Κατάργηση Πιστοποιητικών και Βεβαιώσεων



Ιανουαρίου 17, 2012

Κατάργηση Πιστοποιητικών και Βεβαιώσεων

1. Περίληψη
Οι Δημόσιες Υπηρεσίες προκειμένου να διεκπεραιώσουν τις διοικητικές διαδικασίες που ζητούν οι Πολίτες και οι Επιχειρήσεις, χρειάζονται ως πρώτη ύλη, δεδομένα που κατέχουν άλλες Δημόσιες Υπηρεσίες. Τα δεδομένα αυτά μεταφέρονται από Υπηρεσία σε Υπηρεσία μέσω Πιστοποιητικών ή Βεβαιώσεων που εκδίδουν οι Υπηρεσίες και εξαναγκάζονται να μεταφέρουν οι Πολίτες.
Από παλαιότερη μελέτη ( Ν. Σαριδάκης 2007) προκύπτει ότι για τη διαχείριση των Πιστοποιητικών απαιτούνται περίπου 60 εκατομμύρια εργατοώρες που αντιστοιχούν σε 40.000 υπαλλήλους.
Αυτή η υψηλή κατανάλωση πολύτιμων πόρων της Δημόσιας Διοίκησης και κατ’ επέκταση, η υψηλή επιβάρυνση των φορολογουμένων, για ένα προϊόν που δεν έχουν ανάγκη , δεν είναι πλέον αποδεκτή ούτε από τη Δημόσια Διοίκηση ούτε από τους Φορολογουμένους. Τα πιστοποιητικά δημιουργήθηκαν, ως ιδέα και ως πρακτική ,την εποχή που η πληροφορία μεταφερόταν με χαρτιά και σφραγισμένους φακέλους. Σήμερα στην εποχή της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης τα πιστοποιητικά έχουν κλείσει τον κύκλο ζωής τους και δεν έχουν, πλέον, λόγο ύπαρξης. Η σύγχρονη τεχνολογία και κυρίως το Διαδίκτυο, μπορεί να τα αντικαταστήσει με νέες, ταχύτερες, ασφαλέστερες και φτηνότερες πρακτικές.
Από τεχνολογική άποψη τα Πιστοποιητικά και οι Βεβαιώσεις είναι μέσα μεταφοράς δεδομένων από μια Υπηρεσία σε μια άλλη Υπηρεσία. Πχ όταν μια μητέρα καταθέτει πιστοποιητικό γέννησης για να γράψει το παιδί της στο σχολείο, στην ουσία μεταφέρει μια πληροφορία από το Δημοτολόγιο προς το Διευθυντή του Σχολείου.
2.Κόστος έκδοσης και ελέγχου του Πιστοποιητικού
Η διαδικασία έκδοσης περιλαμβάνει αρκετές δραστηριότητες που
καταναλώνουν μια ώρα εργασίας η οποία κοστίζει 20 ΕΥΡΩ.
Ο ίδιος ο πολίτης δεν χρειάζεται το πιστοποιητικό και επομένως θα το καταθέσει στην Υπηρεσία που το ζήτησε. Οι δραστηριότητες ελέγχου καταναλώνουν μια ανθρωποώρα η οποία κοστίζει περίπου 20 ΕΥΡΩ.
3. Ετήσιο κόστος της Δημόσιας Διοίκησης για την παραγωγή και τον έλεγχο των πιστοποιητικών
Για κάθε πιστοποιητικό απαιτούνται δυο εργατοώρες ( έκδοση και κατάθεση) που αξίζουν 40 ΕΥΡΩ.
Κάθε πολίτης χρησιμοποιεί , κατά μέσον όρο, τρία πιστοποιητικά το χρόνο και επομένως για τα 10 εκατομμύρια του πληθυσμού, οι δημόσιες Υπηρεσίες παράγουν και ελέγχουν, ετησίως τριάντα εκατομμύρια πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που απαιτούν 60 εκατομμύρια εργατοώρες, δηλαδή, σαράντα χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι !!!!!.
Μια εργατοώρα του Δημόσιου υπαλλήλου κοστίζει περίπου 20 ΕΥΡΩ επομένως τα 60 εκατομμύρια εργατοώρες κοστίζουν ετησίως
χίλια διακόσια εκατομμύρια ΕΥΡΩ !!!!

Δηλαδή οι φορολογούμενοι ετησίως πληρώνουν:
• 40.000 δημόσιους υπαλλήλους που κοστίζουν χίλια διακόσια εκατομμύρια ΕΥΡΩ
• 6000 ντουλάπες και 1200 τετραγωνικά αρχείων
για τη διαχείριση ενός προϊόντος που δεν το έχουν ανάγκη !!!!

Ο Πολίτης για να αποκτήσει ένα πιστοποιητικό που του επιβάλει κάποια δημόσια Υπηρεσία πρέπει να πραγματοποιήσει τρεις συναλλαγές
• Μια για να υποβάλει αίτηση στην αρμόδια Υπηρεσία
• Μια για να παραλάβει το Πιστοποιητικό
• Και τέλος μια τρίτη για να μεταφέρει και να καταθέσει το πιστοποιητικό στην Υπηρεσία η οποία το απαιτεί προκειμένου να ολοκληρώσει τη διοικητική διαδικασία που τον αφορά.
Σήμερα με τα ΚΕΠ και την αυτεπάγγελτη αναζήτηση η διαδικασία έκδοσης έχει μεταφερθεί στις δημόσιες υπηρεσίες δημιουργώντας μια επιπρόσθετη επιβάρυνση

4. Διεκπεραίωση διοικητικών διαδικασιών
χωρίς πιστοποιητικά
Η μεταφορά δεδομένων μεταξύ δημόσιων Υπηρεσιών μπορεί να επιτυγχάνεται τεχνολογικά με πολλούς τρόπους όπως:
• Πιστοποιημένο και ασφαλές ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
• Με άμεση πρόσβαση στα αρχεία των Δημόσιων Υπηρεσιών
• Με αρχεία ανηρτημένα στο Διαδίκτυο.
Η μερική αυτοματοποίηση με βάση το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μπορεί να γίνει άμεσα , σύμφωνα με τις υπάρχουσες συνθήκες όπως φαίνεται στο παρακάτω παράδειγμα.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:
Μια εργαζόμενη μητέρα θέλει να στείλει το παιδί της στο Δημοτικό νηπιακό σταθμό. Ο Δήμος της ζητεί να υποβάλει αίτηση και να προσκομίσει τα εξής «δικαιολογητικά»:
• Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
• Επικυρωμένο αντίγραφο φορολογικής δήλωσης
• Μηχανογραφική κατάσταση ενσήμων των γονέων
• Βεβαίωση εργασίας της μητέρας από τον εργοδότη με ανάλυση μισθοδοσίας
Με τις σημερινές οργανωτικές συνθήκες η μητέρα θα ζητήσει 4 πιστοποιητικά και οι δημόσιες Υπηρεσίες θα δαπανήσουν 4 ώρες, δηλαδή, 80 ΕΥΡΩ για να τα εκδώσουν: Η μητέρα θα διαθέσει περίπου 8 ώρες και 5-6 ΕΥΡΩ σε μεταφορικά
Με τις νέες αντιλήψεις:
Α. Η μητέρα θα συμπληρώνει μια αίτηση όπου θα δηλώνει όλα τα στοιχεία της ( οικογενειακή κατάσταση, στοιχεία από τη δήλωση εφορίας, ασφαλιστικά στοιχεία κτλ)
Β. Ο υπάλληλος του Δήμου που θα παραλάβει την αίτηση, θα κάνει 4 ΚΛΙΚ και θα στείλει 4 πιστοποιημένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τη διασταύρωση των παραπάνω στοιχείων. Τα πληροφοριακά συστήματα των Υπηρεσιών θα απαντήσουν πάλι με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
5 Το πρόγραμμα ΦΕΙΔΙΠΙΔΗΣ
Η κατάργηση των πιστοποιητικών μπορεί να επιτευχθεί με το πρόγραμμα ΦΕΙΔΙΠΙΔΗΣ που θα έχει ως στόχο την εφαρμογή του άρθρου 8 του νόμου 3242/2004 με την εγκατάσταση ψηφιακού συστήματος διακίνησης πληροφοριών μεταξύ δημόσιων υπηρεσιών με την ψηφιοποίηση και κοινή χρήση των αρχείων τους, μέσω κανόνων διαλειτουργικότητας.
Με αυτόν τον τρόπο θα εξοικονομούνται ετησίως
• 60 εκατομμύρια εργατοώρες από τις Δημόσιες Υπηρεσίες
• 60 εκατομμύρια εργατοώρες των πολιτών

Aπό το χρήστη


Θεματικές

Ετικέτες


Πρέπει να συνδεθείτε για να βαθμολογήσετε!

1 Σχόλιο »

  1. Σχόλιο από Dim — 8 Απριλίου, 2012 @ 11:34 πμ

    Για να βάλουμε και τα νούμερα: 1.200.000.000 ευρώ! Για κάποια «άχρηστα» πιστοποιητικά! Για όνομα του Θεού, πότε οι Δημόσιες υπηρεσίες θα μάθουν τι σημαίνει κόστος και ποιος το πληρώνει!
    Η υλοποίηση της ιδέας πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα!

    Προτείνω «σταδιακή» εξάπλωση της νέας λειτουργίας μεταξύ συγκεκριμένων Δημόσιων Φορέων και σιγά-σιγά εξάπλωση σε όλους.

    Προτείνω τις εξής τρεις κλάσεις:
    A. Υπ. Οικονομικών: Κατάργηση της έκδοσης του Πιστοποιητικού Φορολογικής Ενημερότητας. Ο ενδιαφερόμενος Δημόσιος Φορέας (λήπτης του πιστοποιητικού) παίρνει ηλεκτρονικά το πιστοποιητικό από την ΓΓΠΣ.
    Β. ΙΚΑ, κατάργηση της έκδοσης Πιστοποιητικού Ασφαλιστικής Ενημερότητας. Σταδιακή εξάπλωση και στα υπόλοιπα ασφαλιστικά ταμεία. Με το σκεπτικό ότι η ασφαλιστική ενημερότητα είναι απαραίτητη για πληρωμές του Δημοσίου και συνδυάζεται και με φορολογική ενημερότητα (για να γίνει η πληρωμή), καλύτερα, η «ασφαλιστική ενημερότητα» να δίδεται από την ΓΓΠΣ μετά από τη μεταφορά της είσπραξης των εισφορών στην ΓΓΠΣ.
    Γ. Δήμοι: Κατάργηση του Πιστοποιητικού Γέννησης.

    Τεχνικά, τα πράγματα είναι ασφαλώς απλά! Το μόνο που χρειάζεται είναι βούληση για αλλαγή των διαδικασιών που βασίζονται στο χαρτί ενώ έχει σχέση και με την νοοτροπία που θέλει τον πολίτη να κάνει όλη τη δουλειά και το Δημόσιο να βάζει μόνο σφραγίδες!

    Dim

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού