Διαδικτυακές ηλεκτρονικές δημοπρασίες.



Φεβρουαρίου 24, 2011

Προτείνω την χρήση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών για την αγορά όλων των προμηθειών του δημοσίου. Αυτό θα αποφέρει μεγάλη διαφάνεια στις κατοχυρώσεις προσφορών, δικαιοσύνη (όλοι θα μπορούν να συμμετάσχουν) θα δουλέψει αποτελεσματικά ο ανταγωνισμός μεταξύ προμηθευτών δηλαδή θα ελαχιστοποιηθούν τα έξοδα,αξιόπιστα στατιστικά, ενώ το σύστημα υπάρχει και λειτουργεί επιτυχημένα εδώ και χρόνια με χαμηλό κόστος.

4 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ — 25 Φεβρουαρίου, 2011 @ 1:00 μμ

    Εξαιρετική πρόταση που συμβαδίζει με την πρόταση για ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ που είναι ουσιαστικά η μόνη πρόταση που έχει άμεση σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία της δια βίου μάθησης σε 39 προτάσεις που έχουν παρουσιαστεί στους 3 κύκλους του opengov . Η προτάσή σας αν γίνει τότε είναι σίγουρο ότι σε ορίζοντα 3-4 ετών θα αλλάξει απόλυτα τα αποτελέσματα των βουλευτικών εκλογών .

  2. Σχόλιο από Vassilis Trapezanoglou — 25 Φεβρουαρίου, 2011 @ 2:53 μμ

    Η αναγκαιότητα ευρύτερα των ηλεκτρονικών προμηθειών(όχι μόνον των ηλεκτρονικών δημοπρασιών) έχει επισημανθεί από πολλές πλευρές, συμπεριλαμβανομένης και της Κυβέρνησης. Τα οφέλη μπορούν να είναι τεράστια.Ενδεικτικά από τη χρήση Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών – Ηλεκτρονικών Καταλόγων – Ηλεκτρονικών Παραγγελιών μπορούμε να έχουμε:
    1) Από τις ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ: βελτίωση του ανταγωνισμού (ευρύτερη συμμετοχή αξιόπιστων προμηθευτών)λόγω της διαφάνειας και των αντικειμενικών διαδικασιών, ταχύτητα λόγω μείωσης ενστάσεων, χαμηλότερες τιμές λόγω εντονότερου ανταγωνισμού και λόγω της μείωσης (αν όχι εξάλειψης) της επιβάρυνσης από ενδεχόμενα κόστη «ενδιάμεσων».
    2) Από την ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΛΟΓΟΓΡΑΦΗΣΗ: αξιοπιστία και ταχύτητα στη διαδικασία παραγγελιοδοσίας, τυποποίηση προμηθευόμενων ειδών και υπηρεσιών, διευκόλυνση δυνατότητα εφαρμογής πολιτικών για επιλογή αγαθών και υπηρεσιών με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ποιότητας, ελαχιστοποίηση παραγγελιών «εκτός πολιτικής», «ενιαία γλώσσα» μεταξύ των εμπλεκομένων μερών.
    3) Από τις ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ:Ταχύτητα και αξιοπιστία στην επικοινωνία αγοραστή-προμηθευτή, ελαχιστοποίηση της ανάγκης τήρησης αποθεμάτων αγαθών από τον αγοραστή, απλοποίηση διαδικασιών, απλούστερος έλεγχος παραγγελιών, αυτόματη ενημέρωση οικονομικών συστημάτων για παραλαμβανόμενα υλικά ή υπηρεσίες (άμεση ενημέρωση για οικονομικές υποχρεώσεις Δημοσίου), αυτόματη ενημέρωση εμπλεκομένων στη συναλλαγή αλλά και ελεγκτικών φορέων για τις προμήθειες, διευκόλυνση / επιτάχυνση πληρωμών κλπ
    Γενικότερα η ηλεκτρονική διεκπεραίωση της αλυσίδας προμηθειών αυξάνει την αξιοπιστία, προσφέρει πλούσιο πληροφοριακό υλικό για συγκρίσεις και για να αξιολογούνται συμπεριφορές προμηθευτών (π.χ. SLAs για χρόνους παράδοσης), αγοραστών, επιμέρους χειριστών των προμηθειών, τον προγραμματισμό αναγκών και την κατάρτιση πολιτικών που διέπουν τις προμήθειες. Πρέπει ακόμη να τονιστεί ότι, παίρνοντας το παράδειγμα της Υγείας, η λειτουργία συστήματος ηλεκτρονικής διαχείρισης παραγγελιών (παρακολούθηση της ανάλωσης προϊόντων και υπηρεσιών) μπορεί να οδηγεί σε μεγαλύτερες οικονομίες από τις ηλεκτρονικές δημοπρασίες.

    Αν είναι έτσι γιατί η διακηρυγμένη θέση της Κυβέρνησης για αξιοποίηση των Ηλεκτρονικών Προμηθειών καρκινοβατεί? Κατά την άποψή μου για τη φάση της εξοικείωσης / υιοθέτησης τέτοιων υπηρεσιών απαιτείται η διαθεσιμότητα «υποστηρικτικού μηχανισμού». Ένας φορέας ή ένα Task-Force με υψηλή κυβερνητική κάλυψη, που θα μπορούσε να προσφέρει νομική, τεχνολογική, διαχεριστική υποστήριξη στην όλη προσπάθεια είναι εκ των ουκ άνευ για να επιλαμβάνεται θεμάτων όπως: διευκρινίσεις προς τους φορείς για υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο για ηλεκτρονικές προμήθειες (Π.Δ 60/2007) και ενδεχόμενες αναγκαίες προσαρμογές, αποσαφήνιση θεμάτων αναθέσεων σε τρίτους υπηρεσιών υποστήριξης ηλεκτρονικών προμηθειών, μέχρις ότου το Δημόσιο αποκτήσει δική του υποδομή, ενημέρωση και διευκόλυνση εκπαίδευσης άμεσα εμπλεκομένων, ειδικά διαδικαστική ή διαχειριστικά θέματα ορισμένων φορέων κλπ. Δυστυχώς αυτό δε γίνεται και πολλοί φορείς διστάζουν ή … κρύβονται πίσω από την απουσία σαφούς καθοδήγησης.

  3. Σχόλιο από ΑΝΩΝΥΜΟΣ — 2 Μαρτίου, 2011 @ 5:09 μμ

    ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ παρά μόνο επιχειρηματίες που ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΝ ΚΑΙ ΓΕΛΕΙΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΔΙΑΚΟΥ χωρίς διαφάνεια, χωρίς αξιοκρατεία , χωρίς έλεγχο να λιμαίνονται τα προγράμματα του ΟΑΕΔ και να προσπαθούν να θέσουν στο περιθώριο και να εξαφανίσουν αξιόλογους επιστήμονες για τα παράνομα , διαπλεκόμενα και εχθρικά και επικύνδινα για την κοινωνία συμφέροντά τους

  4. Σχόλιο από Zissis Tialios — 26 Μαρτίου, 2011 @ 12:34 μμ

    Αγαπητέ ανώνυμε,
    δεν είμαι σίγουρος που αναφέρεσαι αλλά στην περίπτωση που αναφέρεσαι στην freelancing.gr πρέπει να ξέρεις πως από το 2005 που λειτουργούμε δεν έχουμε πάρει καμμία επιδότηση και ότι ως μέλη μας σύμμετέχουν πολλοί αξιόλογοι επιστήμονες που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους . Ο στόχος μας είναι να τους δώσουμε την ευκαιρία να πουλήσουν τις υπηρεσίες τους στο εξωτερικό. Από την εως τώρα εμπειρία μου δεδομένου οτι όλος ο κώδικας στήρίζεται σε τεχνολογίες ανοικτού κώδικα και έχει χαμηλό κόστος λειτουργίας σκέφτηκα να το προτείνω ως ενεργός πολίτης στην κυβέρνηση της χώρας μου.
    Σχετικά με την αδιαφάνεια μεταξύ δημοσίου – ιδιοτικού τομέα συμφωνώ αλλωστε αυτό το πρόβλημα προσπαθεί να λύσει η ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού