοποίηση του ανοικτού λογσιμικού στα σχόλια που προηγούνται και μόνο!
    Δυστυχως το Ελληνικό δημόσιο δεν μπορεί να απεγκλωβιστεί εύκολα από τις «εταιρίες» όπως πολλοί από μας γνωρίζουμε! Υπάρχουν για τον ένα ή τον άλλο λόγο συμφέροντα μη «προφανή» σε μας. Να ξεκινήσουμε από το πανεπιστήμιο όπου τα παιδιά ξέρουν μόνο το MS office και αν κάποιο παραστρατήσει μπορεί να ακουμπήσει ίσως τον opera ή το openoffice; Μήπως το ΑΣΕΠ ζητά πιστοποιήσεις σε προϊόντα της Microsoft αλλοώς δεν γνωρίζεις υπολογιστές και ας στήνεις mail server, σετάρεις SAMBA για μοιρασμό αρχείων σε UBUNTA όπως λέει κάποιος πιο πριν; Όταν υπηρεσίες εκπάιδευσης π.χ. E.Σ.Δ.Δ (Σχολή δημόσιας διοικησης διαθέτει σεμινάρια μόνο για κλειστό λογισμικό; Μπορεί να αναλογιστεί κάποιος ότι μία υπηρεσία χάνει τουλάχιστον 3000 ευρώ στην αγορά ενός σέρβερ μόνο και μόνο για το λειτουργικό; Όχι γιατί; γιατί υπάρχουν οι μειοδοσίες και οι προδιαγραφές που τις βγάζει όποιος νάναι. Δεν είναι ούτε πακοτίνια ούτε πάπιες που γίνονται διαγωνισμοί κια που στο κάτω κάτω δεν έχουν τόσο μεγάλη επίπτωση σε μειοδοτικούς διαγωνισμούς. Πρόκειται για ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ η οποία αν δεν την ξεκινήσεις σωστά ΚΟΣΤΙΖΕΙ ο κούκος ΑΗΔΟΝΙ!

  20. Σχόλιο από χρήστης — 31 Δεκεμβρίου, 2009 @ 10:27 πμ

    Θα συμφωνήσω με τον κύριο Δημητριάδη το ότι το Ubuntu χρειάζεται κάποιον της Πληροφορικής για να το εγκαταστήσει δεν είναι λόγος αυτός να αποριφθεί ολόκληρο το λογισμικό.
    Κύριε Πουρσαλίδη να σας ενημερώσω οτι έχω το Ubuntu και μου είναι πιο εύκολο να εγκαταστήσω προγράμματα σε Windows παρά σε Ubuntu για τον ίδιο ακριβώς λόγο.
    Αν σκεφτείς οτι το σχολείο μου έχει ακόμα Windows 98 (ακόμα δεν έχει αξιοθεί κάποιος να πάρει στα χέρια του την αναβάθμιση) τα XP πέρασε η φουρνιά τους και τα 7 κοστίζουν και κάθε φορά που ο Bill Gates αναβαθμίζει τα Windows και θέλει να πουλήσει το νέο λογισμικό και για την αγορά ΚΟΣΤΙΖΕΙ ο κούκος ΑΗΔΟΝΙ ας βάλουμε τελικά Ubuntu.
    Απλά οι εταιρίες εχουν μάθει να πουλάνε. Πάρτε το Ubuntu από εδώ http://linux.softpedia.com/progDownload/Ubuntu-Karmic-Koala-Download-47613.html

  21. Σχόλιο από Evangelos — 4 Ιανουαρίου, 2010 @ 11:16 πμ

    Μου κάνει έκπληξη… προέρχομαι από εντελώς διαφορετικό χώρο, ο ΕΠΑΦΟΣ είναι μέρος του τριγώνου AGB (μετρήσεις τηλεθέασης) – ΟΡΓΑΝΟΤΙΚΗ (διαχείριση διαφημιστικού χρόνου commissioning σε media shop) – ΕΠΑΦΟΣ (Mediaservices καταγραφή ροής διαφημίσεων TV)… όλα τα παραπάνω σε μονοπωλιακή βάση τα τελευταία 15 – 18 χρόνια…

    Δηλαδή: Μέτρηση τηλεθέασης –> διανομή διαφήμισης βάση της μέτρησης –> επιβεβαίωση στον πελάτη ότι παίχτηκε η διαφήμιση/τιμολόγηση… οι τρεις εταιρίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες και δημιουργούν το τρίγωνο απόλυτου έλεγχου της τηλεοπτικής διαφήμισης.

    Δεν γνωρίζω πόσο σχέση έχει αυτό με τα προβλήματα που συζητάτε αλλά με τον ΕΠΑΦΟ και το MS-DOS τα κανάλια πρέπει να γύρισαν το 2003 σε Windows, μέχρι τότε έτρεχαν σε Windows MS-DOS shell…

    Συμφωνώ για την χρήση Open Source εφαρμογών σε WEB 2.0 κατάσταση ειδικά σε τέτοιου είδους εφαρμογές. Επίσης όσα σχολεία δεν είναι συνδεμένα με internet πρέπει να συνδεθούν.

  22. Σχόλιο από Evangelos — 4 Ιανουαρίου, 2010 @ 11:23 πμ

    Επιπλέον θα ήθελα να προσθέσω, οι Κινέζοι χρησιμοποιούν Open Source και Linux παντού, δεν γίνεται να πληρώνουμε στην Microsoft τόσα χρήματα όταν το Open Source Software βρίσκεται παντού και δεν επιβαρύνει την χώρα ειδικά σε απλά πράγματα όπως η γραμματειακή υποστήριξη.

  23. Σχόλιο από Stavrakoudis — 4 Ιανουαρίου, 2010 @ 2:03 μμ

    Γεια σας και Καλή Χρονιά,

    Θέλω να θυμίσω (για όσους τουλάχιστον έχουν τελειώσει Λύκειο) πως μετά το Γαλιλαίο, η επιστήμη έχει μια πολύ σημαντική μέθοδο για να αποφαίνεται για την αλήθεια ή ψέμα μιας πρότασης: ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ!

    Αν λοιπόν ακόμα αμφιταλαντεύεστε για το πιο λειτουργικό σύστημα είναι καταλληλότερο για εκπαίδευση, κάντε τα εξής:

    1. Γράψτε κείμενο (ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά, αρχαία, μονοτονικό, πολυτονικό, κινέζικα, οτιδήποτε)
    2. Κάντε το γράφημα μιας συνάρτησης, ας πούμε του ημιτόνου
    3. Κάντε ένα διάγραμμα ηλεκτρικού κυκλώματος: πηγή, αντίσταση, πυκνωτής κτλ και λύστε ένα σχετικό πρόβλημα
    4. Λύστε μια προχωρημένη μαθηματική άσκηση, πχ να υπολογιστεί το ολοκλήρωμα τάδε, ή να λυθεί το τάδε σύστημα γραμμικών εξισώσεων
    5. Λύστε ένα απλό πρόβλημα στατιστικής, να υπολογιστεί ο μέσος και να γίνει ιστόγραμμα συχνοτήτων μιας μεταβλητής

    Μπορείτε να τροποιήσετε τη λίστα όπως θέλετε. Στη συνέχεια, κάντε πειράματα για το πόσο εύκολα ή δύσκολα μπορείτε να την πραγματοποιήσετε. Ζητήστε βοήθεια από περισσότερο ειδικούς από εσάς, ή ακόμα από την εταιρεία που σας προμήθευσε το λογισμικό. Υπολογίστε το κόστος (σε χρήμα και χρόνο) που χρειάζεστε για τη εγκατάσταση/συντήρηση του λογισμικού για ένα χρόνο (προβήματα εγκατάσταση, ιοί, επανεγκατάσταση, εκμάθηση λειτουργίας κτλ). Το κέρδος (σε χρόνο και χρήμα) από την πλευρά του Linux (Ubuntu ή άλλου) είναι τεράστιο.

    Το μεγαλύτερο όμως κέρδος είναι εκπαιδευτικής φύσης. Τίποτα σε αυτή τη ζωή δεν είναι χωρίς εκπαίδευση. Το να μαθαίνουν οι μαθητές ένα σύστημα με το οποίο μπορούν να δημιουργήσουν χωρίς να πληρώνουν είναι ένα τεράστιο κέρδος ανυπολόγιστης αξίας. Μην αγχώνεστε για την ευκολία ή δυσκολία. Το πρόβλημα πιστεύω είναι στην δύναμη της αδράνειας των καθηγητών και όχι στη δημιουργικότητα των μαθητών. Αν όλα ήταν τόσο εύκολα στα windows δεν θα είχε γεμίσει ο τόπος φροντιστήρια!
    Ο σπουδαιότερος λόγος για τη στροφή στο ελεύθερο λογισμικό είναι η καινοτομία. Για την πρόοδο της κοινωνίας δεν φτάνει να μάθουν οι μαθητές απλά να βλέπουν φωτογραφίες στον υπολογιστή. Χρειάζεται κάποιοι από αυτούς να έχουν τη δυνατότητα να καινοτομήσουν και να μάθουν το κάτι παραπάνω. Από αυτούς θα ξεπηδήσουν νέες ιδέες και πολλές από αυτές θα γίνουν πετυμένες αφαρμογές του αύριο. Αυτό δεν μπορεί να συμβεί στα στενά περιθώρια της Microsoft. Τέλος, καλό είναι να ξέρουμε πως για μεγάλες και επαγγαλματικές εφαρμογές, πάντα χρειάζεται ειδική υποστήριξη. Απλά είναι προτιμότερο να έχεις μερικές χιλιάδες ειδικούς από το δικό σου εκπαιδευτικό σύστημα, παρά μια χούφτα «μετεκπαιδευομένων» σε μια εταιρεία κολοσσό. Στο τέλος, αυτό δεν είναι η πραγματική μόρφωση; Γιατί να ξέρουν λίγοι πως φτιάχνεται ένα λειτουργικό σύστημα; Ας το ξέρουν όλοι. Μετά από όλα αυτά, εταιρείες σαν τη Microsoft βέβαια θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Απλά δε χρειάζεται το δημόσιο σχολείο να τις υποστηρίζει. Αυτό είναι όλο.

    Αθανάσιος Σταυρακούδης

  24. Σχόλιο από dkon — 5 Ιανουαρίου, 2010 @ 12:56 πμ

    Δεν νομίζω πως μπαίνει θέμα αν το καταλληλότερο λογισμικό είναι τύπου open source Software (ανοικτό λογισμικό) – που είναι- ή αν χρειαζόμαστε ένα Λειτουργικό Σύστημα όπως τα Windows. Εκείνο το οποίο θα πρέπει να προσέξουμε είναι η προσέγγιση και περισσότερο η εκπαίδευση που έχουν οι εκπαιδευτικοί μας σαν χρήστες. Και εδώ θα πρέπει να παραδεχθούμε ότι στο ανοικτό λογισμικό δεν τους έχει γίνει καμία εκπαίδευση, ακόμα και σε εκπαιδεύσεις που παράγουν επιμορφωτές και πολλαπλασιαστές στις ΤΠΕ όπως τα ΠΑΚΕ και τα ΚΣΕ. Στις εκπαιδεύσεις αυτές το ανοικτό λογισμικό απλώς αναφέρετε ότι υπάρχει και το πολύ- πολύ να τους δοθεί και κάποιο CD με το Ubuntu το οποίο τις περισσότερες φορές δεν εγκαθιστάτε. Με τέτοια εκπαίδευση λοιπόν τέτοιες απόψεις θα έχουμε.
    ¨Όσο για το e-school και την εταιρία ΕΠΑΦΟΣ κάνουν πολύ καλά την δουλεία τους, εμείς όμως τι κάνουμε;

  25. Σχόλιο από Σταύρος Κουνάδης — 6 Ιανουαρίου, 2010 @ 6:44 μμ

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
    ΠΕΚΑΠ

    Προς: κα Γ.Γ. ΥΠ.Ε.Π.Θ.
    Αρ. Πρωτ.: 58/6-6-2009

    ΘΕΜΑ: Υποχρεωτική εγκατάσταση και λειτουργία λογισμικού «e-school»

    Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. με αφορμή την εγκύκλιο 43991/Λ/15-4-2009 του Υπ.Ε.Π.Θ. για υποχρεωτική εγκατάσταση και λειτουργία του λογισμικού γραμματειακής υποστήριξης «e-school», επισημαίνει τα εξής:

    Η Ένωσή μας από την ίδρυσή της θεωρούσε και θεωρεί ότι η εφαρμογή των Νέων Τεχνολογιών στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων είναι απαραίτητη και αναγκαία για τον εκσυγχρονισμό του σχολείου σε όλους τους τομείς και βέβαια για τη διευκόλυνση των διοικητικών λειτουργιών του. Ως εκ τούτου επικροτούμε την έναρξη εφαρμογής του προγράμματος «e-school», επιζητούμε όμως τη συντονισμένη λειτουργία του και την ορθή ολοκλήρωσή του, προσδοκώντας τόσο στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω των Τ.Π.Ε. για τους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τους μαθητές, γονείς αλλά και κοινωνικούς φορείς που αποτελούν την εκπαιδευτική κοινότητα, όσο και στη μείωση της γραφειοκρατίας για την οποία σπαταλάμε άπειρες ώρες εργασίας, επαναλαμβάνοντας την καταχώρηση ίδιων δεδομένων, είτε σε έγγραφα ή σε διάφορα πληροφοριακά συστήματα που συνεχώς αναπτύσσονται από φορείς του Υπ.Ε.Π.Θ.

    Όπως είναι γνωστό, έως σήμερα, τις σχετικές με τις Νέες Τεχνολογίες εργασίες στα σχολεία (μηχανογράφηση, e-mails, διάφορα πληροφοριακά συστήματα, κ.λπ.) την αναλαμβάνουν συνήθως, με ή χωρίς τη θέλησή τους, οι καθηγητές Πληροφορικής, αν και δεν υπάρχει κάποια σχετική απόφαση για το ότι αυτό είναι υποχρέωσή τους. Η επίκληση ότι οι συνάδελφοι της Πληροφορικής λόγω ειδικότητας οφείλουν να αναλαμβάνουν αυτό το πρόσθετο καθήκον δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, αφού υπάρχουν πλέον σε κάθε σχολείο πιστοποιημένα επιμορφωμένοι στις Τ.Π.Ε. συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων, για την οποία πιστοποίηση μάλιστα λαμβάνουν μόρια σε περίπτωση που επιθυμούν να καταλάβουν θέση στελέχους της εκπαίδευσης, σε αντίθεση με τους καθηγητές Πληροφορικής που δεν δικαιούνται μορίων γι αυτό το λόγο, ενώ σε ανάλογες, επ’ αμοιβή μάλιστα εργασίες, όπως ο χειρισμός του συστήματος μετάδοσης θεμάτων (VBI), αναλαμβάνεται από οποιασδήποτε ειδικότητας συνάδελφο και όχι υποχρεωτικά από καθηγητή Πληροφορικής.

    Είναι επίσης κοινά παραδεκτό ότι η εργασία με τη χρήση υπολογιστή είναι ιδιαίτερα υπεύθυνη και με πολλές πιθανές επιπτώσεις στην υγεία και γι αυτό το λόγο, σε όσους οργανισμούς, δημόσιους ή ιδιωτικούς, υπάρχει τμήμα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών, όλοι οι εργαζόμενοι σε αυτό παίρνουν ειδικό επίδομα απασχόλησης, κάτι που όχι μόνο δεν προβλέπεται, αλλά αντίθετα απαγορεύεται ρητά από την κείμενη νομοθεσία για τους εκπαιδευτικούς.

    Όπως προκύπτει επίσης από την προκήρυξη του έργου «e-school», η διαχείριση του δεν είναι μια απλή εργασία καταχώρησης στοιχείων σε μια βάση δεδομένων, αλλά απαιτεί καθημερινή και πολύωρη εργασία, αφού αναφέρεται στο σύνολο των διοικητικών εργασιών και λειτουργιών του σχολείου, πράγμα που σημαίνει ότι δεν είναι δυνατόν ένας εκπαιδευτικός να απασχολείται με αυτό και παράλληλα να ασκεί με συνέπεια, πλήρως και επαρκώς τα διδακτικά και παιδαγωγικά του καθήκοντα.

    Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι πρέπει αφ’ ενός να διευκρινιστεί από το Υπ.Ε.Π.Θ. ότι η υποχρέωση εγκατάστασης και διαχείρισης του «e-school» δεν είναι υποχρέωση αποκλειστικά των καθηγητών Πληροφορικής, ενώ παράλληλα θεωρούμε ότι είναι πλέον κάτι περισσότερο από αναγκαίο η θεσμοθέτηση μηχανογραφημένης γραμματειακής υποστήριξης σε επίπεδο σχολείου, με την απασχόληση σε αυτό διοικητικού προσωπικού δηλ. τουλάχιστον ενός γραμματέα εκπαιδευμένου στη χρήση των Τ.Π.Ε. και ειδικά του «e-school» και των λοιπών δραστηριοτήτων που απαιτούν χρήση υπολογιστή (email, πληροφοριακά συστήματα κ.λπ.).

    Θυμίζουμε ότι στο άρθρο 19 του Ν.1566/1986 ορίζεται σαφώς η αναγκαιότητα ύπαρξης τμήματος γραμματείας με την τοποθέτηση διοικητικών υπαλλήλων σε σχολικές μονάδες με πλήθος μαθητών πάνω από 200.

    Έως ότου αυτό εφαρμοστεί σε όλα τα σχολεία και στην περίπτωση που απασχολούνται, πάντα σε εθελοντική βάση, εκπαιδευτικοί, θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρξει δραστική μείωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου, ανάλογη με τον όγκο της εργασίας που έχουν να φέρουν σε πέρας και της υπευθυνότητας που απαιτεί αυτή η εργασία και να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την καταβολή σε αυτούς του επιδόματος Πληροφορικής που δίνεται στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα για ανάλογη εργασία.

    Πέραν από όλα αυτά ως επιστημονικός φορέας που εκφράζει τους καθηγητές Πληροφορικής στη Δ.Ε., θέτουμε τα δύο κύρια ερωτήματα που διατυπώνουν και πολλοί συνάδελφοί μας και παρακαλούμε για την απάντησή τους από κάθε αρμόδιο:

    1. Για την εγκατάσταση και λειτουργία του «e-school» απαιτείται εξοπλισμός σε λογισμικό (Λειτουργικό σύστημα Windows XP ή Vista) και βέβαια το ανάλογο υλικό. Στις περισσότερες περιπτώσεις, στη γραμματεία των σχολείων, δεν υπάρχει τέτοιος εξοπλισμός. Εκτός του ότι δεν ξέρουμε αν είναι νόμιμο ένα σχολείο να αγοράσει υποχρεωτικά το προϊόν μιας εταιρείας, το ερώτημα είναι η δαπάνη που θα προκύψει θα καλυφθεί από το ΥΠ.Ε.Π.Θ. ή θα αναγκαστούν οι σχολικές επιτροπές να την καλύψουν;

    2. Υπάρχει ή θα υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα θεσμοθετήσει την τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου στα σχολεία σε αντικατάσταση του χειρογραφικού συστήματος (μαθητολόγια, καρτέλες, βιβλία, πρωτόκολλο κ.λπ. κ.λπ.) που τηρείται σήμερα, ή θα εξακολουθήσουν τα σχολεία να τηρούν και χειρογραφικά όλα τα στοιχεία μαθητών και εκπαιδευτικών; Επίσης, και μέχρι τη σχετική αυτή θεσμοθέτηση, πώς θα καλύπτονται οι συνάδελφοι που θα τηρούν και θα διαχειρίζονται ηλεκτρονικά διάφορα προσωπικά δεδομένα. Θα υπάρξει π.χ. σχετική άδεια από την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων ή θα προκύψει πρόβλημα σε μια οποιαδήποτε προσφυγή ενός γονέα, μαθητή ή πολίτη;

    Θέλουμε τέλος να κάνουμε σαφές ότι η Ένωσή μας θα είναι πάντα αρωγός σε προτάσεις για τη βελτίωση και ενσωμάτωση των Τ.Π.Ε. στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και είμαστε διαθέσιμοι να συμβάλουμε σε οποιαδήποτε πρόσκληση μας γίνει από το Υπ.Ε.Π.Θ. προς αυτήν την κατεύθυνση.

    Μετά τιμής
    Για το Δ.Σ. της ΠΕΚΑΠ Δ.Ε.
    Άρης Λούβρης, πρόεδρος
    Σταύρος Κουνάδης, Γενικός Γραμματέας

  26. Σχόλιο από toufeki — 7 Ιανουαρίου, 2010 @ 7:56 μμ

    Διδάσκω σε γυμνάσιο της Ρόδου.
    Στο σχολείο μας χρησιμοποιείται ακόμα το δ-φάση(αλήθεια είναι νόμιμοι οι τίτλοι που δίν(ου-α)με μέσα από αυτήν την διαδικασία;).
    Όταν έστειλαν εκείνη την κατάπτυστη-παράνομη(διότι και ένα υπουργείο μπορεί να παρανομεί, άνθρωποι δε δουλεύουν εκεί; άρα και λάθη μπορεί να κάνουν) εγκύκλιο για το υποχρεωτικό της εγκατάστασης του e-skroytz και ζητούσαν καινούριο υπολογιστή – λογισμικό με έξοδα δικά μας (τζάμπα μάγκες δηλαδή) εγώ τους απάντησα πολύ απλά: «Το σχολείο μου είναι εδώ, ελάτε να τα (β-λ)άλετε».
    Τα λεφτά για το λογισμικό και τους 3 υπολογιστές τα εξασφάλισα βέβαια από τον σύλλογο γονέων, όχι όμως για να τους κάνω τζάμπα μάγκες αλλά για να βάλω τα μηχανήματα στο εργαστήριο και να μπορούν οι μαθητές να κάνουν εκεί περισσότερα πράγματα για περισσότερα μαθήματα.
    Από τότε δεν τόλμησε να έρθει κανένας. Για να έρθει κανένας απ’αυτούς θα πρέπει να κουβαλάει και τα δώρα μαζί του(όπως οι 3 μάγοι-για να είμαστε επίκαιροι.(τελικά βέβαια το φιλότιμο-που κάποιοι ξέρουν και το εκμεταλλεύονται άριστα-παραμέρισε το μίσος και την απέχθεια ως συνήθως …)
    Ώς αναφορά τώρα στο ποιος διαχειρίζεται το δ-φάση, αυτό το είχα πάρει επόμου για αρκετά χρόνια με πλήρες οράριο κλπ κλπ (τα ξέρετε ). Κάτι σαν είλωτας δηλαδή.
    Μέχρι που πρίν από 2 χρόνια ξύπνησα επιτέλους και έκανα το εξής:
    Με του που μπαίνει ο Σεπτέμβρης τους βάζω όλους προ τετελεσμένων.
    Τους λέω: εγώ είμαι δάσκαλος, μπορώ λοιπόν να διδάξω σε όποιον θέλει ή οριστεί από τον σύλλογο(παράνομα βέβαια διότι δεν προβλέπεται πουθενά-ακόμα – τέτοια ανάθεση) να αναλάβει την δ-φάση, και ως σύμβουλος και δάσκαλος να γραφτώ παρακαλώ στα πρακτικά.
    ….
    Εκτός αν κάποιος από υμάς θεωρεί ότι το συμβουλευτικό-διδακτικό δεν είναι εξω διδακτικές εργασίες που μπορούν να γραφτούν στο πρακτικό οπότε αυτόματα θεωρεί ότι τζάμπα πληρωνόμαστε διότι δεν επιτελούμε ούτε κάν κύριο έργο?!?!
    Από τότε λοιπόν που απελευθερώθηκα έγινα πολύ πιο δραστήριος στα εκπαιδευτικά μου καθήκοντα.
    Γιαυτό και με βλέπετε συχνά στο ΣΤΕΚΙ.
    Γιαυτό και έχω συμμετάσχει ως εισηγητής στις 2 τελευταίες διημερίδες, κλπ κλπ.
    Θα μου πείτε τώρα ότι άλλοι έχουν χρόνο για όλα.
    Έ δεν είμαστε όλοι ίδιοι, ο καθένας θέλει τον χρόνο του.

  27. Σχόλιο από Evangelos — 8 Ιανουαρίου, 2010 @ 12:06 πμ

    Εντάξει λοιπόν ας πάρουμε άλλους 5000 ΔΥ (με ΑΣΕΠ φυσικά) για να έχουμε και γραμματείες να μας ξεκουράζουν από την εξαιρετικά δύσκολη εργασία της πληκτρολόγησης…

    Δεν πάμε καθόλου καλά…

  28. Σχόλιο από Στέφανος-Κωνσταντίνος Πουρσαλίδης — 8 Ιανουαρίου, 2010 @ 12:30 πμ

    θα διαφωνήσω Evangelos.. καταλαβαίνω τη σκέψη σου, αλλά νομίζω πως τη θέτεις σε λάθος βάση προς συζήτηση.
    Κανένας από αυτούς τους 5000ΔΥ που προτείνεις να διοριστούν δεν θα μας ξεκουράσουν, διότι απλούστατα δεν θα κάνουν δουλειά που θα έπρεπε να κάνουμε εμείς. Και όταν μιλάμε για διδακτικό έργο (ή εργατοώρες αν θέλεις πες το) νομίζω είναι προτιμότερο να αφιερώσω μια ώρα στα διδακτικά μου καθήκοντα παρά στην πληκτρολόγηση.

  29. Σχόλιο από imargar — 8 Ιανουαρίου, 2010 @ 12:35 πμ

    Ευάγγελε το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι οτι στο υπουργείο παιδείας μέχρι τώρα έχουν σπαταληθεί και συναχίζουν να σπαταλώνται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για προμήθεια λογισμικού το οποίο

    α) Δεν επιτυγχάνει το αποτέλεσμα για το οποίο ουσιαστικά αγοράστηκε
    β) Δεν διευκολύνει καμία διοικητική εργασία από την στιγμή που οι ίδιες εργασίες γίνονται σχεδόν όλες ταυτόχρονα και χειρόγραφα. Ποιο το νόημα να στέλνω χειρόγραφα τα ίδια στατιστικά στοιχεία 3 και 4 φορές από την στιγμή που τα καταχώρισα στο αντίστοιχο πληροφοριακό σύστημα. Ποιο το νόημα να καταχωρώ κάποια στοιχεία των μαθητών και όταν τα ζητάνε οι υπηρεσίες του υπουργείο δεν υπάρχει τρόπος να τα στείλω ηλεκτρονικά μέσω του Νέστωρ, αλλά τα γράφω πάλι;
    γ) Γιατί το νέο λογισμικό της ίδιας εταιρείας είναι «ασύμβατο» πρακτικά (γιατί θεωρητικά είναι συμβατό) με το παλιό της λογισμικό και δεν μπορεί να γίνει η μεταφορά των δεδομένων; Γι” αυτό δεν πληρώθηκαν;
    δ) Γιατί το υπουργείο καταφεύγει σε ένα λογισμικό που έχει τεχνικές προδιαγραφές που δεν πληρούνται από την συντριπτική πλειοψηφία των υπολογιστών που υπάρχουν στα σχολεία;

    ε) Τέλος δικαίωμα της εταιρείας να έχει κλειστό τον κώδικα για το πρόγραμμα της, αλλά όχι δικαίωμα της να κρατά «κλειστά» τα δεδομένα μου. Κανένα στοιχείο που είναι αποθηκευμένο στα προγράμματα του ΕΠΑΦΟΣ που έχω χρησιμοποιήσει μέχρι τώρα σε σχολείο δεν μπορεί να εξαχθεί. Δηλαδή καταχωρώντας εγώ τους βαθμούς των συναδέλφων δεν μπορώ να τους δώσω σε ηλεκτρονική μορφή τους βαθμούς που βάλανε για να τους έχουνε. Δηλαδή σκέψου ένα λογισμικό (πχ το word), όπου εσύ γράφεις ένα κείμενο, το βλέπεις, το εκτυπώνεις, αλλά δεν μπορείς να το αποθηκεύσεις για να το πάρεις στον υπολογιστή της δουλειάς σου ή να το ανοίξεις με το OpenOffice ή το Wordpad.

    5) Με όλα αυτά η πλειοψηφία των καθηγητών πληροφορικής στα σχολεία απασχολείται περισσότερες ώρες σε διοικητικές εργασίες και λιγότερο με το εκπαιδευτικό του έργο. Όλοι έχουμε άπειρα παραδείγματα ακόμα και να μας βγάλουν από την αίθουσα διδασκαλίας για κάποια γραφειοκρατική διαδικασία. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι το κριτήριο επιτυχίας στην εκπαίδευση είναι το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα και όχι πόσα στατιστικά ή βεβαιώσεις ή καταχωρήσεις πραγματοποιήθηκαν. Και τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η σωστή διδασκαλία δεν ξεκινάει όταν μπαίνουμε μέσα στην αίθουσα, αλλά ξεκινάει από την κατάλληλη προετοιμασία (δημιουργία κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, αναζήτηση πηγών, προετοιμασία εργαστηρίου, εποπτικών μέσων κλπ).

  30. Σχόλιο από toufeki — 8 Ιανουαρίου, 2010 @ 3:06 μμ

    Όχι δεν χρειάζονται νέες προσλήψεις.
    Χρειάζεται σωστή κατανομή των ήδη υπαρχόντων ΔΥ.
    Δε μπορεί ένας ΔΥ να δουλεύει για 3 και 3 άλλοι να δουλεύουν για έναν.
    Άλλωστε υπάρχουν και μετατάξεις.
    Ας αντιμετωπιστούν επιτέλους από την πολιτεία αυτά τα ζητήματα.
    Πολιτική βούληση χρειάζεται (που θα ξεβολεύει πολλούς) και όχι νέες προσλήψεις.

  31. Σχόλιο από Evangelos — 9 Ιανουαρίου, 2010 @ 3:34 πμ

    @imargar

    Το θέμα της κλειστής database με τον ΕΠΑΦΟ το έχω ξανασυναντήσει με την ενασχόληση μου, σχεδιάζοντας ERP για τα κανάλια. Είναι γνωστό το lack of portability σε τέτοιες εφαρμογές και θα έπρεπε να είχαν δοθεί σωστότερες προδιαγραφές εξαρχής… περισσότερο ανοιχτές.

    Είναι κάτι που πρέπει οι άνθρωποι του opengov να προσέξουν… Τις προδιαγραφές των λογισμικών που προδιαγράφουν στον δημόσιο τομέα για προμήθεια, όπως και την παραλαβή έργων λογισμικού.

    Αν πρέπει να ξαναγράφουμε τα πάντα σε χαρτί τότε το λογισμικό είναι άχρηστο!

    @toufeki

    Συμφωνώ απόλυτα και έχω προτείνει σε κάποιο άλλο φόρουμ πέραν της πλήρους καταγραφής όλων των ΔΥ στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και την κεντρική υπηρεσία του πληρωμών, να εγκατασταθεί ένα δίκτυο από βιομετρικά ρολόγια παρουσίας προσωπικού όπως το παρακάτω:

    http://www.icontime.com/products/hardware/biometric/

    Έτσι το γενικό λογιστήριο να έχει την πλήρη εικόνα το ποιος προσέρχεται πραγματικά στην εργασία του, ποιος όχι και τελικός πότε προσέρχονται και πότε φεύγουν.

    Φυσικά τα ρολόγια θα χρειαστεί να είναι πιο στιβαρά από αυτό που βλέπετε γιατί θα τα σπάσουν. Mπορεί να πρέπει να χρεώνονται στον φύλακα η θυρωρό της υπηρεσίας…

    Κάποτε που επισκεύαζα τέτοια ρολόγια (όχι βιομετρικά τα κλασικά) έβρισκα μέσα από καφέδες μέχρι χώμα και πέτρες…

    Με αυτόν το τρόπο θα εξαφανιστούν οι αργομισθίες και το σκασιαρχείο…

  32. Σχόλιο από Γιωργος Σ. — 11 Ιανουαρίου, 2010 @ 3:47 μμ

    Καλησπερα,

    Νομιζω οτι συγχεουμε διαφορετικα πραγματα. Αλλο το ζητημα του αν θα πρεπει να διαδοθει η χρηση ανοικτου λογισμικου στην εκπαιδευση, αλλο το θεμα του αν το eschool ειναι η οχι ποιοτικο λογισμικο. Ειναι εντελως διαφορετικα θεματα και σε καμια περιπτωση το ενα δεν επηρρεαζει το αλλο (τουλαχιστο αμεσα).

    Οσον αφορα το πρωτο λοιπον, γνωμη μου ειναι οτι στην παρουσα φαση το ανοικτο λογισμικο στην ελληνικη εκπαιδευση, δεδομενων των συνθηκων που επικρατουν (σε σχολεια και μοναδες διοικησης) δεν ειναι η καλυτερη λυση. Η χρηση λογισμικου ανοικτου κωδικα προυποθετει πολυ καλα οργανωμενες δομες υποστηριξης στον οργανισμο στον οποιο θα εγκατασταθει. Για να μπορεσουν τα σχολεια να μεταβουν απο τη χρηση Windows σε καποια διανομη Linux, περαν των εκπαιδευμενων καθηγητων πανω στα συστηματα Linux (που πιστεψτε με ειναι πολυ λιγοι), θα πρεπει να υπαρχει και ενας φορεας που θα αναπτυσσει και προμηθευει με εκπαιδευτικο λογισμικο τα συγκεκριμενα συστηματα καθως (το υπουργειο παιδειας δεν εχει τετοιο τμημα αυτη τη στιγμη). Επισης δεδομενης της μεγαλης πολυμορφιας και διαφορετικοτητας που διακρινει τα συστηματα Linux (ενα σωρο Window managers, tools, installation maganers, κλπ) υπαρχει και η απαιτηση να υπαρχει και μια αρχη ελεγχου που θα αναγκαζει την χρηση παρομοιων συστηματων Linux στα σχολεια ουτως ωστε να μην προκαλειται συγχιση. Φανταστειτε εναν μαθητη που στο γυμνασιο μαθαινει το Gentoo Linux με Fluxbox και Gnome. Μετα παιρνει μετεγγραφη σε αλλο γυμνασιο που εχουν Fedora Linux me KDE (εντελως διαφορετικο συστημα) και οταν παει στο Λυκειο βρισκει FreeBSD (γιατι ο Geek καθηγητης που βρισκεται εκει εχει κολλημα με το FreeBSD και εχει εγκαταστησει στο εργαστηριο FreeBSD με Xfce). Οπως καταλαβαινεται ενα τετοιο μοντελο μονο συγχιση θα μπορουσε να προκαλεσει εαν δεν υπαρχει μια κεντρικη αρχη διαχειρισης. Για παραδειγμα το ΥΠΕΠΘ, θα μπορουσε να αναπτυσσει μια ελληνικη διανομη Linux για την εκπαιδευση και θα ανεπτυσσε και σχετικο εκπαιδευτικο λογισμικο. Μονο με αυτη την προυποθεση θα μπορουσε να πετυχει το Linux στα σχολεια.

    Αλλα εκπαιδευτικα συστηματα που χρησιμοποιουν Linux οπως το Φιλανδικο ειναι αριστα οργανωμενα και σε επιπεδο διοικησης και σε επιπεδο σχολικων μοναδων, πραγμα που τους επιτρεπει την ευρεια διαδοση του συγκεκριμενου λειτουργικου: «About 60 % of Finnish schools of all levels are using open source software to carry out their practices. The most frequently used open source learning platform is Moodle.» (http://www.e.finland.fi/netcomm/news/showarticlefce5.html?intNWSAID=38396).

    Πιστευω πως το πρωτο βημα για να μπορεσει να πετυχει η διαδοση και χρηση του Linux στην ελληνικη εκπαιδευση ειναι δημιουργια των καταλληλων υποστηρικτικων υποδομων. Χωρις αυτες θα πρεπει να αρκεστουμε στα Windows που ειναι πολυ πιο consistent (σε επιπεδο GUI και tools), εχουν μηδαμινο diversity σε σχεση με τα διαφορα Linux και ειναι πολυ περισσοτερο γνωστα στο ευρυ κοινο, στους μαθητες και στον μεσο καθηγητη δευτεροβαθμιας. Επισης στα Windows ειναι πολυ πιο ευκολο να δοθει τεχνικη υποστηριξη. Καποια περιοδο ημουν υπευθυνος σχολικου εργαστηριου Η/Υ. Σε περιπτωση που ενας υπολογιστης χρειαζοταν reinstall, τον εφτιαχνα μονος μου ή αν δεν προλαβαινα τον εστελνα σε τεχνικο εξω. Αν ειχε Linux στο μεγαλυτερο ποσοστο των περιπτωσεων ο τεχνικος ειτε θα εκανε κατι που δεν ηθελα ειτε δεν θα ηξερε καθολου να φτιαξει τον υπολογιστη.

    Με αλλα λογια, τα Windows και γενικοτερα το εμπορικο λογισμικο μας καλυπτουν αυτη τη στιγμη στην εκπαιδευση γιατι δεν θελουμε να οργανωθουμε διοικητικα. Μας βολευει να πληρωνουμε αρκετα χρηματα του δημοσιου σε μια εταιρια για να μας οργανωσει απο το να εχουμε ενα τμημα προωθησης και υποστηριξης του Linux και γενικοτερα του ανοικτου λογισμικου στην εκπαιδευση ξοδευοντας ελαχιστα.

    Κλεινοντας το θεμα αυτο θεωρω εντελως ατοπες τις απαιτησεις για Linux και ευρυτερη χρηση του ανοικτου λογισμικου στην εκπαιδευση πρωτου πρωτα δημιουργηθουν οι καταλληλες διοικητικες και οργανωτικες υποδομες.

    Οσον αφορα τωρα την εφαρμογη e-school (η οποια βασιζεται σε ενα λειτουργικο κλειστου κωδικα), για τους παραπανω λογους δεχομαι πως καλα εκαναν και το υλοποιησαν με εμπορικες τεχνολογιες. Ειναι πολυ πιο ευκολο να ζητησεις βοηθεια απο την Microsoft ή απο μια ΕΠΑΦΟΣ και να την πιεσεις να σου φτιαξει το προβλημα οταν δεν εχεις δικο σου (ή εχεις ενα υποτυπωδες) τμημα τεχνικης υποστηριξης.

    Απο εκει και περα τωρα το αν το e-school εχει προβληματα ή οχι ειναι ενα αλλο ζητημα που εχει να κανει υπο ποιες προυποθεσεις και κατω απο ποιες διαδικασιες ανατιθενται εργα σε εταιριες απο το ελληνικο δημοσιο. Οπως και να εχει ομως η χρηση ανοικτου λογισμικου στα σχολεια δεν θα ελυνε τα προβληματα του e-school, ισα ισα θα τα μεγενθυνε.

    Φιλικοι χαιρετισμοι.

  33. Σχόλιο από dikar — 12 Ιανουαρίου, 2010 @ 7:15 μμ

    Στο Γυμνάσιό μας έχει έλθει τέσσερις ή πέντε φορές κάποιος “εξουσιοδοτημένος” υπάλληλος (?!?) για να εγκαταστήσει το e-school (επειδή εμείς οι του σχολείου δεν τα καταφέρναμε…) Τελικά παρά τις φιλότιμες προσπάθειες επί ώρες και μέρες (!!!) δεν τα κατάφερε ούτε και εκείνος. Έτσι κι εμείς συνεχίζουμε ως έχουμε… χωρίς e-school… και περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί!!!….

  34. Σχόλιο από makrib — 14 Ιανουαρίου, 2010 @ 9:47 μμ

    Καλησπέρα,
    Διαβάζοντας το προγούμενο σχόλιο (32) και ειδικά τις 2 παρακάτω παραγράφους

    «Με αλλα λογια, τα Windows και γενικοτερα το εμπορικο λογισμικο μας καλυπτουν αυτη τη στιγμη στην εκπαιδευση γιατι δεν θελουμε να οργανωθουμε διοικητικα. Μας βολευει να πληρωνουμε αρκετα χρηματα …»
    «Κλεινοντας το θεμα αυτο θεωρω εντελως ατοπες τις απαιτησεις για Linux και ευρυτερη χρηση του ανοικτου λογισμικου στην εκπαιδευση πρωτου πρωτα δημιουργηθουν οι καταλληλες διοικητικες και οργανωτικες υποδομες.»

    μου δημιουργήθηκαν τα εξής ερωτήματα:
    Πως θα δημιουργηθουν οι καταλληλες διοικητικες και οργανωτικες υποδομες όταν ξοδεύονται τα χρήματα για αγορές εμπορικών εφαρμογών;

    Μήπως μ΄αυτές τις αγορές και επιπλέον με τα περίφημα netbook το ΥΠΕΠΘ ενεργεί σαν υπουργείο ανάπτυξης για την ενίσχυση της αναθέρμανσης της αγοράς στο χώρο της πληροφορικής;

    Επειδή εκτός από καθηγήτρια μαθηματικών είμαι και φοιτήτρια σε τμήμα πληροφορικής θα ήθελα να ξέρω ποια κριτήρια πληρούσε το αναφερόμενο λογισμικό και από ποιούς αξιολογήθηκε;

    Το μόνο λογισμικό που νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι τέτοιας μορφής είναι της μισθοδοσίας για να σταματήσει αυτό το ανέκδοτο είτε κάθε σχολείο είτε κάθε νομός ξεχωριστά να ετοιμάζει καταστάσεις και με διαφορετικούς συχνά υπολογισμούς. Εάν δε τυχαίνει κάποιος να είναι και ωρομίσθιος καθηγητής μπορεί να τα κάνει και μόνος του. Μου συνέβει και σε μένα το 1992 μόνο που τώρα έχουμε 2010.
    Μεσαίου μεγέθους εταιρεία έχει ένα λογιστήριο. Το ΥΠΕΠΘ είναι άραγε ατομική επιχείρηση και δεν μπορεί;

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού