Ηλεκτρονική καταχώρηση αποδείξεων μέσω web site



Δεκεμβρίου 24, 2009

Στα πλαίσια των εξαγγελιών για πλήρη επαναφορά των αποδείξεων στην φορολογική δήλωση, μπορεί να φτιαχτεί μία υπηρεσία, συμπληρωματική του ΤΑΧΙΣ, με την οποία κάθε φορολογούμενος, θα μπορεί να καταχωρεί σε τακτά χρονικά διαστήματα τις αποδείξεις που έχει συλλέξει. Ο χρήστης θα εισάγει τον κωδικό απόδειξης, το ποσό και το ΑΦΜ του καταστήματος που εξέδοσε την απόδειξη ή του ελευθ. επαγγελματία.
Αυτή η υπηρεσία μπορεί να λειτουργήσει ως πρόδρομος της Οnline σύνδεσης των ταμειακών μηχανών με τις εφορίες.
Επίσης θα δίνει και τη δυνατότητα της άμεσης συσχέτισης του ΑΦΜ του φορολογούμενου με τις αποδείξεις του, οπότε και με τα εξοδά του, κάτι το οποίο θα διευκολύνει την κατάθεση της φορολογικής του δήλωσης.
Συνεπώς θα υπάρχει άμεση ενημέρωση του ΤΑΧΙΣ για έσοδα επιχειρήσεων και ελευθ. επαγγελματιών αλλά και άμεση ενημέρωση για τις δαπάνες του φορολογούμενου.
Δηλ. θα υπάρχει όφελος και για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής από την πρώτη πλευρά (επιχειρήσεων/ ελευθ. επαγγελματιών) αλλά και διευκόλυνση για τους φορολογούμενους. Οι τελευταίοι δεν θα χρειάζεται να σωρεύουν διαρκώς αποδείξεις τις οποίες όταν θα καταθέσουν με τη φορολογική τους δήλωση, θα υπάρχει δυσκολία να ελεχθούν από την εφορία.

6 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ — 24 Δεκεμβρίου, 2009 @ 10:46 πμ

    Με μιά πρώτη ματιά το μέτρο είναι στήν σωστή κατεύθυνση, η ένσταση μου αφορά τα δημοσιεύματα που θέλουν την φοροαπαλλαγή των 10.500,00 € να μαζεύεται ολη σε αποδείξεις. Και αν εγω ειμαι οικονόμος και για κάποιο λογο θέλω να μαζεψω χρήματα για να αγοράσω ένα σπίτι αργότερα ή να τα βάζω στήν ακρη για μιά περίπτωση ανάγκης (ασθένεια – γνωστών η περίθαλψη στήν Ελάδα δημόσια & ιδιοτηκή είναι πανάκριβες) τότε τι γίνεται θα πρέπει ή υποχρεοτικα να ξοδεύω τα χρήματα μου για να παίρνω αποδείξεις ή να φορολογούμε για τα 10.500,00 € απο το 1ο ευρώ ή αν θέλετε 5000ο ευρώ , το βρίσκω άδικο και παράλογο .
    Αδικο και παράλογο και ρατσιστικο βλέπω και το ότι στήν απόρυρση αυτοκινήτων «όποιος πρόβαλε τον κύριο είδε». Προσωπικά είχα έτοιμο αυτοκίνητο για απόσυρση και τώρα μού έμεινε και το αυτοκίνητο για το οποίο θα πληρώσω απαράδεκτα τέλη κυκλοφορίας και πιθανόν θα χάσω και την προκαταβολή για το νέο αυτοκίνητο που είχα παραγγείλει αν δεν έχω τα χρήματα που θα έπερνα απο την απόσυρση για να το εξωφλήσω.
    Αυτά , για να βοηθησω στήν συνέχιση της προσπάθειας για μια καλύτερη ΕΛΛΑΔΑ.
    Με φιλικούς χεραιτισμούς
    Χατζόπουλος Γιώργος

  2. Σχόλιο από ΜΠΕΛΟΥΣΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ — 24 Δεκεμβρίου, 2009 @ 2:29 μμ

    ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΣΤΗΝ ΔΗΛΩΣΗ ΕΙΣΟΔΕΙΜΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΕΙΦΤΟΥΝ ΟΠΩΣ ΔΕΙΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΤΩΝ SUPER MARKET ΤΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΚΟ,ΔΙΟΤΙ ΜΙΑ ΜΕΣΑΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΚΕΙ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΤΟ 80% ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΗΣ. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΑ ΚΛΕΙΘΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΦΟΡΟΥΣ ΑΒΑΣΤΑΚΤΟΥΣ ΠΑΛΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΜΙΣΘΟΤΟΙ ΠΟΥ ΠΑΝΤΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΚΟΛΟΙ ΚΑΙ ΣΥΓΟΥΡΟΙ.ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΓΙΑ ΕΣΑΣ.

  3. Σχόλιο από χρήστης — 27 Δεκεμβρίου, 2009 @ 11:39 πμ

    Καλό ακούγεται ….

    Αλλά δεν έχουν όλοι ούτε πρόσβαση στο διαδίκτυο ούτε και υπολογιστή ούτε και τις απαραίτητες γνώσεις για να τα κάνουν αυτά. Τέλος πάντων δεν μπορεί να εφαρμοστεί για όλους.

  4. Σχόλιο από Νέστωρ Ιωαννίδης — 27 Δεκεμβρίου, 2009 @ 10:53 μμ

    Για να μην έχει «σκουπίδια» το «excel» θα πρέπει:

    1. Να ενσωματωθεί ο έλεγχος εγκυρότητας του ΑΦΜ (υπάρχει ήδη σε άλλες εφαρμογές) στην σχετική στήλη.
    2. Το αριθμητικό πεδίο να μην δέχεται στίξη χιλιάδων και η υποδιαστολή να είναι στην μάσκα (όπως Ε1)
    3. Να υπάρχει στήλη ημερομηνίας.
    4. Να υπάρχει ενσωματωμένο help για κάθε στήλη.
    5. Αν δεν γίνεται μέσω web τότε να είναι calc και όχι excel για προφανείς λόγους.
    6. Όταν ανοίγει το αρχείο να έχει μόνο τα απαραίτητα εικονίδια στην μπάρα εργαλείων, να έχει ένα μόνο «φύλλο» και οι άλλες στήλες να είναι κλειδωμένες.
    7. Να μην μπορεί ο φορολογούμενος να υποβάλει όποιοδήποτε αρχείο (calc / excel) θέλει αλλά μόνο αυτό που ενσωματώνει τους παραπάνω ελέγχους. Άρα κάθε τέτοιο αρχείο να έχει «ταυτότητα» που θα αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο Ε1. Κάτι παρόμοιο γίνεται στην συμπλήρωση του Ε9.
    8. Να αρχίσει η εφαρμογή από το 1ο μήνα / 1ο τρίμηνο.
    9. Για όσους δεν έχουν υπολογιστή να εξεταστεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης από τα ΚΕΠ.

  5. Σχόλιο από efthgeo — 28 Δεκεμβρίου, 2009 @ 12:15 μμ

    Μία οικογένεια με δύο Δημόσιους Υπαλλήλους, δηλαδή από €12.000,00 αφορολόγητο ο καθένας.
    Θα πρέπει να μαζέψουν από €6.000,00 αποδείξεις ο καθένας τουλάχιστον, σύνολο €12.000,00 και οι δύο μαζί.
    Έχουμε πληρωμές ΔΕΚΟ, Τηλεφωνία (σταθερή και κινητή), Κάρτες, Δάνεια, Σούπερ Μάρκετ, Θέρμανση, Βενζίνες, Κυλικεία & Περίπτερα που δεν έχουν αποδείξεις, κ.ά. Αν στα μισά από αυτά τα ολίγα, δε ληφθούν υπόψη, τότε πως θα μαζευτούν €12.000,00 τουλάχιστον. Αν γίνονται πληρωμές μέσω e-banking ή πάγιας εντολής στην τράπεζα, πως θα το δείχνουμε; (ΌΧΙ βέβαια με Βεβαίωση από την τράπεζα που θα μας τη χρεώνει €15,00 έως και €30,00). Θα την πατήσουμε σαν τα ΠΡΑΣΙΝΑ τέλη, που δεν παίζει ρόλο η κάρτα καυσαερίων, αλλά η παλαιότητα του αυτοκινήτου στην Ελλάδα και ΌΧΙ η παλαιότητα αν ήρθε εισαγωγή από το Εξωτερικό.
    Περαστικά μας………..

  6. Σχόλιο από Χρίστος Δεληβοριάς — 29 Δεκεμβρίου, 2009 @ 3:48 πμ

    Δύο θέματα θα ήθελα να θίξω. Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε όλοι μας να προτείνουμε ένα σύστημα για την επόμενη 50ετία. Δεν νομίζω ότι υπάρχει κανείς/μια εδώ που να πιστεύει ότι ρεαλιστικά δεν θα χρησιμοποιούμε υπολογιστές μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα; Μην με παρεξηγείτε όμως. Σε καμία περίπτωση δεν εννοώ ότι δεν πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τους ανθρώπους που αν κάποια στιγμή εφαρμοστεί δεν θα έχουν πρόσβαση ή γνώση σε αυτή την τεχνολογία. Δεν θα πρέπει όμως αυτό να μας αποτρέψει από το να κάνουμε κάτι ανατρεπτικό. Απλώς θα πρέπει ν λάβουμε υπ” όψιν αυτές τις ομάδες και είτε να λειτουργούμε τα δύο συστήματα παράλληλα – το οπόιο θα ήταν και το λογικό σε συστήματα μεγάλης κρισιμότητας – και σταδιακά να τα αποσύρουμε όταν πλέον δεν θα χρειάζονται. Σίγουρα θα οδηγήσει και σε μείωση του μεγάλου προσωπικού στα υπουργεία που ασχολούνται μόνο με την εισαγωγή δεδομένων.
    Μια τέτοια εφαρμογή θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το κόστος εισαγωγής και επεξεργασίας των δεδομένων και θα επέτρεπε την διασταύρωση στοιχείων. Όσο για τις ταμιευτικές καταθέσεις, δεν είμαι γνώστης του θέματος αλλά φαντάζομαι ότι οι έλεγχοι των εφοριακών θα μπορούσαν να επικεντρώνονται σε τέτοιους περιοδικούς ελέγχους. Θα είναι δεδομένα που θα προκύπτουν ώς στρέβλωση εσόδων-εξόδων και περαιτέρω στοιχεία θα αιτούνται.
    Όσο για τις εκκαθαριστικές δηλώσεις από τις τράπεζες, πιστεύω ότι είναι θέμα καταχρηστικών όρων από μέρους των τραπεζών. Θα έπρεπε να εξετάζουμε για ποιο λόγο μας χρεώνουν αυτό το ποσό για να μας δώσουν το υπόλοιπο ποσού του λογαριασμόυ μας. Αν και δεν ξέρω κατα πόσο ισχύει αυτό σε μια ενημερότητα από την ιστοσελίδα τους.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού