Ηλεκτρονικές πληρωμές στα ΚΕΠ, στα eΚΕΠ και στην Πύλη “ERMIS” με παράλληλη θέσπιση του ηλεκτρονικού παραβόλου « labs.opengov.gr

Ηλεκτρονικές πληρωμές στα ΚΕΠ, στα eΚΕΠ και στην Πύλη “ERMIS” με παράλληλη θέσπιση του ηλεκτρονικού παραβόλου



Ιανουαρίου 31, 2010

Παρουσίαση πρότασης στην ημερίδα

Πρόταση στο labs.opengov.gr

Η Ομάδα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Τραπεζικής (winbank) της Τράπεζας Πειραιώς, ανταποκρινόμενη στην πρόσκληση για υποβολή προτάσεων ανασχεδιασμού η βελτίωσης των κρατικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω του δικτυακού τόπου http://labs.opengov.gr , καταθέτει ολοκληρωμένη πρόταση που αφορά στις Ηλεκτρονικές πληρωμές στα ΚΕΠ, στα eΚΕΠ και στην Πύλη “ERMIS” με παράλληλη θέσπιση του ηλεκτρονικού παραβόλου, αρχικά σταδιακά και κατόπιν ακόμα και καθολικά (εφόσον αυτό είναι σύμφωνο με τον κυβερνητικό σχεδιασμό).

Παρακολουθώντας από την αρχή της προσπάθειας, το μεγάλο ενδιαφέρον και τις καινοτόμες προτάσεις που έχουν ήδη υποβληθεί, καταθέτουμε μια πρόταση η οποία βασίζεται τόσο στην πολύ μεγάλη εμπειρία μας στον τομέα των ηλεκτρονικών συναλλαγών και στη γνώση των διεθνών πρακτικών όσο και στην προσαρμογή των προτεινόμενων δράσεων στην υφιστάμενη Ελληνική πραγματικότητα, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως το χρόνο και το κόστος υλοποίησης.
Τονίζεται επίσης, ότι προτάσεις που αφορούν σε θέματα που θίγουμε στην πρότασή μας (π.χ. Ηλεκτρονικό Παράβολο, δημιουργία one stop shop στα ΚΕΠ, κ.α.) έχουν ήδη κατατεθεί στο δικτυακό τόπο από πολίτες και έχουν τύχει θετικών σχολίων. Η πρότασή μας λειτουργεί συμπληρωματικά με τις προτάσεις αυτές, παρουσιάζοντας μια ολοκληρωμένη λύση η οποία θα επιτρέψει την προσφορά υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης 4ου και 5ου επιπέδου, με πολλαπλά οφέλη για τους πολίτες και το Κράτος.
Τέλος, η πρόταση ολοκληρώνεται με την Τράπεζα Πειραιώς να προτείνει την ανάληψη χωρίς κόστος, ενός πιλοτικού έργου το οποίο θα επιδείξει με πραγματικούς όρους τη λειτουργία των προτεινομένων και τα πολλαπλά οφέλη, επιτρέποντας παράλληλα τον τελικό καθορισμό των προτύπων (standards) τα οποία θα μπορούν να υιοθετηθούν από όλους τους τραπεζικούς οργανισμούς που θα θελήσουν – και θα πρέπει – να συμμετάσχουν στο νέο «οικοσύστημα».

Η ολοκληρωμένη πρόταση είναι διαθέσιμη για download στο http://www.piraeusbank.gr/winbank-opengov.pdf

Ομάδα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Τραπεζικής (winbank), Τράπεζα Πειραιώς

Πρόταση για παρουσίαση :

Στην παρουσίαση, θα αναφερθούμε σε μεγαλύτερη έκταση στην ολοκληρωμένη πρόταση μας για την εισαγωγή ηλεκτρονικών πληρωμών στα ΚΕΠ/eΚΕΠ καθώς και στην πύλη δημόσιας διοίκησης ERMIS, με την παράλληλη εισαγωγή του e-Παραβόλου. Τονίζεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς έχει εκτενή τεχνογνωσία στο αντικείμενο του e-Παραβόλου, έχοντας μελετήσει εκτενώς τις διαδικασίες έκδοσης και χρήσης των έντυπων παραβόλων και έχοντας εξετάσει τις εναλλακτικές ηλεκτρονικές λύσεις σε συνεργασία με το ΟΠΑ -Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN). Στην παρουσίασή μας μπορούμε να αναφερθούμε συνοπτικά και στα συμπεράσματα της μελέτης αυτής.
Τέλος, θα αναφερθούμε εν συντομία στην πρότασή μας για υλοποίηση χωρίς κόστος, ενός πιλοτικού έργου το οποίο θα επιδείξει με πραγματικούς όρους τη λειτουργία των προτεινομένων και τα πολλαπλά οφέλη, επιτρέποντας παράλληλα τον τελικό καθορισμό των προτύπων (standards) απαραίτητων για την λειτουργία τέτοιων υπηρεσιών με συμμετοχή πολλών Τραπεζών και σε μεγάλη κλίμακα.

28 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από Κώστας Συνοδινός — 3 Φεβρουαρίου, 2010 @ 4:11 πμ

    Πολύ καλή πρόταση. Βαδίζει στα σωστά πλαίσια της μηχανογραφικής οργάνωσης/υποδομής του κράτους, που άμεσα και με ασφάλεια εξυπηρετεί το σύνολο των πολιτών σε απλέ αλλά παράλληλα γραφειοκρατικές & χρονοβόρες διαδικασίες.

  2. Σχόλιο από Dimitris Xenakis — 4 Φεβρουαρίου, 2010 @ 12:50 μμ

    είναι μια πρόταση που καλύπτει ένα σημαντικό κενό στην εξυπηρέτηση του πολίτη μέσω του διαδίκτυου. Εγώ σίγουρα θα την χρησιμοποιούσα πάντως!

  3. Σχόλιο από vkats — 4 Φεβρουαρίου, 2010 @ 3:38 μμ

    Η πρόταση είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Θα ήθελα να κάνω 2 ερωτήσεις:

    1) Λέτε στην σελίδα 1: «Με βάση συγκεκριμενες μελετες, το οικονομικό όφελος του Κράτους ανερχεται σε
    εκατοντάδεσ εκατομμυρια ευρω.» (αν οι κλασσικές πληρωμές αντικατασταθούν από ηλεκτρονικές). Έχετε κάποιο link για αυτή την μελέτη; Η ανάγνωσή της θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφερόν.

    2) Οι τράπεζες ήδη χρησιμοποιύν επιβαρύνσεις για ιδιαίτερα συνηθισμένες τραπεζικές συναλλαγές (πχ κατάθεση σε λογαριασμό 3ου προσώπου). Έχετε κάποια εκτίμηση για το μέγεθος της επιβάρυνσης που μπορεί να έχει ένα τέτοιο σύστημα;

  4. Σχόλιο από frydakisc — 6 Φεβρουαρίου, 2010 @ 5:27 μμ

    Καλημέρα.
    Σας ευχαριστούμε για τα σχόλια και τις ερωτήσεις σας.
    1.Η μελέτη στην οποία αναφερόμαστε, αφορά στην Ελληνική πραγματικότητα και έχει διεξαχθεί από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) μετά από ανάθεση της Τράπεζας Πειραιώς. Σε αυτή τη φάση η μελέτη δεν διατίθεται δημόσια, αλλά στοιχεία της εκτιμούμε ότι θα παρουσιάσουμε εφόσον κληθούμε στην αντίστοιχη ημερίδα παρουσιάσεων ή με άλλη ανάλογη ευκαιρία. Παρακαλούμε σημειώστε ότι το κόστος που έχει ληφθεί υπόψη, εξετάζει τόσο τα κόστη της εκτύπωσης-διάθεσης-διαχείρισης των παραδοσιακών παραβόλων για τις υπηρεσίες του κράτους που εμπλέκονται στην αλυσίδα αυτή, όσο και το κόστος για τον πολίτη προκειμένου να τα προμηθευτεί και χρησιμοποιήσει, κόστη τα οποία και τα δύο επιβαρύνουν προφανώς το Ελληνικό οικονομικό «οικοσύστημα».

    2.Η επιδίωξή μας είναι να μην επιβαρύνεται ο πολίτης για αυτές τις υπηρεσίες.
    Παραμένουμε στη διάθεσή σας.

    Ομάδα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Τραπεζικής, Τράπεζα Πειραιώς.

  5. Σχόλιο από vkats — 6 Φεβρουαρίου, 2010 @ 7:15 μμ

    @ frydakisc. Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες. Αναμένουμε με ενδιαφέρον την παρουσιάση της πρότασή σας!

  6. Σχόλιο από G. Mathioudakis — 10 Φεβρουαρίου, 2010 @ 12:35 μμ

    Βρίσκω άκρως ενδιαφέρουσα την πρόταση.
    Πιστεύω πως θα μπορούσε να εξυπηρετήσει και τους Δήμους για την Ηλεκτρονική είσπραξη οφειλών. Αυτό θα εξυπηρετούσε άμεσα και τους πολίτες

  7. Σχόλιο από TIGKILHS G — 18 Φεβρουαρίου, 2010 @ 2:38 μμ

    Η προταση έχει ενδιαφερον αλλα θα πρεπει να δουμε πως δεν θα μετατρεψουμε τα ΚΕΠ σε γκισέ τραπεζικών με οτι αυτο συνεπαγεται από αποψη ασφάλειας, εγκρισης πάγιων εντολών κλπ. Εκτος κι αν τα ΚΕΠ δεν εμπλεκονται καθολου με διακινηση χρημάτων. Αντιλαμβανεστε οτι πολλες διαδικασιες του δημοσιου που προυποθέτουν πληρωμη παραβόλων θα ηταν χρησσιμο να γινονται και σε ΚΕΠ αλλά τοτε θα πρέπει να γινουν κατασκευες και συστηματα ασφαλείασ οπως οι τράπεζες.

  8. Σχόλιο από frydakisc — 18 Φεβρουαρίου, 2010 @ 11:31 μμ

    @TIGKILHS G
    Σας ευχαριστούμε για τα σχόλια σας. Η πρόταση μας προβλέπει την αξιοποίηση των ΚΕΠ σαν one-stop shops εξυπηρέτησης του πολίτη, χωρίς όμως να λαμβάνουν χώρα στα ΚΕΠ συναλλαγές με φυσικό χρήμα. Δείτε παρακαλώ το 2ο μέρος της πρότασής μας (pdf document) για τους προτεινόμενους τρόπους διεξαγωγής συναλλαγών στα ΚΕΠ.
    Παραμένουμε στη διάθεσή σας,
    Ομάδα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Τραπεζικής, Τράπεζα Πειραιώς.

  9. Σχόλιο από Christos Papadoulis — 21 Φεβρουαρίου, 2010 @ 6:04 μμ

    Αξιότιμοι Κύριοι,
    Αδυνατώ να καταλάβω το λόγο για τον περιορισμό τοποθετείτε στη φαντασία σας.
    Γιατί να κάνουμε έναν οργανισμό ΚΕΠ που δημιουργήθηκε για την επιτάχυνση των δημόσιων υπηρεσιών σε έναν οργανισμό συναλλαγής. Οι περισσότερες οργανώσεις ΚΕΠ δεν είναι ασφαλής, όπως οι τράπεζες. Σύμφωνα με την τρέχουσα δυσχερή οικονομική κατάσταση, είναι φρόνιμο να προτείνουμε τη φυσική μετατροπή τους για την υποδοχή των πληρωμών; Ποια είναι η προστιθέμενη αξία αυτής της λειτουργίας θα προσφέρει;
    Έχουμε ήδη καθιερωμένο μηχανισμό πληρωμών. Τις καλούμε τους «Τράπεζες» (φυσική ή ηλεκτρονική). Γιατί δεν χρησιμοποιείτε αυτό το μηχανισμό για όλες τις οικονομικές συναλλαγές με την κυβέρνηση. Φυσικές τράπεζες είναι περισσότερες από τους κρατικούς οργανισμούς και να είναι πιο βολικές για το κοινό. Επαναλαμβαμενες πληρωμές μπορούν να συσταθούν είτε να καταβάλλονται αυτόματα, όπως είναι τα δάνεια αυτοκινήτων, ή να μπορεί το άτομο να αποφασίσει.
    Μια πληρωμή μπορεί να επιτευχθεί μέσα από μια φυσική επίσκεψη σε μια τράπεζα ή μέσω του διαδικτύου. Αυτή η μέθοδος θα απελευθερώσει μια σειρά δημοσίων υπαλλήλων για την καλύτερη και ταχύτερη παροχή υπηρεσιών στο κοινό για εκείνες που δεν μπορούν / δεν έχουν αυτοματοποιηθεί.

  10. Σχόλιο από DimMaroud — 24 Φεβρουαρίου, 2010 @ 8:10 πμ

    Τι όφελος έχουν οι τραπεζες απο την ανάληψη δραστηριοτήτων τους απο τα ΚΕΠ?

  11. Σχόλιο από Dim — 2 Μαρτίου, 2010 @ 5:47 μμ

    Η πρόταση της Ομάδας Winbank είναι εξαιρετικά πολύτιμη και θα πρέπει να υιοθετηθεί άμεσα, ιδιαίτερα το σκέλος που αφορά στο Πιλοτικό.
    Σε άλλη πρόταση που αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας γίνεται μνεία για ηλεκτρονική πληρωμή χωρίς το sticker. Τα Τέλη Κυκλοφορίας δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα e-Παράβολο που το πληρώνουμε μια φορά το χρόνο. Οι αξιωματικοί της Τροχαίας δεν έχουν ανάγκη να βλέπουν το sticker στο τζάμι. Απλά ζητούν από το Κέντρο να εξετάσουν εάν το e-Παράβολο για το τάδε αυτοκίνητο έχει πληρωθεί.. και τέλος.
    Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τα στοιχεία από την έρευνα του ΟΠΑ. Πάντως, εκτιμώ ότι από την υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πληρωμών θα προκύψει σημαντική μείωση των δαπανών και μάλλον μιλάμε για τάξη των 100.000.000 ευρώ κάθε χρόνο.
    Ας δούμε τα στοιχεία πρώτα και μετά βγάζουμε τα συμπεράσματα..
    Θα ήθελα να κάνω μόνο δύο σχόλια:
    (1) Ως προς το σχόλιο του DimMaroud, πιστεύω ότι το όφελος των Τραπεζών είναι προμήθεια επί των συναλλαγών (συνήθως της τάξης των 20-30 λεπτών ανά συναλλαγή) καθώς όφελος από τη διαχείριση των λογαριασμών των Φορέων.
    (2) Για λόγους ανταγωνισμού, η υπηρεσία των ηλεκτρονιών πληρωμών θα πρέπει να παρέχεται από όλες τις Τράπεζες (που ενδιαφέρονται να προσφέρουν μια τέτοια υπηρεσία και εδώ Η Τράπεζα Πειραιώς πρωτοπορεί) ενώ κάθε Δημόσιο Φορέας να μπορεί να διαλέγει την «εκκαθαρίστρια» Τράπεζα ελεύθερα (μέσα από σχετικό διαγωνισμό) και να μην αναγκάζονται δια νόμου οι διάφοροι φορείς να έχουν τους λογαριασμούς τους στην Τράπεζα της Ελλάδος ή άλλες κρατικές τράπεζες.
    Με Εκτίμηση
    Δ. Κόλιας (Dim)

  12. Σχόλιο από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΡΥΔΑΚΗΣ — 2 Μαρτίου, 2010 @ 7:09 μμ

    @ Christos Papadoulis
    Αγαπητέ κ. Παπαδούλη,
    Το νόημα της πρότασης μας είναι αυτό ακριβώς που κι εσείς περιγράφετε ως επιθυμητό. Ακριβώς επειδή εκτιμούμε ότι δεν είναι εφικτό να δέχονται τα ΚΕΠ συναλλαγές με φυσικό χρήμα (για διάφορους λόγους μερικούς από τους οποίους κι εσείς αναφέρετε), στην πρότασή μας περιλαμβάνονται διάφορες εναλλακτικές για την αποδοχή πληρωμών χωρίς μετρητά και χωρίς να πρέπει ο πολίτης να καταφύγει στο τραπεζικό σύστημα απαραίτητα. Μην ξεχνάμε ότι συναλλαγές με το δημόσιο, μπορεί να έχει οποιοσδήποτε πολίτης χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχει σχέση με κάποια τράπεζα.
    Τέλος, η όποια πρόταση έχει λάβει υπόψη της την εξοικονόμηση πόρων εκ μέρους του δημοσίου, ως σημαντική παράμετρο για την υιοθέτηση αυτής.
    Είμαστε στη διάθεσή σας,
    Ομάδα Υπηρεσιών Ηλ. Διακυβέρνησης, Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Τραπεζικής, Τράπεζα Πειραιώς.

  13. Σχόλιο από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΡΥΔΑΚΗΣ — 2 Μαρτίου, 2010 @ 7:12 μμ

    @Δ. Κόλιας (Dim)
    Σας ευχαριστούμε για τα σχόλιά σας. Σας περιμένουμε στην παρουσίαση όπου θα αναφερθούμε και στα στοιχεία που θίγετε.
    Ομάδα Υπηρεσιών Ηλ. Διακυβέρνησης, Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Τραπεζικής, Τράπεζα Πειραιώς

  14. Σχόλιο από vlassism — 7 Μαρτίου, 2010 @ 9:05 πμ

    Τα παράβολα κάθε είδους είναι Δημόσια έσοδα που αποδίδονται για την κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών.
    Το Ελληνικό Δημόσιο έχει μηχανισμό είσπραξης εσόδων που λέγεται εφορία και υποστηρίζεται από την πολύ καλή (τηρουμένων των αναλογιών) υποδομή πληροφορικής της ΓΓΠΣ.
    Επομένως ο Φορολογούμενος που συναλλάσετε με το Δημόσιο μέσω ενός front office πχ ΚΕΠ και είναι υπόχρεος στην καταβολή παραβόλου μπορεί να:
    1. βεβαιώνει την υποχρέωση της καταβολής του παραβόλου στο ΚΕΠ.
    2. Το ΚΕΠ αποστέλλει με μήνυμα (FAX, MAIL) την βεβαίωση στην ΓΓΠΣ (στοιχεία φορολογουμένου, είδος παραβόλου, ποσό , κλπ)
    3. Η εφορία εισπράτει το ποσό μέσω της εκαθάρρισης της Φορολογικής δήλωσης
    4. Η ΓΓΠΣ πιστώνει το αντίστοιχο ποσό στον αντίστοιχο λογαριασμό που αφορά το είδος του παραβόλου.

    Με αυτό τον τρόπο το παράβολο εξοφλείτε με μία πράξη που είναι 100% gov2gov, χωρίς καμία μεσολάβηση άμεσα και αποτλεσματικά. Να μην ξεχνάμε ότι το χρήμα σήμερα είναι κατά κύριο λόγο λογιστικές εγγραφές και εάν αυτές οι εγγραφές μπορούν να γίνουν άμεσα γιατί να παρεμβάλλονται μεσάζοντες ?

  15. Σχόλιο από vlassism — 7 Μαρτίου, 2010 @ 7:36 μμ

    Σαν συνέχεια του παραπάνω ….

    Το βήμα 2 μπορεί να υλοποιείται μέσω on line εφαρμογής.
    Σαφέστατα μπορεί επίσης να υλοποιηθεί και μέσω e-mail. Η βεβαίωση του παραβόλου μέσω e-mail ενσωματώνει μια σειρά από πλεονεκτήματα λόγω του ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία είναι εξαιρετικά ώριμη και περιλαμβάνεται στο σύνολο των πλατφορμών (desktop, laptop, PDA) ανεξάρτητα από λειτουργικό σύστημα. Παράλληλα τα διάφορα συστήματα e-mail ενσωματώνουν εκ των προτέρων χρήσιμες τεχνολογίες όπως:
    Ψηφιακής υπογραφής και κρυπτογράφησης
    Off – line λειτουργία του mail client
    On – Line λειτουργία μέσω Internet (WEB mail)
    Τεχνικές ανταλλαγής μηνυμάτων όπως push & active sync κατάλληλες για PDAs
    Συμβατότητα με τα δίκτυα δεδομένων όλων των τεχνολογιών (Internet, GPRS, 3G κ.λ.π)
    Απόλυτα τεκμηριωμένες διεπαφές για την δημιουργία εφαρμογών (MAPI)

    Με αυτό τον τρόπο η βεβαίωση του παραβόλου θα φτάνει σε σύντομο χρόνο (ασύγχρονα) στο μηχανογραφικό κέντρο της ΓΓΠΣ για περαιτέρω επεξεργασία.

    Σαν αποτέλεσμα :
    Τα ΚΕΠ απλά θα βεβαιώνουν τη χρέωση παρόντος του φορολογουμένου. Το κράτος θα εισπράτει το παράβολο μέσω της εφορίας κατά την εκαθάριση της φορολογικής δήλωσης. Η πίστωση του λογαριασμού στον οποίο απευθύνεται το παράβολο θα γίνεται άμεσα. Η υποδομή που απαιτείται είναι πολύ μικρή και μάλλον υφιστάμενη.

  16. Σχόλιο από Dim — 8 Μαρτίου, 2010 @ 2:31 μμ

    Κατά τη γνώμη μου, η πρόταση της ομάδας Winbank (και ειδικά το «πιλοτικό») είναι μέσα στις 3 καλύτερες που παρουσιάστηκαν στην ημερίδα του Opengov, με το σκεπτικό ότι είναι σχετικά εύκολα υλοποιήσιμη και με άμεσα οφέλη. Σίγουρα μπορεί να βελτιωθεί, αλλά εάν περιμένουμε τις «βελτιώσεις» τότε δεν θα γίνει ποτέ!
    Κατά τη γνώμη μου είναι δουλειά της ΓΓΠΣ να οργανώσει ΤΩΡΑ ένα έργο (project) με αντικείμενο την υλοποίηση του πιλοτικού και μετέπειτα την ολοκλήρωση του e-Παραβόλου. Προτείνω τις παρακάτω φάσεις – εκδόσεις:
    Φάση 0: Πιλοτικό με περιορισμούς σε Οργανισμούς (που απαιτούν παράβολα) και ίσως γεωγραφική κάλυψη ώστε να μελετηθούν και να λυθούν τα τεχνικά, τα διαδικαστικά και «νομικά» θέματα. Αξιολόγηση και απόφαση για μετάπτωση του πιλοτικού στην παραγωγή.
    Φάση 1: Παραγωγή, εξάπλωση σε όλη την επικράτεια, όλοι οι οργανισμοί καθώς και ένταξη άλλων Τραπεζών που θα θελήσουν να παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες.
    Φάση 2: Βελτιστοποίηση του συστήματος και των διαδικασιών ως αποτέλεσμα της λειτουργίας κατά τη Φάση 2.
    Φάση 3: Ένταξη νέων υπηρεσιών και νέων τύπων παραβόλων (όπως Τέλη Κυκλοφορίας) καθώς και ολοκλήρωση με άλλες ηλεκτρονικές πληρωμές.
    Ας μην χρονοτριβούμε άλλο.
    Dim

  17. Σχόλιο από Β. Μιχαλόπουλος — 9 Μαρτίου, 2010 @ 12:38 μμ

    Η πληρωμή των τελών ελέγχου στα Δημόσια ΚΤΕΟ γίνεται με διπλότυπα της ΔΟΥ ή με παράβολα δημοσίου.
    Ενδεχόμενη πληρωμή τους στον χώρο των ΚΤΕΟ μέσω άυλου χρήματος , θα εξασφάλιζε ταχύτητα , κατάργηση προβλημάτων ασφαλούς μεταφοράς και άσκοπης, πλέον, απασχόλησης υπαλλήλων και του ΚΤΕΟ και των ΔΟΥ καθώς και μετακινήσεως στο κέντρο των πόλεων.

  18. Σχόλιο από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΡΥΔΑΚΗΣ — 10 Μαρτίου, 2010 @ 5:03 μμ

    Αγαπητοί φίλοι,
    Την Πέμπτη 11/3, μεταξύ 13.00 και 14.00, θα φιλοξενούμαστε live στο Twitter alias της Winbank, προκειμένου να απαντήσουμε σε ερωτήσεις κάθε ενδιαφερόμενου, σχετικά με την πρόταση που υποβάλλαμε.

    Παρακολουθείστε μας και συμμετέχετε στο http://twitter.com/winbank_tweets .
    Θα χαρούμε να σας «δούμε» εκεί.

    Φιλικά,

    Ομάδα Υπηρεσιών Ηλ. Διακυβέρνησης, Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Τραπεζικής, Τράπεζα Πειραιώς

  19. Σχόλιο από tasos — 19 Μαρτίου, 2010 @ 9:15 πμ

    Πραγματικά θα ήθελα να συγχαρώ την πρόταση της ομάδας της winbank αλλά και την πρωτοβουλία των διοργανωτών να ασχοληθούν με το θέμα των η-πληρωμών.
    Επιτέλους να περάσουμε και στα επόμενα επίπεδα η-διακυβέρνησης με ολοκληρωμένες υπηρεσίες.
    Οι δυνατότητες της παρούσας πρότασεις θεωρώ ότι πληρούν τις προϋποθέσεις που απαιτούνται και εφόσον οι πληρωμές γίνονται μέσα από τα τραπεζικά συστήματα δεν τίθεται θέμα ασφαλείας.
    Ας ξεκινήσει η υλοποίηση και με τη συνεχή αξιολόγηση και εξοικείωση θα αρθούν οι όποιες αντιρρήσεις!

    Με εκτίμηση,

    Τάσος

  20. Σχόλιο από kfyros — 21 Μαρτίου, 2010 @ 2:27 πμ

    Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα , τέτοιες δυνατότητες θα ήταν απόλυτα καλοδεχούμενες.

    Στην Ελλάδα όμως η γραφειοκρατία δεν υπάρχει λόγω μαζοχισμού αλλά επειδή υπάρχουν 1.300.000 δημόσιοι υπάλληλοι οι οποίοι κάτι θα πρέπει να κάνουν αλλιώς θα πρέπει να απολυθούν.

    Μια τέτοια λύση ακυρώνει χιλιάδες οργανικές-γραφειοκρατικές θέσεις για ταμίες και υπαλλήλους ελέγχου – διοίκησης.

    Αν δεν αρχίσουμε να ξηλώνουμε αυτό το οργανωτικό-γραφειοκρατικό έκτρωμα που μας πηγαίνει πίσω στις αρχές του 20ου αιώνα , δεν μπορεί να υιοθετηθεί καμιά τεχνολογία και δεν μπορεί να μειωθεί η γραφειοκρατία.

    Με την «ευκαιρία» της επαπειλούμενης δημόσιας χρεωκοπίας καιρός είναι να σοβαρευτούν ορισμένοι και να μαζέψουν αυτό το έκτρωμα που δεν αφήνει κανέναν να λειτουργήσει παραγωγικά και δημιουργικά σε αυτή τη χώρα.

    Δυστυχώς δεν πιστεύω ότι αυτό θα γίνει.
    Όχι πριν καταρρεύσουν τα πάντα.

  21. Σχόλιο από Άγγελος Καραμπερόπουλος — 1 Απριλίου, 2010 @ 11:28 μμ

    Αγαπητοί κύριοι η πρόταση είναι αξιοπρόσεκτη και πράγματι έχει σχέση με ανεπτυγμένο στάδιο ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.Αλλά θα μου επιτρέψετε να τονίσω καθώς έχω γνώσεις πάνω στην σύγχρονη διοικητική επιστήμη, είμαι πολιτικός επιστήμονας και υπάλληλος ΚΕΠ οκτώ χρόνια,ότι κάνετε ένα μεγάλο λάθος να την συνδέσετε με ένα θεσμό που έχει ελάχιστη σχέση με την ουσιαστική ηλεκτρονική διακυβέρνηση και εννοώ τα ΚΕΠ.Μία δήθεν σύγχρονη δημόσια υπηρεσία που δεν είχε ποτέ μία αξιόλογη ομάδα διοίκησης κεντρικά, παράγει κάθε ημέρα χιλιάδες χαρτιά, δεν χρησιμοποιεί ηλεκτρονική αποστολή αιτημάτων παρά ελάχιστα,λαμβάνει έγγραφα που έχουνε σταλεί με το παραδοσιακό ταχυδρομείο! και ξοδεύει άπειρες εργατοώρες για να μεταβιβάσει έγγραφα με αυτοκίνητο σε διάφορες υπηρεσίες.Η πολύ καλή σας πρόταση δεν θα τρέξει σε μία υπηρεσία που οι περισσότεροι προιστάμενοι δεν γνωρίζουνε Η/Υ και βασικές αρχές σύγχρονης διοίκησης.Έχω βαρεθεί να διαχειρίζομαι 8 χρόνια την βλακεία διαφόρων «δήθεν επιστημόνων» που κακοσχεδιάσανε απαράδεκτα πληροφοριακά συστήματα, τα βάλανε στο δίκτυο των ΚΕΠ, και δεν δουλεύανε σωστά ή δεν δουλεύανε καθόλου.Και φυσικά ο πολίτης τα βάζει με εμένα τον υπάλληλο και με θεωρεί υπεύθυνο για το απαράδεκτο πρόγραμμα που σχεδίασε κάποιος ανίδεος πληροφορικός ή μη για το υπουργείο εσωτερικών.Για να μην επεκταθώ και κουράσω και επειδή είμαι χρήστης της εξαιρετικής ηλεκτρονικής τραπεζικής της τράπεζας Πειραιώς να κλείσω λέγοντας πως η πρόταση σας για να κουμπώσει σωστά και να αποδώσει μέσω ΚΕΠ απαιτείται τα ΚΕΠ πρώτα να γίνουνε πραγματική σύγχρονη ηλεκτρονική υπηρεσία γιατί αυτή την στιγμή έχει την μορφή ψευτοεκσυγχρονιζμένης γραφειοκρατίας νέου τύπου.

    θα εκτιμήσω πολύ αν έχω κάποια απάντησή σας.

  22. Σχόλιο από M. Zαχαράκης — 29 Αυγούστου, 2011 @ 2:12 μμ

    Αγαπητοί,
    Είναι ιδιαίτερα αξιόλογη η πρόταση που κάνετε. Έχοντας εργαστεί όμως σε ΚΕΠ νομίζω ότι είναι λάθος η απλή αναφορά για λειτουργία της συγκεκριμένης εφαρμογής μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος των ΚΕΠ. Πέρα από τα τεχνικά ζητήματα που θα υπάρχουν στην εφαρμογή και θα φορτώνουν ένα προβληματικό εξ αρχής πρόγραμμα αιτήσεων δεν αναφέρεται την άγνοια στις περισσότερες φορές των υπαλλήλων για φοροτεχνικά ή άλλα θέματα.
    Η λειτουργία του παραβόλου δεν έχει να κάνει με ένα απλό τέλος κυκλοφορίας όπως αναφέρθηκε πριν. Αλλά με την καταβολή προβλεπόμενου αντιτίμου για παροχή δημόσιας υπηρεσίας. Ενδεικτικά τέλη παραβόλου απαιτούνται για έκδοση διαβατηρίων, αντικατάσταση πινακίδων, μεταβιβάσεις οχημάτων, επανέκδοση ταυτότητας και για την έκδοση κάποιων εγγράφων (ΔΟΑΤΑΠ, Πολεοδομία Κτηματολόγιο) ή συμμετοχή σε εξετάσεις. Εφόσον όλα τα αναφερόμενα ποσά αφορούν δημόσιες υπηρεσίες άρα χρήματα που αφορούν δημόσια έσοδα με ανταποδοτικό χαρακτήρα η πίστωση θεωρώ ότι πρέπει να γίνεται σε συγκεκριμένους λογαριασμούς της Τραπέζης Ελλάδος, κάτι που ισχύει και τώρα για κάποια παράβολα. Από εκεί και πέρα μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος που περιγράφεται και σε συνεργασία με τα Διατραπεζικά Συστήματα θα μπορούσε να γίνει πίστωση από οποιαδήποτε εμπορική τράπεζα. Το γεγονός αυτό δημιουργεί ευκολία για μεταφορά χρημάτων από υπάρχοντα λογαριασμό ή χρέωση μέσω πιστωτικής κάρτας.
    Το σημαντικό πλεονέκτημα είναι ότι ο πολίτης δεν θα χρειάζεται να μεταβεί μόνο στην εφορία για να εκδώσει παράβολο. Αλλά θα μπορεί από το σπίτι του οποιαδήποτε στιγμή να το πληρώσε ακόμα και μέσω διαδικτύου και να προχωρήσει την διαδικασία που επιθυμεί.
    Εφόσον δεν εκδίδεται απόδειξη πληρωμής ή κάποιο αξιόγραφο όπως σήμερα νομίζω ότι θα έπρεπε να εκδίδεται κάποιος αλγόριθμός με τα στοιχεία καταθέτη και την υπηρεσία που αφορά. Το αντίστοιχο που γίνεται σήμερα χειρόγραφα στα παράβολα. Ο αριθμός αυτός θα πληκτρολογείται σε πλατφόρμα που θα βρίσκεται στο διαδίκτυο και έτσι κάθε υπηρεσία θα μπορεί να διαπιστώσει αν το παράβολο έχει καταβληθεί. Δεδομένου ότι τα Αστυνομικά Τμήματα που εκδίδουν Διαβατήρια – Ταυτότητες (και κυρίως ζητούν παράβολα) θα έχουν δυνατότητα πιο γρήγορης διεκπεραίωσης.
    Η αντίστοιχη λειτουργία ταυτοποίησης υπάρχει σήμερα στις φορολογικές ενημερότητες που εκδίδονται μέσω τηλεομοιοτυπίας ή μέσω εφαρμογής TaxisNET. Ο αριθμός πρωτοκόλλου τίθεται αυτόματα και μπορεί να πιστοποιηθεί για την ακρίβεια των στοιχείων με μια απλή πληκτρολόγηση σε εφαρμογή στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ.

  23. Σχόλιο από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΦΡΥΔΑΚΗΣ — 29 Αυγούστου, 2011 @ 3:40 μμ

    @ M. Zαχαράκης
    Αγαπητέ κ. Ζαχαράκη. Σας ευχαριστούμε για τα πολύ εύστοχα σχόλιά σας. Ήδη οι νέες κατευθύνσεις για το θέμα, έχουν συμπεριλάβει τα όσα αναφέρετε.
    Με εκτίμηση,
    Για την Τράπεζα Πειραιώς Α.Ε.
    Κωνσταντίνος Φρυδάκης

  24. Σχόλιο από pasorg — 25 Ιανουαρίου, 2012 @ 4:17 μμ

    Γεια σας και απο εμένα, είμαι χρόνια χρήστης ηλεκτρονικών υπηρεσιών που προσφέρουν οι διάφορες τράπεζες και το Δημόσιο. Χαίρομαι με κάθε νέα τέτοια υπηρεσία που διευκολύνει την ζωή μας. Το μεγάλο πρόβλημα νομίζω είναι η ασφάλεια των συναλλαγών μας.Πάντοτε πριν χρησιμοποιήσω τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες κοιτάζω τι ασφάλεια παρέχουν.Νομίζω πως ο κόσμος πρέπει πρώτα μα πεισθεί σε αυτόν τον τομέα.

  25. Σχόλιο από anonymous — 25 Ιανουαρίου, 2012 @ 9:25 μμ

    Εμείς θα είμαστε πάντα εναντίον σας ..!! Θα μας βρίσκετε πάντα απέναντί σας..!! Είμαστε πολύ …είμαστε η ελεύθερη φωνή του διαδικτύου … Θέλετε να φακελώσετε όλους τους πολίτες για να έχετε το πάνω χέρι…Δυστυχώς όμως για εσάς ..υπάρχουμε και εμείς..!!

    Αφήστε τους πολίτες ελεύθερους και μην τους φυλακίζετε ηλεκτρονικά.

    Πρέπει πρώτα από όλα να δημιουργήσετε θέσεις εργασίας και όχι να κοιτάτε το προσωπικό σας κέρδος αδιαφορώντας για τον πολίτη. ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΟΡΦΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΦΑΚΕΛΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ.!
    Μέχρι τώρα παίρνατε τις προμήθειες και τώρα ξαφνικά γίνατε οι «καλοί» και ενδιαφέρεστε για τον Πολίτη τον οποίο του έχετε πάρει ακόμα και την ψυχή του.! ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ.! Έρχεται σε λίγο η κάθαρση..! Να είστε σίγουροι για αυτό…Θα μας βρίσκεται πάντα απέναντί σας. ΔΕΝ ΣΑΣ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ .!

    Πόσα λεφτά θα βγάλετε εσείς απο αυτό; Αυτό να πείτε στον κόσμο… Επίσης να του πείτε και ποιος ευθύνεται για την κατάσταση που βιώνουμε…!!

    Anonymous.!!

  26. Σχόλιο από Nikos Klironomos — 22 Φεβρουαρίου, 2012 @ 2:45 μμ

    εχουμε 2012 και ακομα συζηταμε για το ε-παραβολο, αδυναμιες ασφαλειας στις ηλεκτρονικες συναλλαγες, κλπ κλπ. Σαν Έλληνας του εξωτερικου (Αυστραλια) αλλα και η γυναικα μου που ειναι Βρετανιδα εχουμε ολες αυτες τις υπηρεσιες χρονια τωρα – αξιοπιστες και ασφαλεις. Ειναι κουραστικο να ακουω συζητησεις για τα αυτονοητα και για την επ-ανακαληψη του τροχου, δεκαδες αχρηστα ελληνικα e-gov, ermis, kep, e-kep χωρις στην πραγματικοτητα να υπαρχει καμμια παραγματικη υπηρεσια (εκτος απο το taxis)ολα γεματα με μπουρδες εγγραφα της σχιζοφρενειας του Ελληνικου δημοσιου και σχεδον χωρις καμμια πραγματικη ηλεκτρονικη υπηρεσια. Σημερα εκανα μια περιηγηση σε ολα αυτα τα e-gov της Ελληνικης Κυβερνησης – με μια λεξη : Εξωφρενικα. ΚΡΙΜΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ και οι χιλιαδες εργατοωρες για την παραγωγη ενος ΤΙΠΟΤΑ η καλλιτερα ενος ΕΚΤΡΩΜΑΤΟΣ. Το πολυ bla-bla τρωει τον αφεντη, ENA SITE e-gov και οχι 50 ΚΟΥΤΑΜΑΡΕΣ μπορειτε φτιάξετε κυριοι προμηθευτες της εκαστοτε κυβερνησης? και μια μικρη ιστορια: μια συγγενης μου Ελληνο-Αυστραλη επρεπε να ανανεωσει το διαβατηριο της αυθημερον γιατι επρεπε να παει Αυστραλια για την κηδεια του πατερα της, πηγε στο αρμοδιο ασυνομικο τμημα αλλα επρεπε να πληρωσει το παραβολο, το οποιο δεν μπορεις να το πληρωσεις στο τμημα (μονο καποιος βλακας νομικος της κυβερνησης η του δημοσιου που εφτιαξε την διαδικασια ξερει τον λογο) αρα επρεπε να παει στην εφορια 5 χιλιομετρα μακρια, η εφορια ομως ηταν κλειστη λογω Παρασκευης (και οι μουσουλμανοι δεν δουλευουν αυτην την μερα), ο αστυνομικος ομως την λυπηθηκε και της ειπε οτι εξω απο την εφορια μπορει να βρει καποιους που πουλουν παραβολα αλλα μπορει να ειναι και πλαστα!!! ο ανθρωπος τι να κανει και αυτος, ειδε την αγωνια στα ματια της και την λυπηθηκε. Ευτυχως η κοπελα μεσα στην απογνωση της σκεφθηκε να χρησιμοποιησει το Αυστραλιανο διαβατηριο που και αυτο ειχε ληξει – απλως πηρε τηλεφωνο την Αυστρ. Πρεσβεια, οι οποιοι το σηκωσαν αμεσως, της ειπαν να παει αμεσως στην πρεσβεια και την Παρασκευη το απογευμα ειχε το διαβατηριο σε 15 λεπτα, το εισητηριο της και τη βαλιτζα της ετοιμη για να αποχαιρετησει τον πατερουλη της στην μακρινη Αυστραλια.
    ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ BLA BLA κυριοι του ermis, opengov, κλπ η κατασταση της ηλ. διακυβρερνησης που εχετε προσφερει ειναι μονο για ΓΕΛΙΑ τα λεφτα ομως θα τα γυρισετε?

  27. Σχόλιο από Μανώλης Πολυχρονίδης — 23 Απριλίου, 2012 @ 11:57 μμ

    Αναρωτιέμαι: τι έχει γίνει με αυτή την πρόταση;

  28. Σχόλιο από Dim — 25 Απριλίου, 2012 @ 9:03 πμ

    Όπως και με τις υπόλοιπες, έει μείνει στα «συρτάρια»!

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού