Ηλεκτρονική υποβολή μελετών στις πολεοδομίες
Ιανουαρίου 25, 2010
Παρουσίαση πρότασης στην ημερίδαΠρόταση στο labs.opengov.grΓια την επίλυση και του προβλήματος της διαφθοράς, αλλά και του προβλήματος της γραφειοκρατείας προτείνεται να διακοπεί η φυσική επικοινωνία του μηχανικού με την πολεοδομία και να αντικατασταθεί από την ηλεκτρονική επικοινωνία. Συγκεκριμένα, ο μηχανικός θα υποβάλλει ηλεκτρονικά αρχεία με τα σχέδια και τα τεύχη υπολογισμών στην ηλεκτρονική ιστοσελίδα της αντίστοιχης πολεοδομίας (ή ακόμα καλύτερα στο site του υπουργείου, το οποίο αυτόματα θα προωθεί τα αρχεία στην αρμόδια πολεοδομία) και οι αρμόδιοι υπάλληλοι θα διεξάγουν τον έλεγχο και θα καταθέτουν τις ενστάσεις/παρατηρήσεις τους. Ακολούθως οι ιδιώτες μηχανικοί θα απαντούν στις παρατηρήσεις και θα τροποποιούν (εφόσον χρειάζεται) την μελέτη. Σημειώνεται ότι η επαφή του μηχανικού με την πολεοδομία δεν αναιρείται, καθώς είναι απαραίτητη η παροχή πληροφοριών, για τις οποίες συχνά απαιτείται η παρουσία του μηχανικού και η προσωπική επαφή με υπαλλήλους. Η πρόταση αφορά την υποβολή της μελέτης και την ανταλλαγή σχολίων και απαντήσεων, οι οποίες να γίνονται ηλεκτρονικά. |
|
14 Σχόλια »
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από Dim — 26 Ιανουαρίου, 2010 @ 11:59 πμ
Υποτίθεται ότι αυτό ήταν το έργο e-Πολεoδομίες της ΚτΠ αλλά μάλλον δεν περπάτησε ποτέ..
Σίγουρα θα πρέπει όλοι μηχανικοί να υποβάλουν τα σχέδια και τις μελέτες ηλεκτρονικά.
Επιπλέον, να μην τα βλέπουν μόνο οι μηχανικοί, αλλά και το ευρύ κοινό.
Δείτε τον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.corkcoco.ie/co/web/Cork%20County%20Council/Departments/Planning
από το Cork County της Ιρλανδίας.
Κάνοντας χρήση της τεχνολογίας των Γεωγραφικών Συστημάτων, δείχνει πάνω στο χάρτη όλες τις οικοδομές που βρίσκονται σε εξέλιξη καθώς και την πορεία της αδειοδότησης για κάποια οικοδομή. Εκτός από νέες οικοδομές περιλαμβάνει όλες τις άδειες που έχουν εκδοθεί και που μπορεί να αφορούν σε τροποποιήσεις ή ανακατασκευές στα κτίρια.
Εξετάζοντας το σύστημα, μπορεί κανείς να συγκρίνει το επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρονται καθώς αυτές οι πληροφορίες δίδονται με την ταμπέλα που υπάρχει στις νέες οικοδομές και δίνει τον αριθμό της οικοδομικής άδειας.
Από την πλευρά των πολιτών, μπορεί κανείς πολύ εύκολα να δει τη σχετική αδειοδότηση για οποιαδήποτε εργασία γίνεται στη γειτονιά του (ή όπου αλλού) κάτι που ενισχύει τη διαφάνεια και τη νομιμότητα των εργασιών.
Από την πλευρά των κατασκευαστών, μπορούν να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις για αδειοδότηση και να βλέπουν ανά πάσα στιγμή την πορεία τους.
Σχόλιο από Δημήτριος Σωτηρίου — 28 Ιανουαρίου, 2010 @ 7:26 μμ
Τα λέτε πολύ καλά και δεν είστε οι μόνοι.
Τα ξέρουν. Δεν είναι βλάκες ή αγράμματοι. Απλά διαπλεκόμενοι και προκλητικά παράνομοι.
Σχόλιο από Βλάσης Μπόγρης — 30 Ιανουαρίου, 2010 @ 10:28 μμ
Παλιό και κρίσιμο θέμα όσο και το κτηματολόγιο. Πολύ καλό το σχόλιο με το παράδειγμα της Ιρλανδίας, ίσως μας ευαισθητοποιήσει λίγο περισσότερο. Θα προσθέσω το εξής: Η διαφθορά, η διαπλοκή και η γραφειοκρατία στις πολεοδομίες είναι τέτοια, που χρειάζονται πρόσθετες ριζοσπαστικές λύσεις εκτός από συστήματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Μία ριζοσπαστική αλλαγή είναι να μην γνωρίζει ο υπάλληλος της πολεοδομίας τον μηχανικό και τον ιδιοκτήτη. Η πολεοδομία θα ελέγχει την μελέτη με τον τρόπο που βαθμολογούνται τα γραπτά στις εξετάσεις και θα υποχρεούται να ολοκληρώσει τον έλεγχο εντός 30 ημερών. Σαφώς βέβαια μπορεί να υπάρξουν παρατηρήσεις και διορθώσεις, πάντα με ανώνυμο τρόπο.
Σχόλιο από χρήστης — 2 Φεβρουαρίου, 2010 @ 9:24 πμ
Αγαπητοί φίλοι προλαλήσαντες.
Στην Ελλάδα τα σχέδια κάθε οικοδομικής άδειας (εκτός του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος κάλυψης), δηλαδή κατόψεις όψεις τομές , αποτελούν προσωπικά δεδομένα και απαγορεύεται να δημοσιοποιούνται.
Μόνο κατόπιν εισαγγελικής εντολής μπορεί να επιτραπεί η παροχή σε τρίτο πρόσωπο φωτοαντιγράφων από το φάκελλο της πολεοδομίας και τούτο εφόσον κριθεί ότι αυτός ο τρίτος έχει έννομο συμφέρον.
Κατά τα άλλα έχω τη γνώμη ότι ναι μεν αγαθή η πρόθεση , πλην όμως εδώ δεν μπορούμε να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας ερχόμενοι καθημερινά σε προσωπική επαφή με τα πολεοδομικά γραφεία , θα την κάνουμε μέσω διαδικτύου?
Και σας παρακαλώ πείτε μου πώς ακριβώς μπορεί να βοηθήσει η μέθοδος αυτή στην εξάλειψη ή έστω στη μείωση της διαπλοκής ή τέλος στη μείωση του χρόνου έκδοσης των οικοδ. αδειών.
Οσον αφορά την ανωμία του κάθε φακέλλου , αυτό αποκλείεται να «δουλέψει» στην περιφέρεια και στις μικρές κοινωνίες.
Ευχαριστώ γιά το χρόνο σας.
Σχόλιο από Dim — 2 Φεβρουαρίου, 2010 @ 4:17 μμ
Αγαπητοί φίλοι,
Πολλά είναι που πρέπει να διορθωθούν στις Πολεοδομίες, στον Πολεοδομικό Κώδικα, στα Σχέδια Πόλεων κα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να προσπαθήσουμε να μπει μια τάξη. Η Ηλεκτρονική Πολεοδομία θα μας δώσει μόνο ένα εργαλείο για να κάνουμε καλύτερα τη δουλειά μας, των πολιτών, των μηχανικών και των υπαλλήλων της Πολεοδομίας. Ας μην βάζουμε «τεχνητά» εμπόδια όπως αυτό περί «προσωπικών δεδομένων». Όταν ο παρανομών «τρώει» λίγα μέτρα από το συνολικό και δημόσιο συντελεστή του Σχεδίου, θα προβάλει το επιχείρημα περί «προσωπικών δεδομένων»? Αλλά όπως αναφέρει και ο συνομιλητής , ας δημοσιεύονται μόνο αυτά που δεν είναι προσωπικά δεδομένα.
Πως όμως θα ελέγξει τις εργασίες ο μηχανικός? Εδώ έχουμε και το παράδοξο την ευθύνη του ελέγχου να την έχει ο μηχανικός του ιδιώτη και όχι κάποια δημόσια υπηρεσία ελέγχου. Δηλ., Γιάννης κερνάει, Γιάννης πινει.
Αν ο «Γιάννης» όμως είχε το φόβο του ελέγχου και ότι θα έχανε την άδειά του για πάντα, τότε να δούμε εάν θα έκανε τα στραβά μάτια στις παρανομίες του ιδιοκτήτη. Και ο έλεγχος να γίνεται πάντα από Δημόσια Υπηρεσία που να μην ανήκει στις Πολεοδομίες.
Όπως βλέπετε είναι πολλά τα στραβά στις Πολεοδομίες. Η e-Πολεδομία είναι μια αρχή για να γίνονται τα πράγματα πιο γρήγορα και να υπάρχει δυνατότητα ελέγχου στα πεπραγμένα όλων (ιδιοκτητών, μηχανικών και δημοτικών αρχών).
Dim
Σχόλιο από Αθανασόπουλος Κωνσταντίνος — 22 Φεβρουαρίου, 2010 @ 9:11 πμ
Η απόλυτη ιδέα! Δε σου κρύβω manos ότι τη μοιραζόμουν πριν τη δημοσιεύσεις. Νομίζω ότι είναι πραγματικά η μοναδική λύση που μπορεί να λύσει το γόρδιο δεσμό των μηχανικών ιδιωτών με τους μηχανικούς δημοσίους υπαλλήλους που εκτρέφει τη διαφθορά και την αναξιοκρατία. Συμφωνώ απόλυτα και με τον Dim. Είναι δικαίωμα όλων των πολιτών να ξέρουν τι προγραμματίζεται για την περιοχή τους. Θα ήταν καλό να μπορούσαν να υποβάλλουν και σχόλια, τα οποία θα μπορούσαν να λαμβάνονται υπ” όψη κατά τον έλεγχο της πολεοδομίας.
Θα πάω ακόμα πιο παραπέρα: Θεωρώ ότι πρέπει να μεταβούμε σταδιακά από ένα σύστημα διάτρητο που στηρίζεται σε πληθώρα νόμων που δεν εφαρμόζονται στην πράξη, σε ένα συμμετοχικό σύστημα παραγωγής του αστικού χώρου, στο οποίο επιβραβεύεται η αρχιτεκτονική και όχι η γραφειοκρατία, δηλαδή στο οποίο θα υπάρχει ελευθερία αρχιτεκτονικής έκφρασης και περιφρούρηση του περιβάλλοντος από τους πολίτες και όχι τους νόμους (βλ. ΓΟΚ). Οι νόμοι εκ των πραγμάτων δε μπορούν να καλύψουν τις ιδιαιτερότητες κάθε κατασκευής. Αντίθετα ενεργοί πολίτες κάθε περιοχής (π.χ. μηχανικοί) μπορούν να κρίνουν αν μία κατασκευή μπορεί να προκαλέσει υποβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος ή όχι ακόμα και αν παραβιάζει κάποιες διατάξεις του ΓΟΚ ή το αντίθετο: δηλαδή μπορεί να μην παραβιάζει διατάξεις του ΓΟΚ, αλλά για κάποιο ιδιαίτερο λόγο που έχει σχέση με τις τοπικές συνθήκες να επιβαρύνει δυσανάλογα το αστικό περιβάλλον
Σχόλιο από Αθανασόπουλος Κωνσταντίνος — 22 Φεβρουαρίου, 2010 @ 9:30 πμ
Θα ήθελα πάντως να επισημάνω ότι στην πρόταση του manos απουσιάζει ένα σύστημα επίλυσης διαφορών. Δηλαδή αν ο μηχανικός διαφωνεί με τον αρμόδιο υπάλληλο στην ερμηνεία του νόμου πρέπει να υπάρχει διαδικασία άμεσης επίλυσης με επιτροπή που θα συνεδριάζει άμεσα (χωρίς να καθυστερεί ο φάκελος), τη γνώμη της οποίας πρέπει να είναι δεσμευτική και για τους δύο. (Φυσικά αν θέλει ο ιδιώτης και ο μηχανικός του μπορούν να προσφύγουν δικαστικά αν διαφωνούν και με τη γνώμη της επιτροπής)
Σχόλιο από chronis — 22 Φεβρουαρίου, 2010 @ 4:47 μμ
Εξ όσων γνωρίζω το έργο e-Πολεοδομίες έχει ήδη ολοκληρώσει από τεχνολογικής άποψης την πρότασή του στις 2 από τις 3 δράσεις του και υποστηρίζει τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής αιτημάτων συμπεριλαμβανομένωντων των σχεδίων και των υπολογισμών των Οικοδομικών Αδειών, επιτρέποντας παράλληλα την ολοκλήρωση μιας υπόθεσης χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του μηχανικού στην Πολεοδομία. Η ενημέρωσή του για την εξέλιξη της υπόθεσής του γίνεται μέσω του portal του συστήματος (http://www.poleodomia.gov.gr), στο οποίο πέρα των άλλων μπορεί να ενημερωθεί για τη κίνηση του συνόλου των φακέλλων Οικοδομικών Αδειών σε κάθε Πολεοδομία,(Πίνακας Ενημέρωσης Κοινού) χωρίς να παραβιάζονται τα προσωπικά δεδομένα. Βέβαια η τεχνολογική ολοκλήρωση της e-Πολεοδομίας δεν πρόκειται να επιλύσει κανένα από τα υφιστάμενα προβλήματα άν και εφόσον δεν συνοδευθεί από συγκεκριμμένες δράσεις θεσμοθέτησης και ενημέρωσης από την Πολιτεία.
Σχόλιο από PETROS — 26 Φεβρουαρίου, 2010 @ 2:58 πμ
ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ
ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΡΓΜΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ
ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΙΛΟΤΙΚΑ 1 ΣΤΟΥΣ 5 ΦΑΚΕΛΟΥΣ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΚΟΛΛΑΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΣΟΝ ΟΦΟΡΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΠΕΡΑΙΩΣΗΣ- ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΦΑΚΕΛΟΥ
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΠΟΥ ΔΙΕΠΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ
ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΕΩΣ ΠΟΛΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΩΝ ΤΗΣ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΑΦΗΝΕΙ ΠΑΝΤΟΥ ΠΑΡΑΘΥΡΑΚΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟ -ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΜΗΠΩΣ ΛΕΩ ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΝΑ ΚΟΥΜΠΩΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΟΠΙΟΥ
ΓΙΑΤΙ Ο ΝΟ1 ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
ΟΣΟ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ, ΑΣΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΚΑΜΨΟΥΜΕ ΜΠΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΝΑ ΛΑΔΩΣΟΥΜΕ
ΕΚΕΙ ΕΓΚΕΙΤΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
ΑΣ ΔΕΙ ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΩΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ MARKETING ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΛΗΘΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΥΠΕΡΟΓΚΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΔΕΝ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ ΑΛΛΙΩΣ ΑΦΟΥ ΘΑ ΤΟΝ ΕΧΟΥΝ ΒΟΗΘΕΙΣΕΙ….. ΝΑ ΔΕΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ Η ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΚΑΙ ΤΟ Η ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ….
Σχόλιο από Dim — 26 Φεβρουαρίου, 2010 @ 8:19 μμ
Αγαπητοί φίλοι, καλησπέρα σε όλους.
Διαβάζοντας τα μέχρι τώρα σχόλια, νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι η e-Πολεοδομία θα βελτιώσει τα πράγματα και θα δημιουργήσει οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους (πολίτες, μηχανικούς, υπαλλήλους της Πολεοδομίας, ΟΤΑ, ΥΠΕΧΩΔΕ). Να αναφέρω μόνο ότι ξάδελφός μου που ζει και εργάζεται στον Καναδά έχοντας κουβαλώντας σχεδόν όλο του το γραφείο μέσα σ’ένα usb disk, κατά τις διακοπές του στην Ελλάδα, μπορούσε να συνδεθεί από το δικό μου laptop, να δει και να επεξεργαστεί τα σχέδια που είχε υποβάλει πριν φύγει από τον Καναδά. Διευκόλυνση τόσο για το ίδιο όσο και για τους υπαλλήλους της Πολεοδομίας.
Όμως, η e-Πολεοδομία δεν αρκεί από μόνη της (όπως και σε όλους του τομείς). Απαιτούνται ολοκληρωμένες και συντονισμένες παρεμβάσεις από όλους τους εμπλεκόμενους. Και επειδή αυτό δεν λέει τίποτα αναφέρω συγκεκιμένες δράσεις (σταχυολογώντας και από τα σχόλια των υπολοίπων):
Το πρώτο ζητούμενο είναι «Απόφαση» ως προς το ποιος θα είναι ο Υπεύθυνος Έργου. Δεν μπορεί να έχουμε διάφορους ανάλογα με το αντικείμενο αλλά μόνο ΕΝΑ. Προτείνω αυτός να είναι συγκεκριμμένη Διεύθυνση του ΥΠΕΧΩΔΕ και ο Διευθυντής γνωστός με όλες τις απαιτούμενες εξουσιοδοτήσεις. Να ξέρουμε το όνομά του. Το «ΕΡΓΟ» είναι «Τα Πολεοδομικά» στο σύνολό τους και ο Υπεύθυνος Έργου να έχει την εξουσιοδότηση να συντονίζει (και μαστιγώνει αν πρέπει) όλους τους εμπλεκόμενους. Παρακάτω, αναφέρω μερικές από τις δράσεις που εμπίπτουν στα πλαίσια του «ΕΡΓΟΥ»:
(1) Εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του συστήματος e-Πολεδομία σε όλα τα Πολεδομικά Γραφεία με ταυτόχρονη εκπαίδευση των υπαλλήλων και απαίτηση να λειτουργούν ηλεκτρονικά αμέσως μετά την εγκατάσταση του συστήματος. Για κάθε Γραφείο, να εκπαιδεύονται και οι εμπλεκόμενοι μηχανικοί της περιοχής με ταυτόχρονη απαίτηση για μετάπτωση στον ηλεκτρονικό τρόπο δουλειάς.
(2) Ξεκαθάρισμα και κωδικοποίηση της Πολεδομικής Νομοθεσίας (που μάλλον είναι η πλέον πολύπλοκη και διάτρητη. Με άλλα λόγια κυριολεκτικά «πέταμα» όλων των υφιστάμενων νόμων και ξαναγράψιμο εκ νέου ώστε να βασίζεται σε αρχές και όχι σε περιπτώσεις, ειδικές συνθήκες και εξαιρέσεις. Διάρκεια δράσης, το πολύ 6 μήνες.
(3) Ξεκαθάρισμα με τα Σχέδια Πόλης. Δεν είναι δυνατόν να εκκρεμούν για 30 χρόνια και βάλε επειδή ο Δήμαρχος, ο Νομάρχης, ο Περιφερειάρχης ή όποιος άλλος εμπλέκεται δεν μπορούν να συνεννοηθούν μεταξύ τους (ως προς τα ποια συμφέροντα θα εξυπηρετήσουν). Με τα σημερινά μέσα, δεν μπορώ να δεχτώ ότι χρειάζεται παραπάνω από 6 μήνες για την πλήρη ένταξη μιας περιοχής στο Σχέδιο Πόλης. Πρέπει να μπαίνει επιτέλους και ένα deadline για τις δράσεις του Κράτους. Όποιος πιστεύει ότι δεν γίνεται, ας πάει σπίτι του. Με το ξεκαθάρισμα των Σχεδίων Πόλης, καθολική απαγόρευση κτισίματος εκτός σχεδίου.
(4) Ανέγερση της Οικοδομής με βάση συγκεκριμένο Project Plan που θα προβλέπει ελέγχους από την Πολεοδομία (που θα πρέπει να είναι συνεπείς στα ραντεβού τους) και όχι από τον εκάστοτε μηχανικό. Απαιτείται να καθοριστούν οι διαδικασίες με σαφή διάκριση των καθηκόντων (για να μην έχουμε το φαινόμενο του «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει»). Κάποτε θα πρέπει να φτάσουμε στο σημείο όπου τα σχέδια της άδειας απεικονίζουν την πραγματική κατάσταση του οικοδομήματος!
Και, για να μην κουράσω παραπάνω, κλείνω λέγοντας ότι ναι μεν όλοι θα πρέπει να βάλουμε ένα χέρι (ο καθένας μας όπως μπορεί) για το ξεκαθάρισμα των της Πολεοδομίας αλλά η πρώτη κίνηση ανήκει στο ΥΠΕΧΩΔΕ που αναγνωρίζοντας το πρόβλημα να ορίσει τον Υπεύθυνο εκείνο που θα αναλάβει ολόκληρο το έργο (όχι αποσπασματικά). Ίσως σε επίπεδο Υφυπουργού με αρμοδιότητα αυτό και μόνο το ΕΡΓΟ.
Με Εκτίμηση
Dim
Σχόλιο από Βασίλης Μαντάς — 4 Μαρτίου, 2010 @ 4:27 μμ
Πολύ βαβούρα για το τίποτα. Και εξηγούμαι.
Γιατί πρέπει να κατατίθενται οι μελέτες στην πολεοδομία για έλεγχο. Ο συντάξας μηχανικός δεν ξέρει τη νομοθεσία και τους κανονισμούς. Μελετητής και Ελεγκτής στην ίδια σχολή δεν ήταν συμφοιτητές; Τα ίδια δεν ξέρουν; Ο μελετητής και μετά ο επιβλέπων δεν βάζουν φαρδιά πλατιά την υπογραφή τους από κάτω και δεν πληρώνονται (και με συγκεριμένο τίμημα υπολογισζόμενο από το ΤΕΕ) για τις υπηρεσίες τους;
Η στείρα μετάλλαξη μιας διαδικασίας από χαρτοκρατική σε ηλεκτρονική δεν δίνει από μόνη της σοβαρά πλεονεκτήματα. Το ζητούμενο απλές (λιτές) διαδικασίες ώστε να μειωθεί το κόστος και να αυξηθεί η ποιότητα.
Θα αρκούσε απλά μια υπεύθυνη δήλωση του μηχανικού στην οικεία πολεοδομία για την έναρξη ενός έργου. Θα δηλώνεται υπεύθυνα ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες μελέτες, ελέγχοι και προεργασίες. Ο φάκελος μελετών διατηρείται σε ηλεκτρονικό αρχείο ή και σε εκτυπώσεις. Απαιτείται μόνο ένα σύστημα file management για παρακολούθηση των εκδόσεων, που θα έχει την ίδια σπουδαιότητα σε ένα τεχνικό γραφείο όπως και τα λογιστικά βιβλία σε οποιαδήποτε εταιρεία.
Στη συνέχεια ο επιβλέπων, που υποχρεωτικά κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να είναι άλλος από το μελετητή, θα επιβλέπει και θα πιστοποιεί ότι η κατασκευή γίνεται σύμφωνα με τη μελέτη και τους κανονισμούς ασφάλειας εργασίας και ότι άλλο νομίζουμε ότι πρέπει να ελέγχεται στη διάρκεια της κατασκευής.
Για την παράδοση του έργου να απαιτείται η υπογραφή μελετητή και επιβλέποντα ότι όλα έγινα καλώς κα ορθώς.
Η πολεοδομία πλέον ασχολείται με τον πραγματικό έλεγχο τόσο σε επίπεδο τεχνικών γραφείων (βλέπε σύστημα αρχειοθέτησης παραπάνω) αλλά και σε επιτόπιες αυτοψίες κατασκευών. Σε περίπτωση παραπτωμάτων αρκεί να πάρεις την άδεια άσκησης επαγγέλματος από τον παραβάτη μηχανικό για ένα χρόνο στην αρχή και δια παντός στους υπότροπους. Υπεύθυνος είναι ο μηχανικός και μόνο και όχι ο ιδιοκτήτης. Ο μηχανικός οφείλει να καταγγείλει ιδιοκτήτη που παρανομεί.
Και όμως είναι τόσο απλά τα πράγματα, αλλά όταν έχεις όλο αυτό το αλισβερίσι μεταξύ μηχανικών από έξω και μέσα στην πολεοδομία, που στο τέλος το πληρώνει αυτός που θέλει να αγοράσει ή να φτιάξει το σπιτάκι του και μιλάμε για την μέχρι χθες κύρια οικονομική δραστηριότητα στην Ελλάδα, τι συζητάμε;
Βέβαια θα αναγνωρίζω ότι η νομοθεσία και οι πολεοδομικοί κανονισμοί είναι (εντέχνως) τόσο πολύπλοκοι και πολλές φορές αντιφατικοί ή διφορούμενοι, όπου καταλήγει όλο αυτό το παιχνίδι για το μηχανικό να πάρει την υπογραφή από την πολεοδομία για να φύγει από πάνω του η ευθύνη. Αλλά αυτό είναι θέμα νοικοκυρέματος που όπωςς ειπώθηκε παραπάνω το πολύ σε ένα χρόνο έχει τελειώσει. Αλλά όποιος βαριέται να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει.
Σχόλιο από Εμμανουήλ Μπαϊρακτάρης — 4 Μαρτίου, 2010 @ 10:01 μμ
Μετά την σημερινή ημερίδα θα ήθελα να συμπληρώσω τα ακόλουθα:
1. Το υφιστάμενο site της ηλεκτρονικής πολεοδομίας (http://www.poleodomia.gov.gr/) δεν έχει καμία σχέση αυτά που προτείνω. Δεν υπάρχει καν η δυνατότητα upload αρχείων. Επίσης δεν έχουν ενημερωθεί οι μηχανικοί για την ύπαρξή του. Υπάρχει το ΤΕΕ, στο οποίο όλοι οι μηχανικοί έχουν υποχρεωτικά λογαριασμό (@tee.gr ή @teemail.gr) και δεν έχει έρθει η παραμικρή ενημέρωση.
2. Κατά την διάρκεια της ημερίδας δέχθηκα δηκτική παρατήρηση για την άγνοιά μου για το site και την λειτουργία του. Η χαρακτηριστική του αδυναμία εξυπηρέτησης δικαιολογεί την άγνοια του κόσμου. Αυτό που δεν δικαιολογείται είναι το κόστος των 28εκ ευρώ (όπως αναφέρθηκε) για την ανάπτυξη ενός site που κάνει ελάχιστα πράγματα. Ποιος πήρε 28εκ για να κάνει τι;;; Που πάνε αυτά τα λεφτά επιτέλους;;;
3. Και γιατί αυτό το site δεν μπορώ να το εντοπίσω μέσω google; Όποιος πήρε 28εκ ευρώ δεν μπορούσε να το δηλώσει στην μηχανή αναζήτησης; Δεν έπρεπε το ΤΕΕ να ενημερώσει τους μηχανικούς για την ύπαρξή του; (Δεν κατηγορώ το ΤΕΕ – σωστά δεν ενημερώνει τους μηχανικούς για ένα site αμφίβολης χρησιμότητας)
4. Τέλος, η πρότασή μου παρουσιάζεται στον δικτυακό τόπο: http://sites.google.com/site/electronicurbanservice/ όπου περιλαμβάνεται και το σώμα διαφανειών που παρέθεσα στην ημερίδα.
Σχόλιο από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΟΡΥΛΛΟΣ — 5 Μαρτίου, 2010 @ 11:17 πμ
http://bit.ly/aEGpdL
Σχόλιο από geg — 19 Σεπτεμβρίου, 2011 @ 10:06 μμ
info@poleodomia.gov.gr
ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Δεν μου δίδουν κωδικό ! Γιατί ? Ψέματα γράφετε ?
Ερ. Πως μπορώ να γίνω εξουσιοδοτημένος Χρήστης;
Απ. Κατά τη διαδικασία πρωτοκόλλησης ενός εισερχόμενου εγγράφου σε οποιαδήποτε Π.Υ. εάν ο συναλλασσόμενος το επιθυμεί, και κατά τη στιγμή που ο υπάλληλος καταχωρεί τα στοιχεία του δίνει τον επιθυμητό κωδικό χρήστη και την διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Κατόπιν αποστέλλεται στον συναλλασσόμενο απαντητικό μήνυμα με τον προσωπικό του κωδικό (username και password) για την εισαγωγή στο portal χωρίς να μεσολαβήσει κά ποια άλλη διαδικασία. Η απόδοση του συνθηματικού γίνεται αυτόματα από το σύστημα.
Αρκεί μόνο μία συναλλαγή με μία Πολεοδομική Υπηρεσία για την παραλαβή κωδικού ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για οποιαδήποτε υπόθεση σε οποιαδήποτε υπηρεσία ενταγμένη στο σύστημα.