Ενιαία βάση πολιτιστικών/τουριστικών πληροφοριών
Απριλίου 26, 2010
Πολλές φορές έχει διαπιστωθεί ότι πολλοί κόμβοι πάσχουν από έλλειψη πληροφοριών γύρω από έναν χώρο και δει αρχαιολογικούς στους οποίος ένα ιδιώτης πχ θα πρέπει να πάρει άδεια (!!!) από το Υπουργείο Πολιτισμού για να δημοσίευση στη σελίδα του πληροφορίες για μια περιοχή πχ. Μυστράς. Επίσης σε κάθε προσπάθεια όπως πχ το visitgreece θα πρέπει να μαζευτούν πάλι τα δεδομένα (που πάντα είναι ελλειπή) για να προβληθούν. Προτείνω να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων στα πρότυπα του SimpleGeo και από την οποία θα αντλούν στοιχεία είτε ιδιώτες είτε δημόσιοι φορείς για να προβάλλονται στις εκάστωστε υπηρεσίες. Τα δεδομένα θα πρέπει να είναι μαρκαρισμένα με γεωγραφική πληροφορία και είναι seachable αλλά και να μπορούν να διορθωθούν/εμπλουτιστούν/μεταφραστούν με ανάλογο τρόπο όπως γίνεται στη Wikipedia. Επίσης τα δεδομένα θα πρέπει να συνοδεύονται από άδεια CC και να διατίθεται σε τουλάχιστον 2 μορφές JSON, XML πάνω από RESTful api Θα πρέπει το Κράτος και η ΟΤΑ να χρησιμοποιούν αποκλειστικά αυτή τη βάση σαν πήγη και να σταματήσει πλέον η συλλογή και η δημιουργία δεδομένων σε κάθε νέο project. Το αποτέλεσμα θα είναι εντυπωσιακό όχι μόνος ως προς την οικονομία πόρων αλλά και οι δυνατότητες που θα δοθούν σε εταιρίες, οργανισμούς και ιδιώτες να αναπτύξουν εφαρμογές προστιθέμενης αξίας όπως σελίδες κρατήσεων, προβολής για πολλές περιοχές ανά την Ελλάδα με μικρό κόστος με αποτέλεσμα να διαθέσουν κονδύλια είτε για την τελειωποίηση των εφαρμογών τους είτε για τη διαφήμιση Δε νοείται να θέλουμε να προβάλλουμε τη χώρα μας χωρίς μια στέρεα και μοντέρνα στρατηγική και υποδομή στο διαδίκτυο |
|
10 Σχόλια »
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από Elena Lagoudi — 26 Απριλίου, 2010 @ 6:14 μμ
Fantastic idea. I actually submitted a similar proposal, based on a presentation I saw in Museums and the Web 2010 in Denver 10 days ago. For something similar, check out the following link:
http://www.archimuse.com/mw2010/abstracts/prg_335002274.html
Σχόλιο από PanosJee — 26 Απριλίου, 2010 @ 9:55 μμ
thanx
ίσως να τα ενώσουμε κάποια στιγμή μαζί με αυτή του Γιάννη
Σχόλιο από ΟΥΜ ΟΣΜ — 27 Απριλίου, 2010 @ 6:58 πμ
Υπάρχει ήδη μορφοποιημένο πρόγραμμα προς ένταξη στο ΕΣΠΑ από τον αρμόδιο εθνικό φορέα το οποίο καλύπτει το σύνολο του αντικειμένου που αναφέρεται στην εν λόγω πρόταση.
Σχόλιο από PanosJee — 27 Απριλίου, 2010 @ 11:39 πμ
Μπορούμε να αλλάξουμε τον τίτλο από Εννίαι σε Εννίαια
Σχόλιο από PanosJee — 27 Απριλίου, 2010 @ 1:07 μμ
Η πρόταση μπορεί να υπάρχει. Την υλοποίηση, τον ανάδοχο και το κόστος να δούμε!
Με τις υπάρχουσες «μεγάλες» εταιρίες πληροφορικής μπορούμε να περιμένουμε μόνο μια επική αποτυχία!
Σχόλιο από ΟΥΜ ΟΣΜ — 27 Απριλίου, 2010 @ 3:45 μμ
Αγαπητέ PanosJee,
Μην ανησυχείτε: όλα θα γίνουν πιο σωστά από ότι φαντάζεστε.
Για να καταλάβετε πόσο μπροστά είναι οι άνθρωποι, όταν το μορφοποίησαν και το πρότειναν (πριν από περίπου 14 μήνες) έτυχαν αφενός χλευασμού και γέλωτος από γνωστά-άγνωστα μεγαλοστελέχη του χώρου του πολιτισμού (τους χαρακτήρισαν «άσχετους» και «επικίνδυνους» για την πρότασή τους) και αφετέρου περιθωριοποίησης από τα αρμόδια στελέχη του τουρισμού («ό,τι έχει να κάνει με τουρισμό περνάει από εμάς, άρα δεν θα γίνει αν δεν είναι δική μας ιδέα!!!» τούς είπαν…).
Πρόβλημα θα προέλθει πιθανόν από 2-3 επιτυχημένα στελέχη διαχείρισης έργων άλλων φορέων (που έχουν φεσώσει τον φορέα τους με ΔΕΚΑΔΕΣ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ από το Γ” ΚΠΣ) τα οποία, αντί να κρυφτούν από φιλότιμο στην τελευταία ΣΠΗΛΙΑ (όχι το γνωστό κέντρο ψυχαγωγίας στην Αστόρια αλλά κυριολεκτικά), τολμάνε και κάνουν βρώμικο πόλεμο εναντίον τους – τούς χαλάνε βλέπετε την πιάτσα… Επειδή δε είναι EXPERT στο γλύψιμο, προσπαθούν να κολλήσουν σε ανθρώπους-κλειδιά της νέας κυβέρνησης μήπως και καταφέρουν να μην τούς κουνήσει κανείς…
Όσο για το σχόλιό σας περί των μεγάλων εταιριών πληροφορικής, δεν είναι τυχαίο ό,τι κάπιες από αυτές επιθυμούν σφόδρα την παραμονή των προαναφερομένων επιτυχημένων στελεχών – ίσως γιατί υλοποίησαν έργα με μια απλή προφορική έγκριση ένταξης στο Γ” ΚΠΣ των εν λόγω στελεχών (σημ: όχι του ΥΠΟΙΟ, του φορέα!!!) και μετά έκαναν αγωγές για να πληρωθούν για ένα έργο που δεν εντάχτηκε ποτέ…
Σχόλιο από Dim — 27 Απριλίου, 2010 @ 7:38 μμ
Μακάρι και τρις μακάρι να γίνει κάτι τέτοιο.
Αλλά με «ευχές» μόνο δεν γίνονται τα έργα.
Μήπως έχει δει κανείς τον «Οδυσσέα» τελευταία?
Ας σοβαρευτούμε. Το ΥΠΠΟ χρειάζεται βοήθεια και ας βάλουμε όλοι ένα χεράκι.
Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε κάποια αντίδραση του ΥΠΠΟ σε αυτό την πρόταση.
Σχόλιο από doxaras — 27 Απριλίου, 2010 @ 8:33 μμ
στο προκείμενο ΟΥΜ ΟΣΜ, υπάρχει το ΤΔΕ κάπου να το δούμε ?
Σχόλιο από ΟΥΜ ΟΣΜ — 28 Απριλίου, 2010 @ 2:42 μμ
Αγαπητέ Dim,
Πιστέψτε με έχουν γίνει πολλά περισσότερα από ευχές… Αλλά έχετε δίκιο σχετικά με τον Οδυσσέα και ακόμα μεγαλύτερο δίκιο για την αναμονή της αντίδρασης του ΥΠΠΟΤ – αν και το γνωρίζει….
Αγαπητέ doxaras,
Ψυχοβγάλτης… Για περισσότερα στο ΥΠΠΟΤ – αν μπορούσα. θα έλεγα περισσότερα αλλά δεν μού επιτρέπεται για νομικούς λόγους.
Σχόλιο από kga — 8 Μαΐου, 2010 @ 9:26 μμ
Σχετικά με διαθεσιμότητα επί τόπου διαθεσιμότητας τουριστικής/ιστορικής/αρχαιολογικής ενημέρωσης τουριστών σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, ή απλά τουριστικές περιοχές έλαβα μια ενδιαφέρουσα πρόταση που έρχεται από Ρωσία.
Για να μήν την εξηγώ την παραθέτω αυτούσια και πιστεύω ότι θα βελτιώσει παρά πολύ την κατανόηση του πολιτισμού μας από τους επισκέπτες της χώρας. Βέβαια το άν θα υπάρξουν αντιδράσεις από επαγγελματικά συμφέροντα π.χ. ξεναγών, που τυχόν θα θεωρήσουν ότι θίγονται, του ΟΤΕ πού ίσως θέσει εμπόδια νομικά και άλλα είναι άλλο θέμα.
Το ζητούμενο είναι το πώς θα κάνουμε πιο προσιτό τον πολιτισμικό, ιστορικό και αρχαιoλογικό μας πλούτο στους επισκέπτες της χώρας, Ελληνες και ξένους, με έγκυρη, σύντομη και επι τόπου πληροφόρηση on demand.
Quote
Toozla releases beta version of audio guide based on Wikipedia
Travellers around the world can now experience Wikipedia in audio format. A new audio guide accessible via mobile contains descriptions of hundreds of thousands of tourist attractions
Toozla LLC has released a beta version of its audio guide based on Wikipedia – called Wikistream. Some 171,000 of the entries in the English-language version of Wikipedia are linked to precise coordinates on the surface of the Earth. The Toozla service not only provides travellers with the entries relevant to their location, but also converts them to speech.
This service is made possible by a number of state-of-the-art technologies, but from the tourist’s point of view it couldn’t be simpler – all they need to do is launch the application on their smartphone and then put the phone in their pocket. The rest is handled automatically. Applications based on users’ locations are already quite a popular phenomenon. But almost all of them involve the user’s current location being displayed on a map. Toozla, on the other hand, decided that a tiny map on the user’s mobile screen – particularly on sunny days – would only distract from the pleasure of taking in the sights. After all, telephones are designed for talking and listening, not reading! It seemed to make more sense to let Wikipedia talk to travellers about the sights around them.
The beta version of the new wiki-guide is available in English. Toozla plan to add several more of the world’s most widely-spoken languages over the next few months.
“We have now incorporated the vast store of knowledge offered by Wikipedia into our own global project,” says Alexei Cherenkov, CEO of Toozla. “A free mobile guide that doesn’t weigh anything is simply a dream for travellers everywhere.”
The new Wikipedia-based guide is the latest in a range of “streams” offered as part of the Toozla service. Other streams currently available include a weather service, professionally-produced multilingual audio guides for the world’s most popular tourist cities, a system that allows travellers to instantly add their own audio comments, and a platform that individuals and companies can use to create their own audio guides and GPS games. So-called “augmented reality” systems like Toozla are becoming increasingly popular worldwide. This is thanks largely to the relevant technology becoming available; demand for location-based systems of this kind has always existed. Toozla makes active use of cloud computing technologies, which significantly reduce the burden placed on mobile devices, and make Toozla a multi-platform service.
About Toozla.
Toozla is the Russian technological company. Toozla develops the global multilingual project for independent travellers, tourists, city gamers, the curious people, loving to travel and sightseeing.
Toozla is the leader in technology of the augmented reality for the tourist market. The Toozla service revolutionises the relationship between a traveller and a tourist destination. Toozla is the interactive mobile audio-guide accessible all over the world from a mobile phone of any tourist. Details about the company can be found at http://www.toozla.com
Alexei Cherenkov
CEO
Toozla.com
Skype: alexei.cherenkov
Unquote