«ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ»
Ιανουαρίου 27, 2010
Οι ιστοσελιδες των φορεων της Δημοσιας Διοικησης, οπου υπαρχουν αλλα και εκει που προγραμματιζεται να δημιουργηθουν, θα πρεπει να ικανοποιουν μερικα βασικα κριτηρια:Πρωτον να εξηγουν στους πολιτες ποιο είναι το αντικειμενο του φορεα με απλο και κατανοητο τροπο. Δευτερο αναλυτικη περιγραφη των διαδικασιων, σχεσεων του φορεα με τον πολιτη. Τριτο να περιγραφονται με σαφηνεια οι προτεραιοτητες εφαρμογης των πολιτικων του φορεα, κάθε χρονικη στιγμη. Τεταρτο η διοικητικη διαρθρωση με χρησιμες πληροφοριες για τον κάθε πολιτη που επισκεπτεται την ιστοσελιδα. Τελος, βιβλιοθηκες με τις πραξεις της πολιτικης ηγεσιας του φορεα. Η παραπανω πληροφορια είναι απαραιτητο να εχει την μορφη «Multimedia», κειμενο, εικονα, ηχος, μια «δημιουργικη» επεξεργασια, ετσι ώστε να είναι ευκολη, φιλικη και κατονοητη για τον χρηστη. Η κατανόηση από τους πολιτες των εργασιων και των προδιαγραφών ενός δημοσιου φορεα δημιουργει κλιμα εμπιστοσύνης και διαθεση για συμμετοχη στην εφαρμογη της πολιτικης. Παραδειγματα συγκεκριμένων φορεων είναι : 1. ας πουμε η ιστοσελιδα του Υπουργειου Οικονομικων. Καταρτιση και υλοποιηση του κρατικου προυπολογισμου. Τι είναι, πως γινεται και για ποιο λόγο. Να εξηγειται πως καταρτιζεται ενας Π/Υ, από πού προερχονται τα εσοδα και τι δαπανες γινονται δηλαδη τι αναγκες καλυπτουν. Σημερα οι περισσοτερες για να μην πω ολες οι ιστοσελιδες των δημοσιων φορεων κατατείνουν να είναι συμπληρωματικες των ΜΜΕ. Ανακοινωσεις, ομιλιες, επισκεψεις της πολιτικης ηγεσιας του φορεα. Κανεις δεν καταλαβαινει γιατι και πως γινονται όλα αυτά και επιπλεον τι αφορουν. |
|
1 Σχόλιο »
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από Tassos Dikas — 31 Ιανουαρίου, 2010 @ 10:42 μμ
– Πράγματι η λογική του σχεδιασμού των ιστοσελίδων έχει περισσότερο χαρακτήρα «προβολής»- εντυπωσιασμού, παρά εξοικίωσης – ενημέρωσης – κατανόησης – διάδρασης με τον πολίτη.
– Ο λόγος είναι μάλλον προφανής και σχετίζεται με την ανάληψη του σχεδιασμού από εξιδικευμένες μεν εταιρίες λογισμικο -«εν λευκώ»- που η προσέγγισή τους δεν μπορεί να είναι κατ ουσία πολιτική αλλά κατ΄ουσία καταγραφή δεδομένων με εικαστική-γραφιστική διαφοροποίηση.
– Θυμίζει την εικόνα που δίνει η συμμετοχή των Δημοσίων Οργανισμών σε Εκθέσεις, όπου προβάλλεται εξειδανικευμένη η στόχευση & λειτουργία τους.
– Προφανώς απουσιάζει μιά συνολική θεώρηση της διαδικτυακής σχέσης με τον πολίτη. Δεν είναι τυχαίο το ποόσο διαφέρουν ως δομή σεχίδες υπουργείων, ενώ θα έπρεπε να αποπνέουν την ίδια φιλοσοφία επικοινωνίας.
– Προσθέτω -πέρα απο τη κατανόηση- το επόμενο βήμα την ανάγκη εξοικίωσης του πολίτη με την ιστοσελίδα δημόσιου ενδιαφέροντος. Αυτό μπορεί να επιτευφχθεί στο βαθμό που αισθάνεται ότι το αγγίζει, τον αφορά και τον υπολογίζει.
– Επομένως «εν αρχή» η αλλαγή της πολιτικής φιλοσοφίας των ιστοσελίδων δημοσίου ενδιαφέροντος…