ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΔΔΥ (ΥΠΔΒΜΘ)



Ιανουαρίου 26, 2012

Αγαπητοί συμπολίτες,
η μέχρι τώρα διαδικασία αξιολόγησης μαθητών από τα ΚΕΔΔΥ (πρώην ΚΔΑΥ) είναι χρονοβόρα καθώς διέπεται από δυσλειτουργικά και παρωχημένα ΦΕΚ. Προτείνεται η απλούστευση των διαδικασιών εισάγοντας το κριτήριο της επιλεξιμότητας των περιπτώσεων ύστερα από ανίχνευση (screening tests), τα οποία μπορούν να γίνονται στο σχολείο και τα δεδομένα αυτών να υποβάλλονται μέσω διαδικτύου στο οικείο ΚΕΔΔΥ. Αυτή η λύση είναι ήδη εφικτή, τόσο επιστημονικά (υπάρχουν αρκετά σταθμισμένα ανιχνευτικά τεστ – θυμίζω το έργο «12 ανιχνευτικά εργαλεία»), όσο και τεχνικά (έστω μέσω της Google, δηλαδή με τα εργαλεία Google-Docs, Google-SpreadSheets). Ωστόσο, θα πρέπει να αλλάξουν και τα ΦΕΚ λειτουργίας, ώστε να μπορεί να δίνεται σύντομη γραπτή απάντηση -χωρίς τη συγκρότηση διεπιστημονικής επιτροπής- στους γονείς των οποίων τα παιδιά έχουν καλές επιδόσεις στα ανιχνευτικά τεστ. Με αυτή τη διαδικασία θα εξυπηρετείται ένας πολύ μεγαλύτερος αριθμός γονέων και μάλιστα άμεσα, λαμβάνοντας απάντηση στο ερώτημα, αν έχει κάτι το παιδί τους και αν προτείνεται η συνέχιση της αξιολόγησης.

Aπό το χρήστη


Θεματικές

Ετικέτες

, , , ,

Πρέπει να συνδεθείτε για να βαθμολογήσετε!

10 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από Γιάννης Κουτσουρίδης — 26 Ιανουαρίου, 2012 @ 9:29 μμ

    Ότι με τα ΚΕΔΔΥ υπάρχει απαράδεκτη καθυστέρηση στις διαγνώσεις και συνήθως καμία υποστήριξη μετά τη διάγνωση, δεν νομίζω ότι μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει.
    Σαφώς και ο βασικός λόγος γι” αυτό είναι ο μικρός αριθμός υπηρετούντος προσωπικού σε σχέση με τις ανάγκες.
    Έχω τρεις απορίες:
    – Τα «12 Διερευνητικά – Ανιχνευτικά Εργαλεία (Κριτήρια) των Μαθησιακών Δυσκολιών» ξέρει κανείς πού βρίσκονται;
    – Στα ΚΕΔΔΥ πήγαιναν για διάγνωση παιδιά όχι μόνο με Μαθ. Δυσκολίες. Αυτά, όταν καταργηθούν τα ΚΕΔΔΥ, πού θα απευθύνονται;
    – Αυτή η «συνέχιση της αξιολόγησης» πού και από ποιους θα γίνεται;

  2. Σχόλιο από Τσαγκαλίδης Γεώργιος — 27 Ιανουαρίου, 2012 @ 12:20 πμ

    Είναι αρκετά καλό σαν σκέψη. Όμως, κάτι τέτοιο πρέπει να γίνει προσεκτικά. Η οργάνωση πρέπει να ξεκινάει από α) τον τρόπο σχεδιασμού αυτών των tests (δηλαδή ποιος θα τα περάσει στο διαδίκτυο και με ποια μορφή), β) πώς θα γίνει η ενημέρωση για τους ενδιαφερόμενους (ίσως η ύπαρξη κάποιου helpdesk επίσης), γ) τι μορφή θα έχουν τα αποτελέσματα (π.χ. το Detroit θα βγάλει σαν αποτέλεσμα κείμενο, έναν ξερό δείκτη, τον δείκτη του κάθε παράγοντα, κλπ. Δ) Είναι εξίσου σημαντικό το ποιος θα έχει πρόσβαση στα αποτελέσματα του test και πως θα εξασφαλιστεί ότι δε θα παρανοηθούν τα αποτελέσματα (π.χ. αν οι γονείς δουν το αποτέλεσμα θα μπορέσουν να καταλάβουν τη σημαντικότητα των αποτελεσμάτων; Θα είναι στο χέρι τους να ζητήσουν περεταίρω αξιολόγηση; Κλπ.). ε) Ποιος θα αποφασίζει ποιο test θα κάνει ένα παιδί και με ποια κριτήρια; ΣΤ) Μια τόση εκτεταμένη χρήση των εργαλείων αυτών ίσως να σημαίνει ότι τα εργαλεία αυτά πρέπει να επανασταθμιστούν ή να σταθμιστούν οι νεότερες εκδόσεις τους κλπ.
    Αυτά είναι μερικά απ’ τα ερωτήματα που θέτω και εννοείται ότι είμαι θετικός σε μια τέτοια σκέψη.

  3. Σχόλιο από Ντίνα Γανδά — 27 Ιανουαρίου, 2012 @ 3:40 μμ

    Αν κατάλαβα καλά η αρχική αξιολόγηση θα γίνεται στο σχολείο από τον δάσκαλο.
    Προφανώς ζείτε σε πόλεις με αυξημένο μορφωτικό επίπεδο.
    Σε κουκουλωμένους!!!!υπολογιστές που δεν χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια πως ακριβώς θα γίνει αυτό;;
    Σε δάσκαλους που βρίσκονται δίπλα σε ειδικό σχολείο και απαγορεύουν στα παιδιά να μας χαιρετούν ή να παίζουν μαζί μας και οι οποίοι δηλώνουν άγνοια στα στοιχειώδη πως θα εφαρμοστεί;;
    Θα ήταν λειτουργικό αν υπήρχαν οι κατάλληλοι εκπαιδευτικοί.
    Να μην αναφερθώ στους γονείς οι οποίοι θα το αμφισβητήσουν.
    Δυστυχώς η έλλειψη ενημέρωσης που χαρακτηρίζει πολλές περιοχές της χώρας μας δεν μας επιτρέπει να προχωρούμε στα αυτονόητα.

  4. Σχόλιο από Παναγιώτης Βαρσάμης — 27 Ιανουαρίου, 2012 @ 10:41 μμ

    Γιάννη, έχεις δίκιο για τις καθυστερήσεις. Ελπίζω η ανίχνευση και η αγαστή συνεργασία με τα σχολεία να βοηθήσουν. Το γεγονός ότι πολλά ΚΕΔΔΥ έχουν μεγάλες λίστες αναμονής, θα πρέπει να ερμηνευτεί -μεταξύ άλλων- και ως σαφής ένδειξη προτίμησης των γονέων προς αυτά, έναντι άλλων κέντρων. Πιστεύω πως η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων φεύγει ικανοποιημένη. Βέβαια, πρέπει να αλλάξουν πολλά, ακόμα και στην ποιότητα της γνωμάτευσης. Πιστεύω ότι τα ανιχνευτικά εργαλεία θα πρέπει (ή έπρεπε) να παραδοθούν και στα σχολεία. Επειδή γνωρίζω πως δεν έχει γίνει, για αυτό πρότεινα τη λύση με την ηλεκτρονική υποβολή στοιχείων. Για τα υπόλοιπα πρέπει να ρωτήσουμε την πολιτεία.

  5. Σχόλιο από Παναγιώτης Βαρσάμης — 27 Ιανουαρίου, 2012 @ 10:58 μμ

    Γιώργο, συμφωνώ ότι χρειάζεται καλή οργάνωση καθώς δεν είναι σε μένα γνωστή η διαβλητότητα του ενός ή του άλλου συστήματος μεταφοράς δεδομένων. Σίγουρα, μια λύση μέσω βάσεων δεδομένων είναι η ασφαλέστερη (για τους πληροφορικούς: με SQL ή έστω μέσω ερωτημάτων ACCESS που θα διαβιβάζονται με email). Όπως ίσως γνωρίζεις, δεν μπορούν να γίνουν όλα ή ολόκληρα τεστ με ηλεκτρονικό τρόπο. Πολλές υποκλίμακες μπορούν όμως να γίνουν. Εξάλλου, αλίμονο αν κάποιος από εμάς συγχέει την ανίχνευση με τη διάγνωση (αυτό είναι απολύτως βασικό στην παρούσα κουβέντα). Λοιπόν, από όλα τα ανιχνευτικά τεστ, υπάρχουν κάποια που θεωρούνται «καθρέπτες» της εικόνας ενός μαθητή. Από ένα ανιχνευτικό τεστ σιωπηλής αποκωδικοποίησης (ανάγνωσης) μέχρι και τη σχολική αυτοαντίληψη ή/και αυτοαποτελεσματικότητα μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά. Σήμερα πια είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε αρκετά για την υπεύθυνη χρήση αυτών των τεστ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΞΕΚΑΘΑΡΟ ΟΤΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΜΙΑΣ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΠΟΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΚΕΔΔΥ. Οι περισσότεροι έχουν φόβους για αυτό που λέγεται ανίχνευση. Σχεδόν όλοι πηγάζουν από τη σύγχυση μεταξύ ανίχνευσης και διάγνωσης…

  6. Σχόλιο από Παναγιώτης Βαρσάμης — 27 Ιανουαρίου, 2012 @ 11:06 μμ

    Αγαπητή Ντίνα Γανδά, είμαστε σύμφωνοι στα περισσότερα. Οι αντιλήψεις αλλάζουν αργά. Όμως, πιστεύω ότι οι περισσότεροι ανταποκρίνονται με τον καιρό. Προτείνω μόνο τη διευκόλυνση του σχολείου για υποβολή δεδομένων στο οικείο ΚΕΔΔΥ. Για παράδειγμα, θα αρκούσε να καθήσει ο μαθητής στην αίθουσα των Η/Υ του σχολείου μόνο για μια (1) διδακτική ώρα (ύστερα από αίτηση-υπεύθυνη δήλωση του γονέα) και να απαντήσει στη δέσμη ερωτήσεων του ΚΕΔΔΥ. Δεν λέω ότι όλα θα είναι ρόδινα, αλλά αν δεν αλλάξει και κάτι, μένουμε στο παλιό σύστημα, το οποίο -κατά τη γνώμη μου- έχει ήδη κριθεί.

  7. Σχόλιο από Katerina Papadhmhtriou — 1 Φεβρουαρίου, 2012 @ 2:05 μμ

    Την τελευταία φορά που έμαθα κάτι για τα 12 ανιχνευτικά εργαλεία Γίαννη ΄ταν πέρυσι από συνάδελφο εργο
    “Ακου λοιπόν ; όσοι έλαβαν μέρος στην δημιουργία τους στην όμάδα του Πόρποδα τα πήραν και τα άφησαν στην ντουλάπα του σχολείου που υπηρετούσαν εκείνη τη χρονιά ..Οι συνάδελφοι έφυγαν τα εργαλεία έμειναν στην ντουλάπα και το χρήμα έρευσε ζεστό στις τσέπες ….βλ. Πανεπιστήμιο Πάτρας!!!Αυτά είναι……

  8. Σχόλιο από Γιάννης Κουτσουρίδης — 2 Φεβρουαρίου, 2012 @ 10:37 μμ

    Κάποια στιγμή βρήκα στο Διαδίκτυο μια λίστα με τα «ανιχνευτικά εργαλεία» και σ” αυτήν συμπεριλαμβάνεται η «Ελληνική Κλίμακα Αξιολόγησης της ΔΕΠ/Υ-IV». Συμπτωματικά, επειδή με ενδιέφερε το θέμα της Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας, πριν δυο χρόνια είχα αγοράσει το (όχι φθηνό) βιβλίο. Τώρα που είδα ότι συμπεριλαμβάνεται στα «ανιχνευτικά εργαλεία» αναρωτιέμαι: Αν όλα αυτά είναι μέρος ενός «προγράμματος», δεν θα έπρεπε να σταλούν από το Υπουργείο Παιδείας στα Ειδικά Σχολεία και στα Τμήματα Ένταξης, τουλάχιστον για την ενημέρωση των συναδέλφων;

  9. Σχόλιο από Παναγιώτης Βαρσάμης — 3 Φεβρουαρίου, 2012 @ 4:17 μμ

    Νομίζω ότι θα πρέπει να απαντηθεί και το ερώτημα, αν τα «12 ανιχνευτικά εργαλεία» θεωρούνται αναπαράξιμα (π.χ. από τα ΚΕΔΔΥ) από τη στιγμή που δεν ζημιώνεται κανείς από αυτή την αναπαραγωγή καθώς δεν πωλούνται στο εμπόριο. Πιστεύω ότι είναι απόλυτα λογικό να ζητήσουμε να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΕΠΕΑΕΚ, όπως έχει γίνει και με άλλα παραδοτέα προγραμμάτων!

  10. Σχόλιο από Παναγιώτης Βαρσάμης — 5 Φεβρουαρίου, 2012 @ 1:01 πμ

    Εξάλλου, υποθέτω πως το υπουργείο και οι συγγραφείς των ανιχνευτικών εργαλείων θα θέλουν να χρησιμοποιείται το τεστ που δημιούργησαν και όχι κάποιο άλλο άτυπο ή ξένο τεστ.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού