Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Πολεοδομικών Προστίμων
Ιανουαρίου 29, 2010
Α. Υφιστάμενη κατάσταση Β. Υφιστάμενο Νομικό Πλαίσιο Γ. Σύντομη περιγραφή Μειονεκτημάτων της Υφιστάμενης Διαδικασίας Τα μειονεκτήματα της υφιστάμενης κατάστασης εντοπίζονται : (α) Μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις από την ημερομηνία σύνταξης της έκθεσης μέχρι την βεβαίωση των προστίμων στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. (β). Η αποστολή των Χρηματικών Καταλόγων προς βεβαίωση των προστίμων δεν είναι σταθερά επαναλαμβανόμενη και προγραμματισμένη για όλο τον ελληνικό διοικητικό χώρο. (γ). Δεν έχουν προβλεφθεί διαδικασίες για την συστηματική βεβαίωση και έλεγχο βεβαίωσης των προστίμων διατήρησης. Πρόταση – Πληροφοριακού Συστήματος «Διαχείρισης Πολεοδομικών Προστίμων» Στόχοι (α). Μείωση του χρόνου ολοκλήρωσης της διαδικασίας αυθαιρέτου Προτεινόμενος Φορέας Υλοποίησης και Λειτουργίας – Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών. Εμπλεκόμενοι Φορείς : (α). Υπουργείο Οικονομικών Βασικά Δομικά Στοιχεία της Πρότασης Πρώτον : Το έντυπο της «Έκθεσης Αυτοψίας Αυθαίρετης Κατασκευής» θα είναι ψηφιοποιημένο και διαθέσιμο μόνο σε ηλεκτρονική φόρμα υποβολής. Θα υπάρχει μόνο στον ιστότοπο του Πληροφοριακού Συστήματος και θα εκτυπώνεται μόνο μετά από αίτηση του κατά τόπου αρμόδιου Διευθυντή της Πολεοδομικής Υπηρεσίας. Στο πληροφορικό σύστημα θα έχουν πρόσβαση μόνο οι Διευθυντές των Πολεοδομικών Γραφείων μετά από τη χορήγηση σχετικού κωδικού πρόσβασης. Δεύτερο : Δημιουργία Βάσης Δεδομένων η οποία θα περιλαμβάνει στοιχεία ηλεκτρονικής επικοινωνίας με : (α) Όλα τα κατά τόπο αρμόδια Γραφεία ΙΚΑ, (β). Όλες τις κατά τόπο αρμόδιες Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες, (γ). Όλους τους Δήμους στην Ελληνική Επικράτεια, (δ). Όλα τα κατά τόπο αρμόδια Αστυνομικά Τμήματα ή Αστυνομικές Διευθύνσεις Τρίτο : Στη νέα ψηφιακή φόρμα «έκθεσης αυτοψίας αυθαίρετων κατασκευών» θα περιλαμβάνεται απαραίτητα πεδίο με τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του πολίτη στον οποίο έχει επιβληθεί χρηματικό πρόστιμο όπως επιβάλλουν οι παραπάνω νομικές διατάξεις και πεδίο με την αρμόδια Δ.Ο.Υ.. Επίσης, ο παραπάνω αριθμός (Α.Φ.Μ.) και όχι το όνομα του φερόμενου ιδιοκτήτη θα λειτουργεί σαν πρωτεύον κλειδί αναζήτησης, αποθήκευσης και επεξεργασίας της σχετικής υπόθεσης. Περιγραφή των Δραστηριοτήτων του Π.Σ. «Διαχείρισης Πολεοδομικών Προστίμων» Βήμα Πρώτο : Η κατά τόπο αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία όταν καλείται να εκτελέσει τα καθήκοντα, της ως αρμόδια για την σύνταξη έκθεσης αυτοψίας αυθαιρέτων κατασκευών, θα υποβάλει ηλεκτρονική αίτηση στο Πληροφοριακό Σύστημα. Με την παραπάνω αίτηση θα δημιουργείται ηλεκτρονικός φάκελος της υπόθεσης, με αύξων αριθμό και θα χρεώνεται, στην αιτούντα Πολεοδομική Υπηρεσία. Βήμα Δεύτερο: Αφού ολοκληρωθεί το πρώτο βήμα και έχει συμπληρωθεί ηλεκτρονικά η «Έκθεση Αυτοψίας Αυθαιρέτων Κατασκευών» από την Πολεοδομική Υπηρεσία. Θα έχει αναπτυχθεί και ενσωματωθεί στο παραπάνω πληροφοριακό σύστημα αντίστοιχος αλγόριθμος, όπου θα υπολογίζει τα πολεοδομικά πρόστιμα και θα συντάσσει ηλεκτρονικό Χρηματικό Κατάλογο για την Βεβαίωση Προστίμων (ο οποίος θα παραμένει σε αναμονή πριν αποσταλεί στο Κ.Ε.Π.Υ.Ο. για πέντε (5) εργάσιμες ημέρες). Επίσης με την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης από την Πολεοδομική Υπηρεσία θα αποστέλλεται τελικό μήνυμα στο κατά τόπο αρμόδιο γραφείο ΙΚΑ για την κλήτευση του πολίτη στον οποίο έχουν επιβληθεί πολεοδομικά πρόστιμα για την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών. Αφού ολοκληρωθούν όλα τα παραπάνω η «Έκθεση Αυτοψίας» συμπληρωμένη και με τα αντίστοιχα πρόστιμα υπολογισμένα θα εκτυπώνεται (πιθανότατα σε αρχεία PDF) μόνο σε δύο (2) αντίγραφα, ένα για τοιχοκόλληση και ένα για το αρχείο της Πολεοδομίας. Στη συνέχεια ο παραπάνω ηλεκτρονικός φάκελος θα «κλειδώνει» και θα έχει πρόσβαση μόνο η διοικητική μονάδα λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος. Σε περίπτωση λάθους ή συμπληρωματικών στοιχείων που θα επιθυμούσε να συμπεριλάβει η αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία, θα υπάρχει δυνατότητα, μετά από σχετική αίτηση στην Διοικητική μονάδα λειτουργίας του Π.Σ. να παραχωρηθεί περιορισμένη χρονικά πρόσβαση για επαναυποβολή στοιχείων. Τρίτο Βήμα : Οι πολίτες έχουν την δυνατότητα ένστασης για μείωση του προστίμου κατά 30% (παρ. 6 του άρθρου 23 του Ν. 2300/1995). Ο συνταχθέν χρηματικός κατάλογος του παραπάνω βήματος θα παραμένει σε αναμονή για πέντε εργάσιμες ημέρες. Αν οι πολίτες κάνουν χρήση των παραπάνω ευνοϊκών ρυθμίσεων θα πρέπει να αποστείλουν εντός του παραπάνω χρονικού διαστήματος τα προβλεπόμενα έγγραφα, όχι στην αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία αλλά σε ειδικό τμήμα (Help Desk) της Διοικητικής Μονάδας λειτουργίας Π.Σ. Τέταρτο Βήμα : Οι Χρηματικοί Κατάλογοι (έχουν ήδη ετοιμαστεί από το Δεύτερο Βήμα) θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά για βεβαίωση στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ και στην Γενική Γραμματεία Πληροφορικών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών. Οι κατά τόπο αρμόδιες Δ.Ο.Υ θα βεβαιώνουν τα πρόστιμα ανέγερσης και το πρόστιμο διατήρησης για την χρονική περίοδο που συντάχθηκε η έκθεση αυτοψίας (χρονική περίοδος n). Τα πρόστιμα διατήρησης για τα επόμενα έτη (χρονικές περίοδοι n+1, n+2, ….κλπ) θα υπολογίζονται από το Κ.Ε.Π.Υ.Ο και θα αποστέλλεται η έγγραφη εντολή για την καταβολή τους, στους πολίτες με ομαδική αλληλογραφία (θα μπορούσανε να ταχυδρομηθούν μαζί με το ετήσιο εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος για ακόμη μεγαλύτερη μείωση του κόστους, αλλά σε διαφορετικό έντυπο ή να περιλαμβάνεται σε διαφορετικό υποφάκελο). Πέμπτο Βήμα : Αν οι πολίτες, για τους οποίους, έχει καταλογιστεί και βεβαιωθεί πρόστιμο, καταθέσουν ένσταση ή προσφύγουν σε διοικητικό δικαστήριο και δικαιωθούν τα αιτήματα τους. Τότε οι ίδιοι οι πολίτες θα πρέπει να προσκομίσουν τα σχετικά έγγραφα και να υποβάλλουν αίτηση στην Διοικητική Μονάδα λειτουργίας του παραπάνω Πληροφοριακού Συστήματος για την άρση καταβολής του προστίμου διατήρησης και αν έχουν καταβάλει περισσότερα χρήματα σε πρόστιμα από αυτά που θα έπρεπε, τότε το ΠΣ θα επιστρέφει τα ανωτέρω χρηματικά ποσά εφαρμόζοντας παραπλήσια διαδικασία με αυτή της επιστροφής φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων. |
Aπό το χρήστηΘεματικέςΕτικέτες"Υπουργείο Οικονομικών", Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων" |
2 Σχόλια »
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από Ελευθερία — 27 Ιουλίου, 2010 @ 12:10 πμ
Τα πρόστιμα πρέπει να πέφτουν αναλογα με την οικονομική κατάσταση του καθενός. Εχτισα ενα σπιτάκι 53 τετραγωνικων το ετος 1975 με κανονική άδεια στο οικοπεδό μου στο Μενίδι και μου βγήκε 60 τετραγωνικά. (συντελεστής δόμησης υπάρχη) Τώρα με όλα αυτα τα πρόστιμα που ακούω οτι πέφτουν φοβάμαι να περπατήσω και στον δρόμο ακόμη. Με έχει πιάση πολύ μεγάλη φοβία. Μά και επί χούντας ακόμη τέτοιο φόβο δεν τον ειχα.! Ti φακέλομα ειναι και αυτό πάλι.
Σχόλιο από Κωνσταντίνος — 6 Αυγούστου, 2010 @ 9:37 μμ
Γιατί η δ/νση πολεοδομίας της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Μαγνησίας δεν υποβάλλει τους χρηματικούς καταλόγους με τα πρόστιμα ανέγερσης,διατήρησης και κατεδάφισης παράνομων κατασκευών στις Δ.Ο.Υ.,ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΡΕΎΣΕΙ ΧΡΗΜΑ στο έρμο το κράτος μας;