Πληρωμή τελών κυκλοφορίας και αποστολή στο σπίτι
Ιανουαρίου 24, 2010
Παρουσίαση πρότασης στην ημερίδαΠρόταση στο labs.opengov.grΓια την αποφυγή της ταλαιπωρίας του πολίτη που θα πρέπει να στηθεί σε ατέλειωτες ουρές για να προμηθευτεί τα σήματα από τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων, προτείνεται η διάθεση τους μέσω της ιστοσελίδας www.taxisnet.gr ή/και call center. |
|
9 Σχόλια »
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από kga — 25 Ιανουαρίου, 2010 @ 1:14 πμ
πολύ καλή πρόταση και φαίνεται εφικτή δεδομένου ότι το taxisnet έχει ήδη (??σίγουρα ενημερωμένη??) την βάση δεδομένων των οχημάτων, το σύστημα αυτό θα μπορούσε να εφαρμοσθεί και σε άλλες πληρωμές π.χ. το ΦΠΑ και σε περίπτωση που υπάρχει διαφορά ή πρόστιμο, η Εφορία μετά την επιβεβαίωση της ονλαιν πληρωμής να στέλνει ενημερώνει με μαιηλ τον φορολογουμενο άν το ποσό ήταν σωστά υπολογισμένο ή άν πρέπει να πληρώσει και πρόστιμο ορίζοντας ημ/νία πληρωμής. Η 2η αυτή πληρωμή θα γίνεται πάλι ονλαιν και ο φορολογούμενος θα παίρνει την οριστική απόδειξη.
Σχόλιο από Dim — 26 Ιανουαρίου, 2010 @ 12:14 μμ
Είναι μια υπηρεσία που η ΓΓΠΣ μπορεί να παρέχει εύκολα μέσα από την εφαρμογή e-Οχήματα. ΑΛΛΑ, κάπου θα πρέπει να συμαζέψει τα πράγματα. Στις 4/12/2009 μεταβίβασα το αυτοκίνητό μου και μπήκα να δηλώσω τη μεταβίβαση. Δεν μου επέτρεψε να κάνω τη δήλωση διότι σύμφωνα με το σχετικό μήνυμα δεν είχε ενηεμρωθεί ακόμη το αρχείο το οποίο υποτίθεται ότι ενημερώνεται κάθε μήνα. Ομως, στα στοιχεία του αυτοκινήτου έδειχνε ως τελευταία ενημέρωση κάπου τον 9/2007 !!.
Εδώ βλέπουμε ακόμη ένα παράδειγμα «μη συνεργασίας» και «μη διαλειτουργικότητας» μεταξύ δύο Υπουργείων (Οικονομικών & Μεταφορών).
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ΓΓΠΣ δεν πρέπει να παρέχει αυτή την υπηρεσία. Απλά θα πρέπει να ξηλωθούν κάποιες ομάδες τόσο στο Οικονομικών όσο και στο Μεταφορών.
Σχόλιο από teacher — 30 Ιανουαρίου, 2010 @ 4:25 μμ
Εξαιρετική η πρόταση . Θα μπορούσε να συνδυαστεί με την πληρωμή της ασφάλειας του αυτοκινήτου με πρόγραμμα του taxisnet .
Σχόλιο από χρήστης — 2 Φεβρουαρίου, 2010 @ 8:58 μμ
Πολύ καλή πρόταση αλλά με την προϋπόθεση να βελτιωθεί η αξιοπιστία των ΕΛΤΑ!!! Πολλά πράγματα χάνονται τελευταία!!!
Σχόλιο από PanosJee — 4 Φεβρουαρίου, 2010 @ 1:30 πμ
Απευθευθείας στη φορολογιά πρέπει να έρχεται, δε χρειάζεται έξτρα πληρωμή! Αν είσαι αφορολόγητος πληρώνεις μόνο τα τέλη. Αν πληρώνεις φόρο να πληρώνεις το φόρο συν τα τέλη. Απλά τα πράγματα
Σχόλιο από Dim — 4 Φεβρουαρίου, 2010 @ 12:31 μμ
Το σήμα για τα τέλη κυκλοφορίας είναι απλά αποδεικτικό ότι έχουμε πληρώσει τα τέλη και η έκδοσή του ΗΤΑΝ αναγκαία ώστε σε κάποιο έλεγχο της Τροχαίας ή της Αστυνομίας να βλέπουν εάν είναι πληρωμένα ή όχι. Και τονίζω ότι «ήταν αναγκαίο» διότι τώρα πια δεν είναι. Κάθε περιπολικό μπορεί να έχει σύνδεση με ένα κέντρο και αμέσως να παίρνουν ζωντανά όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με το αυτοκίνητο όπως άδεια, τέλη, ασφάλεια, πρόστιμα parking, κλπ. Δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από ένα PDA και ασύρματη σύνδεση (που ήδη έχουν).
Με αυτό τον τρόπο θα μειωθούν και τα έξοδα για την έκδοση των τελών που δεν είναι και λίγα. Εκτιμώ ότι το κόστος για κάθε σήμα ξεπερνάει τα 50 ευρώ λαμβάνοντας υπόψη την εκτύπωση, αποστολή, πληρωμές με μετρητά, προμήθειες των Τραπεζών, διαδικασίες στις Εφορείες και το χρόνο που καθένας ξοδεύει περιμένοντας στις ουρές. Και με πάνω από 2.000.000 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, αυτό σημαίνει 100.000.000 ευρώ κάθε χρόνο!
Αυτό που ασφαλώς είναι αναγκαίο είναι η αναδιοργάνωση των εμπλεκομένων Υπηρεσιών μεταξύ τριών Υπουργείων (Μεταφορών, Οικονομικών & Προστασίας του Πολίτη) ώστε να συνεργάζονται αρμονικά.
Επομένως, συνοψίζοντας:
(1) Ηλεκτρονική πληρωμή των τελών πάντα.
(2) Κατάργηση του σήματος. Μόνο ειδοποίηση να στέλνεται και μάλιστα στους εγγεγραμμένους χρήστες του Taxinet μέσω e-mail.
(3) Αναδιοργάνωση των Υπηρεσιών των παραπάνω τριών Υπουργείων
(4) Εγκατάσταση συστήματος πληροφόρησης των περιπολικών.
Ας δούμε λοιπόν τα πράγματα λίγο διαφορετικά και να «ξεκολλήσουμε» από συνήθειες του παρελθόντος.
Εγώ ως πολίτης και φορολογούμενος απαιτώ από τα παραπάνω τρία Υπουργεία να καθίσουν κάτω και να αλλάξουν τις διαδικασίες τους με στόχο την εξυπηρέτηση του πολίτη και τη μείωση του κόστους.
Σχόλιο από nous — 21 Φεβρουαρίου, 2010 @ 7:41 μμ
..υπάρχει πάντα και η δυνατότητα ενσωμάτωσης των τελών κυκλοφορίας στο κόστος αγοράς των καυσίμων και ως εκ τούτου στην πιο ακριβοδίκαιη κατανομή του τέλους συναρτήσει της χρήσης του αυτοκινήτου αλλά και της κατανάλωσης – κυβισμού αυτού (ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για τέλος και όχι για φόρο). Οπότε δεν απαιτείται πλέον κανένα κόστος!!! Ούτε εκτύπωσης και διαχείρισης σημάτων, ούτε αποφυγής καταβολής του τέλους, ούτε χαμένων εργατοωρών για την καταβολή του τέλους από τους πολίτες. Επιπλέον θα καταβάλουν τέλος και όσα αυτοκίνητα έχουν αλλοδαπή προέλευση ή μόνο αλλοδαπές πινακίδες….
Σχόλιο από CWP — 4 Μαρτίου, 2010 @ 4:15 μμ
Συμφωνώ 200% με το φίλο Dim, και το παίρνω ως ευακαιρία για να πω ότι μέχρι στιγμής έχω εκνευριστεί από το πόσο επιφανειακές είναι κάποιες προτάσεις και δεν σκέφτονται οι εισηγητές βασικά πράγματα που σκέφτονται οι επιχειρηματίες ή οι ειδικοί μηχανοργάνωσης. O βασικός σκοπός της μηχανοργάνωσης, δεν είναι να μετατρέπει τη χαρτούρα από αναλογική σε ψηφιακή. Είναι ΚΑΙ αυτό, αλλά ο ρόλος της είναι να ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΑ τον ανθρώπινο παράγοντα με αυτοματισμούς. Είτε στην λήψη αποφάσεων, είτε σε μια διαδικασία, είτε σε οτιδήποτε άλλο, καθιστώντας έτσι τον παράγοντα άωθρωπο και τον όποιο βραδύ ή αναλογίκό τρόπο λειτουργίας περιττό, όπου αποδεδειγμένα κρίνεται απαραίτητο.
ΑΡΑ:
Το να πάμε σε ένα ενδιάμεσο αναλογικό-ψηφιακό τρόπο, δεν λύνουμε το πρόβλημα.
Το πρόβλημα λύνεται ακριβώς όπως προείπε και ο φίλος Dim, με φορητές συσκευές που θα έχει στην κατοχή η Τροχαία, Αστυνομία και Δημοτική Αστυνομία.
Με μια απλή εισαγωγή του αριθμού της πινακίδας, θα μποορύν να εμφανίζονται όλες οι πληροφορίες για το το όχημα. Και δεν σας πάω σε άλλες τεχνολογίες πχ OCR μέσω της κάμερας του κινητού κλπ. δεν χρειάζονται καν. Απλά από την πινακίδα θα γίνεται ταυτοποίηση, μάρκας, μοντέλου, πληροφοριών όπως αν πχ ανοιίκει σε εταιρεία ή ιδιώτη, πότε πέρασε ΚΤΕΟ και αν βρέθηκε κατάλληλο, εάν είναι κλεμμένο, κλπ
Γιατί λοιπίν συμφέρει περισσότερο να γίνει έτσι? Διότι ο εισηγητής δεν λαμβάνει βασικά στοιχεία υπόψην του όπως ο κανόνας του compounding. Δεν μπορώ να μην πάρω υπ όψην παράγοντες που εκθετικά αυξάνουν την έμμεση γραφειοκρατία, επειδή αυτή απλά δεν φαίνεται εξ αρχής. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχει. Και αυτό περιλαμβάνει διαδικασίες, γραφειοκρατία, χαρτούρα, χρονικές καθηστερίσεις, κόστη και περιβαντολογικές επυβαρύνσεις που ΥΠΑΡΧΟΥΝ, δεν εξσαφανίζονται ως δια μαγείας.
Προτείνω λοιπόν σε όσους ξεκινάνε να κάνουν μια πρόταση, να την αναλύουν σε βάθος πριν την καταθέσουν γιατί μηχανοργάνωση δε σημαίνει λέμε μια ιδέα και το λύσαμε. Και παραθέτω ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΜΟΝΟ στοιχεία:
– Εκτύπωση σε ακριβό αυτοκόλλητο με μεταξοτυπία
– Αποστολή προς τυπογραφείο σε ΔΟΥ
– Αποστολή απο ΔΟΥ προς ΕΛΤΑ
– Παραπάνω δρομολόγια, άρα και υπάλληλοι/οχήματα/καύσιμα/μόλυνση για διανομή των σημάτων σε πολίτες επιχειρήσεις
– Μη πρακτική χρησιμότητα, αφού βάζουμε τον πολίτη ως ενδιάμεσο για να κρατάει μια αποδειξη πληρωμής όταν οι φορείς που εμπλέκονται είναι στην ουσία ένας. Η εφορία. Δεν είναι ούτε το Υπ συγκοινωνιών/μεταφορών, ούτε το Δημόσιας Τάξης (προστασίας πολίτη)
Αρα είναι περιττά γραφειοκρατική η πρόταση αφού προτείνει απλή μείωση της χαρτούρας, συντηρώντας πάλι το paper trail χωρίς λόγο.
Από τη στιγμή που μόνο η εφορία χρειάζεται να γνωρίζει εάν είναι τα τέλη πληρωμένα, και το διαπιστευτικό της όργανο είναι η Τροχαία, τότε είναι θέμα εσωτερικής επικοινωνίας και δεν υφίσταται λόγος να μπεί ο πολίτης στη μέση, δημιουργώντας γραφειοκρατικό ενδιάμεσο που δεν έχει καμμία χρηστικότητα.
ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ δεν ΜΕΙΩΝΕΙ το γραφειοκρατικό κομμάτι είναι περιττό.
Το μέσο κόστος λοιπόν για να εξακολουθούν αυτές οι διαδικασίες με όλα τα άμεσα και έμμεσα κόστη είναι κάπου 8 ευρώ ανά χαρτάκι, ανά όχημα. Όταν λοιπόν με βάση τον κανόνα του compounding φτάνει στο ποσό των 800εκ ευρώ (με όλα τα έξοδα, μισθούς, κλπ, κλπ) το ΧΡΟΝΟ (αντίθετα με τα PDA που είναι one-time-cost), τότε γίνεται αντιληπτό γιατί η εν λόγω πρόταση είναι λάθος,
αφού στα PDA θα μπορούν να τρέχουν και περισσότερες εφαρμογές, δίνοντας επιπλέον δυνατότητες και άρα μειώνοντας ακόμα περισσότερο τη σπατάλη στα κρατικά έξοδα.
Και τέλος η πρόταση δεν λύνει το πρόβλημα όσον αφορά άτομα χωρίς πρόσβαση στο Internet.
Αυτά πάλι θα πρέπει να βγούν απ το σπίτι, άντε να πάνε στο κοντινότερο ΚΕΠ στην καλύτερη περίπτωση,
κάτι που αυτόματα μας πάει σε άλλη θεματική ενότητα που είναι και το μείζον θέμα,
δηλαδή η πρόσβαση από non-techies στα ΚΕΠ, που οφείλουν ως έπρεπε εξ αρχής να είναι όπως στην Αυστραλία το CentreLink. Δηλαδή ο μόνος τρόπος να συναλλάσεται κάποιος με το δημόσιο, μέσω τέτοιων τοπικών all-in-one e-gov shops.
Μην πάμε να ανακαλύψουμε τον τροχό.
Μέχρι στιγμής παρακολουθώ τη συζήτηση και τις προτάσεις και μένω κατάπληκτος με το ΠΟΣΟ ΠΙΣΩ είναι ορισμένες προτάσεις, δεν μιλάω για τη συγκεκριμένη, αλλά γενικά. Και πολύ φτωχές σε λεπτομέρειες και βάθος έρευνας.
Τέλος, να επισημάνω επειδή ακούστικε, ότι 20 χρόνια στο δημόσιο δεν μεταφράζονται σε 500 χρόνια στην πληροφορική. Οπως και 20 χρόνια στην πληροφορική δεν σημαίνουν και γνώση πραγματικής μηχανοργάνωσης σε όλα τα επίπεδα. Windows, Excel και αρπα-κόλα δημόσια έργα, και κανα δικτυάκι δεν είναι μηχανοργάνωση. Παρατηρώ σχόλια από άτομα που θεωρούν καινοτομίες πράγματα και λύσεις τα οποία τα έχουμε πετάξει πριν 10 χρόνια. ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ! Η τεχνολογία δεν έχει μείνει εκεί που νομίζετε.
Γιατί έχει σημασία? Γιατί γνωρίζω πολύ καλά αρκετούς δημοσίους υπαλλήλους και οπισθοδρομικούς οι οποίοι όντας άσχετοι με το «σπορ» προτείνουν σε ακόμα πιο αδαείς προιστάμενους και υπουργούς λύσεις που έχουν ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ και ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΟ αντίκτυπο στο τέλος, στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Μέχρι στιγμής ΚΑΜΜΙΑ πρόταση του LIVE στο opengov δεν με ενθουσίασε. Αναμασημένη τροφή και προχειρότητες. Και ΚΑΜΜΙΑ σύνεργεία μεταξύ των προτάσεων. All over the place. Δεν είναι συγκέντρωση πληροφορικάριων. Είναι προτάσεις για λύσεις που πρέπει να καταλαβαίνει ο απλός κόσμος, διαφορετικά δε θα χρειαζόνταν να γίνει το opengov. Το λύναμε το ζήτημα οι computerάδες από μόνοι μας.
Για να μην παρεξηγηθώ, σε καμμία περίπτωση δεν αποτελεί το σχόλιό μου μομφη προς την πρόταση, τον υποβάλλοντα ή το opengov και τις λοιπές προτάσεις. Αλλά μέχρι στιγμής οι προτάσεις είναι ΠΟΛΥ επιφανειακές και ΚΑΘΟΛΟΥ μελετημένενες ώς τμήμα ενός οικοσυστήματος. Σίγουρα είναι καλύτερες απ το τίποτα, αλλά είναι χειρότερες απ το ΣΩΣΤΟ (όπως το αντιλαμβάνομαι απ τη δική μου εμπειρία).
Φιλικά
Σχόλιο από Dim — 8 Μαρτίου, 2010 @ 3:33 μμ
Φίλε CWP, δεν είναι ανάγκη να εκνευριζόμαστε με τις «επιφανειακές και καθόλου μελετημένες» προτάσεις. Ανάλογα με την ειδικότητά του, ο καθένας από μας εκφράζει αυτό που νοιώθει ότι είναι ανάγκη να διορθωθεί και δίνει και μια λύση. Είναι πράγματι στην Ομάδα του Opengov να αξιολογήσει τις προτάσεις και από αυτές να πάρει μερικές και να τις προχωρήσει παραπέρα. Αυτό που βλέπει κανείς (και είναι το ευχάριστο για μένα) είναι ότι ο κόσμος έχει ωριμάσει και ζητάει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες καταλαβαίνοντας ότι έτσι βελτιώνονται τα πράγματα και κάνουμε κάποια βήματα μπροστά. Ομολογώ ότι και εγώ δεν είμαι ευχαριστημένος με το ρυθμό που προχωράνε τα πράγματα, με την ποιότητα των προτάσεων καθώς και με τις προτεραιότητες που τίθενται. Είναι όμως σημαντικό σε αυτό το σημείο να μην αποθαρρύνουμε τη συμμετοχή (συμμετοχή που κατά τη γνώμη μου είναι εξαιρετικά μικρή). Πιστεύω όμως, ότι στο τέλος κάτι θετικό θα προκύψει. Ελπίζω στη δεύτερη φάση η ποιότητα των προτάσεων να ανέβει. Πιο πολύ όμως θέλω feedback από τους «αρμόδιους» και να δω έστω και μια από τις προτάσεις να παίρνει το δρόμο της υλοποίησης.
Με Εκτίμηση
Dim