Καταγραφή και βελτιστοποίηση διαδικασιών στο δημόσιο
Δεκεμβρίου 5, 2011
Για να μπορέσει να αντιμετωπιστεί πλήρως η γραφειοκρατία και η διαφθορά στο δημόσιο χρειάζεται να γίνουν τα εξής: 1. Με εντολή του οικείου Υπουργείου , σε κάθε φορέα της Γενικής Κυβέρνησης, θα πρέπει εντός ενός μήνα, να καταγραφούν όλες οι διαδικασίες όλων των Τμημάτων του Οργανισμού του φορέα βήμα βήμα και με το χρόνο που χρειάζεται το κάθε βήμα (σε εργατοώρες). Τις διαδικασίες αυτές θα τις συγκεντρώσουν με ευθύνη τους οι διοικήσεις κάθε φορέα και θα τις βελτιστοποιήσουν, τόσο όσον αφορά τα βήματα των διαδικασιών, όσο και ως προς τη χρονική διάρκεια κάθε βήματος. Μετά, όλες αυτές τις διαδικασίες, με το χρονικό τους προσδιορισμό ανά βήμα, θα τις συγκεντρώσει το κάθε Υπουργείο, και μία επιτροπή τεχνοκρατών θα αποφανθεί για το βέλτιστο της κάθε διαδικασίας και τη χρονική της διάρκεια εντός τριμήνου. Μιας και σε πολλές περιπτώσεις, θα έχουμε διαδικασίες από ίδιους φορείς (πχ. Νοσοκομεία), θα είναι πιο εύκολος και ο συγκριτικός έλεγχος, αλλά και όταν προτυποποιηθούν αυτές να εφαρμοστούν ενιαία για όλους τους ίδιους φορείς. Τότε θα διαπιστωθούν και πολλές διαδικασίες που είναι άχρηστες ή διπλές ή παράλληλες και θα καταργηθούν. Έτσι θα μπορέσουν να καταργηθούν και άχρηστα τμήματα των φορέων ορθολογικά και να κατανεμηθεί ορθά το προωπικό με βάση της ύπαρξη αντικειμένου εργασίας και όχι να βλέπουμε το συχνό φαινόμενο τμήματα που δεν έχουν παρά ελάχιστα αντικείμενα να έχουν πενταπλάσιους υπαλλήλους, και τμήματα με πολλά αντικείμενα να τους λείπει προσωπικό. Έτσι θα αποκατασταθεί και η αδικία ανάμεσα στους υπαλλήλους στο δημόσιο αντικειμενικά. Τέλος, από τα Υπουργεία, μόλις προτυποποιηθούν οι διαδικασίες, θα ζητηθεί από τους φορείς,εντός τριών μηνών, να αλλάξουν τους Οργανισμούς τους ώστε να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις των διαδικασιών τόσο ποσοτικά, όσο και χρονικά. Και τέλος, όταν έχουν εφαρμοστεί τα παραπάνω, θα υπάρχει ένα portal για όλους τους πολίτες οι οποίοι έχουν επαφή με δημόσιες υπηρεσίες, στο οποίο θα αναφέρονται αναλυτικά βήμα βήμα όλες οι διαδικασίες και τα βήματα, αλλά και ο χρόνος ανά βήμα ώστε να ξέρουν ακριβώς πότε θα ικανοποιηθει το αίτημά τους προς το δημόσιο με χρέωση ονομαστικά σε συγκεκριμένο υπάλληλο του κάθε βήματος. (πάταξη της διαφθοράς). Ως γνωστόν, τα πληροφοριακά συστήματα πατάνε πάνω σε διαδικασίες, οπότε αν αυτές υπάρχουν καταγεγραμμένες και βελτιστοποιημένες, μπορούν πολύ εύκολα να μηχανογραφηθούν και να διασυνδεθούν μεταξύ τους. Δε χρειάζεται τίποτα άλλο το Δημόσιο. |
|
Δεν υπάρχουν σχόλια »
Δεν υπάρχουν σχόλια.
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL