«ΣΧΟΛΕΙΟGR ICT®»



Φεβρουαρίου 27, 2011

Ο στόχος είναι η πραγματική σύγκλιση και η εναρμόνιση της χώρας με την Ε.Ε. , η προώθηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών για τον ανασχεδιασμό βάσης του Δημόσιου Τομέα με όφελος την βελτίωση της καθημερινής ζωής των πολιτών. Η έως τώρα χρήση ΤΠΕ αποσπασματικά, με ελλείψεις και χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση των χειρίστων των εφαρμογών αυτών, έχει ως αποτέλεσμα το τέλμα τους. Η ψηφιακή ανάκαμψη αποτελεί το κλειδί όχι μόνο για έξοδο από την κρίση, αλλά και για δημιουργία απαραίτητης εθνικής υποδομής, η οποία θα μπορεί να υποστηρίξει μια μακροπρόθεσμη βιώσιμη αναπτυξιακή πολιτική για την οικονομία. Μπορεί να αξιοποιηθεί με στόχο την ψηφιακή υποστήριξη της γνώσης, εργασίας, της ποιότητας ζωής, της κοινωνικής και οικονομικής ενσωμάτωσης προωθώντας την καινοτομία με ένα πλέγμα δράσεων που θα παρέχεται από το κράτος για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων-ικανοτήτων των χρηστών χωρίς αποκλεισμούς και κοινωνικές ανισότητες.
Θέτω ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων την προσπάθεια για επίλυση του προβλήματος που θα είναι συμβατή με τις ανάγκες της χώρας με την αξιοποίηση της ψηφιακής στρατηγικής που θα αντιμετώπιση το χάσμα των γενεών, αφού θα φέρει σε επαφή και διάλογο της νέες ηλικίες με της μεγαλύτερες μέσω της ηλεκτρονικής τους διασύνδεσης. Προτείνω τον ψηφιακό γραμματισμό για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων με τον προσδιορισμό και την αναγνώριση των ικανοτήτων των χρηστών ICT από της Δημόσιες υπηρεσίες. Υποβάλω πρόταση δημιουργίας,
«ΣΧΟΛΕΙΟGR ICT®».
Η χώρα στην πρωτοπορία των εξελίξεων με αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα μπορεί να αξιοποιήσει τον κύριο δέκτη των θεμελιακών αναγκών του σύγχρονου ανθρώπου. Διαθέτουμε αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα αξιοποίησης της τεχνολογίας δωρεάν στους Πολίτες για την πρακτική κατάρτιση τους που θα μειώσει το ψηφιακό χάσμα της Ελλάδα έναντι των υπολοίπων Ευρωπαϊκών Χωρών στους τομείς ICT.
Η νέα μορφή γνώσης θα ειδικεύεται να εκπαιδεύει με την χρήση ICT, την οποιαδήποτε πράξη με την Κεντρική Διαδικτυακή Πύλη του Δημοσίου. Θα μπορεί να αποκτηθεί μέσω των ειδικών χώρων που θα βοηθούν αλλά και θα εκπαιδεύουν, ένα σχολείο πολύ διαφορετικό από τα σχολεία που γνωρίζουμε έως σήμερα. Ο κεντρικός Κόμβος Ψηφιακών Υποδομών με δώδεκα (12) σημεία Παροχής Υπηρεσιών, θα είναι αφιερωμένα αποκλειστικά για την χρήση των συνδυασμένων ενεργειών ηλεκτρονικής κατάρτισης και ανάπτυξης δεξιοτήτων.
Θα παρέχονται υπηρεσίες δύο (2) ζωνών λειτουργίας καθημερινά, πρωί – απόγευμα, δωρεάν, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτό. Θα δημιουργηθεί πύλη εφαρμογών που οι ενδιαφερόμενοι πολίτες προκειμένου να συμμετάσχουν θα πρέπει να συμπληρώσουν αίτηση εγγραφής στην οποία θα δηλώσουν την συμμετοχή τους, σε ποιες ενέργειες επιθυμούν την δωρεάν χρήση των συστημάτων και σε ποιες θέλουν να καταρτιστούν με την εφαρμογή Web 2.0.
Η ενημέρωση και η καθοδήγηση θα παρέχεται από εκπαιδευμένο προσωπικό, τους «Ψηφιακούς Μέντορες Ηλεκτρονικών Δεξιοτήτων», που θα προσδιορίζουν, αξιολογούν της ανάγκες των χρηστών και θα παρέχουν Ηλεκτρονική Μάθηση για την ανάπτυξη ικανοτήτων με την χρήση ICT για όλη την ζωή του επωφελούμενου. Επίσης θα παρέχεται πληροφοριακό ηλεκτρονικό υλικό για τη χρήση της εφαρμογής που επιθυμεί να καταρτιστεί. Θα δημιουργηθεί Εθνική Ακαδημία Δεξιοτήτων προσαρμογής και χρήσης ICT, με πιστοποίηση και τελικές εξετάσεις επιπέδου κατάρτισης: Υψηλό, Ανώτερο, Μαθητείας, για Επιχειρήσεις, Εργασίας, Παιδί, Ζωή και δεξιότητες.
Ωφέλει: Ενίσχυση ή επαναφορά της εμπιστοσύνης των πολιτών στην Δημόσια Διοίκηση, μείωση διοικητικού φόρτου και γραφειοκρατίας, βελτίωση διαφάνειας και υπευθυνότητας των Δημοσίων Υπηρεσιών, δημιουργία σύνθετων συστημάτων, πρωτοπορία ενεργειών γνώσης, μείωση οικονομικού κόστους, νέες δράσεις για τους πολίτες, προτάσεις για Δια Βίου κατάρτιση – εκπαίδευση, εξυπηρέτηση κοινωνικών ομάδων που αδυνατούν να εκτελέσουν οποιαδήποτε πράξη, βελτίωση κατά 100% του ποσοστού των πολιτών που χρησιμοποιούν ICT, συμβολή στην αναδιάταξη των Θεσμών, αύξηση του ΑΕΠ σε αθροιστικό ποσοστό % και θα μπορεί να έχει συνέχεια ανεξάρτητο μετά το τέλος της χρηματοδότησης.
Η Πάτρα ως πόλη μπορεί να δημιουργήσει τον κεντρικό Κόμβο Ψηφιακής Υποδομής ως Έδρα της Γνώσης. Οι πόροι των προγραμμάτων από (Γ΄ΚΠΣ, ΕΣΠΑ 2007-2013) και με την εκτίμηση των υφισταμένων ερευνητικών προγραμμάτων της European Commission: Πρόγραμμα 7 Frame Work καλύπτει το προσανατολισμό του άξονα της πρότασης.
Με συνέχεια μετά το τέλος τις χρηματοδότησης το «ΣΧΟΛΕΙΟGR ICT®» , χωρίς το κόστος επιβάρυνσης από τους φορείς του δημόσιου που θα διαθέτουν ήδη τις ως άνω πληροφορίες και έγγραφα και θα τηρούν όλους τους δικτυακούς τόπους ενεργούς θα διασφαλίσει την βιωσιμότητά του. Η δράση θα καλύπτει γεωγραφικά όλους τους στόχους της Ψηφιακής Ελλάδας με την περαιτέρω επέκταση των υποδομών του Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα.

Aπό το χρήστη


Θεματικές

Ετικέτες



2 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από ΓΙΩΡΓΟΣ — 23 Μαρτίου, 2011 @ 6:31 μμ

    Δελτίο τύπου: Ένα ΥΠΔΒΜΘ σε πλήρη αναντιστοιχία με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της Κοινωνίας
    Το δελτίο τύπου σε pdf

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Ένα ΥΠΔΒΜΘ σε πλήρη αναντιστοιχία με τις ανάγκες

    και τις απαιτήσεις της Κοινωνίας

    Αθήνα, 22 Μαρτίου 2011

    Λίγες ημέρες πριν την επίσημη ανακοίνωση από το ΥΠΔΒΜΘ για το σχέδιο του αποκαλούμενου “Νέου Σχολείου”, στο οποίο καταργούνται τα μαθήματα της Πληροφορικής από το “Νέο Λύκειο”, δημοσιεύτηκε “ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ ΕΠΙ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ” που πραγματοποιήθηκε από ιδιωτική εταιρεία για λογαριασμό του ίδιου του ΥΠΔΒΜΘ (http://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2365%3A20-03-11-ereyna-koinis-gnomis-gia-to-neo-lykeio&catid=80%3Adeltia-typoy&Itemid=806&lang=el).

    Σκοπός της έρευνας αυτής, που συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, είναι η “… αποτύπωση των απόψεων αλλά και της μέχρι σήμερα γνώσης και πληροφόρησης της κοινής γνώμης για την υφιστάμενη κατάσταση και προοπτική στη Λυκειακή Εκπαίδευση, τα προγράμματα που την υποστηρίζουν, τις ανάγκες και τις κρινόμενες ως αναγκαίες θεσμικές ή διοικητικές παρεμβάσεις.”.

    Στην έρευνα αυτή αποτυπώνεται με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο η άποψη της κοινωνίας για την αναγκαιότητα διδασκαλίας της Πληροφορικής στο Λύκειο, αφού το μάθημα της Πληροφορικής κατατάσσεται ως τέταρτο κατά σειρά προτίμησης ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ μάθημα, σε μια λίστα από 19 συνολικά μαθήματα.

    Η επιμονή του ΥΠΔΒΜΘ για την υλοποίηση των ολέθριων για την παιδεία και το μέλλον της χώρας σχεδιασμών του, με την πρωτοφανή επίδειξη αδιαλλαξίας και άρνησης διαλόγου τους τελευταίους 5 και πλέον μήνες (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=454) δεν έχει κανένα Παιδαγωγικό, Εκπαιδευτικό, Επιστημονικό αλλά και Κοινωνικό πλέον έρεισμα.

    Είναι ολοφάνερο ότι η σημερινή ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ είναι φορέας μιας πολιτικής που όχι μόνο βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με τις παραγωγικές και οικονομικές ανάγκες της χώρας μας και με τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού, για τους μεγάλους εθνικούς στόχους που αφορούν την αξιοποίηση της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών (http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=433), αλλά είναι και σε πλήρη αναντιστοιχία και αδυνατεί να εκφράσει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της ίδιας της κοινωνίας μας.

    Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει τοποθετηθεί, οι Επιστημονικές Ενώσεις Πληροφορικών έχουν εισηγηθεί και η Κοινωνία αποφάσισε. Η άμεση απόσυρση κάθε σχεδιασμού για την κατάργηση των μαθημάτων Πληροφορικής από το Λύκειο και η συνεργασία με τις Επιστημονικές Ενώσεις των Πληροφορικών, για την αναβάθμιση των μαθημάτων πληροφορικής και την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών για να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις της Κοινωνίας της Γνώσης είναι η μοναδική αποδεκτή λύση.

  2. Σχόλιο από ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΟΣ — 28 Μαρτίου, 2011 @ 2:13 μμ

    Συναδέλφισσα, Συνάδελφε,

    Η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας ( http://www.epe.org.gr ), είναι το επιστημονικό και επαγγελματικό σωματείο που εκπροσωπεί τους αποφοίτους Τμημάτων Πληροφορικής Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι. της χώρας. Μάλιστα η ΕΠΕ είναι το μοναδικό σωματείο που δέχεται το σύνολο του Επιστημονικού και Τεχνολογικού Κόσμου της Πληροφορικής (33 τμήματα Πανεπιστημίων και ΑΤΕΙ).

    Η ΕΠΕ συνεργάστηκε από την ίδρυσή της με το Σύλλογο Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Μηχανικών Πληροφορικής (Σ.Τ.Ε.Μ.Π.). Μετά από περίπου δέκα (10) χρόνια κοινών αγώνων, έγινε ευρέως παραδεκτό ότι οι Πληροφορικοί της χώρας θα έπρεπε να “στεγάζονται” κάτω από έναν ενιαίο φορέα εκπροσώπησης. Έτσι, σε συνεννόηση με τους συναδέλφους του ΣΤΕΜΠ, προχωρήσαμε, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, στη διεύρυνση της Ένωσης με την ένταξη στους κόλπους της και των αποφοίτων ΑΤΕΙ Πληροφορικής λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός της ένταξης των Τεχνολογικών ιδρυμάτων στην Ανώτατη Εκπαίδευση που είχε εν τω μεταξύ συντελεστεί.

    Στο σημείο αυτό, να επισημάνουμε ότι με τον όρο “Τμήμα Πληροφορικής” εννοούμε όσα Ελληνικά ΑΕΙ και ΑΤΕΙ παρουσιάζονται ως τέτοια στη σχετική μελέτη της ΕΠΕ ( http://review.epe.org.gr ) όπου με επιστημονικό και μετρήσιμο τρόπο αξιολογούνται τα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ Πληροφορικής της χώρας. Βασική μας μάλιστα θέση είναι ότι δεν μπορεί να είναι κάποιος Πληροφορικός, να θεωρείται, δηλαδή, επιστήμονας/μηχανικός/ τεχνολόγος της Πληροφορικής, ενώ στερείται βασικού πτυχίου Πληροφορικής. Είναι το αυτονόητο σε κάθε επιστημονικά θεμελιωμένο κλάδο, όπως στη Φυσική, στην Ιατρική, στη Νομική, στην Αρχιτεκτονική, στη Μηχανολογία, κτλ. Και αυτό όχι για λόγους «ελιτισμού», αλλά για να διασφαλιστεί η επιστημονική και επαγγελματική φυσιογνωμία του τόσο σημαντικού κλάδου της Πληροφορικής. Αυτή είναι και μια σημαντική διαφορά της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας σε σχέση με άλλους συλλόγους ή σωματεία που ισχυρίζονται ότι εκπροσωπούν τους Πληροφορικούς (ΕΠΥ, ΠΕΚΑΠ, e-TEE κλπ.) χωρίς διάκριση σπουδών.

    Στα δέκα χρόνια ζωής της, η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας έχει ήδη στο ενεργητικό της αρκετές σημαντικές επιτυχίες. Έχει επίσης δρομολογήσει παρεμβάσεις για την επίλυση μεγάλων ζητημάτων που αφορούν τον κλάδο μας. Στρατηγικός της στόχος είναι η μετεξέλιξή της, μέσα από τη μαζικότητα που θα φέρει και η δική σου συμμετοχή, σε επιμελητήριο Πληροφορικής. Μια συνοπτική ανασκόπηση της δράσης και των στόχων της μπορείς να δεις στην διεύθυνση ( http://www.epe.org.gr/epe-10-xronia.jsp ), μια συνέντευξη που δώσαμε με τη συμπλήρωση δέκα χρόνων παρουσίας της Ένωσης.

    Κλείνουμε τη σύντομη αυτή ενημέρωσή σου με την ευχή να σε καλωσορίσουμε σύντομα ως μέλος στην Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας μαζί με τους υπόλοιπους -παλιούς και νέους- συναδέλφους των ΑΤΕΙ. Αν δεν έχεις ακόμη ολοκληρώσει τις σπουδές σου μπορείς να γίνεις δόκιμο μέλος και να έχεις άμεση πρόσβαση στην καθημερινή ενημέρωση και συμμετοχή στις δράσεις μας. Για πληροφορίες σχετικά με τις προϋποθέσεις καθώς και για την έναρξη της διαδικασίας εγγραφής σου μπορείς να ανατρέξεις στη διεύθυνση https://www.epe.org.gr/eggrafh.jsp .

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού