Καταγραφή ακινήτων του Δημοσίου « labs.opengov.gr

Καταγραφή ακινήτων του Δημοσίου



Σεπτεμβρίου 7, 2010

Με την χρήση της ίδιας τεχνικής λύσης που χρησιμοποιήθηκε για την καταγραφή των δημοσίων υπαλλήλων, μπορεί να γίνει ΑΜΕΣΑ η καταγραφή των δημοσίων ακινήτων που ανήκουν σε ΟΤΑ, υπηρεσίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα (ΔΕΚΟ…) και στο δημόσιο.
Σε πρώτη φάση να καταγραφούν τα οικήματα.
Σε δεύτερη φάση τα ακίνητα που νοικιάζει το δημόσιο.
(Σε τρίτη φάση να καταγραφούν τα οικόπεδα. Τα ακίνητα είναι εύκολο νομίζω να καταγραφούν ενώ τα οικόπεδα είναι πιο δύσκολο γιατί υπάρχουν πολλές καταπατήσεις).

Φυσικά σε κάθε ακίνητο (που θα πάρει μοναδικό αριθμό), θα φαίνεται η χρήση του.

Νομίζω πως από μια τέτοια συνολική καταγραφή, από τη μια θα βγουν εντυπωσιακά αποτελέσματα και από την άλλη θα γίνει μεγάλη εξοικονόμηση κονδυλίων που σήμερα δαπανώνται για ενοίκια.

6 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από manos — 9 Σεπτεμβρίου, 2010 @ 2:53 μμ

    Όχι μόνο αυτό αλλά θα υπάρχει έλεγχος και διαφάνεια στο πως χρησιμοποιούνται τα ακίνητα του δημοσίου. Αξιοποιούνται σωστά?? νοικιάζονται με σωστά ενοίκια ή χαρίζονται σε ιδιώτες?? Αξιοποιούνται για να στεγαστούν οι δημόσιες υπηρεσίες ή πάνε και ξοδεύουν το χρήμα σε ενοίκια??

  2. Σχόλιο από mangion — 19 Σεπτεμβρίου, 2010 @ 4:47 μμ

    Υπομονή…
    Κάτι σχεδιάζεται από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.

    Επιπρόσθετα η δημοσιοποίηση των στοιχείων στο www θα επέτρεπε στις επιχειρήσεις να «σκεφτούν»/ προτείνουν αντίστοιχες ΣΔΙΤ.

  3. Σχόλιο από χρήστης — 7 Δεκεμβρίου, 2010 @ 10:22 μμ

    Πιστευω οτι πρωτα θα πρεπει να καταγραφουν τα ενοικιαζομενα.Να αναλαβει και εδω η Ενιαια Αρχη Πληρωμων.Να κληθουν οι ιδιοκτητες να απογραψουν τα ενοικιαζομενα τους στο Δημοσιο-ΔΕΚΟ-κτλ.Φυσικα θα πρεπει να δοσουν και προσθετες πληροφοριες οπως διευθυνση ακινητου,ειδος ακινητου,εμβαδο,ενοικιο,προσκομιση του συμβολαιου,ΑΦΜ ιδιοκτητη(να γινει και καμμια διασταυρωση με ΔΟΥ)κτλ-κτλ.Να γινει αμεση συγκριση των ενοικιων ανα περιοχη για το ευλογο(οι μεσιτες εχουν πινακες ανα περιοχη)και διαπραγματευσεις με τους ιδιοκτητες για δραστικες μειωσεις(στον ιδιωτικο τομεα ολες σχεδον οι επιχειρησεις εχουν αναδιαπραγματευτει πετυχαινοντας μειωσεις απο 15%-65%).
    Μετα ολοι οι Διοκητες-Διευθυντες-Προισταμενοι κτλ να υποχρεωθουν να δηλωσουν οτι δεν δηλωσαν (λογω απαλλαγης ?)στο Κτηματολογιο,οικηματα,οικοπεδα και οτι αλλο.Μονο οι Ελληνες «ιθαγενεις»εκβιαστηκαν και υποχρεωθηκαν για δηλωσεις στο Κτηματολογιο και εννιοτε με προστιμα? Ωραια να και αλλη μια εκδηλωση «αγαπης και σεβασμου»των τριακοσιων προς το ποιμνιο τους!Διατασουν νομοθετωντας(τι αντιφαση)για το τι υποχρεουτε να κανει ο λαος οχι αυτοι και το μαγαζι τους – το Δημοσιο !
    Μετα να γινει μια κατασταση των ιδιοχρησιμοποιηθεντων με των ενοικιαζομενων για να γινουν μεταταξεις και να απαλλαγουμε απο ενοικια,εστω και ευλογα.
    Τα οικοπεδα δηλ.τα αδηλωτα στο Κτηματολογιο να παραχωρηθουν στους Δημους για στοχευμενη χρηση εντος χρονικου πλαισιου.Εαν δεν γινει η ορθη η εγκαιρη χρηση τους,να επανερχονται στο Δημοσιο για αλλη χρηση η πωληση.

    Και κατι τελευταιο.
    Η ΓΓΠΣ να σχεδιαζει τις εφαρμογες και να δινει εργολαβια τα λογισμικα σε Ελληνικες επιχειρησεις με μεγαλο μεριδιο στις μεσαιες και μικρες του κλαδου(με αξιολογηση).Η οικονομια μπορει να λειτουργησει αμεσα,πριν φθασει η Πρασινη Αναπτυξη (που επενδυσεις για μυριους λογους δεν βλεπουμε ακομα).Οχι αναθεσεις σε ημετερους (κομματικους-κοινωνικους-κλαδικους-συγγενικους)που και σημερα δεν εχουν εκληψει.Η κακη συνηθεια – το χουι δεν αλλαζει ευκολα.
    Υπαρχει πολυ δουλεια για να γινει,δεν μπορει ολα να τα κανει η ΓΓΠΣ μονη της…ο χρονος τρεχει.Τα παντα μπορουν να γινουν μοχλοι αναπτυξης….χρειαζεται βουληση και φαντασια.Τα χρηματα δεν θα ειναι προβλημα διοτι οι εργολαβιες ουσιαστικα θα πληρωθουν απο τις εξοικονομησεις των δαπανων για ενοικια.

  4. Σχόλιο από ΠΕΤΡΟΣ Μ ΓΡΥΛΛΟΣ — 9 Δεκεμβρίου, 2010 @ 6:55 μμ

    ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ ΟΙ ΤΟΤΕ ΙΔΡΥΘΕΝΤΕΣ ΔΗΜΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΘΗΚΑΝ ΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΟΥΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΟΒΑΡΟΙ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΤΟΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΕΓΡΑΨΑΝ ΑΦ ΕΝΟΣ ΜΕΝ ΜΕ ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΙΧΑΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΟΣΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ . ΒΕΒΑΙΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΟΒΑΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΑΠΑΙΤΕΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ .. ΒΕΒΑΙΑ Η ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – ΠΟΥ ΠΡΟΕΒΛΕΠΕ Ο ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΜΕ ΑΝΑΤΡΕΞΗ ΣΤΑ ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ ΥΠΟΘΗΚΟΦΥΛΑΚΕΙΑ . ΑΠΟ ΟΠΟΥ ΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ . ΒΕΒΑΙΑ ΑΥΤΗ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ 1999 ΚΑΙ ΕΝΤΕΥΘΕΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΘΗΚΗ – ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ Η ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΚΑΤΑΠΑΤΗΘΗΚΑΝ Η ΚΑΙ ΕΠΩΛΗΘΗΣΑΝ . ΕΠΙΣΗΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ – ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ – ΣΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΟ ΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΚΕΙ ΔΙΟΤΙ ΕΚΕΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΠΑΡΤΥ . ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΣΠΡΑΤΟΝΤΑΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΟΥΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥ ΑΛΛΑ ΕΝΣΩΜΑΤΌΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΙΑΔΑ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΔΗΜΩΝ .. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΔΕΝ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΚΛΠ ΚΛΠ …
    ΑΥΤΑΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ . ΣΗΜΕΙΩΤΕΩΝ ΟΤΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΗ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ .. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΕΛΕΓΚΤΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΕΙ ΠΡΟΣ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΤΟΣΟΝ Η ΑΞΙΑ ΤΟΥΣ ΟΣΟΝ ΚΑΙ Η ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  5. Σχόλιο από Mikael — 11 Δεκεμβρίου, 2010 @ 9:14 πμ

    Παρακαλώ να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι υπάρχουν αστυνομικά τμήματα που στεγάζονται σε ιδιωτικά κτίρια που μελετήθηκαν με τον «Αντισεισμικό Κανονισμό» που είχε εγκριθεί με το Β.Δ. 19/26-2-1959 (ΦΕΚ 36/Α).Επειδή σε ένα σεισμό το Αστυνομικό Τμήμα πρέπει να παραμείνουν άθικτα και να συνεχίσουν να λειτουργούν να καταγράφεται στο μητρώο του κτιρίου και ο Αντισεισμικός Κανονισμός που εφαρμόσθηκε.

  6. Σχόλιο από ys — 15 Φεβρουαρίου, 2011 @ 12:27 μμ

    Κύριοι,
    Πολύς λόγος γίνεται αυτές τις μέρες για την αξιοποίηση της κρατικής περιουσίας. Εγώ θέλω να καταθέσω έναν απλό συλλογισμό. Υπάρχουν σήμερα ένα εκατομμύριο δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι χρειάζονται το λιγότερο 10τ.μ. για να κάνουν την δουλειά τους. Εάν υποθέσουμε ότι το μέσο ορό τιμής ενοικίασης γραφείων στην Ελλάδα είναι 10 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο. Η απόδοση που έχουν οι εταιρίες Ακίνητης Περιούσιάς είναι τις τάξεως του 4% με 6% οπότε έχουμε:
    1εκ. Χ 10τ.μ. Χ10 ευρώ Χ 12 μήνες /(διά) 4%= 25δις
    1εκ. Χ 10τ.μ. Χ10 ευρώ Χ 12 μήνες /(διά) 6%= 20δις
    Δηλαδή, εάν δημιουργήσουμε ένα χαρτοφυλάκιο μετοχών ελληνικών κτηρίων που ενοικιαστής είναι οι δημόσιες υπηρεσίες θα είχαμε το λιγότερο ένα κέρδος της τάξεως των 25δις.
    Π.χ. ένα κτήριο του ΙΚΑ σε μία περιοχή των δυτικών προαστίων (Ιλιον) έχει αξία 1 εκ. εάν το ΙΚΑ πληρώνει 5000 ευρώ το μήνα με 6% απόδοση. Εάν το ΙΚΑ πάψει να το ενοικιάζει αυτόματα η αξία του κτηρίου θα πέσει. Γιατί στη σημερινή αγορά ακινήτων ο ενοικιαστής και μόνο αυτός καθορίζει την τιμή πώλησης του ακινήτου.
    Βάσει του αυτού του απλοϊκού συλλογισμού εάν ο κρατικός προϋπολογισμός ήταν κατά 12δις πλεονασματικός το χρόνο χωρίς τους τόκους, δηλαδή λέγαμε ότι το μηνιαίο μίσθωμα που πληρώνει το δημόσιο για τις ανάγκες του είναι 1δις τότε με 6% απόδοση εάν δημιουργούσαμε ένα χαρτοφυλάκιο ακίνητης περιουσίας το συνολικό ποσό που θα μπορούσε να μαζευτεί θα ήταν 200 δις.
    Βέβαια χρειάζονται πιο σύνθετα χρηματοοικονομικά μοντέλα όπως NPV, IRR , ή ταμειακών ροών και πρέπει να υπολογίσουμε και το 40% ή 25% εφορία ενοικίων. Αλλά αυτός ο απλός συλλογισμός μπορεί να μας οδηγήσει στα ακόλουθα συμπεράσματα:
    1)Αξιοποίηση ή μετοχοποίηση μπορεί να γίνει σε ακίνητα που το δημόσιο είναι ιδιοκτήτης και ενοικιαστής γιατί θα μπορούσαν να έχουν την μεγαλύτερη δυνατή αξία( το παράδειγμα του ΙΚΑ). 2) δεν πρόκειται για πώληση εάν το ελληνικό δημόσιο μαζί με τους ελληνικούς θεσμικούς κρατήσουν το 51% 3) πρόκειται για μία επένδυση που όλοι επενδυτικοί οίκοι θα την χαρακτήριζαν μειωμένου ρίσκου και σίγουρης απόδοσης 4) Μπορούν να αξιοποιηθούν ακίνητα τα οποία δεν θεωρούνται φιλέτα (π.χ ένα κτίριο γραφείων στην πλατεία Βάθης) 5) Αξιοποίηση ολυμπιακών ακινήτων και πάσης φύσεως άλλων αδρανών ακινήτων ενοικιάζοντας τα σε υπηρεσίες του δημοσίου 6) τέλος να υπολογιστεί ένα κόστος ενοικίασης σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες
    Στην πρόταση μου αυτή δεν αναφέρομαι σε μακροχρόνιες μισθώσεις, μισθώσεις ιδιωτών, λιμάνια, αεροδρόμια, πωλήσεις εισηγμένων, πωλήσεις καταπατημένων κ.τ.λ. Αυτά νομίζω μπορούν να συνδυαστούν μακροπρόθεσμα με την πρόταση μου για τη λύση χρέους της Ελλάδας. Τα ακίνητα οδήγησαν στην οικονομική κρίση και ίσως αυτά μπορούν να τη σταματήσουν
    Σας ευχαριστώ,

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού