Ηλεκτρονικό Κυτίο Παραπόνων



Ιανουαρίου 27, 2010

Δεν είμαι προγραμματιστής και δυστυχώς δεν μπορώ να προτείνω τον τρόπο ή το σχεδιασμό της υπηρεσίας, αλλά η ιδέα του ηλεκτρονικού κυτίου παραπόνων (κάποιοι οργανισμοί ήδη έχουν, σε απλή όμως μορφή.. π.χ: ΘΡΙΑΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ) νομίζω μπορεί εύκολα να πραγματοποιηθεί και να είναι και λειτουργική.

Μία λοιπόν συγκεκριμένη φόρμα εισαγωγής στοιχείων/παραπόνων μπορεί να αναρτηθεί σε κάθε δημόσιο οργανισμό/υπηρεσία που διαθέτει ηλεκτρονική σελίδα. Για παράδειγμα στην ηλεκτρονική σελίδα του Νοσοκομείου, ή της Εφορίας του τάδε Νομού ή Δήμου να υπάρχει αυτή η φόρμα όπου ο κάθε πολίτης θα μπορεί να αξιολογεί το έργο, τις υπηρεσίες και θα καταγράφει τα παράπονά του ή και τις προτάσεις του για την επίλυσή τους, οι οποίες θα μπορούν να αξιολογούνται από τη Διοίκηση ή το φορέα (π.χ Υπουργείο) που υπάγεται η συγκεκριμένη υπηρεσία.

Θα μπορούσε επίσης το ηλεκτρονικό κυτίο παραπόνων να λειτουργήσει και ως αφετηρία διερεύνησης καταγγελιών.
Για παράδειγμα, αν το Νοσοκομείο ή η Εφορία κλπ κλπ εξυπητερεί 30000 πολίτες το μήνα, εάν μαζευτούν το 3% (που είναι και το όριο εισόδου των κομμάτων στη Βουλή) * 30000 = 900 επώνυμες καταγγελίες για χρηματισμό ή εκβιασμό ή κακομεταχείριση των πολιτών, να μπορεί η διοίκηση ή ο φορέας που ανήκει η εκάστοτε υπηρεσία να διενεργεί ελέγχους ή και να τιμωρεί παραδειγματικά προκειμένου να υπάρξει βελτίωση διότι, όπως πολύ σωστά επιμένει η κυβέρνηση, το ζητούμενο τελικά είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.

2 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από giannopoylos22 — 27 Ιανουαρίου, 2010 @ 6:53 μμ

    Πολύ σωστή πρόταση. Θα πρέπει να υλοποιηθεί κατά προτεραιότητα και λογικά, μαζί με αυτήν, και κάποια αναδιοργάνωση των υπηρεσιών (δεν ξέρω αν υπάρχουν) οι οποίες θα διερευνούν τα παράπονα.

    Επιπλέον, θεωρώ ότι το κυτίο παραπόνων θα πρέπει να είναι σε κοινή θέα έτσι ώστε να είμαστε και οι υπόλοιποι ενήμεροι για το «τί παίζει».

  2. Σχόλιο από Γιώργος Μ. — 15 Φεβρουαρίου, 2011 @ 11:42 μμ

    Πολλές δημόσιες υπηρεσίες εφάρμοσαν κάτι αντίστοιχο αλλά αυτό που έκαναν ήταν να μεταφέρουν την γραφειοκρατία στο διαδίκτυο. Για να στείλεις μια καταγγελία θα πρέπει να κάνεις εγγραφή, να περάσεις από τα γραφεία για να σου δώσουν κωδικό και μετά αν έχεις κουράγιο προχωράς.

    Το συγκεκριμένο σύστημα δεν ωφέλησε ούτε τους υπαλλήλους γιατί δεν τους διευκόλυνε στην δουλειά τους.

    Υπάρχουν όμως και Δήμοι που εφάρμοσαν ανοικτό σύστημα επικοινωνίας το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί στην παραπάνω πρόταση. Δείτε τον Δήμο Ηλιούπολης – http://www.ilioupoli.gr όπου και στέλνεις άμεσα επικοινωνία αλλά και λαμβάνεις άμεσα απάντηση.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού