Διαχείριση της ροής εργασιών των πολιτών με χρήση ηλεκτρονικών εισιτηρίων (e-tickets για ουρές αναμονής) από Διαδίκτυο, κινητά τηλέφωνά, ή φορητές συσκευές, με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής. « labs.opengov.gr

Διαχείριση της ροής εργασιών των πολιτών με χρήση ηλεκτρονικών εισιτηρίων (e-tickets για ουρές αναμονής) από Διαδίκτυο, κινητά τηλέφωνά, ή φορητές συσκευές, με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής.



Σεπτεμβρίου 16, 2010

Η ευέλικτη και δυναμική διαχείριση του χρόνου γίνεται με τον καιρό επιτακτική ανάγκη στην κοινωνία μας. Ιδιαίτερα απαιτητικό είναι το πρόβλημα του συντονισμού του ατομικού χρόνου των πολιτών με τις ροές εργασιών (ουρές αναμονής) των εκατοντάδων υπηρεσιών και οργανισμών όπου το άτομο πραγματοποιεί καθημερινά συνδιαλλαγές. Ένα πληροφοριακό σύστημα βασισμένο σε κινητά τηλέφωνα και φορητές συσκευές θα μπορούσε να αποφορτίσει το πρόβλημα και να επιτρέψει μεγαλύτερο έλεγχο των πολιτών στο χρόνο τους, όσο αφορά στην αλληλεπίδρασή τους με δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς.
ΒΑ΢ΙΚΗ ΙΔΕΑ
Προτείνεται η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος εφαρμογών για παραγωγή και εξυπηρέτηση Ηλεκτρονικών Εισιτηρίων ουρών αναμονής και Διαχείριση Ατομικού Χρόνου. Το ηλεκτρονικό αυτό σύστημα θα επιτρέπει τη δημιουργία ηλεκτρονικών εισιτηρίων αναμονής και την εξυπηρέτηση των κατόχων τους σε ένα σύστημα που συμπεριλαμβάνει τις υπηρεσίες, οι οποίες πραγματοποιούν καθημερινά χιλιάδες συναλλαγές με πολίτες.
Βασικές λειτουργίες του συστήματος θα είναι η δυνατότητα που δίνει στους χρήστες να αιτούνται ηλεκτρονικά εισιτήρια πριν μεταβούν στους χώρους εξυπηρέτησης μέσω διαδικτυακών εφαρμογών και εφαρμογών για φορητές συσκευές χειρός, όπως επίσης και η δυνατότητα που δίνει στους κατόχους των ηλεκτρονικών εισιτηρίων να ενημερώνονται οποιαδήποτε στιγμή θελήσουν, για τον τρέχοντα χρόνο αναμονής που αντιστοιχεί στο εισιτήριό τους. Το σύστημα αυτό αποτελεί μια από τις πρώτες προσπάθειες στον τομέα διαχείρισης ηλεκτρονικών εισιτηρίων για ουρές αναμονής.
ΠΡΟΣΕΙΝΟΜΕΝΕ΢ ΣΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕ΢ ΛΤ΢ΕΙ΢
Σήμερα, πολλοί δημόσιοι φορείς και οργανισμοί χρησιμοποιούν συστήματα ηλεκτρονικής πληροφόρησης (e-Informational) τα οποία βασίζονται στην υποδομή του Διαδικτύου και σε υπηρεσίες όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και ο παγκόσμιος Ιστός και αποτελούν μία δεδομένη επιλογή για την ενίσχυση της ποιότητας πολλών διαφορετικών προσφερόμενων υπηρεσιών και την παροχή ενός συνόλου εναλλακτικών επιλογών για αυτές.
Από την άλλη πλευρά, οι υπηρεσίες κινητών τηλεφώνων, όπως η υπηρεσία σύντομων γραπτών μηνυμάτων (Short Message Service – SMS) και η υπηρεσία μηνυμάτων πολυμέσων (Multimedia Message Service – MMS), έχουν καταφέρει να διεισδύσουν στην αγορά των ασύρματων τηλεπικοινωνιών σε μεγάλο βαθμό και να κερδίσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την αποδοχή των χρηστών.
Οι υπάρχουσες τεχνολογικές λύσεις έρχονται να προσφέρουν κάποιες εναλλακτικές επιλογές στην εξυπηρέτηση μιας ουράς αναμονής στον πραγματικό κόσμο, όπως είναι οι ουρές που δημιουργούνται σε πολλούς δημόσιους φορείς και οργανισμούς (π.χ. ΚΕΠ ή τράπεζες).
Στην πρόταση αυτή, η εξυπηρέτηση των πολιτών βασίζεται στη δυνατότητα τους για πρόσβαση σε δεδομένα και υπηρεσίες μέσω SMS ή/και μέσω διαδικτυακών εφαρμογών και εφαρμογών για φορητές συσκευές και προτείνεται να προβλεφθεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την εξυπηρέτηση της διαχείρισης της ροής των πολιτών με ζωντανή ανατροφοδότηση. Εν ολίγοις, οι υπηρεσίες που προτείνονται επιτρέπουν την έκδοση ηλεκτρονικών εισιτηρίων πριν την άφιξη των πολιτών στα σημεία εξυπηρέτησής τους, με τρεις διαφορετικές επιλογές:
(i) χρήση σύντομων μηνυμάτων (SMS) από το κινητό τηλέφωνο.
(ii) πρόσβαση στο διαδίκτυο από τα κινητά τηλέφωνα,
(iii) χρήση εφαρμογών που μεταφορτώνονται σε φορητές συσκευές (PDAs, κινητά τηλέφωνα κ.λπ.)
Επιπλέον, οι προτεινόμενες υπηρεσίες διαθέτουν λειτουργικότητα που παρέχει ζωντανή ανατροφοδότηση στους κατόχους ηλεκτρονικών εισιτηρίων για τον ενημερωμένο χρόνο αναμονής τους στην ουρά, σε όλες τις παραπάνω εναλλακτικές επιλογές πρόσβασης (i-iii). Προκειμένου να παρουσιάσει μια ολιστική αρχιτεκτονική λογισμικού, το προτεινόμενο πλαίσιο παρέχει επίσης τις υπηρεσίες του (iv) μέσω υπολογιστή με πρόσβαση στο Internet.
ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΣΑ
Η εμπλοκή του πολίτη στην επιλογή της ακολουθίας των δραστηριοτήτων του θα μπορούσε να μειωθεί ακόμη περισσότερο με την αυτοματοποίηση της απόφασης για την κατάλληλη ροή. Χρησιμοποιώντας τα βασικά εργαλεία συντονισμού του χρόνου που είναι το ρολόι και το ημερολόγιο αλλά και δεδομένα από τα μέσα μαζικής μεταφοράς (δρομολόγια, χρόνοι αναμονής, καθυστερήσεις, προγραμματισμένες απεργίες κ.λπ.) που αποτελούν καθοριστικό παράγοντα στη διαμόρφωση του καθημερινού χρονοδιαγράμματος του πολίτη, οι φορητές συσκευές θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν ως εργαλεία δυναμικού χρονοπρογραμματισμού των καθημερινών δραστηριοτήτων των πολιτών, με βέλτιστο τρόπο.

7 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από Papangelis Thanasis — 17 Σεπτεμβρίου, 2010 @ 9:57 μμ

    Σωστο εφαρμοζεται στην Σουηδια. Εχω ηλεκτρονικη καρτα σαν πιστωτικη που εκδιδεται απο ειδικα εκδοτηρια η φορτιση της καρτας γινεται α) στα εκδοτηρια β)με e-banking γ)με sms. Ο ελεγκτης εχει ενα μηχανακι που βλεπει ποτε ληγει η καρτα . Το βρηκα πολυ λειτουργικο και εξυπνο δεν χρειαζεται να περιμενεις σε ουρες.

  2. Σχόλιο από Λεωνίδας Ορφανουδάκης — 18 Σεπτεμβρίου, 2010 @ 2:48 μμ

    Η πρόταση : (Η ευέλικτη και δυναμική διαχείριση του χρόνου γίνεται με τον καιρό επιτακτική ανάγκη στην κοινωνία μας. Ιδιαίτερα απαιτητικό είναι το πρόβλημα του συντονισμού του ατομικού χρόνου των πολιτών με τις ροές εργασιών (ουρές αναμονής) των εκατοντάδων υπηρεσιών και οργανισμών όπου το άτομο πραγματοποιεί καθημερινά συνδιαλλαγές.) , έχει εστιαστεί σε ένα ουσιαστικό υπαρκτο και πολύ σοβαρό πρόβλημα της Ελληνικής πραγματικότητας αλλά η προτεινόμενη λύση που λέει ότι : (Προτείνεται η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου συστήματος εφαρμογών για παραγωγή και εξυπηρέτηση Ηλεκτρονικών Εισιτηρίων ουρών αναμονής και Διαχείριση Ατομικού Χρόνου.), είναι εντελώς ουτοπική και ανεδαφική στη ΕΛΛΗΝΙΚΗ πραγματικότητα .
    Ας λύσουμε πρώτα πρακτικά άλλα καθημερινά σχετικά πρόβλημα του πολίτη . Εγώ βλέπω τον πολίτη ο οποίος ( με ή χωρίς ραντεβού ) φτάνει στην υπηρεσία ή στον γιατρό του ΙΚΑ π.χ . Εκεί πληροφορείται πως ο γιατρός του ραντεβού του ή ο όποιος αρμόδιος για το θέμα του απουσιάζει, αφού κατά κανόνα κάτι ξαφνικό του έτυχε . Φυσικά δεν υπάρχει αντικαταστάτης και καμιά μηχανοργάνωση δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα του .

  3. Σχόλιο από Κική Παπαϊωάννου — 18 Σεπτεμβρίου, 2010 @ 6:17 μμ

    Πολύ καλή ιδέα! Μακάρι να μπορούσε να εφαρμοστεί κάποια στιγμή για τη βελτίωση της διαβίωσης όλων μας… θα πρέπει όμως πρώτα να βρεθεί μία λύση για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες: μεγαλύτερα ηλικιακά στρώμματα (γονείς, παππούδες) ή χαμηλου μορφωτικού ή οικονομικού επιπέδου (χωρίς δυνατότητα πρόσβασης στο internet, χωρίς υπολογιστή/κινητό/pda κ.τ.λ.) καθώς αυτοί είναι που έχουν περισσότερη ανάγκη διευκόλυνσης τόσο στις ουρές αναμονής, όσο και στις γραφειοκρατικές διαδικασίες αντίστοιχα.

  4. Σχόλιο από Petros Sarantopoulos — 19 Σεπτεμβρίου, 2010 @ 8:45 πμ

    Στις 7 Σεπτεμβρίου είχα προτείνει το
    Ουρές στο δημόσιο με την χρήση υπάρχουσας εφαρμογής λογισμικού για κινητά.
    http://labs.opengov.gr/2010/09/07/3157
    που να δουλεύει όπως αυτό http://www.qless.com/demo/

  5. Σχόλιο από Panagiotis S. — 4 Οκτωβρίου, 2010 @ 1:02 μμ

    Πολύ καλή ιδέα, μακάρι να υλοποιηθεί σε μεγάλη κλίμακα στις δημόσιες υπηρεσίες και στις τράπεζες, το πρόβλημα αυτό είναι και θέμα χρόνου και οργάνωσης. Κερδίζουν όλοι, και οι οργανισμοί και οι πελάτες.

  6. Σχόλιο από Kyriakos Berberakis — 16 Δεκεμβρίου, 2010 @ 5:23 μμ

    Πολυ καλη και απλο στην εφαρμογη του συστημα.Να τυχει αμεσης εφαρμογης.Οριστε λοιπον το συγκρητικο πλεονεκτημα για οποια εταιρεια και οργανισμο το εφαρμοσει.Ο πολιτης και η εξυπηρετηση του θα πρεπει να ειναι η καρδια της φιλοσοφιας του καθε οργανισμου που τον πληρωνουμε.Ειτε πληρωνοντας τα τιμολογια του ειτε επιβαρυνομενοι τα ελλειματα του.Τι αλλο πρεπει να περιμενουμε δηλαδη για να ξεκινησουμε τις αναδιοργανωσεις.Την δευτερα παρουσια?Εαν δεν τα κανουν σε ευλογο διαστημα να εισατε βεβαιοι οτι ο λαος θα τα επιβαλλει…μη εξαιρουμενης και της βιας.Και θαχει και δικηο…γιατι κατανταει χαρατσι.Αλλο να τα δινω και αλλο να μου τα παιρνουνε…..

  7. Σχόλιο από Haris Constantinidis — 9 Φεβρουαρίου, 2011 @ 10:21 πμ

    Η ιδέα αυτή μπορεί να εκτελεστεί άμεσα, καθώς τα ηλεκτρονικά συστήματα προτεραιότητας με το εισητήριο προτεραιότητας,που ήδη χρησιμοποιούν οι περισσότερες Δημόσιες Υπηρεσίες και Τράπεζες, αναβαθμίζονται άμεσα με την λειτουργικότητα του προκαθορισμένου ραντεβού από το διαδίκτυο,το τηλεφωνικό κέντρο ή το κινητό.Το ενδιαφέρον δε είναι ότι ελληνική εταιρία εκτελεί αυτό ακριβώς το έργο για το ΙΚΑ Πολωνίας!

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού