Επιμόρφωση εκπαιδευτικών
Ιανουαρίου 14, 2010
Μέσω κάποιου δημόσιου φορέα, π.χ. του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου, του e-yliko, του ΟΕΠΕΚ να δημιουργηθεί υπηρεσία αξ αποστάσεως επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που υπάγονται στο ΥΠΕΠΘ. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω της πλατφόρμας LMS Moodle. Μπορεί το εκπαιδευτικό υλικό να είναι διαθέσιμο για προαιρετική επιμόρφωση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, αλλά να οργανώνονται και σε τακτά διαστήματα σεμινάρια μικτής (blended) επιμόρφωσης μέσω του Moodle σε συνδυασμό με λίγες δια ζώσης εκπαιδευτικές συναντήσεις. Τα θέματα της επιμόρφωσης μπορεί να είναι Παιδαγωγικά, Αξιολόγηση, Διαχείριση τάξης, ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ελεύθερο και ανοιχτού κώδικα λογισμικό, δημιουργία online μαθημάτων κ.ά. Μία ομάδα εθελοντών έχει δημιουργήσει παρόμοια σεμινάρια με μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών και θεαματικά αποτελέσματα. Ο σχετικός δικτυακός τόπος όπου υλοποιείται το αναφερόμενο σεμινάριο είναι http://e-learning.ilei.sch.gr/moodle/ Σχετική εισήγηση έγινε στο συνέδριο του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου το Νοέμβριο 2009: |
|
1 Σχόλιο »
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από Παπαλουκάς Γεώργιος — 24 Ιανουαρίου, 2010 @ 11:20 μμ
Η εξ” αποστάσεως επιμόρφωση είναι θετική δράση. Από μόνη της όμως το μόνο που θα καταφέρει είναι να προσελκύσει αυτούς που ενδιαφέρονται πολύ και έχουν μάθει για την ύπαρξή της ταυτόχρονα. Άρα πρέπει να συνοδεύεται από υποστηρικτικές δράσεις και δομές.
ΕΡΩΤΗΣΗ 1η
Για ποιο λόγο χρειάζεται ο εκπαιδευτικός την επιμόρφωση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Για να καλύψει την ανάγκη του να μάθει, για να επικοινωνήσει με συναδέλφους, για να βοηθηθεί στη μετάδοση της γνώσης στους μαθητές κ.λπ. Η εμπειρία δείχνει ότι ο τελευταίος στόχος απλά δεν έχει επιτευχθεί μέσα από πολύωρες δια ζώσης επιμορφώσεις σε ΤΠΕ ή γνωστικά αντικείμενα (δείτε έρευνες χρήσης σχ. εργ. Πληροφορικής ή εκπ. λογισμικών από ειδικότητες πλην ΠΕ 19-20). Για ποιο λόγο θα το πετύχει αυτό η εξ” αποστάσεως εκπάιδευση;
ΛΥΣΗ
Μήπως πρέπει να υπάρχει στη σχολική μονάδα επαγγελματίας παιδαγωγός με άριστη γνώση χρήσης ΤΠΕ, διδακτικής με χρήση ΤΠΕ για παρότρυνση και συνδρομή των συναδέλφων εκπαιδευτικών; Για αποβολή της τεχνοφοβίας και της ελλειπούς πληροφόρησης (π.χ. ψηφιακό υλικό, εργαλεία διαμοιρασμού οθόνης, χρήση προβολικού, ενημέρωση για σεμινάρια – ημερίδες – δράσεων εξ” αποστάσεως εκπαίδευσης κ.λπ.). Μήπως ο ίδιος επαγγελματίας θα είναι το κανάλι επικοινωνίας με τα εκάστοτε υπουργικά τμήματα μέσα (γιατί όχι) από επέκταση του e school ώστε να δίνει και να δέχεται πληροφορία; Πόσο δύσκολο είναι να γίνει κατανοητό ότι εκπαιδευτικός με διδακτικές ώρες δε μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτό το έργο;
Να το ανοίξουμε λίγο ακόμη;
Τί θα λέγατε να υπάρχει επαγγελματίας τεχνικός ανά σχολική μονάδα για μόνιμη ενασχόληση με βλάβες δομημένης καλωδίωσης, ενεργού εξοπλισμού, Η/Υ και περιφερειακών, συναγερμών – μικροφωνικής και λοιπων ηλεκτρονικών συστημάτων. Για ενασχόληση με ανάπτυξη προδιαγραφών ή υλοποίηση (και κυρίως εφαρμογή) έργων του ΥπΕΠΘ; Για ενασχόληση με παραλαβή εξοπλισμού και πιστοποίηση καλής λειτουργίας συστημάτων; Για επικοινωνία με επικουρικά τεχνικά συνεργεία ή τεχνικούς φορείς του ΥπΕΠΘ και των Διευθύνσεων εκπαίδευσης;
Όλα αυτά και πολλά περισσότερα με 2 ανθρώπους ανά σχολική μονάδα. Πιστέψτε με τους έχουμε. Κι αν δεν τους έχουμε ο επόμενος ΑΣΕΠ ας είναι γι” αυτούς!
Στο πλαίσιο αυτό οι δράσεις e learning έχουν τύχη.