Bελτίωση της υπηρεσίας ραντεβού στο ΙΚΑ, γνωστής με το όνομα «184».



February 16, 2011

Μπορεί να γίνει βελτίωση της υπηρεσίας ραντεβού στις μονάδες υγείας του ΙΚΑ, γνωστής με το κωδικό όνομα «184».
Υπάρχουν περιπτώσεις – πολλές – που κάποιοι ασφαλισμένοι τηλεφωνούν για ραντεβού και η υπηρεσία δεν έχει ημερομηνίες, επειδή δεν είναι γνωστό, σε κάποιο βάθος χρόνου, ποιοι γιατροί θα απουσιάζουν ύστερα από αρκετές μέρες. Στις περιπτώσεις αυτές η απάντηση του 184 είναι: τηλεφωνείστε μετά την τάδε ημερομηνία γιατί δεν έχει βγει πρόγραμμα για τον γιατρό που ζητάτε και μέχρι τότε έχουν κλείσει όλες οι ημερομηνίες.
Ο ασφαλισμένος που δεν μπόρεσε να κλείσει ραντεβού, είναι αναγκασμένος να ξανατηλεφωνήσει ή να ξαναπάει μετά την ορισμένη ημερομηνία, χωρίς πάλι να είναι σίγουρο ότι θα μπορέσει να κλείσει ραντεβού, γιατί πάλι οι ημερομηνίες που δόθηκαν από τον γιατρό έκλεισαν από άλλους. Έτσι η ιστορία επαναλαμβάνεται.
Εγώ αυτό το έπαθα στα τέλη του 2008 που ήθελα να κλείσω (μέσω του τηλ. αριθ. 184) ραντεβού με έναν – οποιονδήποτε οφθαλμίατρο του ΙΚΑ Σερρών. Επί τρεις μήνες έκανα πολλές προσπάθειες – τηλεφωνικώς – χωρίς αποτέλεσμα. Άλλοτε μου έλεγαν ότι έχουν όλες οι ημερομηνίες για τους οφθαλμιάτρους (μέχρι πάνω από ένα μήνα) και ότι περιμένουν να βγει πρόγραμμα για μετά, άλλοτε ήταν αδύνατο να πιάσω γραμμή και όταν έβγαινε πρόγραμμα για νέες ημερομηνίες, δεν προλάβαινα να πάρω ραντεβού επειδή (όπως με πληροφόρησαν) υπήρχαν πολλοί ασφαλισμένοι που από νωρίς το πρωί, είτε κάνοντας ουρές στη μονάδα υγείας του ΙΚΑ είτε τηλεφωνικώς, έκλειναν όλες τις ημερομηνίες. Έτσι εγώ δεν προλάβαινα να μπω στην κολυμβήθρα μόλις ο άγγελος τάραζε τα νερά, και έμενα χωρίς ραντεβού.
Όταν πήγα πάλι στη μονάδα υγείας του ΙΚΑ Σερρών και μίλησα με την υπεύθυνη του τμήματος ραντεβού του 184, ζήτησα να κρατηθεί το όνομα και το τηλέφωνό μου για να έχω προτεραιότητα ώστε να μου τηλεφωνήσουν από το 184 όταν θα μπορούν να μου ορίσουν ραντεβού, μου είπαν ότι δεν μπορεί να γίνει.

Δεν γνωρίζω αν μέχρι σήμερα έχει βελτιωθεί το σύστημα λειτουργίας του 184, θέλω να προτείνω επίσης την επέκταση των υπηρεσιών του 184 και μέσω του διαδικτύου (για όσους ασφαλισμένους έχουν πρόσβαση άμεσα ή μέσω των παιδιών τους) και ίσως μέσω των ΚΕΠ.
Όταν λέμε κλείνω ραντεβού, σημαίνει πως παίρνω προτεραιότητα. Όμως φθάσαμε στο σημείο να χρειαζόμαστε άλλη μία υπηρεσία που θα μας δίνει προτεραιότητα για να πάμε στο 184 και να μη φύγουμε άπρακτοι.
Ακόμη θέλω να προτείνω να γίνει και η εξής βελτίωση. Όταν κάποιος τηλεφωνεί για να κλείσει ραντεβού, ή όταν προσέρχεται στη μονάδα υγείας του ΙΚΑ και δεν υπάρχει δυνατότητα από μέρους του 184 να ορίσει ραντεβού, να σημειώνεται το αίτημα του ασφαλισμένου, το όνομα και το τηλέφωνό του, να του δίδεται ένας αριθμός προτεραιότητας μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα του 184 και μόλις υπάρξει η δυνατότητα ικανοποίησης του αιτήματος, να τηλεφωνεί το 184 στον ασφαλισμένο και να του ορίζει το ραντεβού. Έτσι δεν θα είναι αναγκασμένοι οι ασφαλισμένοι να τηλεφωνούν επανειλημμένα ή να πηγαίνουν στη μονάδα υγείας του ΙΚΑ πάλι και πάλι για να κλείσουν ραντεβού. Αυτό θα αποσυμφορίσει και την – χωρίς αποτέλεσμα – απασχόληση του προσωπικού του 184.

Aπό

Γρηγόριος Τσακίρδαης

Θεματικές

Ετικέτες



4 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από Ηλίας Καταχανάς — 16 February, 2011 @ 8:42 pm

    Όταν λέμε μηχανοργάνωση εννοούμε μηχανοργάνωση.
    Θα πρέπει κάποτε τα ραντεβού να γίνοντε μέσω διαδικτύου. Θα μπαίνεις στο site του ΙΚΑ και από εκεί στο κάθε υποκατάστημα κάθε πόλης, θα επιλέγεις τον γιατρό που σ’ ενδιαφέρει, θα βλέπεις όλα τα ραντεβού του (για πλήρη διαφάνια ακόμη και τα ονόματα των επισκεπτών) για όλες τις ημέρες, θα διαλέγεις αυτή που θέλεις και είναι διαθέσιμη και τσεκάροντας θα κλείνεις το ραντεβού σου.

  2. Σχόλιο από kgapo — 28 March, 2011 @ 11:01 pm

    Δεν πρόκειται για τιποτε εξωτικό αλλά για το e-appointment που είναι ήδη γεγονός σε πολλές χώρες και από εκείνα που θα πρέπει (θα έπρεπε) να υλοποιήσουμε μέχρι το 2015 βάσει των πολιτίκών της Digital Agenda 2020. Η σημερινή κατάσταση του 184 είναι απλά απαράδεκτη!

  3. Σχόλιο από panton66 — 30 January, 2012 @ 5:08 pm

    και γω έπεσα στην περίπτωση που προαναφέρατε πριν από ακριβώς ένα χρόνο. Επί τρεις μήνες έπαιρνα τηλέφωνο για ραντεβού οφθαλμίατρου στο ΙΚΑ Χανίων χωρίς αποτέλεσμα με αποτέλεσμα να επισκεφτώ ιδιώτη με δικά μου φυσικά έξοδα. Προτείνω μεταβατικά και παράλληλα με το 184 να λειτουργεί ιστοσελίδα στην οποία θα μπορούμε να εισερχόμαστε, να φαίνονται όλοι οι γιατροί και να κλείνουμε μόνοι τα ραντεβού μας με παράλληλη μείωση κόστους για το δημόσιο. Μετά από τη μεταβατική περίοδο να καταργηθεί το 184 και τα ραντεβού να κλείνονται μόνο ηλεκτρονικά (χωρίς κόστος για το ΙΚΑ και το δημόσιο). Στο σύστημα να υπάρχουν δεικλίδες ασφαλείας με πλαφόν στα ραντεβού για αποφυγή καταχρήσεων ή με δειγματοληπτικούς ελέγχους.

  4. Σχόλιο από panton66 — 30 January, 2012 @ 5:12 pm

    Να δίνονται ραντεβού μόνο για μια ημέρα όπως το παλιό σύστημα έστω και από το 184. Είναι απαράδεκτο να παίρνεις τηλέφωνο το 184 και σχεδόν πάντα να σου λένε “Πάρτε άυριο για να σας κλείσουμε ραντεβού μετά από ένα μήνα ή και περισσότερο” Ξαναπαίρνεις την επόμενη τα ίδια, τη μεθεπόμενη ταίδια … Πριν το 184 έπαιρνα κατά τις 7 το πρωί τηλέφωνο στο ΙΚΑ Χανίων για κλείσιμο παιδίατρου και σχεδόν πάντα έβρισκα την παιδίατρο μας. Μετά την εφαρμογή του 184 σχεδόν ποτέ δεν το κατάφερα αλλά συνήθως πήγαινα ιδιωτικά με όλες τις συνέπειες.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού