Κατάργηση Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) του ΙΚΑ



Σεπτεμβρίου 16, 2010

Για το ΙΚΑ μετάβαση στο Internet σημαίνει την απλή μεταφορά των χειρόγραφών διαδικασίων σε φόρμες HTML. τρανό παράδειγμα η επιμονή του ΙΚΑ στις ΑΠΔ.

Αν δούλευε η ΔΕΗ με τον τρόπο που δουλεύει το ΙΚΑ δεν θα λαμβάναμε λογαριασμούς για την κατανάλωση του ρεύματος, αλλά θα έπρεπε εμείς κάθε μήνα να διαβάζουμε τον μετρητή του ρεύματος, να υπολογίζουμε με βάση τα τρέχοντα τιμολόγια της ΔΕΗ πόσα χρήματα χρωστάμε και να υποβάλουμε δήλωση κατανάλωσης μαζί με τα χρωστούμενα. Θα έπρεπε να γνωρίζουμε την ισχύ αναδρομικών αυξήσεων και να τις συνυπολογίζουμε στις μελλοντικές μας δηλώσεις. Η ΔΕΗ από την πλευρά της θα είχε το δικαίωμα για 10 χρόνια να κοιτάζει τα αρχεία της και, για κάθε λάθος στις δηλώσεις μας, να μας χρεώνει πρόστιμα και τόκους.

Το υπάρχον σύστημα είναι ηλίθιο. Φτιάχτηκε (δεν σχεδιάστηκε) κάποια εποχή με συνθήκες τελείως διαφορετικές από τις παρούσες. Τώρα πια η χρήση του από το ΙΚΑ αποτελεί έγκλημα προς τις ΜΜΕ και στρέφεται εναντίον της αγοράς εργασίας δυσχεραίνοντας τις προσλήψεις και δημιουργώντας παράλογα κόστη και ρίσκο στην λειτουργία των επιχειρήσεων.

Μπορεί όμως να διορθωθεί το χάος; Φυσικά! Το ΙΚΑ γνωρίζει περισσότερα για τους υπαλλήλους μιας επιχείρησης από τους ίδιους. Αυτό γιατί η επιχείρηση είναι υποχρεωμένη να δίνει αναλυτικές πληροφορίες για τους υπαλλήλους της και για τις συνθήκες εργασίας τους. Τι κάνουν, πότε το κάνουν (πλήρους ή μερικής απασχόλησης), πόσο μισθό λαμβάνουν, ωράριο, γνώσεις, οικογενειακή κατάσταση και πολλά άλλα κοινοποιούνται στο ΙΚΑ τουλάχιστον σε ετήσια βάση ή συχνότερα αν υπάρχουν αλλαγές.

Με βάση όλα αυτά τα στοιχεία το ΙΚΑ είναι σε θέση να εκδίδει ΑΥΤΟ τις μηνιαίες δηλώσεις μισθοδοσίας, όπως επίσης και να ελέγχει αν τα στοιχεία είναι σωστά. Π.χ. αν ο μισθός είναι κατώτερος από τον ελάχιστο προβλεπόμενο από τη συλλογική σύμβαση εργασίας να ειδοποιεί τον εργοδότη και τον εργαζόμενο. Με τον τρόπο αυτό ο εργοδότης θα ενημερώνεται για απαιτήσεις του ΙΚΑ ως προς τις εισφορές πριν αυτές καταστούν ληξιπρόθεσμες ώστε αν πιστεύει ότι υπάρχει λάθος να μπορεί να επικοινωνεί με το ΙΚΑ αντί να τρέχει να αμφισβητεί βεβαιωμένες παραβάσεις, πρόστιμα και τόκους. Παράλληλα ο υπάλληλος θα ενημερώνεται από τον ασφαλιστικό του φορέα για τις εισφορές και τα ένσημα που του έχουν πιστωθεί και όχι από κάποια κατάσταση του εργοδότη του που μπορεί να είναι ανακριβής.

ΒΠ

1 Σχόλιο »

  1. Σχόλιο από Συμεών Ρωμύλος — 19 Σεπτεμβρίου, 2010 @ 3:18 μμ

    Όντως, αν «σχεδιάζονταν» η διαδικασία από την αρχή θα υπήρχαν τοσο ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ για το ΙΚΑ, όσο και λιγότερη ταλαιπορία για τους εργοδότες και τους «εργοδότες» όπως εγώ που απασχολώ οικιακή βοηθό

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού