web εφαρμογή ηλεκτρονικής διαχείρισης εγγράφων, αιτήσεων, εργασιών κλπ
Ιουλίου 17, 2010
Σε πολλούς δημόσιους φορείς υπάρχει εφαρμογή ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου. Η εφαρμογή αυτή θα μπορούσε να αντικατασταθεί από μια web εφαρμογή η οποία θα είχε δυνατότητες ολοκληρωμένης διαχείρισης αιτήσεων δημοτών, αιτήσεων μεταξύ τμημάτων, αιτήσεων μεταξύ εποπτευόμενων οργανισμών, εργασιών συνεργείων κλπ. Η εφαρμογή μπορεί να έχει τις παρακάτω λειτουργίες:
• Οι χρήστες του πρωτοκόλλου θα καταχωρούν τις αιτήσεις όπως γίνεται και τώρα. Στο σύστημα θα υπάρχουν τυποποιημένες διαδικασίες με γνωστό παραλήπτη για ενέργειες και κοινοποίηση – ο χρήστης του πρωτοκόλλου θα επιλέγει μια από αυτές ή αν δεν υπάρχει θα καταχωρεί μόνο το θέμα. Στις αιτήσεις που δεν έχουν χρεωθεί σε τμήματα θα μπορεί να επεμβαίνει ένας διαχειριστής ο οποίος θα αποφασίζει αν θα δημιουργηθεί νέα διαδικασία ή θα χρεωθεί σε τμήμα ως έχει.
• Οι χρήστες του πρωτοκόλλου επίσης θα σαρώνουν τις χειρόγραφες αιτήσεις και έγγραφα οι οποίες θα είναι διαθέσιμες ηλεκτρονικά σε όλους όσους κοινοποιείται το αίτημα. Το πρωτότυπο έγγραφο θα αρχειοθετείται – μόνο ηλεκτρονικά αντίγραφα θα είναι διαθέσιμα.
• Στη συνέχεια ο χρήστης θα μπαίνει στην εφαρμογή και θα βλέπει ποια αιτήματα έχουν χρεωθεί στο τμήμα την κατάστασή τους κλπ. Κατόπιν θα μπορεί να αναθέτει σε άτομα ή να προχωρεί σε ενέργειες μέχρι την απάντηση στον ενδιαφερόμενο και την εκτέλεση του αιτήματος. Το έγγραφο της απάντησης επίσης θα αρχειοθετείται στο σύστημα και θα είναι διαθέσιμο σε όσους έχουν σχετική πρόσβαση.
• Τα έγγραφα που έρχονται και είναι προς ενημέρωση θα σαρώνονται και θα χρεώνονται στην ηλεκτρονική θυρίδα των ενδιαφερόμενων. Όλα τα ηλεκτρονικά έγγραφα θα είναι διαθέσιμα σε όλους τους χρήστες, εκτός από αυτά που θα έχουν πρόσβαση μόνο οι εμπλεκόμενοι.
• Κάθε χρήστης θα μπορεί να καταχωρεί αιτήσεις στο σύστημα και να παρακολουθεί την εξέλιξή τους (π.χ. άδειες απουσίας, αιτήσεις προμήθειας, μηχανογραφική υποστήριξη κλπ)
• Το σύστημα θα είναι διαθέσιμο στο κοινό. Όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να έχουν πρόσβαση από το σπίτι αρκεί να έχουν κωδικούς πρόσβασης. Έτσι θα μπορούν να καταχωρούν όλες τις τυποποιημένες αιτήσεις (π.χ. κοπή δέντρου, εγκ/νο όχημα κλπ) και να παρακολουθούν την εξέλιξή τους.
Πιστεύω ότι σε μικρό χρονικό διάστημα θα μπορούσαμε να εξαφανίσουμε – ή έστω να διαχειριστούμε σωστά το χαρτοβασίλειο που συσσωρεύεται. Επίσης όλες οι εργασίες θα είναι διαθέσιμες σε όλους τους ενδιαφερόμενους χρήστες – από το Δήμαρχο ή Υπουργό μέχρι τον τμηματάρχη αλλά και στο διαδίκτυο γιατί όχι.
|
|
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από Σωτήρης — 22 Ιουλίου, 2010 @ 2:14 μμ
Φίλε xenophont μόλις περιέγραψες το ονειρό μου, το ιδανικό , το τέλειο. Πολύ φοβάμαι όμως πως η εφαρμογή του, δεν χρειάζεται μόνο ανοιχτό λογισμικό αλλά και ανοιχτά μυαλά…. Kαι εδώ πάσχουμε.
Σχόλιο από Πάνος — 24 Ιουλίου, 2010 @ 10:19 πμ
Το παραπάνω είχε κάποτε υποβληθεί, ως στρατηγική σχεδίαση. Δείξαμε και υλοποίηση για κάτι τέτοιο. Όμως, δεν ήταν σε Java. Άρα, εκτός προδιαγραφών για «Open Source eGov 2.0″..
Σχόλιο από ErgoQ — 29 Ιουλίου, 2010 @ 10:31 πμ
Σε μια τέτοια εφαρμογή στοχεύει και η πρόταση εδώ:
http://labs.opengov.gr/2010/06/25/2661
Αφορά τη χρήση enterprise wiki. Όλα αυτά τα κάνουμε ήδη, αλλά για οργανισμούς του ιδιωτικού τομέα. Η λύση υπάρχει, έχει εφαρμοσθεί και λειτουργεί.
Σχόλιο από Καζούκας Βασίλης — 2 Αυγούστου, 2010 @ 12:14 μμ
Το concept είναι σωστό και πρέπει να γίνει στόχος υλοποίησης άμεσα. Αυτό το οποίο όμως με προβληματίζει είναι η δυσκολία από πλευράς υλοποίησης μια και που υπάρχουν μεγάλα κενά τεχνογνωσίας στον δημόσιο ώστε να υποστηριχθεί ένα τέτοιο έργο. Οι διαδικασίες διαρκούς εκπαίδευσης και ενημέρωσης των στελεχών σε σχέση με τις νέες τεχνολογίες υποτυπώδης . Απαιτεί κατά την άποψη μου πρώτα ολοκληρωμένη ενδουπηρεσιακή μελέτη των ελλείψεων και διαδικασιών καθώς και προετοιμασία του θεσμικού πλαισίου πάνω στο οποίο θα γίνει η υλοποίηση και όχι προσπάθεια αντιγραφής ή μερικού αυτοματισμού των γραφειοκρατικών «θεσμών» . Ακολουθεί ένα άρθρο που ακόμα και μετά από 12 χρόνια είναι επίκαιρο και πρέπει να λαμβάνεται σοβαρά χωρίς αυτό να απαραιτήτως να σημαίνει ότι είναι και δικαιολογία αναβολής η καθυστέρησης ενός τέτοιου εγχειρήματος αλλά βασική παράμετρος επιτυχίας .
http://hbr.org/1998/07/putting-the-enterprise-into-the-enterprise-system/ar/1
Τέλος με την ευκαιρία βλέποντας διάφορα σχόλια σε όλο τoν ιστοχώρο όταν μιλάμε για enterprise applications καλό είναι να αντιλαμβανόμαστε την βαρύτητα των λέξεων καθώς είναι διαφορετικά να μιλάμε για open platform , open standards και άλλο για open source , χωρίς να το αποκλείω σε ένα production enviroment ιδιαίτερης ευαισθησίας. Ας ξεκινήσουμε από τα απλά π.χ. από αύριο το πρωί όλα τα έγγραφα του δημοσίου θα συντάσσονται σε open office .
Σχόλιο από Othon — 2 Αυγούστου, 2010 @ 1:55 μμ
Το σύστημα αυτό έχει υλοποιηθεί και λειτουργεί παραγωγικά από την b.Open λέγεται Comidor και είναι ένα καθαρά Ελληνικό ανοικτό λογισμικό στο cloud (μορφή SaaS)
Σχόλιο από Καζούκας Βασίλης — 3 Αυγούστου, 2010 @ 8:04 πμ
Το σύστημα όπου περιγράφεις Othon είναι :
α. Open Platform όχι opensource η Java από μόνη της αποκλείει την δυνατότητα αντιγραφής του πηγαίου κώδικα χωρίς άδεια της εταιρείας και η εταιρεία (λογικό) δεν δημοσιεύει των κώδικά της (source).
b. Βασίζεται πάνω σε εμπορικές βάσεις Oracle MySQL Enterprise MS SQL Server
c. Το cloud ξεκίνησα να γράψω άλλα είπα να μην κουράσω τους αναγνώστες
Σχόλιο από Δημήτρης Ανωγιάτης — 3 Αυγούστου, 2010 @ 10:30 πμ
Πρωτα απο όλα συγνώμη για τα ορθoγραφικά (γραφω συνήθως στα αγγικά εδώ που είμαι)
Διαβασα προσεχτικά την περιγραφή του συστήματος και πρέπει να πω οτι κατα την ταπινη μου γνώμη αυτο που χρειαζεται ειναι ενα εξειδικευμένο σύστημα και όχι SaaS ούτε enterprise wikis έστω και άς είναι εφαρμογές κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του συστήματος. Ενα σύστημα που θα μπορεί με διαφάνεια και σωστη ασφαλείς υποδομή (γιατι μήν ξεχνάμε οτι τα έγγραφα που περνάνε απο τις διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου περιέχουν προσωπικά δεδομένα… και υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες θεσμοθετιμένες απο την Ευρωπαική Ένωση) να διαχειριστεί ολα τα εγγραφα μιας υπόθεσης.
Επίσεις πρέπει να σχεδιαστούν και μηχανισμοι offline διαχειρισης στην περίπτωση που ο παππους απο το Άνω Περιβολοχορι που ΔΕΝ έχει (υπολογιστή και Internet στο χωριό ποσο μάλλον) email (Τ’ειν τουτο παιδακι μου;) κατέβει στην πόλη, να μπορεί να κάνει με ταχύτητα, σαφήνεια και διαφάνεια την δουλειά του χώρις να τον πεθάνουμε τον άνθρωπο στο τρέξιμο.Μια ακόμα πτυχή του συστήματος πρέπει να είναι η ψηφιοποίηση προηγούμενων αιτήσεων/υποθέσεων που έχουν ήδη μπεί στα αρχεία και η εκπαιδευση των εργαζομένων της κάθε ύπηρεσιας που όπως καλά ειπώθηκε στην χώρα μας είναι υποτυπώδης (και σε αρκετές περιπτώσεις ανυπαρκτη).
Για το συγκεκριμένο concept πρεπει να υπαρχει ριζικός σχεδιασμός με βάση την πιο γρήγορη και απλή εξυπηρέτηση του πολίτη. Για να επυτευχθει κατι τέτοιο και για να υλοποιηθει πρέπει να έχουμε ανοιχτά standards & ανοιχτές πλατφόρμες & ελευθερο λογισμικό. Ετσι θα καταφέρουμε να ρίξουμε το κόστος του ολου συστήματος, δέν θα χρειαστεί να δεθούμε σε συγκεκρημένη πλατφόρμα υλικού, με δηνατότητα ανακύκλωσης των είδη υπαρχόντων υποδομών (υπολογιστές, δύκτια κλπ) χωρίς την ανάγκη για upgrades που κοστίζουν τρελά χρηματικά ποσά (στο κάτω κάτω της γραφής η κατάσταση στην Ελλάδα ειναι ήδη ασχημη).
Το θέμα όμως όπως θήχθηκε πρωταρχικά δέν είναι η ανοιχτή ύλοποίηση. Αλλα τα ανοιχτά μυαλά. Μήπως απο εκεί δεν θα έπρεπε να αρχίσουμε;
Σχόλιο από Othon — 3 Αυγούστου, 2010 @ 12:22 μμ
@Καζούκας Βασίλης
1.) Σύμφωνα με την εταιρεία, που μάλλον ξέρει καλύτερα, στο δημόσιο παραδίδει Open Source.
2.) Σύμφωνα με την εταιρεία, που μάλλον ξέρει καλύτερα,οι βάσεις δεδομένων είναι προτεινόμενες και όχι δεσμευτικά αναγκαίες
3.) Οσο για το cloud και το SaaS υπάρχει πάντα το Private cloud ή internal cloud (αρκετό σίδερο αγοράστηκε στα ΚΠΣ)
Σχόλιο από Othon — 3 Αυγούστου, 2010 @ 12:38 μμ
Παίρνω αφορμή από το σχόλιο του «Δημήτρης Ανωγιάτης» («ειναι ενα εξειδικευμένο σύστημα και όχι SaaS») για να καταθέσω μια σειρά σκέψεων ή και προκλήσεων:
Ποιός είπε πως ένα σύστημα που τιμολογείται με το μοντέλο SaaS δεν μπορεί να είναι «εξειδικευμένο», να χαρακτηρίζεται από «διαφάνεια» και να λειτουργεί σε «σωστη ασφαλή υποδομή»;
Ποιός απέκλεισε ένα σύστημα που τιμολογείται ως SaaS να είναι εγκατεστημένο σε Private ή Internal cloud π.χ. ενός κέντρου Δημόσιας Διοίκησης που θα εκμεταλλεύεται επεξεργαστική ισχύ συστήματα τα οποία σήμερα αργούν ή υπολειτουργούν σε διάφορες Δημόσιες Υπηρεσίες (Δείτε π.χ. την ειδική πρόβλεψη στην πρόσκληση 20.1 της Ψηφιακής σύγκλησης)
Το μοναδικό πρόβλημα είναι ίσως τα Κοινοτικά Πλαίσια τα οποία χρηματοδοτούν εύκολα (βλέπε Ολλανδική ασθένεια) την αγορά και όχι την πληρωμή σε μοντέλο SaaS. Παρόλα αυτά πιστεύω πως μια σοβαρή μελέτη τελικού κόστους λειτουργίας των εφαρμογών στο δημόσιο (με συνυπολογισμό του κόστους συντήρησης, ενημερώσεων και τεχνικής υποστήριξης) θα απεδείκνυε εύκολα «λάκκο της φάβας»
Σχόλιο από Καζούκας Βασίλης — 7 Αυγούστου, 2010 @ 11:05 πμ
Othon από αυτά που ξέρουν οι εταιρείες έχουμε πάρει σίδερο και τις υπάρχουσες υποδομές. Ότι μας πασάρανε έως σήμερα τα παίρναμε βασιζόμενοι σε αυτά που «ξέρανε» και επέτρεψέ μου να έχω εμπειρία από αυτά τα θέματα και ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΠΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΣ ούτε έχω συνεργαστεί στο παρελθόν.
Το open source ΜΟΝΟ για το δημόσιο μου ακούγεται ΑΠΛΑ ΑΣΤΕΙΟ αφού ποιος θα πάρει των κώδικα από το δημόσιο να κάνει ανάπτυξη????
Ποια εταιρεία θα αναλάβει έργο σε ένα framework που δεν το γνωρίζει και που δεν μπορεί να κοστολογήσει πόσους ανθρωπομήνες ανάπτυξης απαιτούνται.
H αναβάθμιση του framework για να ανταποκρίνεται σε μελλοντικές απαιτήσεις από ποια ανοιχτή κοινότητα θα γίνεται??? Από την εταιρεία??? και εάν ναι η ποιό κόστος???…. ΜΑ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ OPENSOURCE…. και μην μου πεις ότι θα το κάνουν τσάμπα…. γιατί την πατρίδα…..
Για SaaS cloud και τα λοιπά προφανώς δεν έχει κάποια εμπειρία πως χρεώνονται τα υλικά στις δημόσιες υπηρεσίες. Μιλάμε για μία αναδιοργάνωση της υπάρχουσας υλικοτεχνική υποδομής για την οποία απαιτείται κατάργηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου χρέωσης και μεθόδου εκμετάλλευσης και την δημιουργία ενιαίας αρχής διαχείρισης πληροφοριακών συστημάτων η οποία θα καταγράψει την υπάρχουσα υλικοτεχνική υποδομή και θα εκπονήσει μελέτη εκμετάλλευσης στην οποία θα πρέπει να λάβει υπόψη και να ιεραρχήσει το downtime των εφαρμογών τις απαιτήσεις etc.
Τέλος με την εμπειρία μιας εξεταστικής επιτροπής , όταν κάποιος καταθέτει και υποστηρίζει λύση συγκεκριμένης εταιρείας ή θέλει να συμμετέχει σε διαδικασία ανοιχτής διακυβέρνησης ΟΦΕΙΛΕΙ σε αυτούς που τον διαβάζουν να προσυπογράφει τα γραπτά του με το πλήρες όνομα του στα πλαίσια της διαφάνειας αφού πιστεύω κύριος στόχος όλων ή των περισσοτέρων που συμμετέχουν στην προσπάθεια αυτή είναι αυτή η επικράτηση της μαζί με την πάταξη της γραφειοκρατίας και όχι η πάταξη της γραφειοκρατίας σε βάρος της διαφάνειας.
Σχόλιο από Othon — 7 Αυγούστου, 2010 @ 12:24 μμ
Σύντομες σκέψεις εν μέσω καύσωνος.
«από αυτά που ξέρουν οι εταιρείες έχουμε πάρει σίδερο ….Ότι μας πασάρανε έως σήμερα τα παίρναμε»
1.) Τις προδιαγραφές τις έκαναν-ενέκριναν Δημόσιοι Υπάλληλοι ή επι συμβάση (π.χ. ΚτΠ ΑΕ) εκτός κι αν θες να πείς πως είναι ολοι ή κατά πλειοψηφία διεφθαρμένοι. (Αν το πείς μπορεί και να συμφωνήσω.)
2.) «Το open source ΜΟΝΟ για το δημόσιο μου ακούγεται ΑΠΛΑ ΑΣΤΕΙΟ» Δεν σε αντιλαμβάνομαι. Δηλαδή μια εταιρεία δεν μπορεί να έχει μια γκάμα προϊόντων open source και μια γκάμα κλειστού κώδικα;;;
3.) «Για SaaS cloud και τα λοιπά προφανώς δεν έχει κάποια εμπειρία πως χρεώνονται τα υλικά στις δημόσιες υπηρεσίες» . Μην παίρνεις όρκο. Και για να το κάνω πιο απλό: ένα Private ή Internal cloud μπορεί να στηθεί ακόμα και σε επίπεδο μεσαίου Οργανισμού.
Οσο για τις υπογραφές και τις ταυτότητες θα έλεγα πώς παρότι «εδώ είναι Βαλκάνια» (το αποδέχτηκα τελικά κι εγώ), ας ασχοληθούμε με τα επιχειρήματα και ας αφήσουμε βαρύγδουπες ή μη ταυτότητες και βιογραφικά. (όμως για να μην είμαι αγενής, σημειώνω, πως εχω επαρκώς υπογράψει).
Σχόλιο από Δημήτρης Ανωγιάτης — 7 Αυγούστου, 2010 @ 2:51 μμ
Αγαπητέ Othon,
Και πάλι συγνώμη για τα ορθογραφικα αλλα λείπω μερικά χρόνια απο την Ελλάδα.
Με αφορμή τις σκεψεις σου και τις προκλήσεις σου θα ηθελα να αντιπαραθέσω τις δικές μου.
Δοκίμασα το demo του Comidor, που ανέφερες στα αρχικά σου σχολια,στον υπολογιστη μου (με Debian GNU/Linux 5.05 Lenny και Chrome 5). Κοιταξα το web-based περιβάλλον της εφαρμογής. Για εφαρμογη που ειναι σχεδιασμένη για επιχειρηση… εχει παρα πολλα χρηστικά κενά και η καμπύλη εκμάθησης (καθως και οι επιδόσεις της εφαρμογής) μάλλον θυμιζει F4 Phantoms που απογειώνονται απο την Τανάγρα για αναχαίτηση (αντι για F16). Αλλα για εφαρμογή που θα στηρίξει το concept που μας περιέγραψε ο xenophont στην αρχή απο και κλειεται.
Πρώτα απ’ολα το Comidor είναι εντελώς διαφορετικό concept απο αυτο που προτείνει ο xenophont. Περνω μονάχα 2 σημεία απο την πρόταση του και στα παραθετω:
• Οι χρήστες του πρωτοκόλλου επίσης θα σαρώνουν τις χειρόγραφες αιτήσεις και έγγραφα οι οποίες θα είναι διαθέσιμες ηλεκτρονικά σε όλους όσους κοινοποιείται το αίτημα. Το πρωτότυπο έγγραφο θα αρχειοθετείται – μόνο ηλεκτρονικά αντίγραφα θα είναι διαθέσιμα.
• Στη συνέχεια ο χρήστης θα μπαίνει στην εφαρμογή και θα βλέπει ποια αιτήματα έχουν χρεωθεί στο τμήμα την κατάστασή τους κλπ. Κατόπιν θα μπορεί να αναθέτει σε άτομα ή να προχωρεί σε ενέργειες μέχρι την απάντηση στον ενδιαφερόμενο και την εκτέλεση του αιτήματος. Το έγγραφο της απάντησης επίσης θα αρχειοθετείται στο σύστημα και θα είναι διαθέσιμο σε όσους έχουν σχετική πρόσβαση.
Απο το demo του Comidor, δεν βλεπω εγω τουλάχιστον κατι τέτοιο. Αν κάτι δεν έχω πραγματικά δει κάτι τέτοιο πραγματικά πές μου. Ισως με το δικό μου σκεπτικό να μήν το βλέπω πως γίνεται. Αλλά παρακαλώ πες μας μιας και το προαναφερθέν προιόν είναι φτιαγμένο απο την εταιρια στην οποία δουλεύεις.
Το πρώτο πράγμα που μάθαμε όταν κάναμε Software Engineering στο πανεπιστημιο είναι να αναλυουμε τις απαιτήσεις του συστήματος που θέλουμε να χτίσουμε. Enterprise wikis και τα καθιερωμένα SaaS (Amazon EC2, και αλλα λοιπά cloud-based)συστήματα απλουστατα δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις μιας δημόσιας υπηρεσίας απλά γιατί «μιλάνε» διαφορετική γλώσσα και λύνουν διαφορετικά προβλήματα. Χωρίς να αποκλείω το μοντέλο, για να είναι εφικτό, πρέπει η εφαρμογή που θα τιμολογιθεί σαν SaaS απλά να είναι ακρως εξειδηκευμένη για να δουλεψει όπως πρέπει. Το Comidor απλα δεν καλύπτει τις ανάγκες αυτές.
Δεν θέλω να θηξω αλλα ρίχνουμε ακρώνυμα και λέξεις και όρους αλλά πραγματική, σωστή κίνηση δεν γίνεται.
«Ποιός απέκλεισε ένα σύστημα που τιμολογείται ως SaaS να είναι εγκατεστημένο σε Private ή Internal cloud π.χ. ενός κέντρου Δημόσιας Διοίκησης που θα εκμεταλλεύεται επεξεργαστική ισχύ συστήματα τα οποία σήμερα αργούν ή υπολειτουργούν σε διάφορες Δημόσιες Υπηρεσίες».
Κανένας δεν απόκλεισε τίποτα… Και στο δίνω ότι πολλά συστήματα στα ΚΔΔ ειναι ανεκμετάλευτα. Πως το Comidor θα αλλάξει αυτη την κατάσταση? Τι επιταχύνει και τι κάνει καλύτερο το Comidor απο τις άλλες λύσεις; Για να μηλήσουμε συγκεκριμένα προοθείται απο την b.Open ως λύση SaaS για μικρομεσαιες επιχειρήσεις με ελκυστικά χαρακτηριστικά (αλλα ΜΟΝΟ για την επιχειρηση ΟΧΙ για το Δημόσιο εκτώς και άν πάμε ΜΟΝΟ με γνώμονα το αρχικό κόστος του συστήματος. Με το ίδιο σκεπτικό ας πάμε στους Ινδους που φτιάξανε tablets με $35 USD μπας και σωθούμε). Χωρίς να υπαρχουν μνειες και αναφορές στο πώς διασφαλιζονται τα δεδομένα απο παρεμβάσεις εσωτερικές ή εξωτερικες του συστήματος (πχ hacking attempts ή προβληματικοί servers). Πώς λύσατε το πρόβλημα αυτό; Χωρίς τεχνικά χαρακτηριστικά για το τί υλικό χρείαζεται. Σε τί στηρίζεται… Πώς διασφαλίζεται η πρόσβαση και η ακαιραιότητα των δεδομένων με όλες τις διαδικασίες που πρέπει να υπαρχουν στο Comidor? Τι Backup/restore διαδικασίες υπάρχουν και υποστηρίζονται? Ποιό ειναι το downtime και η απώλεια δεδομένων στο χείριστο σενάριο? Και πιο ειναι το κόστος (χρονικό και χρηματικό) της εκμάθησης της εφαρμογής? Γιατι SaaS μεν αλλα κάποιος πρέπει και να το χειριστει.
Μιας και μιλάμε για φαί (και δη για φάββα) καλό θα είναι να μη πάμε να ταίσουμε τον ελληνα πολίτη με αυτό το πιάτο… γιατι την φάββα την πρωτοφάγαμε με πληροφοριακά συστήματα τα οποία δεν κάνουν σωστά την δουλειά τους απο την αρχή. Χώρτασαμε απο φάββα. Αυτό το μεγάλο προβλημα (του μεγάλου φαγοποτιού δηλαδη) ΜΟΝΟ με σωστό εξαρχής σχεδιασμο θα το λυσουμε… ΑΝ ποτε το λύσουμε. Και για να μήν ξεχνιώμαστε… ενα Taxis που κλάταρε την πρώτη βδομάδα λειτουργιας του το 2001 το ξερουμε? Ενα C4I που ακόμα το φυσάμε το γνωρίζουμε;
Στο πανεπιστήμιό μου έμαθα μια ωραία ατάκα… «Κάντο σωστά, κάντο σωστά την πρώτη φορά». Αυτό μας χρειαζεται.
Σχόλιο από Othon — 10 Αυγούστου, 2010 @ 12:54 μμ
Εν μέσω Αυγούστου μια συνοπτική απάντηση.
1.) Αφού είδες το λογισμικό πιστεύω πως είδες τη λειτουργικότητα. Ορθά σημειώνεις ότι ως έχει είναι προσανατολισμένο για χρήση μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Σίγουρα χρειάζεται διαφορετική παραμετροποίηση αλλά δεν νομίζω πως αυτό είναι πρόβλημα.
2.) Δεν με ενοχλεί καμιά άλλη λύση. Ούτε έχω κάποιο ειδικό λόγο να υπερασπιστώ το συγκεκρημένο προϊόν πέραν του γεγονότος ότι ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΠΌ ΤΟ Α Ως ΤΟ Ω.Το μόνο μη Ελληνικό που υπάρχει είναι η γλώσσα Java, ο Apache και η RDB. Και μάλιστα είναι προϊόν μιας ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ επιχείρησης η οποία ζεί από την τεχνολογία που παράγει αυτοδύναμα (κάτι ενοχλητικό στις μέρες μας).
3.) Για τα τεχνικά ερωτήματα αν ξεκινήσει κάποια σοβαρη συζήτηση με το δημόσιο τότε είμαι βέβαιος πως θα δοθούν οι αναγκαίες απαντήσεις.
Σχόλιο από Γιώτα — 18 Σεπτεμβρίου, 2010 @ 9:33 πμ
Η κάθε υπηρεσία και ο αρχειονόμος της πρέπει να ενδιαφέρεται για τη διαχείριση, διατήρηση και αξιοποίηση του συμβατικού και ηλεκτρονικού αρχείου χωρίς εμπόδια. Ο δημιουργός κάθε συστήματος πρέπει να λαμβάνει υπόψη στο σχεδιασμό το θεσμικό πλαίσιο, τη δομή, το σκοπό και τις λειτουργίες της κάθε υπηρεσίας. Η συνεργασία πληροφορικών, διοικητικών και αρχειονόμων, χωρίς να υποτιμάται η συμβολή των πολιτών, είναι απαραίτητη.
Σχόλιο από χρήστης — 3 Ιανουαρίου, 2011 @ 12:00 μμ
@ Γιώτα: Είσαι σίγουρη ότι υπάρχει αρχειονόμος παντού? Για ψάξε καλύτερα…
@ Όλους: Τι συζητάτε βρε παιδιά, εδώ το ΔΙΑΥΓΕΙΑ έχει εισάγει 8 επιπλέον βήματα στη διαδικασία διακίνησης ενός εγγράφου…