Αυτόματοποιημένη Φορολογική Δήλωση Εισοδήματος



Δεκεμβρίου 21, 2009

Φυσικά υπάρχει το taxis.net -και αυτό που προτείνω δε μπορώ να το υλοποιήσω εγώ, αλλά ίσως μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ιδέα- αλλά αυτό που προτείνω είναι κάτι πιο αυτοματοποιημένο:

1. Στην περίπτωση φυσικών προσώπων, η δήλωση των αποδείξεων να γίνεται με τη μορφή scanned φωτογραφιών. Είναι δυνατή η κατασκευή ενός ανεπτυγμένου συστήματος OCR το οποίο να σκανάρει τη φωτογραφία της απόδειξης, να βρίσκει τον εκδότη (το κατάστημα ή την εταιρεία που έκοψε την απόδειξη) και να ανιχνέυει και το ποσό. Τέτοια τεχνολογία υπάρχει ήδη.

Σε περίπτωση που υπάρχει δυσκολία στην ανάγνωση της απόδειξης μπορεί να απορρίπτεται ή να οδηγείται σε χειροκίνητη έγκριση -από κάποιο εφοριακό. Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα είναι να περνώνται τα στοιχεία του εκδότη της απόδειξης, η ημερομηνία και το ποσό.

2. Στην περίπτωση νομικών προσώπων (εταιρειών φορέων) θα μπορούσε το ίδιο να γίνεται για τα τιμολόγια. Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει και ως ένα mini-λογιστικό πρόγραμμα καταχώρησης τιμολογίων. Θα μπορούσε να γίνεται αυτόματος υπολογισμός μηνιαίου/τριμηνιαίου και ετήσιου ΦΠΑ.

Σε μελλοντική βάση θα μπορούσε το ίδιο σύστημα να χρησιμοποιηθεί το ΙΔΙΟ ως εκδοτήριο τιμολογίων, καθιστώντας το ως ένα mini-ERP -πράγμα που θα μπορούσε να είναι πολύ χρήσιμο για τους μικρούς επαγγελματίες, οι μεγάλες εταιρείες θα χρησιμοποιήσουν ERP ούτως ή άλλως. Το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών θα μπορούσε να εκδίδει τα τιμολόγια, και έτσι η πληφορία θα βρίσκεται εξ αρχής στο ίδιο το Υπουργείο. έτσι ώστε να μη χρειάζεται ούτε η χρήση χειρόγραφων τιμολογίων αλλά ούτε και η χρήση του φορολογικού μηχανισμού -για τον οποίο είναι γνωστό ότι ήδη γίνεται η παράνομη τροποποίηση ή διαγραφή στοιχείων.

9 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από alkinoos — 21 Δεκεμβρίου, 2009 @ 7:53 μμ

    Η προταση που εχω να κανω ειναι τοσο απλη και πολυ ευκολη στην εφαρμογη της,χρονια και χρονια λεμε για το οικονομικο θεμα της χωρας μας,πολλοι φορολογικοι νομοι εχουν ψηφιστει στη βουλη,και στο τελος κανενας δεν ειναι ικανος για να λυσει το προβλημα της οικονομιας,επιτροπες ,συμβουλια ,ειδικοι αναλυτες ,μιλανε ,αρθρογραφουν ,τιποτα και αυτοι ,τελος παντων ,ερχομαι στη δικη μου προταση και προτεινω ,
    Ολοι οι ελληνες και ελληνιδες οι συναλλαγες τους να γινονται μονο με ηλεκτρονικη καρτα καθε αγορα με καρτα ,κανεις μας χρηματα στη τσεπη του,πολυ ελαχιστα οσο για σπιρτα που λενε,αυτοματως δεν θα υπαρχει κανεις φοροφυγας ,καμμια φοροδιαφυγει,και στο τελος του χρονου τη βεβαιωση της τραπεζας για να υποβαλλεις τη φορολογικη σου δηλωση.>>να λοιπον ενας τροπος να σταματησουν και οι ελεγκτικοι μηχανισμοι και πολλα αλλα
    Πιστευω ακραδαντα οτι το φορολογικο μερος της χωρας λυνεται μια για παντα,και οι παντες θα φορολογουνται δικαια συμφωνα με το εισοδημα που ελαβε,δεν ειναι τυχαια ολοκληρη αμερικανικοι κοινωνια να εχουνε αυτο το συστημα και το λυσανε ,ευχαριστω για τη φιλοξενεια
    κωστας Γαλανης
    προεδρος υγειονομικων υπαλληλως ΙΚΑ Λαρισας

  2. Σχόλιο από odysseas — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 12:09 πμ

    Στην εποχή μας όπου επιχείρηση και internet. Να δημιουργηθεί λοιπόν On Line υπηρεσία έκδοσης παραστατικών ( τιμολόγια – αποδείξεις ) όπου κάθε αγορά – πώληση θα είναι συνδεδεμένη με το Α.Φ.Μ. του συναλλασσομένου. Εκτός από οικολογικό ( αναλογιστήκατε ποτέ τους τόνους χαρτί που καταναλώνουμε ως έθνος για την τήρηση στοιχείων οικονομικών συναλλαγών; ) λύνει και μια σειρά από θέματα συναλλαγής των επιχειρήσεων με το κράτος μιας και ο ΦΠΑ θα μπορεί να εισπράττετε πιο άμεσα και πιο εύκολα χωρίς χιλιάδες εργατοώρες να χάνονται στην μεταφορά δεδομένων από διάφορες πηγές ( από το παραστατικό αγοράς, από άλλα ανομοιογενή πληροφοριακά συστήματα ). Άμεσα και σαν οδηγό για τις υπόλοιπες εταιρίες θεωρώ πως θα μπορούσε να υλοποιηθεί σε αυτές του ηλεκτρονικού εμπορίου όπου κατά την ολοκλήρωση μίας ηλεκτρονικής αγοράς το κράτος ενημερώνεται ηλεκτρονικά για την συνδιαλλαγή με όλα τα απαραίτητα στοιχεία !

    Ας πρωτοπορήσουμε λοιπόν και ας το υλοποιήσουμε ! Στο κάτω κάτω το 60% στην πληροφορική είναι η μετάπτωση δεδομένων από πληροφοριακό σύστημα σε πληροφοριακό σύστημα.

    Με εκτίμηση
    Οδυσσέας Τζάγκας
    Προγραμματιστής Αναλυτης

  3. Σχόλιο από xipteras — 22 Δεκεμβρίου, 2009 @ 1:13 πμ

    Τα χαρτιά και τα λογισμικά OCR ανήκουν στο παρελθόν… Εμείς θέλουμε να σχεδιάσουμε το μέλλον. Η πρόταση του φίλου μας codex είναι πολύ καλή και ούτως ή άλλως τα πράγματα οδηγούνται εκεί. Το θέμα είναι να σχεδιαστεί ΣΩΣΤΑ από την αρχή ώστε η Ελληνική Κυβέρνηση να μη σπαταλάει άσκοπα χρήμα και χρόνο με ανασχεδιασμό του ανασχεδιασμού. Πιστεύω ότι γίνομαι αντιληπτός.
    Η μόνη λύση νομίζω πως είναι αυτή που αναφέρει και ο alkinoos και έχει το όνομα «πλαστικό χρήμα». Όπως κάποτε υποχρεώθηκαν όλα τα εμπορικά καταστήματα να έχουν ταμειακές μηχανές, έτσι και τώρα θα πρέπει να υποχρεωθούν να έχουν συνεργασία με κάποια τράπεζα και να προμηθευτούν ΕΝΑ (όχι εκατό) αναγνώστη καρτών που θα είναι σε θέση να χρεώνει μια κάρτα. Οι ταμειακές αποσύρονται, και οι τράπεζες θα παρέχουν στην εφορία τα στοιχεία που αφορούν τις εισπράξεις των πελατών τους. Θα χρησιμοποιηθεί το υπάρχων σύστημα των τραπεζών με μικρές παρεμβάσεις. Εδώ έχω να σημειώσω μερικά «λεπτά» ζητήματα που έχουν να κάνουν με την προστασία του καταναλωτή και του εμπόρου.
    1) Όταν λέω όλα τα καταστήματα εννοώ και τα περίπτερα, βενζινάδικα και άλλα
    2) Για τους πλανόδιους με πάγκο, αυτοκίνητο ή ψαρόβαρκα καθώς και τους ελεύθερους επαγγελματίες, θα μπορούσε να υλοποιηθεί κάποιος επαναφορτιζόμενος αναγνώστης καρτών με ασύρματη σύνδεση (πχ Bluetooth) με κινητό τηλέφωνο ή απευθείας σύνδεση με το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας με κάρτα SIM έτσι ώστε να μπορεί οποιοσδήποτε να χρεώνει μία κάρτα και να μεταβιβάζει ένα ποσό προς το λογαριασμό του.
    3) Για την ώρα πιστεύω ότι η χρήση του κλειστού δικτύου των τραπεζών είναι ασφαλέστερη απ” ότι το διαδίκτυο. Άρα καταλήγουμε στην κλήση κάποιου τηλεφωνικού αριθμού (αυτόματα από το μηχάνημα). Καλό είναι να υπάρξει συνεννόηση των εμπλεκόμενων υπουργείων, των τηλεπικοινωνιακών φορέων και των τραπεζών ώστε οι τελευταίες να προμηθευτούν αριθμούς πολύ χαμηλής χρέωσης (κάτω της αστικής μονάδας) και να επιβαρυνθούν το κόστος.
    4) Οι προμήθεια των τραπεζών να προέρχεται από μέρος του ΦΠΑ (εξάλλου η εφορία βγαίνει κερδισμένη από το σύστημα -βλέπε εξάλειψη φοροδιαφυγής) χωρίς να είναι μεγάλη (έτσι κι αλλιώς θα βγάζουν αρκετά μιας και μιλάμε για το σύνολο των συναλλαγών στη χώρα) για να μην επιβαρύνεται καταναλωτής. Επίσης η προμήθεια να μην είναι ποσοστιαία αλλά στάνταρ.
    5) Να γίνεται ΠΑΝΤΑ χρέωση του συνδεδεμένου με την κάρτα λογαριασμού που έχει επιλέξει ο πελάτης (χρεωστική κάρτα), εφόσον υπάρχει αντίκρισμα. Σε διαφορετική περίπτωση και εφόσον το επιλέξει ο καταναλωτής, να μπορεί να δίνεται έντοκη πίστωση από την τράπεζα (χρησιμοποιώντας δηλαδή την κάρτα σαν πιστωτική) εφόσον η τράπεζα μπορεί να εγγυηθεί για τη φερεγγυότητα του πελάτη της.
    6) Να μην μπορεί να αυτός που χρεώνει να το κάνει χωρίς τη συγκατάθεση του ιδιοκτήτη της κάρτας (πχ με PIN), ή/και αποστολή μηνύματος (SMS) προς επιβεβαίωση από την τράπεζα προς το κινητό του καταναλωτή.
    7) Τα συστήματα των τραπεζών να μεταβιβάζουν αυτόματα (σχεδόν σε πραγματικό χρόνο) μέσω VPN στην εφορία τα στοιχεία της συναλλαγής στα οποία να έχει πρόσβαση και η δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος.
    8 ) Να αποκρύπτεται η το προμηθευθέν είδος ή υπηρεσία και να αποκαλύπτεται μόνο με εισαγγελική παρέμβαση.
    9) Όπως κάποιος έχει πολλά πορτοφόλια, έτσι κι εδώ να μπορεί να έχει πολλές κάρτες με δική του φυσικά ευθύνη (σκεφθήκατε τι θα γινόταν αν κάποιος έχανε την κάρτα του απουσία μετρητών;;;). Αν αντιληφθεί κλοπή ή απώλεια, ενημερώνει την τράπεζα, η κάρτα μπλοκάρεται (ΜΟΝΟ αυτή, όχι όλες του κατόχου της) και στην πρώτη συναλλαγή της ενημερώνεται αυτόματα η αστυνομία για επιτόπιο έλεγχο.
    10) Προπαγάνδα για το πλαστικό χρήμα αλλά και σωστή ενημέρωση των πολιτών και την ασφάλεια των συναλλαγών (διακριτικότητα PIN, αλλαγή PIN, ασφαλή αποθήκευση κάρτας) κτλ
    11) Τα ΑΤΜ να μετατραπούν σε Points πληρωμών στην τράπεζα (τόκους-δάνεια, μεταφορές ποσών), σε εταιρείες (εξόφληση λογαριασμών) και ιδιώτες (ΙΒΑΝ).
    12) Συσχέτιση των καρτών του κάθε πολίτη με τον προσωπικό ΑΜΚΑ (αλλάζω τράπεζα δε σημαίνει ότι αλλάζω ΑΜΚΑ, αλλά ότι αλλάζει η αντιστοιχία του αριθμού κάρτας με το αντίστοιχο πεδίο της βάσης δεδομένων του ΑΜΚΑ). Με αυτό τον τρόπο οι πολίτες γλιτώνουν από μία επιπλέον κάρτα, και η πολιτεία από τα έξοδα έκδοσης κάρτας ΑΜΚΑ (γιατί όχι και νέας ταυτότητας… σας λέει κάτι αυτό;;; Μοναδικός αριθμός κάρτας πληρωμών σε αντιστοιχία με τον μοναδικό ΑΜΚΑ αριθμό ο οποίος από πίσω του «κουβαλάει» σχεδόν όλα τα στοιχεία ταυτότητας και σε λίγο προβλέπω να παίρνει και ρόλο κάρτας υγείας).
    13) Η κάρτα να εκδίδεται από οποιαδήποτε τράπεζα, αλλά να ανήκει (κατά κάποιο τρόπο) στο Σύστημα ΔΙΑΣ (ή κάτι παρόμοιο) ώστε να μπορεί να είναι συνδεδεμένοι με πολλούς λογαριασμούς διαφόρων τραπεζών ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να προεπιλέγει ποιος λογαριασμός του θα χρεώνεται μέχρι ένα Α ποσό (πχ 100 ευρώ) και ποιος για μεγαλύτερα ποσά, καθώς και να μπορούν οι πιστώσεις του να οδηγούνται σε άλλο λογαριασμό από αυτόν που χρεώνεται.

    Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσει η ΔΟΥ να ελέγξει τις συναλλαγές των πολιτών και τα έσοδα των τραπεζών. Το μαύρο χρήμα θα εκλείψει, η φοροδιαφυγή το ίδιο και οι ληστές θα αλλάξουν επάγγελμα.
    Νομίζω ότι τα προσεχή10 χρόνια όταν μας «αφήσουν» η γηραιότεροι (75-80 ετών σήμερα), όλοι οι υπόλοιποι θα είναι πλέον σε θέση να χειριστούν ένα τέτοιο σύστημα. Δηλαδή να εισάγουν μια κάρτα σε μία σχισμή, να πληκτρολογήσουν ένα PIN και να απαντήσουν σε ένα SMS, αλλά πάνω απ” όλα, να κρατήσουν ασφαλή μια κάρτα.

  4. Σχόλιο από χρήστης — 24 Δεκεμβρίου, 2009 @ 10:37 πμ

    @xipateras:

    Είμαι νέος άνθρωπος, και πληροφορικάριος κατ’επάγγελμα, οπότε η σχέση μου με την τεχνολογία είναι καλή. Επίσης μπήκα στον ιστότοπο για να συνεισφέρω όσο μπορώ στην πολύ καλή αυτή προσπάθεια εκσυγχρονισμού της χώρας. Τα γράφω αυτά για να μην θεωρηθώ κακοπροαίτερος (ή και αντιδραστικός) καθώς γράφω το εξής:

    Κι εγώ ψωνίζω με πλαστικό χρήμα, online, ή μεγάλα ποσά που δεν θέλω να κουβαλάω σε ρευστό. Ακόμα κι εγώ όμως, βρίσκω ένα κλικ πιο πολύπλοκο απ” ό,τι θα «έπρεπε», να αγοράζω τσιγάρα από τον περιπτερά και αντί να του πετάξω βιαστικά τα μετρημένα 3.20, να πρέπει να βγάζω κάρτα, να πληκτρολογώ PIN και να απαντάω σε ένα SMS – έχοντας παρκάρει με αλάρμ :-)

    Συγγνώμη αν ακούστηκε κάπως λαϊκίστικο, ήθελα απλά να δώσω ένα καθημερινό παράδειγμα…

    Με εκτίμηση,
    Γρηγόρης Δημητριάδης

  5. Σχόλιο από stavband — 25 Δεκεμβρίου, 2009 @ 1:21 πμ

    Συμφωνώ απόλυτα με τον Δημητριάδη: Το πλαστικό χρήμα ΔΕΝ μπορεί να υποκαταστήσει (ακόμα) το συμβατικό χρήμα.

    ΠΡΟΒΛΗΜΑ (1): ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ αυστηρά από τους νόμους περί προστασίας του χρήματος (ανώτεροι από συντάγματα και θρησκείες) η άρνηση ή απαγόρευση της ελεύθερης χρήσης του νομίσματος.

    ΠΡΟΒΛΗΜΑ (2): Φαντασθείτε την γιαγιά μου να προσπαθεί να πληρώσει με κάρτα:
    α) Ο φούρναρης θα περνούσε την κάρτα από το μηχάνημα και αντί για 1 κιλό θα της χρέωνε 10!
    β) Ο φούρναρης είναι τίμιος αλλά η γιαγιά μου τον θεωρεί κλέφτη!
    γ) Η γιαγιά χάνει την κάρτα της και τρέχουμε όλοι να την βρούμε αλλά τελικά υποχρεώνομαι να παραγγείλω νέα κάρτα για τρίτη φορά στον ίδιο μήνα συμπληρώνοντας στίβες χαρτιών.
    δ) Η γιαγιά δεν θυμάται το pin οπότε το έχει μόνιμα (!!!) γραμμένο πάνω στην κάρτα της!
    ε) Η γιαγιά μου τώρα κοιτάει το πορτοφόλι της και ξέρει τι χρήματα διαθέτει. Με την κάρτα θα πρέπει (με κάποιο τρόπο) να μπορεί να παρακολουθεί τις κινήσεις και το υπόλοιπο που της μένει. Πιστέψτε με αυτό θα ήταν αδύνατο.
    στ) Η γιαγιά μου είναι Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ. Είμαστε ήδη χώρα γερόντων και θα γεράσουμε ακόμα περισσότερο.

    ΠΡΟΒΛΗΜΑ (3): Πως να πείσεις τους συνομωσιολόγους για τους αγαθούς σκοπούς του νόμου. Ούτε εγώ προσωπικά θα πειθόμουν. Και δεν είμαι κανένας παλιομοδίτης: Χρησιμοποιώ πολύ τόσο το πλαστικό χρήμα όσο και τις διαδικτυακές συναλλαγές.

    Προτείνω λοιπόν όχι υποχρεωτικούς νόμους και ρυθμίσεις αλλά ΚΙΝΗΤΡΑ ΕΥΚΟΛΙΑΣ. Όπως τα ΑΤΜ δεν είναι υποχρεωτικά αλλά επικράτησαν επειδή είναι βολικά. Το είδος των κινήτρων μπορεί να εξεταστεί. Προσοχή: Θα μπορούσε να είναι ένα μικρό όφελος από μειωμένο φόρο στο προϊόν (αφού έτσι και αλλιώς το κράτος θα εξασφαλίζει την είσπραξή του κάτι μη εγγυημένο για το παραδοσιακό χρήμα). Όμως σε αυτό υπάρχει ο ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟΣ αντίλογος ότι οι μη έχοντες πλαστικό χρήμα, κατά κανόνα όντες αδύναμοι οικονομικά (φτωχοί και ηλικιωμένοι συνταξιούχοι), θα πληρώνουν ακριβότερα τα αγαθά. Άντε να το απαντήσεις αυτό…

    πολύ θετικά προσκείμενος
    Σταύρος Μπαντούνας
    υπάλληλος Δήμου Αράχωβας

  6. Σχόλιο από SANDY — 25 Δεκεμβρίου, 2009 @ 8:53 μμ

    ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΥΜΒΟΛΑΙΩΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΗΡΙΩΝ
    H εφορία που έχει αρκετα εξελιγμένο σύστημα μπορεί να δεχτεί και ηλεκτρονικά τα στοιχεία τα απαιτούμενα στην περίπτωση ενοικίασης σπιτιού. (Ονομα,διεύθυνση και ΑΦΜ των ενδιαφερομένων ενοίκιο κλπ)
    Τώρα χρειάζεται να στηθούμε στις ουρές για να παραλάβει ο υπάλληλος και άλλη χαρτούρα που κατα πάσα πιθανότητα δεν ξερουν που να την βάζουν και η ηλεκτρονική της καταχώρηση σίγουρα καθυστερεί αν ποτέ γίνεται. Αυτό δεν το γνωρίζω. Δεν συζητάω για διασταύρωση. Αυτό θα ήταν ανέκδοτο.

    Βεβαία χρονολογία απαιτεί το συμβόλαιο. Η απόδειξη θα καλύπτει και αυτό το στοιχείο, και επιπλέον κανένας εφοριακός υπάλληλος δεν θα ασχολείται με την καταχώρηση αλλά μόνο με τον έλεγχο.

  7. Σχόλιο από ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΟΦΥΛΛΑΚΗΣ — 28 Δεκεμβρίου, 2009 @ 6:16 μμ

    Είναι πολλά τα προτινώμενα και αρκετά από αυτά εφικτά κατ” εμέ. Το θέμα είναι όμως ότι οι αποδείξεις με τον καιρό καταστρέφονται. πόσες από αυτές δεν έχουν χάσει το χρώμα τους μέσα στην χρονιά μην βγάζοντας τι λένε. θα πρότεινα το εξής αντί για αποδείξεις μία κάρτα με το ΑΦΜ μας σαν πιστωτική. Μηχανές όπως πιστωτικές θα σκανάρουν την κάρτα και θα στέλνουν τα στοιχεία στην εφορία. Στην κα΄ρτα θα καταγράφεται ένας τελευταίος αριθμός συνναλλαγών για έλεγχο στον δρόμο αν χρεαιστεί απ΄οειδικό μηχάνημα εφοριακών! Ούτε αποδείξεις ούτε μελάνια ούτε κόλησε το σύστημα καθώς με εναλλακτική συσκευή θα μπορεί να χρεωθυεί με το χέρι!

  8. Σχόλιο από Μιχάλης — 31 Δεκεμβρίου, 2009 @ 9:04 πμ

    Δεν είναι ανάγκη να πάμε σε κάρτες. Καλό, όχι αναγκαίο. Μπορεί όμως το taxis να ρουφά από τρίτες εταιρίες τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να βγαίνει αυτόματα εκκαθάριση.

    Παράδειγμα Φινλανδίας: οι ασφαλιστικές (λ.χ.) εταιρίες αποστέλλουν με ηλεκτρονικό τρόπο τα ποσά που αντιστοιχούν στα ΑΦΜ των πελατών τους για ασφάλειες ζωής κτλ. Δεν είναι δύσκολο για το αντίστοιχο σύστημα λοιπόν να προσυμπληρώσει το Ε1 του κάθε ασφαλιζόμενου το κουτάκι «ποσά που πληρώσατε για ασφάλειες ζωής» κτλ.

    Ομοίως για αποδοχές (δεδομένα κατευθείαν από τον εργοδότη), νοσήλεια (μέσω ταμείων) κτλ

  9. Σχόλιο από Μαυραγάνης Διονύσης — 1 Φεβρουαρίου, 2010 @ 5:11 μμ

    Επικροτώ όλα τα παραπάνω, όμως πρέπει να το δούμε και λίγο διαφορετικά. Είμαι καταστηματάρχης και Επιστήμων Πληροφορικής με ειδικευση στην ανάλυση.

    Οσον αφορά το μετρο των αποδείξεων είναι καθαρά μετρο εκβίασης και όχι στοιχειοθετησης, καθότι δεν είναι ονομαστικές.

    Ο έλεγχος των συναλλαγών δεν μπορεί να γίνει από την μεριά των πελατών λόγω της άγνοιας – απροθυμίας – ηλικίας – ασυμβατότητας με την τεχνολογία ώς ανεφέρθη παραπάνω.
    Τα τελευταία χρόνια εγκαταστάθηκαν ειδικές ηλεκτρονικές διατάξεις ΦΗΜ στα καταστήματα με σκοπό τον έλεγχό τους. Εδώ λοιπόν είναι το θέμα, από το 2003 έως και σήμερα, πραγμάτικά παρόλο τις γνώσεις μου δεν έχω καταλάβει τί εξηπερετούν αφού καταγράφουν πληροφορίες μόνο για το πλήθος των παραστατικών που έχουν εκδοθεί και όχι τα ποσά που αναλογούν. Ποτέ δεν εχει αναφερθεί έλεγχος των φορολογικών αντιγράφων που τηρούνται (αρχεία *.a, *.b , *.c). Το μόνο που έγινε με αυτό το μέτρο είναι η μείωση του φορτου εργασίας στις ΔΟΥ και ειδικά στο τμήμα των θεωρησεων εντύπων.

    Προτείνω το σύστημα ελέγχου έκδοσης παραστατικών να μεταφερθεί σε καποιον εξηπερετητη του υπουργείου, να αποτελεί χρεώσιμη υπηρεσία βασισμένη στην κινηση δεδομένων. Αναλυτικότερα με την έκδοση παραστατικού αντί να γινεται επικοινωνία με συσκεύη σημανσης τοπικά να αποστελλονται τα στοιχεία στην ΔΟΥ με συγκεκριμένη γραμμογραφηση με στοιχεία συναλλασομένων μαζί με τις αναλύσεις ΦΠΑ και να επιστρεφει τον αριθμό θεωρησης για την εκδοση του παραστατικού. Η τεχνολογία προχωράει και τα δεδομένα δεν έχουν τρομακτικά μεγεθη. Με αυτό τον τρόπο έχουμε αυτόματα την συμπλήρωση των δηλώσεων ΦΠΑ και συγκετρωτικών τιμολογίων, με την μέγιστη ανάλυση, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για στατιστικές μελέτες βελτίωσης. Οσον αφορά το κόστος οι επαγγελματίες ήδη το έχουν επωμισθεί με την αγορά των ΦΗΜ.

    Παραθέτω λοιπόν μια τεχνικοοικονομική ανάλυση
    Για την αγορά του ΦΗΜ μια επιχείρηση δινει περί τα 600 € μαζί με την εγκατάσταση
    αυτό μας δίνει όμως πεπερασμένο πλήθος ημερήσιων δελτίων Z μονο 1850 σε αριθμό που αναλογούν σε εργάσιμες ημέρες. Έστω λοιπόν ότι προσεγγιστικά κάθε έτος έχει 310 εργάσιμες, στα 6 χρόνια πρέπει να προβούμε σε αντικατάσταση.Επιπλέον για την αντικατασταση χρεώνεται ο επαγγελματιας με αλλα 100 ευρώ (αναγνωση φορολογικής μνήμης και συνολικά τα αναλωσιμα) Εχουμε λοιπόν ένα κόστος παραπανω των 100€ το χρόνο που τα πληρώνει ο καταστηματάρχης ηδη για την κτηση και συντηρηση αυτων των διατάξεων.

    Αν για κάθε εργάσιμη ο καθε επαγγελματίας πλήρωνε 0,10 € για την χρήση του συστήματος θεώρησης θα ήταν πιο οικονομικά για αυτόν αλλα και θα κάλυπτε τα έξοδα καστασκευής και συντήρησης του μηχανογραφικού κέντρου.

    Εκτός των αλλων θα μπορούσαν να υποχρεωθούν και άλλοι τομείς που δεν λειτουργουν όλες τις ημέρες να έχουν πρόσβαση σε αυτό το σύστημα με λιγότερο κόστος

    Με την ίδια λογική θα μπορούσαν να τηρούνται κατευθείαν στην ΔΟΥ βιβλία ασθενων, Βιβλία εισερχομένων οχημάτων, και άλλα πολλα.

    Ελπιζω να μην έγινα κουραστικός αλλα έχουμε μόνο 4 χρονια για να γίνει η επόμενη αντικατασταση ΦΗΜ

    Ειμαι στην διάθεση σας για διευκρινήσεις

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού