Online αιτήσεις για σηματοδότηση, επισκευή δρόμων, πεζοδρομίων, υποδομές ΑμΕΑ κλπ.
Ιουνίου 16, 2010
Προτείνω ένα online σύστημα με χάρτες με δυνατότητα αιτήσεων για σήματοδότηση, πεζοδρόμηση, κτλ. Να ειδοποιείται αυτόματα από το GIS σύστημα ο υπεύθυνος φορέας (δεν βλέπω γιατί πρέπει να νοιάζει τον πολίτη σε ποιόν φορέα ανήκει ο κάθε δρόμος!) και να πρέπει ν’απαντήσει μέσω του site δημόσια. Επίσης κάθε αίτημα να κρατείται με το ιστορικό του σε δημόσια θέα και να μπορούν να ελεγχθούν σε κάθε δρόμο και για κάθε φορέα πόσα αιτήματα είναι ανοιχτά κλπ. Να δύναται επίσης ένστασης (για έλεγχο από κεντρική υπηρεσία) ο πολίτης αν κλείσει ένα θέμα και να μπορούν να ψηφίζουν τα θέματα οι άλλοι πολίτες ως δημοφιλή προς επίλυση, συν να σχολιάζουν. Στην περιοχή μας (παραλία προαστίου Πάτρας) έχουν π.χ. διανοιχθεί νέοι δρόμοι και παρότι ασφαλτοστρώθηκαν και τα αμάξια κινούνται με αρκετή ταχύτητα πολλές φορές, είναι χωρίς σήμανση STOP κλπ. (συν με τα έργα έπεσαν και κλάπηκαν από κάποιους επιτηδείους κάποια από τα παλιά σήματα STOP που υπήρχαν). Τηλεφωνήσαμε στο 100 και μας παρέπεμψε στην Τροχαία. Στην Τροχαία αντί να καταγράψουν και προωθήσουν το θέμα, μας δώσαν ένα τηλ. του δήμου. Το τηλ. που είχαν ήταν παλιό και τελικά από το δήμο μας δώσαν το σωστό νούμερο, όπου μας είπαν να κάνουμε αίτηση αυτοπροσώπως ή με FAX. Έλεος με τη γραφειοκρατεία… Σχετικά project: *για λακούβες (Αγγλία): * για επικίνδυνα σημεία στους ελληνικούς δρόμους: * για παράνομες διαφημιστικές πινακίδες: * πλατφόρμα GIS reporting: * από Αμερική αξιοποιώντας το ομοσπονδιακό data.gov: * για υποδομές ΑμΕΑ – Ελληνική προσπάθεια (αναδείχθηκε στη 2η φάση labs.opengov): * πολύ καλή εφαρμογή, αξιοποιεί τα σύγχρονα κινητά τηλέφωνα: Προφανώς χρειαζόμαστε μια κεντρική υποδομή για GIS reporting (citizen-based crowdsourcing / «citysourcing»), προσαρμόσιμο όμως ως προς τις αναφορές του χρήστη και ως προς την γεωγραφική πληροφορία που εμφανίζεται – με δυνατότητα εμφάνισης στον χάρτη ακόμη και όλης της πληροφορίας και παραγωγής αναφοράς για τα θέματα που υπάρχουν σε διάφορες περιοχές και την πρόοδο των αρχών στην επίλυση τους |
4 Σχόλια »
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από χρήστης — 21 Ιουνίου, 2010 @ 7:30 πμ
Έξυπνη ιδέα ή οποία μπορεί να δράσει συμπληρωματικά στα υφιστάμενα Portal των ΟΤΑ, ΝΑ και σημερινών περιφερειών.
Σχόλιο από ieroklis — 25 Ιουνίου, 2010 @ 9:00 πμ
Αυτό ακριβώς ήταν το έργο που είχα καταθέσει στο Διαγωνισμό Καινοτομίας της Otenet, Innovation 2006 με τίτλο: mashup καθημερινότητας. Δυστυχώς η Otenet έχει κατεβάσει το επίσημο site του διαγωνισμού, οπότε όποιος θέλει να πληροφορηθεί κάτι περισσότερο, θα πρέπει να κάνει αναζήτηση με τον όρο «mashup καθημερινότητας» ώστε να διαβάσει τα δελτία τύπου και ότι άλλο σχετικό με τον διαγωνισμό. Σύντομα πρόκειται να κυκλοφορήσει η υπηρεσία στη τελική της μορφή, στη διεύθυνση: http://www.kathimerinotita.gr . Ελπίζω στη συμμετοχή των ενεργών πολιτών και εύχομαι να ακολουθήσουν οι ΟΤΑ, οι ΔΕΚΟ και λοιποί φορείς.
Σχόλιο από Γιώργος Μπιρμπίλης — 5 Ιουλίου, 2010 @ 4:47 μμ
ενδιαφέρον και το http://www.FixMyStreet.com που αναφέρει μια άλλη πρόταση σε αυτή τη φάση του OpenGov (υπάρχει και ακόμη μια σχετική πρόταση που λέγεται mGov και αφορά κινητά τηλέφωνα κυρίως)
Σχόλιο από Γιώργος Μπιρμπίλης — 18 Σεπτεμβρίου, 2010 @ 4:53 μμ
Το παρολίγον τραγικό με το συμβάν που αναφέρω παραπάνω είναι (πέραν του ότι ακόμη δεν έχουν βάλει STOP) είναι ότι έγινε και ένα τρακάρισμα αυτοκινήτου με μηχανή στο εν λόγω σημείο όπου χρειάστηκε να έρθει το ΕΚΑΒ και να πάρει τα παιδιά που ήταν στο μηχανάκι («ευτυχώς» μόνο με σπασμένα κάποια άκρα απ’ότι φαίνεται). Ήρθαν και μας έβαλαν καλύτερο φωτισμό στο σημείο καθώς και ταμπέλες ονομασίας των οδών αλλά STOP ακόμη κανείς (η Τροχαία που είχε έρθει στο ατύχημα είπε πως ο Δήμος κωφεύει σε οτιδήποτε του ζητούν [π.χ. σε ατύχημα με χυμένα λάδια από φορτηγό απάντησαν στον τροχονόμο πως δουλεύουν μόνο πρωϊνές ώρες και έπρεπε να βρεί ο ίδιος άμμο και να ρίξει στα λάδια – φορώντας τη στολή του που προφανώς έκανε χάλια])
Επομένως κάθε τέτοιο σύστημα πρέπει να είναι process-based και αν καθυστερούν να προχωρήσουν και κλείσουν τη διαδικασία (και απαντήσουν) οι υπηρεσίες να έχουν έλεγχο από επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης (που θα ειδοποιείται από το σύστημα) και πειθαρχικές ποινές εώς και αργία (αλλά και να ειδοποιούνται εισαγγελικές αρχές για «έκθεση σε κίνδυνο κατά συρροή» / «εγκληματική αμέλεια» σε περιπτώσεις όπως αυτή του STOP που αναφέρω)