Δημιουργία ηλεκτρονικού portal εξυπηρέτησης του πολίτη
Ιανουαρίου 24, 2010
Παρουσίαση πρότασης στην ημερίδαΠρόταση στο labs.opengov.grΓια τον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης και με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη, διασύνδεση σε ένα Ενιαίο portal Δεδομένων όλων των Ελληνικών Δημόσιων Υπηρεσιών στο σύνολο της Ελληνικής Επικράτειας, μέσω αυτοματοποιημένων, εύχρηστων και φιλικών προς το χρήστη συστημάτων πληροφόρησης και ηλεκτρονικής διεκπεραίωσης όλων των συναλλαγών με τις Δημόσιες Υπηρεσίες (Μοντέλο ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης). |
|
7 Σχόλια »
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από Dim — 26 Ιανουαρίου, 2010 @ 12:29 μμ
Συμφωνώ απόλυτα με το ένα και ενιαίο portal για την Εξυπηρέτηση του Πολίτη καθώς και της Επιχείρησης.
Αυτό υποτίθεται ότι θα έκανε ο ΕΡΜΗΣ, αλλά απέχει πολύ από το ζητούμενο.
Το μοντέλο είναι έτοιμο μέσα από το e-gif. Το θέμα είναι η υλοποίησή του. Και η υλοποίηση δεν είναι μόνο τα συστήματα. Μαζί με τα συστήματα θα πρέπει να αναδιοργανωθούν τα άτομα και οι διαδικασίες.
Σχόλιο από PANAGIOTA CHRISTODOULOU — 1 Φεβρουαρίου, 2010 @ 7:44 μμ
Ανάλυση της παραπάνω πρότασης
Οφέλη
Η εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση του πολίτη και βελτίωση της παροχής όλων των υπηρεσιών από τους Φορείς του Ελληνικού Δημοσίου, ιδιαίτερα για διαδικασίες οι οποίες απαιτούν εμπλοκή περισσοτέρων του ενός φορέα.
Προϋποθέσεις λειτουργίας
Ύπαρξη απαραίτητου νομοθετικού πλαισίου
Υποδομή ασφαλείας
Στελέχωση των Υπηρεσιών με εξειδικευμένο προσωπικό
Πρόταση για την Ηλεκτρονική διεύθυνση
http://www.politis.gov.gr
Οφέλη Πολιτών
Άμεση και καλύτερη εξυπηρέτηση άνευ διακρίσεων για όλους τους πολίτες και κυρίως για τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα στις μετακινήσεις (π.χ. ΑΜΕΑ).
Πρόσβαση στις Δημόσιες Υπηρεσίες άνευ γεωγραφικών περιορισμών με μικρότερο κόστος, μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και βελτιωμένη ποιότητα.
Η εξ’ αποστάσεως διεκπεραίωση των συναλλαγών με το Δημόσιο θα μειώσει τις μετακινήσεις των πολιτών και αυτό συνεπάγεται την εξοικονόμηση χρόνου, χρημάτων καθώς και την μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος, που μαστίζει κυρίως τα μεγάλα αστικά κέντρα.
Δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με την πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού.
Διαθεσιμότητα πληροφοριών – Ενημέρωση από πηγές σε απευθείας σύνδεση.
Οφέλη Δημοσίων Υπηρεσιών
Καλύτερος συντονισμός μεταξύ των Δημοσίων Υπηρεσιών.
Διασταύρωση των στοιχείων των πολιτών.
Μείωση κόστους-εξοικονόμηση χρημάτων.
Αποσυμφόρηση των υπηρεσιών από το μεγάλο όγκο πολιτών που περιμένουν να εξυπηρετηθούν.
Πάταξη της γραφειοκρατίας
Καλύτερες συνθήκες εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η απόδοση τους.
Προϋποθέσεις λειτουργίας
Ύπαρξη απαραίτητου νομοθετικού πλαισίου διότι θα ανακύψουν μια σειρά από νομικά ζητήματα που απασχολήσουν το κράτος και εφαρμογή των Ηλεκτρονικών Υπογραφών ( Π. Δ. 150/2001 Οδηγία 1999/93/EC) ώστε να καλύπτονται πλήρως νομοθετικά, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μεταξύ Δημοσίων υπηρεσιών και πολιτών.
Υποδομή ασφαλείας-Ασφάλεια συναλλαγών. Οι κίνδυνοι ασφαλείας που μπορεί να προκύψουν από την αποθήκευση, επεξεργασία και τη μετάδοση των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, αφορούν στην απώλεια της εμπιστευτικότητας, ακεραιότητας και διαθεσιμότητας των πληροφοριών.
Προτάσεις για την Υλοποίηση
Διασύνδεση σε ένα Ενιαίο portal Δεδομένων όλων των Ελληνικών Δημόσιων Υπηρεσιών στο σύνολο της Ελληνικής Επικράτειας.
Ύπαρξη link στις αντίστοιχες υπηρεσίες που αιτείται το οποιοδήποτε πιστοποιητικό ο πολίτης.
Παράδειγμα: Ο πολίτης αιτείται Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης. Κατόπιν εισαγωγής στο portal με username και password, να υπάρχει Helpdesk που θα τον καθοδηγεί. Να συμπληρώνει ηλεκτρονικά την αίτησή του και να αποστέλλεται στον αντίστοιχο δήμο που έχει οικογενειακή μερίδα (Ύπαρξη όλων των δήμων και να επιλέγει το συγκεκριμένο που ανήκει). Παρομοίως για όλες τις υπηρεσίες.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την αποτελεσματική λειτουργία του συγκεκριμένου portal, είναι η ύπαρξη ενός μοναδικού και ενιαίου αριθμού μητρώου που θα αντιστοιχεί στον κάθε πολίτη.
Έρευνα στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών για τα έγγραφα που αιτείται ο πολίτης (Καταγραφή ανά Υπηρεσία).
Αξιοποίηση του Δικτύου Σύζευξις (Ηλεκτρονικές Υπογραφές).
Επιμόρφωση των Δημοσίων Υπαλλήλων.
Σχόλιο από Dim — 2 Φεβρουαρίου, 2010 @ 10:32 πμ
Το «σύστημα» που περιγράφει η κα Χριστοδούλου είναι «υπεραρκετό» για αρχή. Συμφωνούμε όλοι για τα αναμενόμενα οφέλη και τη δυνατότητα για βελτίωση της ποιότητας της ζωής του πολίτη. Το θέμα είναι πότε θα αρχίσουμε να το υλοποιούμε! Από πλευράς τεχνολογίας, όλα είναι διαθέσιμα τώρα.
Δεν χρειάζεται να έχουμε το «τέλειο» (κάποιος μου είχε πει ότι το «τέλειο» είναι ο εχθρός του «καλού»). Να αρχίσουμε και το διορθώνουμε κάθε εξάμηνο. Δεν χρειάζεται άλλο νομοθετικό πλαίσιο. Αυτό που υπάρχει αρκεί. Χρειάζεται «βούληση» και μια μικρή σχετικά ομάδα που θα σχεδιάσει και υλοποιήσει το ολοκληρωμένο σύστημα και θα το εφαρμόσει στους ΟΤΑ άσχετα εάν το θέλουν ή όχι.
Τα σημάδια όμως δεν είναι καλά. Δείτε το γίνεται με τον Καλλικράτη. Κάθε Δήμαρχος νοιάζεται πώς θα διατηρήσει την καρέκλα του ενώ από πλευράς Υπουργείου «νίπτουν τα χείρας τους» και μεταθέτουν όλες τις ευθύνες στου νέους και πάλι ανίκανους Δήμους.
Ως πολίτης θέλω να πηγαίνω ή να μπαίνω μέσω Internet σε οποιοδήποτε Δήμο της Χώρας και να ζητώ να με εξυπηρετήσουν, σαν να είναι στο δικό μου Δήμο.
Εξυπηρέτηση «μιας στάσης» δεν το λέμε αυτό? Που είναι? Ακόμη και μέσα στο ίδιο Δήμο σε αναγκάζουν να αναβοκατεβαίνεις τους ορόφους για υπογραφές.
Το κλειδί είναι «εξυπηρέτηση του πολίτη – πελάτη» και αυτή είναι η νοοτροπία που πρέπει να περάσει. Και δεν πρόκειται να περάσει όσο οι Δημόσιοι Υπάλληλοι, οι Πολιτικοί και όλοι οι παρατρεχάμενοι δεν βλέπουν τον πολίτη ως «πελάτη» που εάν σταματήσει να έρχεται στο μαγαζί, το μαγαζί θα κλείσει και αυτοί υα πάνε σπίτι τους!
Σχόλιο από andemirtz — 4 Φεβρουαρίου, 2010 @ 7:46 μμ
Συμφωνώ απόλυτα με την πρόταση και όλα τα παραπάνω σχόλια.
Αλλαγή νοοτροπίας
Εκσυγχρονισμένο και αναλυτικό helpdesk
Φιλικό περιβάλλον για εξοικείωση με το χρήστη.
Σχόλιο από Alexandros — 4 Φεβρουαρίου, 2010 @ 7:59 μμ
Ηλεκτρονικό ΚΕΠ?
Σχόλιο από CWP — 11 Φεβρουαρίου, 2010 @ 9:33 μμ
καταρχήν ας πάει το κράτος να αγοράσει τα domains που δεν έχει
gov.gr / kratos.gr και μετά βλέπουμε
μετά, να πάνε να δούνε αυτά που δεν αντέγραψαν οι προηγούμενοι όταν ήρθαν Αυστραλία.
http://www.centrelink.gov.au
σε 12 λεπτά με το ρολόι (μαζί με την ώρα που μου πήρε στο ασανσέρ) έναρξη επαγγέλματος.
και 3 μέρες μετά, ήρθε ένας φάκελος με DVD σπίτι για εκπαίδευση του τηλεΚΕΠ και γράμμα (παραφράζω)
» σας καλωσορίζουμε στην εφορία και στο σύστημα centrelink κλπ κλπ , σας ευχόμαστε καλή επιτυχία στην νέα σας επιχ. δραστηριότητα , μπλα μπλα, μπλα, »
Το φωνάζω χρόνια να στείλουν άτομα να εκπαιδευτούν, αλλά ο χοντρός μόνο σε κάτι εκδηλώσεις πήγε και έφαγαν 1εκ ευρώ για να κάνουν βόλτες.
Και το θεϊκό είναι ότι στο φάκελο σου γράφει και από που πέρασε η γραφειοκρατία (τμήματα) μέχρι
να έρθει ο φάκελος στην πόρτα σου. Πήγε μια απόσταση όσο η Ευρώπη σε 3 μέρες και πίσω!! Τι να λέμε τώρα…. 100 χρόνια μπροστά.
κ. Πρωθυπουργέ αν διαβάζεις, διώξε τους άσχετους και ελάτε να σας δείξουμε πως είναι το κράτος χωρίς γραφειοκρατία στην πράξη. Και σηκώνει και βελτίωση, δεν είναι τέλειο.
Σχόλιο από andemirtz — 12 Φεβρουαρίου, 2010 @ 10:38 μμ
ok. Το θέμα της εκπαίδευσης των υπαλλήλων σηκώνει πολλή συζήτηση.
Ωραία ας πούμε ότι το κράτος διαθέτει τα κονδύλια κι όλα τα σχετικά. Που θα τα βρει είναι άλλο θέμα..
Πόσοι υπάλληλοι θα συμμετέχουν;
Ας καταλάβουμε επιτέλους ότι όσοι δεν έχουν καταλάβει σε ποια εποχή βρίσκονται, έχουν χάσει το εισιτήριο για την επόμενη διαδρομή.