Μια γενική παρατήρηση περί Πληροφορικής και Δημοσίου
Ιανουαρίου 3, 2010
Μετά από 10 χρόνια εργασίας ως πληροφορικός στο Δημόσιο θέλω να διατυπώσω την εξής θέση: Στην πραγματικότητα το Λογισμικό βελτιώνει και επιταχύνει ένα δεδομένο σύστημα που λειτουργεί καλά και σωστά και χωρίς Λογισμικό. Αν ένα σύστημα δεν λειτουργεί σωστά χωρίς Λογισμικό (με χαρτιά, καρτέλες, φακέλους και συρτάρια) δεν υπάρχει καμιά περίπτωση να λειτουργήσει σωστά όταν μηχανογραφηθεί. Πριν λοιπόν γίνει οποιαδήποτε εφαρμογή ενός Λογισμικού σε ένα υπουργείο, οργανισμό, υπηρεσία, διεύθυνση, τμήμα του Δημοσίου θα πρέπει να γίνεται ένα ριζικό ξεκαθάρισμα και κωδικοποίηση της λειτουργίας αυτού του υπουργείου, οργανισμού, υπηρεσίας, δνσης στον μέγιστο βαθμό λεπτομέρειας από το ανώτερο μέχρι το κατώτερο επίπεδο λειτουργίας. Μόνο έτσι θα μπορεί να υπάρξει επιτυχής εφαρμογή του οποιουδήποτε πληροφοριακού συστήματος. Επιπλέον μια τέτοια ανάλυση και κωδικοποίηση των λειτουργιών ενός οργανισμού θα αποκαλύψει πολλές δυσλειτουργίες και στρεβλώσεις και θα προκαλέσει τεράστια εξοικονόμηση πόρων. |
|
2 Σχόλια »
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από ykaralis — 5 Ιανουαρίου, 2010 @ 3:56 πμ
Πολύ σωστή παρατήρηση, την οποία επιβεβαιώνω και από την άλλη πλευρά, των αναδόχων που έχουν συναντήσει απίστευτα προβλήματα, προσπαθώντας να εντάξουν μία λύση λογισμικού σε φορείς που δεν είναι θεσμικά ή/και διαδικαστικά έτοιμοι/ώριμοι να την υποδεχτούν.
Όταν η εφαρμογή λύσεων λογισμικού δεν πάει χέρι-χέρι με τις απαραίτητες διαδικαστικές ή/και οργανωτικές αλλαγές, το κλασικό (πλέον) αποτέλεσμα είναι, αντί της αυτοματοποίησης των διαδικασιών, η ηλεκτρονικοποίηση της υφιστάμενης γραφειοκρατίας.
Πρέπει επιτέλους να μπει ένα πλαίσιο στο σχεδιασμό των έργων πληροφορικής (ναι, είναι ΕΡΓΑ και όχι προμήθειες υπηρεσιών, όπως τις αντιμετωπίζει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο). Όπως στα κατασκευαστικά έργα υπάρχει αυστηρό πλαίσιο μελετών και διασφάλισης προϋποθέσεων ΠΡΙΝ την εκτέλεση του έργου, έτσι ακριβώς πρέπει να συμβεί και με τα έργα πληροφορικής. Υπάρχουν ήδη συγκεκριμένες προτάσεις (π.χ. αυτή του Τμήματος Πληροφορικής & Επικοινωνιών του ΤΕΕ, βλ.: http://bit.ly/8LjBoF) και αυτό που χρειάζεται είναι πρόθεση για αλλαγή ξεπερασμένων κατεστημένων πρακτικών.
Σχόλιο από Zoomicon@twitter — 7 Ιανουαρίου, 2010 @ 2:12 πμ
Όντως η αναπαραγωγή της γραφειοκρατεία στους Η/Υ είναι τραγική! Μια φίλη μου ανέφερε πρόσφατα πως σε ιδιωτική τράπεζα (στη Eurobank αν θυμάμαι καλά), πήγε στην τράπεζα και δήλωσε αλλαγή διεύθυνσης για το λογαριασμό που διατηρεί στην τράπεζα και όταν αργότερα αναζήτησε γιατί δεν της ερχόταν νέα πιστωτική κάρτα όταν έληξε, της είπαν πως έπρεπε να αλλάξει διεύθυνση και για την κάρτα! Λες και δεν είναι το ίδιο πρόσωπο στο οποίο αντιστοιχούν και ένα βιβλιάριο και μια κάρτα αλλά δυο κόπιες των ίδιων στοιχείων. Ακόμη πιο απίθανο είναι πως όταν είπε στον υπάλληλο να κάνει αλλαγή διεύθυνσης τελικά και για την κάρτα τη ρώτησε τον ταχυδρομικό κώδικα και δεν τον θυμόταν. Του είπε να δει ποιόν είχε δηλώσει όταν είχε κάνει αλλαγή διεύθυνσης για το λογαριασμό καταθέσεων και της είπε πως δεν μπορούσε να δει τον ΤΚ από εκεί γιατί άλλο ο λογαριασμός εκείνος και άλλο η κάρτα!!! (αν καταλάβατε κάτι παίρνετε βραβείο). Περιττό να πω πως δεν έχει λάβει ακόμη την κάρτα…