ΕΝΙΑΙΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΜΕ ΑΥΤΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ



Απριλίου 26, 2010

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΛΥΕΙ

1.Φειδωλή διαχείριση των φαρμάκων και έλεγχος ολόκληρης της αλυσίδας διάθεσής τους (εξοικονόμηση 1,5 δις € / έτος)
2.Δημιουργία Ιατρικού φακέλου – εξυγίανση των υπηρεσιών υγείας – προστασία του πολίτη.  Εξασφάλιση αντιστοίχισης πραγματικών ιατρικών αναγκών του πληθυσμού ως προς τη χορήγηση φαρμάκων.
3.Δημιουργία Εθνικού Μητρώου Πολιτών προς απλούστευση πολλών διεργασιών και υποσυστημάτων του Ελληνικού Κράτους (ιατρικός φάκελος, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ, ΑΔΤ, υπομητρώα όπως Γενικό Εμπορικό Μητρώο, Μητρώο Αγροτών κλπ.)
4.Υλοποίηση όλων αυτών χωρίς την επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού.
5.Εξασφάλιση εσόδων.

ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ

•Δημιουργία χωρίς επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού
•Πηγή εσόδων για το Κράτος από την πρώτη στιγμή αλλά και διαχρονικά

«Σήμερα Ζούμε στην Εποχή της Πρόσβασης» θα λέγαμε με ενθουσιασμό συνεπαρμένοι από την Πρόοδο της Τεχνολογίας, της Πληροφορικής, των Επικοινωνιών. Δηλαδή των Νέων Τεχνολογιών!
Αναζητώντας τη βελτίωση και τον εμπλουτισμό του τομέα των Υπηρεσιών με νέες και μέσα από αυτές επιτυγχάνοντας τη βελτίωση της Ζωής μας.

«Σήμερα Ζούμε στην Εποχή της Οικονομικής Κρίσης, των Ελλειμμάτων, του δυσβάστακτου Δημόσιου Χρέους», είμαστε έτοιμοι να ψιθυρίσουμε καθηλωμένοι από το βαρυτικό πεδίο των ελλειμμάτων και του Δημόσιου Χρέους! Κι έπειτα έρχεται η απογοήτευση, η αποθάρρυνση, η παραίτηση.

Το Χρέος και το Χρέος
Το πρώτο είναι αυτό που οφείλουμε. Τα 330 δις € περίπου και για τα οποία ο έντονος προβληματισμός Όλων μας. Το δεύτερο είναι αυτό που Πρέπει να κάνουμε. Να δαμάσουμε το πρώτο. Να το βάλουμε σε μια ρύθμιση. Να το αφανίσουμε. Για να πετύχουμε αυτόν το στόχο Πρέπει να Αντισταθούμε και να Ανατρέψουμε τις Συνήθειές μας, τις Νοοτροπίες μας, ακόμα και τα Πρότυπα Ζωής που συντηρούμε. Και σε ότι αφορά στη Δομή και στη Λειτουργία του Κράτους, θα πρέπει να ακολουθήσουν ΕΔΩ και ΤΩΡΑ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ. Με καινοτόμες Ιδέες Άμεσης Εφαρμογής.
ΠΩΣ; Είναι το ερώτημα που Πρέπει να απαντηθεί. Και Τώρα και Πάντοτε.
Κάθε Ιδέα αναζητά αυτήν την απάντηση. Στο ΠΩΣ εφαρμόζεται. Κι όταν η απάντηση βρεθεί, τότε η Ιδέα ενηλικιώνεται και ωριμάζει. Γίνεται γόνιμη.
Ενιαία Καθολική Πλατφόρμα Κωδικού Πρόσβασης στα εξής Συστήματα:
1.Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης
2.Εθνικού Δελτίου Ταυτότητας / Διαπίστευσης σε ΟΛΕΣ τις Υπηρεσίες του Κράτους αλλά ΚΑΙ στον Ιδιωτικό Τομέα.
3.Ιατρικού Φακέλου / Αντιμετώπιση Περιστατικών Άμεσης Βοήθειας
4.Συστημάτων Ασφάλισης ΑΜΚΑ
5.Φορολογικού Μητρώου
6.Ηλεκτρονικού Πορτοφολιού για Πληρωμή Παραβόλων στο Δημόσιο
7.Ηλεκτρονικού Πορτοφολιού για Πληρωμές με απόδειξη.
8.Γενικό Εθνικό Μητρώο, Μητρώο Αγροτών, κλπ.

Η Πρόταση και Εισήγησή μου είναι δέσμη Ιδεών.
Ιδέα 1η: Εθνικός Κωδικός Πρόσβασης σε «Έξυπνη» Κάρτα
Ιδέα 2η: Εφαρμογή του σε ΟΛΑ τα Υποσυστήματα του Κράτους όπως 1-8. Εξοικονόμηση 1 δις € περίπου από τις επιμέρους εφαρμογές.
Ιδέα 3η: Καθιέρωσή του με Άμεση Εφαρμογή στο Ηλεκτρονικό Σύστημα Συνταγογράφησης (είναι σε εξέλιξη και σε ολοκλήρωση η σχετική Διαβούλευση). Θα εξοικονομηθεί 1,5 δις € ανά έτος μόνο από την καθολική εφαρμογή της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης.
Ιδέα 4η: Διασύνδεση του ΕΚΠ με χρεωστική χρήση για πληρωμές. Επιτάχυνση απόσβεσης της επένδυσης.
Ιδέα 5η: Να σχεδιαστεί, να αναπτυχθεί η ενιαία πλατφόρμα και να εφαρμοστεί ο ΕΚΠ σε ΟΛΑ τα Υποσυστήματα ΧΩΡΙΣ επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού αλλά ΜΕ εξασφάλιση διαχρονικών εσόδων για το Κράτος από τη Χρήση.

ΠΩΣ

Η σημερινή Κυβέρνηση:
(α) Αποφασίζει και καθιερώνει τον Εθνικό Κωδικό Πρόσβασης
(β) Προβαίνει σε σχετικές Νομοθετικές Ρυθμίσεις
(γ) Εγκρίνει-υιοθετεί τη συνύπαρξη του ΕΚΠ σε «Έξυπνη» Κάρτα ΜΕ τον κωδικό λογαριασμού του κατόχου της για χρεωστικές εφαρμογές (Debit Card).
(ε) Σχεδιάζει και αναπτύσσει (με διαγωνισμό) τον αλγόριθμο κωδικοποίησης δηλαδή τη γεννήτρια παραγωγής του ΕΚΠ.
(στ) «Εμπιστεύεται» με συμφωνίες ΟΛΕΣ τις Τράπεζες που επιθυμούν να εμπλακούν στην έκδοση και διάθεση των καρτών στους πολίτες.
(η) Πιστοποιεί και εξουσιοδοτεί με ρήτρες τα εργοστάσια κατασκευής των καρτών (όσα εκδηλώσουν ενδιαφέρον εκ των ήδη εξουσιοδοτημένων για την κατασκευή καρτών EMV – Europay/Mastercard/VISA).
(θ) Πιστοποιεί τερματικές συσκευές ανάγνωσης των καρτών (παρόμοια διαδικασία με τις μηχανές φορολογικής μνήμης).
(ι) Καθορίζει τους κανόνες διάθεσης των καρτών στους πολίτες.

Η Δέσμη Ιδεών συμβάλλει:
1.Στην απαλλαγή του Κράτους από την επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού.
2.Στην Άμεση και Ευέλικτη δημιουργία /επίλυση / ικανοποίηση, ταυτόχρονα πολλών υποσυστημάτων. Στην αποφυγή μακρόσυρτων διαγωνισμών μεγάλου προϋπολογισμού (5-200εκατομμύρια €)
3.Στην εξοικονόμηση πόρων που καθημερινά χάνει το Κράτος (φάρμακο, φοροδιαφυγή, κ.ά.)
Εν κατακλείδι, η προτεινόμενη δέσμη Ιδεών προσδίδει στο Ελληνικό Κράτος το ρόλο του EMV (Europeay/Mastercard/VISA).

Ως εξής:
1. Με δικούς του αλγόριθμους κλειδώνει/διασφαλίζει τα δικά του μικροαρχεία που φέρει η ηλεκτρονική μνήμη με μικροεπεξεργαστή της «έξυπνης» κάρτας.
2. Μεταθέτει στις Τράπεζες την προμήθεια – επεξεργασία – διάθεση των καρτών στους πολίτες μέσα από τα Δίκτυά τους (2.000 Καταστήματα).
3. Επιβάλλει στις Τράπεζες την ταυτόχρονη αξιοποίηση των χρεωστικών υπηρεσιών στο λογαριασμό του κατόχου (Debit card / Services).
4. Εξασφαλίζει έσοδα:
•από την αρχική διάθεση των καρτών και την εμπλοκή των Τραπεζών
•από την παρακράτηση προμήθειας 0,10-0,20€ ανά συναλλαγή
5. Διευκολύνει τους πολίτες αποφεύγοντας τη σπατάλη χρόνου και χρήματος.
6. Επιλύει άπαξ, χρονίζοντα προβλήματα.

7 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από Dim — 27 Απριλίου, 2010 @ 6:32 μμ

    η ιδέα αξίζει να εξεταστεί με προσοχή προς την κατεύθυνση του να χρησιμοποιήσουμε τις «έξυπνες» κάρτες που οι Τράπεζες αρχίζουν τώρα να μοιράζουν.
    Αντί δηλαδή, το Κράτος να ξοδέψει χρήματα για να εκδώσει «ακόμη» μια κάρτα, γιατί να μην μπορεί ο πολίτης να δηλώσει ότι θέλω να χρησιμοποιώ την «τάδε» κάρτα της Τράπεζάς μου ως την κάρτα βάση της οποίας θα γίνεται η ταυτοποίηση.
    Εκτιμώ ότι η «ιδέα», εάν την πάμε ένα βήμα παραπέρα (και ξεκολλήσουμε από τα νομικά), θα μπορούσε να εξοικονομήσει πολλά εκατομμύρια για το Κράτος.
    Το Κράτος, αυτή τη στιγμή χρησιμοποιεί το παραδοσιακό μπλε ΑΔΤ για ταυτοποίηση. Γιατί να μην μπορεί ο πολίτης να πει ότι από εδώ και πέρα θα χρησιμοποιώ την τάδε έξυπνη κάρτα της Τράπεζάς μου. Κάθε φορά λοιπόν που χριεάζεται να δείξω την παλιά ταυτότητα θα μπορώ να δείχνω την τραπεζική κάρτα και μέσω αυτής οποιάδήποτε δημόσια υπηρεσία θα μπορεί να βρίσκει και την παραδοσιά μου μπλε ταυτότητα. Νομίζω ότι αρκει αυτή η δημόσια υπηρεσία να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο ενσύρματα ή ασύρματα.
    Το θέμα είναι ότι οι Τράπεζες προχωρούν στην έκδοση έξυπνων καρτών ώστε να είναι συμβατές με τς συμφωνίες EMV και επομένως είναι μια δαπάνη που θα κάνουν ούτως ή άλλως. Επιπλέον, οι Τράπεζες έχουν ήδη την υποδομή και τα μέσα να εκδίδουν κάρτες.
    Από την άλλη πλευρά, το Κράτος δεν έχει μια τέτοια υποδομή (που δεν είναι φτηνή) και με την παραπάνω ιδέα δεν θα χρειαστεί να ξοδευτεί για να εκδώσει και διανείμει την λεγόμενη Κάρτα Πολίτη.

    Πράγματι θα ήθελα να δω περισσότερα σχόλια για την ιδέα και ειδικά από φίλους του Τραπεζικού τομέα.

    Τέλος, ας μου επιτραπεί να πω ότι αυτή τη στιγμή και στην κατάσταση που φρίσκονται οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κράτους μήπως πραγματικά δεν χριεαζόμαστε την «έξυπνη» Κάρτα Πολίτη? Τι να την κάνω την Κάρτα Πολίτη όταν σχεδόν κανένα νοσοκομείο δεν είναι έτοιμο για Ηλεκτρονικό Φάκελο Ασθενούς. Και μέχρι να ετοιμαστούν, θα είναι καιρός να αλλάξουμε τις κάρτες πάλι…

    Dim

  2. Σχόλιο από THANOPOULOS CONSTANTINOS — 5 Μαΐου, 2010 @ 6:37 μμ

    ΘΕΩΡΩ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΑΦΕΝΟΣ ΜΕΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΕΝΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΔΙΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΡΟΣ ΕΝΑ ΝΕΟ ΚΡΑΤΟΣ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΙΣΗ ΠΟΡΩΝ=πχ ιατρικο αρχείο με την αντίστοιχη αποφυγη περιτ’ων εξετάσεων και συνταγογραφήσεων)
    ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΑΔΙΚΟ0 ΧΩΡΟ

  3. Σχόλιο από panos — 7 Μαΐου, 2010 @ 5:36 μμ

    Κύριε mtheo,

    Πραγματικά εξαιρετική ιδεά που δείχνει έναν άλλον δρόμο εξοικονόμησης και βιώσιμης ανάπτυξης μέσα από αυτοχρηματοδοτούμενες ουσιαστικά διαδικασίες χωρίς επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.

    Μοναδικό ενδοιασμό μου προκαλεί το γεγονός του κατά πόσο είναι έτοιμο το Ελληνικό Κράτος ως νοοτροπία να κάνει βαθειές τομές σε διαδικασίες που επί χρόνια «ματώνουν» το δημόσιο ταμείο και αναφέρομαι ουσιαστικά στις διαδικασίες που αφορούν στους διαγωνισμούς μεγάλων προϋπολογισμών.

    Αυτό είναι ίσως και το σημαντικότερο κατ” εμέ γιατί ακόμα και στο παρελθόν -όπου και όταν υπήρξαν ποιοτικές προτάσεις που διασφάλιζαν εξοικονόμηση πόρων- ουσιαστικά μέσω των χρονοβόρων διαδικασιών αυτοπαξιώθηκαν όχι μόνο κοιτώντας από την οικονομική διάσταση αλλά και ακόμα από τη διάσταση της καινοτομίας των προτεινόμενων λύσεων και της εναρμόνησής τους στα σύγχρονα δεδομένα.

    Συνεπώς η απαλλαγή από τέτοια βάρη δίνουν στο κράτος την ευελιξία να εξοικονομεί χρήματα από αμέσως επόμενη ημέρα της όποιας εφαρμογής.

    Εύχομαι τέτοιες ιδέες να βρουν κοινό τόπο για άμεση εφαρμογή αλλά και περαιτέρω εξέλιξη.

  4. Σχόλιο από mtheo — 10 Μαΐου, 2010 @ 7:15 μμ

    Αγαπητέ Dim,

    Μιας και σήμερα ολοκληρώνεται η Β” Φάση της Διαβούλευσης θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για το θετικό σχόλιο και θα ήθελα επί τη ευκαιρία να διευκρινίσω τα εξής:
    α) η πρότασή μου κυρίως περιστρέφεται γύρω από τον τρόπο επίτευξης του ΕΚΠ και την άμεση χρηματοδότηση τόσων και τέτοιων μηχανογραφικών υποδομών επι των οποίων θα εφαρμόζεται.
    β) η εμπλοκή και διασύνδεση των τραπεζών προτείνω να γίνει με την παράλληλη αξιοποίηση της κάρτας ως χρεωστικής (debit) δηλ. διασυνδεδεμένης με ένα τραπεζικό λογαριασμό του κατόχου.
    Στην ουσία η ιδέα/σύστημα με αριθμό 6 της πρότασης ταυτίζεται με την ιδέα/πρόταση της Τράπεζας Πειραιώς όπως αυτή αναπτύχθηκε στην Α” Φάση της Διαβούλευσης από τον κο. Συρμακέζη.
    Η ιδέα/σύστημα με αριθμό 7 είναι η πρόταση του καθηγητή κου. Καβάσαλη.
    Εκ παραδρομής δεν τους ανέφερα στην αρχική μου πρόταση και επί τη ευκαιρία του σχολιασμού επιχειρώ μια σημαντική διόρθωση/αποκατάσταση.

  5. Σχόλιο από mtheo — 10 Μαΐου, 2010 @ 7:46 μμ

    Αγαπητέ panos, λογικά το ελληνικό Κράτος θα πρέπει να είναι σε πλήρη ετοιμότητα για την υιοθέτηση τέτοιων προτάσεων. Γιατί οι ανάγκες του είναι ιδιαίτερα αιχμηρές και επιτακτικές, ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία. Διεθνής διαγωνισμός για την ηλ/κη συνταγογράφηση (πχ) ασφαλώς και μπορεί να γίνει αλλά το παραδοτέο θα επέλθει περί τα τέλη του 2012. Τότε όμως η χώρα θα έχει χάσει περίπου 3,0 δις ευρώ πλέον του κόστους του ίδιου του έργου. Και θα έχουμε ολοκληρώσει ένα μόνο σύστημα . Θυμίζω όμως οτι ο σημερινός Πρωθυπουργός μίλησε στην ΟΚΕ τον 12ο/09 για μια και μόνο κάρτα για όλες τις εφαρμογές. Αρα υπάρχουν ελπίδες να δρομολογηθούν τα προτεινόμενα βήματα. Ας ελπίζουμε…

  6. Σχόλιο από makis — 16 Μαΐου, 2010 @ 7:25 μμ

    Η πρόταση αυτή είναι καινοτόμος και φαίνεται να είναι πλήρως εφαρμόσιμη αρκεί να υπάρχει η πολιτική βούληση. Μία κάρτα για πολλές συναλλαγές με τον δημόσιο τομέα. Είναι η φιλοσοφία που επικρατεί και εάν δεν επικρατεί πλήρως, υπάρχει η τάση για εφαρμογή της σε πολλά άλλα ανεπτυγμένα κράτη. Η καινοτομία της εστιάζεται στην συμμετοχή των τραπεζών στα έξοδα παραγωγής και έκδοσης της κάρτας και στον έλεγχο της καταγραφής της πληροφορίας με ασφαλείς αλγορίθμους (τύπου EMV) τους οποίους καθορίζει και πιστοποιεί το κράτος. Η συγκεκριμένη δέσμη ιδεών είναι υλοποιήσιμη από τεχνικής και χρηστικής σκοπιάς με σημεία προσοχής τα εξής:

    1. Θα πρέπει ο σχεδιασμός να προβλέψει από την αρχή όλη την δυνατή πληροφορία που θέλει το κράτος να εισάγεται στην κάρτα για να επιλεγεί από την αρχή ο σωστός τύπος της κάρτας. Διαφορετικά θα χαθεί το ζητούμενο που είναι η ΜΙΑ κάρτα για όλες τις προαναφερθείσες συναλλαγές.
    2. Το κράτος θα πρέπει να παραμείνει ο φορέας πιστοποίησης καρτών και τερματικών ανάγνωσης βάση του αλγορίθμου που θα προκύψει από τον Διαγωνισμό και θα καθορίζει τον τρόπο και την ασφάλεια καταγραφής των δεδομένων στις κάρτες για την συνύπαρξη των δεδομένων στις debit κάρτες που τεχνικά είναι εφικτό.
    3. Θα πρέπει να προβλεφθεί η ασφάλεια του δικτύου μεταξύ όλων των σημείων συναλλαγών και των κεντρικών εξυπηρετητών. Εάν τα σημεία συναλλαγών είναι δημόσιες υπηρεσίες, οι συναλλαγές θα μεταδίδονται από το δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ ενώ εάν οι συναλλαγές είναι από άλλα σημεία τότε θα πρέπει να προβλεφθεί ασφαλές κανάλι επικοινωνίας με το δίκτυο ΣΥΖΕΥΞΙΣ. Σε κάθε περίπτωση τα δεδομένα που μεταφέρονται θα πρέπει να είναι κωδικοποιημένα.

    Εν κατακλείδι, η τεχνολογία υπάρχει για την διασφάλιση της υλοποίησης και της ομαλής λειτουργίας ενός τέτοιου συστήματος, το μόνο που απομένει είναι η πολιτική βούληση η οποία αφενός θα εξοικονομήσει περιττές σπατάλες δημοσίου χρήματος και αφετέρου θα διευκολύνει τις καθημερινές συναλλαγές του πολίτη. Είναι καιρός να χρησιμοποιηθεί η τεχνολογία έμπρακτα στην καθημερινότητα μας.

  7. Σχόλιο από mtheo — 3 Ιουνίου, 2010 @ 6:25 μμ

    Αγαπητέ makis, ευχαριστώ για το εύστοχο και ενισχυτικό σχόλιο. Συμφωνώ απόλυτα δε με τις επισημάνσεις που υποδεικνύεις.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού