Διεξαγωγή ηλεκτρονικών προμηθειών στο χώρο της Υγείας



Μαρτίου 11, 2011

Οι τελευταίες κοινωνικοοικονομικές εξελίξεις στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και ειδικότερα στον τομέα της υγείας, απαιτούν εγρήγορση για την αποτελεσματικότερη, διαφανή και αδιάβλητη διεξαγωγή των προμηθειών με ηλεκτρονικά μέσα με σκοπό εξοικονόμηση χρημάτων χωρίς υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Οι προμήθειες στις περισσότερες περιπτώσεις διεξάγονται μέσω γραφειοκρατικών διαδικασιών με αποτέλεσμα την περαιτέρω επιβάρυνση του ήδη μεγάλου κόστους.

Για το λόγο αυτό προτείνουμε την εφαρμογή ενός μηχανισμού ηλεκτρονικής διεξαγωγής των προμηθειών στο χώρο της υγείας.

Ο μηχανισμός θα περιλαμβάνει όλες τις φάσεις:

• αναγγελία της προμήθειας ή του διαγωνισμού,
• αναζήτηση προμηθευτών,
• αποστολή και αποδοχή των απαραίτητων στοιχείων,
• επιλογή ή η ανάδειξη του προμηθευτή,
• διαδικασίες έγκρισης, υπογραφής σύμβασης, πληρωμής, κ.λ.π. μέχρι και την αποπεράτωση της προμήθειας

Ως αποτέλεσμα θα προκύψουν πολλαπλά οφέλη, μεταξύ άλλων:

• Μείωση χρόνου διεκπεραίωσης
• Ελαχιστοποίηση λαθών
• Μείωση Κόστους & Βελτίωση Ποιότητας Προμηθευόμενων Αγαθών
• Διαφανή και αδιάβλητη λειτουργία των προμηθειών
• Ενίσχυση ανταγωνισμού / Αύξηση του πλήθους πιθανών προμηθευτών
• Ιστορικότητα
Ομάδα :

Τρύφων
Παναγιώτα

Aπό το χρήστη


Θεματικές

Ετικέτες

,


30 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από χρήστης — 14 Μαρτίου, 2011 @ 3:12 μμ

    Με τη συγκεκριμένη πρόταση νομίζω ότι θα εξοικονομηθούν πόροι που μπορούν να διατεθούν σε άλλες παρεμβάσεις για την υγεία.

  2. Σχόλιο από gxri — 17 Μαρτίου, 2011 @ 9:32 μμ

    Πολύ καλή η πρότασή σας, θα συμβάλει στην αδιάβλητη διεξαγωγή των προμηθειών στο χώρο της Υγείας.

  3. Σχόλιο από Popi — 19 Μαρτίου, 2011 @ 11:46 πμ

    Συγχαρητήρια για την τόσο εμπεριστατωμένη πρότασή σας. Θεωρώ ότι θα συμβάλλει αποτελεσματικά στην εξοικονόμηση πόρων και στο αδιάβλητο των προμηθειών στον πολύπαθο χώρο της υγείας.

  4. Σχόλιο από Β.Ζ. — 20 Μαρτίου, 2011 @ 5:11 μμ

    Όπως σημείωσα και σε άλλο σχόλιο αυτές οι προτάσεις είναι χρήσιμες, γνωστές και εφικτές. Η επιχειρησιακή τους εφαρμογή παρουσιάζει κάποια προβλήματα εξαιτίας τεχνικών δυσκολιών (ετερογενή συστήματα στις αποθήκες των νοσοκομείων που δεν επικοινωνούν μεταξύ τους) και κυρίως λόγω στρεβλώσεων στην αγορά και στον τρόπο που δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Αυτό άλλωστε φάνηκε και στους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς της ΕΠΥ το 2010. Όλα αυτά τα προβλήματα μπορεί να ξεπεραστούν εφόσον υπάρξει μακροχρόνια δέσμευση των εκάστοτε πολιτικών ηγεσιών. Το ζήτημα για τις προμήθειες στην υγεία ήταν και παραμένει η ισχυρή πολιτική βούληση.

  5. Σχόλιο από teacher — 24 Μαρτίου, 2011 @ 11:29 πμ

    Εξαιρετική πρόταση και συγχαρητήρια !

  6. Σχόλιο από χρήστης — 6 Απριλίου, 2011 @ 6:45 μμ

    Πολύ καλή πρόταση. Μακάρι να εφαρμοστεί.

  7. Σχόλιο από nektarios nikolaou — 8 Απριλίου, 2011 @ 11:55 πμ

    πολυ καλή πρόταση για ένα ιδεατό περιβάλλον, μια ιδεατή κοινωνία όπου η ιδέα υλοποιείται από πλιτικούς που δεν είναι εξαρτημένοι απο τους προμηθευτές

  8. Σχόλιο από aggeliki p — 8 Απριλίου, 2011 @ 12:23 μμ

    Εξαιρετική η πρόταση σας! Στη χώρα μας η υγεία αποτελεί ένα τομέα, ο οποίος νοσεί και απαιτεί διαρθρωτικές αλλαγές, προκειμένου να οφεληθούν οι πολίτες! Η διαφάνεια και το αδιάβλητο στη διεξαγωγή των προμηθειών με τη χρήση της νέας τεχνολογίας θα συμβάλουν στην εξάλειψη της γραφειοκρατίας και στην εξοικονόμηση πόρων, που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε άλλους τομείς.

  9. Σχόλιο από Stefanos — 8 Απριλίου, 2011 @ 3:20 μμ

    Οι προμήθειες του Δημοσίου:
    – Είτε θα γίνονται για οικονομία κλίμακας ΟΛΕΣ κεντρικά, οπότε ΔΕΝ μιλάμε για ξεχωριστό σύστημα μόνο για τον χώρο της υγείας
    – Είτε θα γίνονται για ευελιξία ανά κέντρο κόστους (δηλαδή οργανισμό, νοσοκομείο κλπ), οπότε πάλι δεν μιλάμε για γενικό σύστημα για όλο τον χώρο
    Η πρόταση είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά θέλει λίγο δούλεμα ακόμα

  10. Σχόλιο από sotiria — 8 Απριλίου, 2011 @ 3:22 μμ

    Καθόσον παρακολουθώ τα θέματα του τομέα Υγείας θα έλεγα οτι οι προτασεις αγγιζουν το ιδεατό.
    Οφείλουμε να λαμβάνουμε υποψη μας οτι ο τομέας υγείας αλλάζει καθημερινώς καθόσον οι βιομηχανίες
    σε συνεργασία με τα μεγάλα ερευνητικά κέντρα του κόσμου πραγματοποιούν μελέτες για νέες τεχνικές-
    εφαρμογές- προιοντα- φάρμακα!
    Ο τομέας υγείας οφείλει να ακολουθεί τις εξελίξεις και όχι να είναι πίσω απο αυτές!
    Αυτο θα πρέπει να το κατανοήσουν πρώτα απο όλους οι ιθύνοντες στις διάφορες κρατικές υπηρεσίες!
    Χαίρομαι ιδιαιτερα για την θέληση που υπάρχει από κάποιους! ομως δεν είναι αρκετό.
    Σε όλες τις βαθμίδες των διαφόρων υπηρεσιών θα πρέπει να άλλαξει η νοοτροπία του δημόσιου υπάλληλου
    βάσει των υποχρεώσεων που έχει να προσφέρει!

  11. Σχόλιο από Panagiota — 13 Απριλίου, 2011 @ 6:51 μμ

    Η εκτέλεση των Προμηθειών Υγείας με ηλεκτρονικά μέσα (τήρηση ηλεκτρονικών μητρώων προμηθευτών, ηλεκτρονικοί κατάλογοι, ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί κ.τ.λ) σε συνάθροιση με την κωδικοποίηση των υλικών-υπηρεσιών (GMDN – CPV) και το παρατηρητήριο τιμών (http://www.epromy.gr ) το οποίο παρακολουθεί τις τιμές των υλικών, θα συμβάλει στην εξοικονόμηση πόρων στον Τομέα της Υγείας.

    Παράδειγμα αποτελεί το Ηλεκτρονικό Σύστημα Σύναψης Συμβάσεων της Κύπρου e-PS, το οποίο είναι μια διαλειτουργική διαδικτυακή εφαρμογή της Δημοκρατίας της Κύπρου.
    https://www.eprocurement.gov.cy/ceproc/home.do

  12. Σχόλιο από Γιώργος — 26 Απριλίου, 2011 @ 6:44 μμ

    Eξαιρετική πρόταση.
    Ό έλεγχος τής παραλαβής τών προμηθειών όμως,πώς διασφαλίζεται,όταν μέχρι σήμερα γνωρίζουμε ότι ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ,παραλαμβάνονται(???????) από τόν εντεταλμένο υπεύθυνο προμηθειών (αποθηκάριο??) υπογράφοντας ΜΟΝΟΝ τό τιμολόγιο διά τήν παραλαβήν(????) ένω τά περιγραφόμενα είς αυτό προιόντα/προμήθειες απλώς ##αναφέρονται## χωρίς όμως νά παραλαμβάνονται από αυτόν,μέ τήν συνεργασίαν καί τών προμηθευτών φυσικά (##ΜΑΥΡΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ##)?????
    Κι ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΜΑΥΡΑ ΕΥΡΩ!!!!!!!!!!

  13. Σχόλιο από ΑΝΕΣΤΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ — 26 Απριλίου, 2011 @ 7:44 μμ

    Εγώ ήμουν αντιδήμαρχος του δήμου Θεσσαλονίκης στον τομέα τον έργων 1981 ° 1986 εκείνο που είχα αντικρίσει ήταν το μπάχαλο των προμηθειών και χάσιμο πολλών εκ.
    Απόφαση αστραπή ήταν να κάνω αποθήκη υλικών και ότι έμπαινα γινόταν εγράφη και ότι πήγαινε στα έργα τα πάντα με κάθε λεπτομέρεια γινότανε καταγραφή και έλεγχος σε καθημένη βάση.
    Αποτέλεσμα τα έξοδα μειωθήκαν κατά 500% και ήταν η μεγάλη επιτυχία και δεν χάθηκε ούτε μια δραχμή. Άρα πρόταση για όλα τα φάρμακα είναι να υπάρχει κεντρική αποθήκη και παραλαβή όλων από την κεντρική αποθήκη. Ο μοναδικός προμηθευτής θα είναι η κεντρική αποθήκη και κανένας άλλος.

  14. Σχόλιο από ΓΙΑΝΝΙΚΟΥΡΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ — 26 Απριλίου, 2011 @ 9:46 μμ

    Όπως έχω αναφερθεί και παλαιότερα σε ανάλογη συζήτηση η ηλεκτρονική αναζήτηση προμηθευτών για τα νοσοκομεία είναι ο πιο σοβαρος τρόπος ελέγχου ποιότητας, τιμής και ….προστασίας. Η ομαδοποίηση των παραγγελιών για τα νοσοκομεία θα ήταν και όχι μεμωνομένα για κάθε ένα θα έφερνε καλύτερες τιμές και βέβαια ο διαγωνισμός να είναι ΔΙΕΘΝΗΣ και όχι μόνο από την Ελληνική ή Ευρωπαική αγορά. Μακάρι κάτι να γίνει επιτέλους. Μετά από 36 χρόνια δουλειάς σε δημόσιο νοσοκομείο με ενοχλει να βλέπω την απαξίωση με όποια μορφή. Ευχαριστώ

  15. Σχόλιο από Alexios Tsourapas — 26 Απριλίου, 2011 @ 10:24 μμ

    πολλή καλή πρόταση. συγχαριτήρια. χρειάζεται μερικές μικρές βελτιώσεις αλλά σε γενικές γραμμές πολύ καλή. το πρόβλημα βρίσκεται στην εφαρμογή του και στο πόσο θα το αφήσουν οι χρήστες να λειτουργήσει.

  16. Σχόλιο από ΛΟΥΚΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ — 27 Απριλίου, 2011 @ 6:16 πμ

    Καθόλου καλή πρόταση ,γιατί τόσα χρόνια τα λαμόγια που κάνανε ρεμούλες και λυμαινόταν τον χώρο τής υγείας θα πουν το ψωμί-ψωμάκι…τι θα γίνουν αυτοί κλέφτες; Είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο με ανεξέλεγκτες διαστάσεις.Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί…;έπρεπε να φτάσουμε στο χείλος του γκρεμού για να γίνουν τα αυτονόητα

  17. Σχόλιο από Ελλη — 27 Απριλίου, 2011 @ 6:23 πμ

    Πολύ καλή πρόταση,σίγουρα καλύτερα απ ότι γίνεται μέχρι σήμερα!!!Μακάρι να προχωρήσει άμεσα

  18. Σχόλιο από ΔΗΜΗΤΡΗΣ — 27 Απριλίου, 2011 @ 7:14 πμ

    Τα πράγματα είναι απλά αρκεί να θέλουμε και πιστεύω ότι αυτή η κυβέρνηση θέλει. Ενιαία αρχή προμηθειών με μηνιαίο έλεγχο , για να μην μαθαίνουμε ότι νοσοκόμες δεν είχαν πληρώσει για το σπίτι τους ποτέ οινόπνευμα και γάζες ,αλλά αυτό ήταν το ελάχιστο…..και καταλαβαίνουμε όλοι τι θέλω να πώ….

  19. Σχόλιο από Nicholas Greek — 27 Απριλίου, 2011 @ 8:08 πμ

    Τα υλικά στα Δημόσια Νοσοκομεία πρέπει να εχουν ενιαίους κωδικούς στα συστήματα προμηθειών και logistics.
    Σύμφωνα με την κείμενη ευρωπαική Νομοθεσία , οπως εχει επικυρωθεί από την Χώρα μας , ( ΦΕΚ 2198/2-10-2009 τ.Β – οδηγία 93/42/EU), κατασκευάζεται ενιαία Τράπεζα Δεδομένων ( αρθρο 14α ).
    Οι ενιαίοι κωδικοί διασφαλίζουν οχι μόνο την δυνατότητα ηλεκτρονικών προμηθειών αλλά και την σύνδεση με το σύστημα επαγρύπνισης πού παρακολουθεί τίς τυχούσες παρενέργειες από την χρήση αυτών των υλικών σε Ευρωπαικό επίπεδο.

  20. Σχόλιο από ΝΙΚΟΣ ΞΥΝΟΣ — 27 Απριλίου, 2011 @ 8:16 πμ

    Πολυ καλη η προταση σας συμφωνω διοτι με την προταση σας θα εξοικονομηθουν παρα πολλα χρηματα και δεν θα λυμενεται το Δημοσιο χρημα το καθε ΛΑΜΟΓΙΟ.

  21. Σχόλιο από Π.Δ.Α. — 27 Απριλίου, 2011 @ 8:48 πμ

    ακομη κ σημερα ο κλεψας του κλεψαντος.
    ολες οι συντεχνιες τα εχουν βαλει με την κυβ.Παπανδρεου.
    ολοι αυτοι ειναι οι λοποδητες του χθες κ του σημερα ακομη.
    λυψη μετρων αμεσα.ΧΘΕΣ.
    βαλτε 100 μεγαλογιατρους μεσα για 10-20 μερες.
    να δουν τη ωραια ειναι μεσα στην ψυρου κ τοτε να δεις.
    αλλα εχετε ?
    ευχαριστω.

  22. Σχόλιο από Dim — 27 Απριλίου, 2011 @ 11:13 πμ

    Δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα στο χώρο των προμηθειών, στην Υγεία και σε όλους τους άλλους τομείς, παρά μόνο μέσω των ηλεκτρονικών προμηθειών. Ας ενώσουμε όλοι μας τις φωνές μας ώστε το Υπ. Υγείας να το ακουσει και να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου. Το θέμα είναι ότι η υφιστάμενη νομοθεσία είναι ένας γόρδιος δεσμός που εξ ορισμού δεν λύνεται αλλά μόνο κόβεται. Επομένως το κύριο ζήτημα είναι να κοπεί αυτός ο γόρδιος δεσμός και μπορεί να κοπεί εν μια νυκτί. Αρκεί να το θελήσει ο Υπουργός!

  23. Σχόλιο από Βασίλςη Καραβίτης — 27 Απριλίου, 2011 @ 1:18 μμ

    1. Η ηλεκτρονική διεξαγωγή διαγωνισμών και τοποθέτηση παραγγελιών σίγουρα είναι ένα θετικό βήμα. Το σημερινό σύστημα προμηθειών, μέσω άκρως γραφειοκρατικών διαδικασιών διαγωνισμών αποτελεί ένα φρένο στην κατεύθυνση της ανταγωνιστικότητας. Απαιτεί πληθώρα εγγράφων και είναι τόσο πολύπλοκο ώστε να απορρίπτονται από την συμμετοχή, ακόμη και έμπειροι προμηθευτές, λόγω παρατυπιών ή αβλεψιών που είναι πολύ εύκολο να συμβούν σ” ένα τόσο γραφειοκρατικό σύστημα.
    2. Η Κύπρος π.χ. έχει θεσμοθετήσει ελάχιστες απαιτήσεις για την συμμετοχή σε διαγωνισμούς και ζητά από τον μειοδότη να προσκομίσει τα απαιτούμενα έγγραφα πριν από την υπογραφή της σύμβασης. “Ετσι, ακόμη και αν σημειωθούν αβλεψίες ή παρατυπίες αυτές εύκολα αποκαθίστανται και δεν γίνονται αιτία απόρριψης της συμμετοχής.
    3. Μία, κυριολεκτικά, πληγή του συστήματος προμηθειών είναι οι φωτογραφικές προδιαγραφές υλικών στις διακηρύξεις. Σύμφωνα με τους κοινοτικούς κανονισμούς όλα τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα με την σήμανση CE πρέπει να γίνονται αποδεκτά σε διαγωνισμούς. Στην Ελλάδα αυτό δεν τηρείται και εξαιρετικά προϊόντα διεθνούς κύρους οίκων που χρησιμοποιούνται σε όλον τον κόσμο κρίνονται ακατάλληλα ΜΟΝΟ για την Ελλάδα! Ακριβώς γιατί οι προδιαγραφές των διαγωνισμών είναι φωτογραφικές, για να ευνοήσουν κάποια ή να αποκλείσουν άλλα, χαμηλής τιμής προϊόντα, που δεν συμφέρουν ορισμένους προμηθευτές και ενδεχομένως …διαπλεκόμενους παράγοντες φορέων υγείας, να συμμετέχουν στην σύγκριση τιμών! ΕΥΡΥΤΑΤΑ διαδεδομένη τακτική που κοστίζει στο δημόσιο πολλά εκατομμύρια ετησίως! “Ομως το Υπουργείο Υγείας ΑΡΝΕΙΤΑΙ να λάβει μέτρα εναντίον των παρανομούντων υπαλλήλων στους φορείς υγείας, ούτε να εκδώσει τις σχετικές εγκυκλίους!
    4. Το παρατηρητήριο τιμών είναι ένα μεγάλο φιάσκο, όπως έχει γίνει, δεδομένου ότι προσθέτει απίστευτη γραφειοκρατία, αλλά περιέχει και εσφαλμένες πληροφορίες, σχετικά με τις τιμές. “Ετσι, εξισώνει τις τιμές προϊόντων χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ποσότητα, ο χρόνος πληρωμής, εάν περιλαμβάνεται και συνοδός εξοπλισμός, κλπ.
    5. Γενικώς υπάρχει μία εξωφρενική προκατάληψη εναντίον των ΟΛΩΝ προμηθευτών οι οποίοι θεωρούνται, εκ προοιμίου, απατεώνες και κλέφτες και ότι δεν πρέπει να πληρώνονται! Οι μόνες επιχειρήσεις που θεωρείται ότι είναι υποχρεωμένες να πουλούν ΧΩΡΙΣ να πληρώνονται. Αυτή η τακτική, πέραν της εξώφθαλμης αδικίας που προκαλεί σε τίμιες επιχειρήσεις, επηρεάζει και τις τιμές των προϊόντων, που δεν είναι δυνατόν να πωλούνται στις ίδιες τιμές για πληρωμή τοις μετρητοίς και για πληρωμή μετά από 4-5 χρόνια και μάλιστα με άτοκα και κινδυνεύοντα να «κουρευτούν» ομόλογα!
    6. Οι νομοθετικές ρυθμίσεις για το σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών θα πρέπει να γίνουν με την ενεργό συμμετοχή των προμηθευτών, των μόνων επαγγελματιών που γνωρίζουν πολύ καλά την αγορά και το θέμα και όχι με την αποκλειστική συμμετοχή ανίδεων περί τον χώρο της υγείας συμβούλων. Οι μέχρι σήμερα νόμοι της κυβέρνησης, σχετικά με την υγεία, χαρακτηρίζονται από προχειρότητα και φανερή έλλειψη γνώσης του αντικειμένου από τους συντάκτες. Οι δε προμηθευτές αγνοήθηκαν παντελώς, στην πράξη, παρά την εκπεφρασμένη διαφωνία τους με πάρα πολλές από τις διατάξεις.

  24. Σχόλιο από Kωσταντίνος Βελλής — 27 Απριλίου, 2011 @ 9:49 μμ

    Είναι θετικό βήμα αλλά πρέπει να βρεθεί τρόπος να μειωθεί η γραφεικρατία που είναι ανασταλτικός παράγογοντας ανάπτυξης και προόδου. Αναρρωτιέμαι γιατί δεν μπορεί κάποιος να υποχρεώσει τους κατασκευαστές ή προμηθευτές ιατρικών ειδών να καθιερώσουν ένα και μοναδικό γραμμικό κώδικα για όλη την υφήλιο, όπως το ISBN των βιβλίων.
    Σημαντικό βήμα είναι επίσης και η κωδικοποίηση όλων των υλικών σε επίπεδο υπουργείου κατά GMDN καθώς επίσης και η κωδικοποίηση καιπρωτόκολλα ιατρικών και νοσηλευτικών πράξεων

  25. Σχόλιο από andreas — 28 Απριλίου, 2011 @ 7:35 πμ

    Σε όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου υπάρχουν τέτοιου είδους πληροφοριακά συστήματα τα οποία αναφέρονται ως συστήματα e-auctions. Ας μην ανακαλύπτουμε τον τροχό από την αρχή. Ορεξη να υπάρχει και καλή θέληση και ας ζητήσουμε γνώση και βοήθεια από κάποιον που το έχει ήδη λύσει το θέμα. Και ας κοιτάξουμε και λίγο εκτός χώρου υγείας. Η ιδέα είναι ίδια ανεξάρτητα από το «χώρο». Μάλιστα, έχω την εντύπωση οτι είχε ξαναγίνει λόγος ή/και διαγωνισμός στην Ελλάδα για τέτοιου είδους σύστημα από άλλο όμως υπουργείο…

  26. Σχόλιο από ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ — 28 Απριλίου, 2011 @ 1:33 μμ

    Εύστοχα τα σχόλια όλων των συνομιλητών, απλά θα πρότεινα να αναφέρονται σε περισσότερο τεχνικά θέματα, εάν αυτό είναι εφικτό. Παρότι δεν γνωρίζω εάν υπάρχει κάποια διαστασιολόγηση του έργου, θεωρώ ότι αξίζει να συζητούμε μόνο την περίπτωση που οι προμήθειες και κατ” επέκταση και το πληροφοριακό σύστημα θα είναι κεντρικά, όπως σωστά επισημαίνει ο Stefanos. Σ” αυτήν τη περίπτωση και από κάποιες εμπειρίες που έχω σε προσπάθειες υλοποίησης κυκλώματος προμηθειών για νοσοκομεία, θεωρώ ως ελάχιστα προαπαιτούμενα τα εξής :
    – Κοινή κωδικοποίηση, αλλά και ομαδοποίηση των υλικών των νοσοκομείων (φορέων). Πολύ σωστά η Panagiota και ο Kωσταντίνος Βελλής, αναφέρουν την προσπάθεια που έγινε με την GMDN κωδικοποίηση. Θεωρώ όμως ότι δυστυχώς δεν κατάφερε να δώσει μία ολοκληρωμένη λύση, καθώς επικεντρώνεται στην κωδικοποίηση των υγειονομικών υλικών.
    -Κοινή κωδικοποίηση των προμηθευτών των νοσοκομείων (φορέων). Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το ηλεκτρονικό μητρώο προμηθευτών δημοσίου. (Αν έχει επιτέλους ολοκληρωθεί.)
    -Ηλεκτρονική παρακολουθήση αποθεμάτων κεντρικών αποθηκών αλλά και αποθηκών ορόφων των νοσοκομείων. Ώστε να υπάρχει κεντρική και έγκυρη εκτίμηση για τις ανάγκες προμήθειας υλικών.
    -Υποσύστημα ενημέρωσης Feedback από τα νοσοκομεία για της κινήσεις κάθε σύμβασης ώστε να παρακολουθουνται τα υπόλοιπα και η εκτέλεση των όρων των συμβάσεων. Εξαρτάται από τη δυνατότητα κάθε ΟΠΣ για διασύνδεση με άλλες εφαρμογές (Αυτό είναι ένα άλλο μεγάλο θέμα συζήτησης).

  27. Σχόλιο από ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ — 28 Απριλίου, 2011 @ 9:13 μμ

    Πολύ καλη προταση!Νομιζω οτι θα πρέπει να συνδυαστεί με ενα προγραμμα ηλεκτρονικής παρακολουθησης των φαρμακείων/ αποθηκης των κατα τοπους νοσοκομειων. Ωστε να παρακουλουθειται η κινηση ,να χρεωνονται τα υλικα(π.χ στον λογαριασμο του ασθενους),να γινονταιεγκαιρα οι παραγγελιες και το βασικοτερο να υπαρχει διαφάνεια στην κινηση των υλικων ενδονοσοκομειακα!
    κατι αλλο που θα ηθελα να πω που θα βοηθουσε αρκετα το χωρο της υγειας ειναι το ηλεκτρονικο βιβλιαριο ασθενειας και συνταγολογιο (ηλεκτρονικη καρτελα ασθενειας ασφαλισμενου!αυτο θα ειχε αρκετα θετικα τοσο για τον πολιτη οσο και για το κρατος!
    α) το ιστορικο του ασθενους θα ειναι προσβασιμο απο οποιοδηποτε γιατρο η νοσοκομειο και αν παει
    β) αυτοματη πιστωση στον γιατρο της επισκεψης και στον φαρμακοποιο την συμμετοχη του δημοσιου στα φαρμακα
    * αποσυμφορηση απο τα ταμεια απο την καταθεση δικαιολογητικων
    γ) διαφανεια στις συνταγογραφησεις και στην παροχη φαρμακων
    δ) ανα πασα στιγμη μπορει να ελεγχθει οτιδηποτε
    στ)φορολογικο ελεγχο στα εισοδηματα γιατρων και φαρμακοποιων αφου θα γίνονται ηλεκτρονικες πιστωσεις

  28. Σχόλιο από Akis — 29 Απριλίου, 2011 @ 3:22 μμ

    Από την πρόταση που σαν σκοπό έχει μάλλον την διαφάνεια, γεννιόνται διάφορα ερωτήματα. Κάποια είναι:
    1) Ποιός θα διοργανώνει και θα εκτελεί τον διαγωνισμό, κάποια επιτροπή ή το κάθε νοσοκομείο;
    2) Ποιος θα αποφασίζει τι ποιοτικές ανάγκες έχει ο κάθε φορέας σε υλικά;
    3) Ποιός θα κρίνει τις προσφορές, ο ενδιαφερόμενος, ένα λογισμικό ή κάποιος τρίτος;
    4) Πως εξασφαλίζεται ότι ο κριτής θα είναι αμερόληπτος, πράγμα που από όσα λέγονται δεν γίνεται μέχρι σήμερα;
    5) Πως θα διασφαλίζεται αν το φτηνότερο υλικό θα είναι και το κατάλληλο;
    6) Στα φάρμακα πχ, θα γίνεται διαγωνισμός για την δραστική ουσία ή για την ονομασία του προϊόντος;

  29. Σχόλιο από χρήστης — 29 Απριλίου, 2011 @ 5:15 μμ

    Θέλω να ενημερώσω ότι η 4η ΥΠΕ λειτουργεί ένα σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών υγείας που περιλαμβάνει αυτά άλλα και πολλά περισσότερα και σημαντικότερα στον εφοδιαστικό κύκλο της υγείας (μπορείτε να δείτε αρκετά στοιχεία στο http://procurement.4ype.gr και θα χαρώ να επεξηγήσω περαιτέρω). Το σύστημα αυτό έχει την δυνατότητα να καλύψει το σύνολο της χώρας και είναι και το πιλοτικό για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα δημόσιων προμηθειών PEPPOL (http://www.peppol.eu/).
    Περαιτέρω έχουμε ολοκληρώσει αυτή την λύση με την πλατφόρμα της σουηδικής εταιρείας eusupply που είναι στην λογική Software as a Service και μπορεί κάποιος με μικρό κόστος να κάνει δημοπρασίες (auctions) στην υγεία και να επιτύχει πραγματικό ανταγωνισμό και πραγματικές τιμές
    Ασχολούμαι με το θέμα των ηλεκτρονικών προμηθειών στην υγεία απο το 1997 όπου και ως μελετητής έκανα την πρώτη μελέτη με τα πενιχρά οικονομικά στοιχεία που μπόρεσα τότε να συγκεντρώσω και απο τότε έχω ασχοληθεί εντατικά προτείνοντας λύσεις. Μια παλαιότερη παρουσίαση μπορεί να βρεί κανείς στο παρακάτω σύνδεσμο απο το ebusiness forum (ομάδα Θ1) http://www.ebusinessforum.gr/engine/index.php?op=modload&modname=News&action=newsviewfilerelated&ctn=241&language=el

    Χαίρομαι ιδιαιτέρως για αυτήν τη πρόταση

  30. Σχόλιο από ΧΑΡΚΙΟΛΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ — 29 Αυγούστου, 2011 @ 2:02 μμ

    θΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΚΕΝΤΡΟ ΑΓΟΡΩΝ ΜΕ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΤΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥΣ.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού