Άμεσος Σχολιασμός



Ιανουαρίου 13, 2010

Θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα άμεσου σχολιασμού και κατάθεσης προβληματισμού μέσω δικτύου, όχι μόνον για τα σχέδια νόμου, αλλά και για κάθε τοποθέτηση υπουργών – υφυπουργών, σε θέματα για τα οποία μπορεί να προωθείται ή όχι νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης, και πάνω στα οποία υφίσταται δίάλογος ή αντιπαράθεση, είτε με την αντιπολίτευση, είτε με συνδικάτα, φορείς, ή Μ.Μ.Ε. (συχνά ποιλιτικοί νιώθουν την ανάγκη να δικαιολογηθούν για «αντιδράσεις» οι οποίες παρουσιάζονται σαν «έντονες», «σκληρές», «δικαιολογημένες», κλπ, από τα ΜΜΕ, τα οποία έχουν το αδικαιολόγητο χρήσμα και το αλάθητο να βαφτίζουν, ανάλογα).
Ίσως να αποτελούσε εργαλείο πιο ψύχραιμης αντίδρασης των υπεύθυνων, αν έχουν στην διάθεσή τους ένα μίνι γκάλοπ απόψεων πολιτών για κάθε τέτοιο θέμα. (Σίγουρα καλύτερα επεξεργασμένες από τις αυθόρμητες απαντήσεις σε τηλεοπτικούς ρεπόρτερ).
Επίσης, η δυνατότητα σχολιασμού όχι μόνο νομοσχεδίων αλλά, όπως εν μέρει ήδη γίνεται, θεμάτων, σκέψεων κλπ, που μπορεί να αποτελέσουν αντικείμενο νομοθετικής ή διαχειριστικής παρέμβασης στο μέλλον. Η κατάθεση εμπειρίας εξάλλου, μπορεί να ανοίξει από μόνη της νέα θέματα και πεδία άσκησης πολιτικής.

Ίσως όχι τόσο σχετικό θέμα αλλά παρόμοιο ως προς την δυνατότητα συμμετοχής, είναι η ευχέρεια που θα έπρεπε να υπάρχει σε κάθε πολίτη να καταθέτει άμεσα κάθε δυσλειτουργία δημόσιου φορέα (και ταμείων ασφάλισης) με την οποία έρχεται αντιμέτωπος, και η σταδιακή κωδικοποίηση των σημαντικότερων και επαναλήψιμων προβλημάτων, για την ευκολότερη κατάθεση αυτών των δυσλειτουργιών. Με την σειρά τους αυτές οι εισροές πληροφοριών, να μπορούν να αξιοποιούνται δίκαια για την διόρθωση δομικών προβλημάτων, την στοιχειοθέτηση επαγγελματικών παραπτωμάτων, και τον γενικό σχεδιασμό. Ο ρόλος του συνήγορου του πολίτη να περιοριστεί σε μείζονες καταγγελίες οι οποίες απαιτούν ειδική ανάλυση και έρευνα. Για απλά θέματα, να τον υποκαθιστά η στατιστική των δικτυακών αναφορών των πολιτών.

1 Σχόλιο »

  1. Σχόλιο από yiannisdia — 13 Ιανουαρίου, 2010 @ 9:29 πμ

    ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΑΝΩ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:
    1. ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ 1 ΕΥΚΟΛΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΚΕΠ ΚΑΘΩΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΑΥΤΕΣ. ΔΗΛΑΔΗ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΩΝ ΚΕΠ.
    2. Η ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ Η ΜΗ ΣΥΝΝΟΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΜΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙ ΑΜΕΣΑ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΘΡΑΣΥΔΕΙΛΟΙ!
    3.ΩΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΣΕ ΚΕΠ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΩ ΤΑ ΕΞΗΣ: ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΝΟΥΝ ΑΝΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕ ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΩΝ ΚΕΠ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΩΣΤΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΚΕΠ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΠΟΙΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΣΩ ΚΕΠ. ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ Π.Χ. ΠΑΡΑΒΟΛΩΝ ΠΟΥ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΤΟΥΣ.
    Η ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΑ ΚΕΠ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΗ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΠΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΝΕΤΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΣΕ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΑ ΚΕΠ, ΝΑ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΟΤΑΝ Ο ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΚΕΠ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΑΙΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΦΙΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΑΙΡΕΤΟ ΑΡΧΟΝΤΑ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
    ΣΤΑ ΚΕΠ ΩΣ ΘΕΣΜΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ, ΕΠΙ ΑΝΔΡΕΟΥΛΑΚΟΥ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΑΛΛΑ ΕΠΙ ΖΩΗ ΑΤΟΝΗΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ.ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΝΑ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΠΛΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού