καταπολέμηση της γραφειοκρατίας



Ιανουαρίου 12, 2010

Η αναφορά που σας στέλνω αφορά μια συνοπτική πρόταση για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας. Ως γνωστό ο πολίτης επισκέπτεται κάποιο φορέα του δημοσίου ή της αυτοδιοίκησης και με αίτησή του ζητά την έκδοση κάποιας βεβαίωσης ή ενός πιστοποιητικού. Ο φορέας για τη διεκπεραίωση του αιτήματος, ζητά την προσκόμιση κάποιων δικαιολογητικών. Ο πολίτης είναι υποχρεωμένος να αναζητήσει τα συγκεκριμένα δικαιολογητικά από τους αρμόδιους φορείς και στη συνέχεια, να τα καταθέσει στην υπηρεσία που θα εκδώσει το συγκεκριμένο πιστοποιητικό.

Όλη αυτή η διαδικασία είναι χρονοβόρα και γραφειοκρατική. Τόσο για τον πολίτη, όσο και για τις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες θα ενεργήσουν τη διεκπεραίωση αυτών των υποθέσεων.

Σύμφωνα με τις αρχές της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και σύμφωνα με την μηχανογραφική κατάσταση της πλειονότητας των δημοσίων υπηρεσιών, θα μπορούσε αυτή η διαδικασία να απλοποιηθεί και να υλοποιείται εσωτερικά. Δηλαδή, με το αίτημα του πολίτη, το οποίο αφορά την έκδοση ενός πιστοποιητικού, να δεσμεύεται η αρμόδια αρχή και μέσω πληροφοριακού συστήματος να διερευνά τη νομιμότητα του αιτήματος. Η διερεύνηση αυτή θα γίνεται μόνο στις περιοχές προέλευσης των στοιχείων που μέχρι σήμερα ζητείται από τα δικαιολογητικά.

Η συγκεκριμένη πρόταση, απαιτεί τη δημιουργία ενός Εθνικού Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένο με όλα το δίκτυο των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων που περιέχουν στοιχεία πολιτών. Η επικοινωνία των αρχών θα γίνεται σε ασφαλές διαδικτυακό περιβάλλον αναζήτησης και εμφάνισης της τελικής πληροφορίας. Η είσοδος για την αναζήτηση της πληροφορίας θα γίνεται με την κατάθεση των στοιχείων του υπαλλήλου καθώς και της αιτιολογίας που κατέθεσε στο αίτημά του ο πολίτης. Με την απόδοση των στοιχείων που αφορούν το συγκεκριμένο αίτημα, ο υπάλληλος θα διερευνά την οντότητα των στοιχείων απαίτησης και στη συνέχεια, θα προβαίνει στην έγκριση ή απόρριψη του αιτήματος σχετικά με την έκδοση ενός πιστοποιητικού ή μιας βεβαίωσης.

Όλη αυτή η διαδικασία απαιτεί μια σοβαρή διερεύνηση της υφιστάμενης κατάστασης των μηχανογραφικών υποδομών των φορέων του δημόσιου τομέα και των αυτοδιοικήσεων καθώς και την εκπόνηση μελέτης εφαρμογής σχετικά με την ανάπτυξη και διασύνδεση του νέου εθνικού Ο.Π.Σ. με το δίκτυο των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων που περιέχουν στοιχεία των πολιτών.

Aπό το χρήστη


Θεματικές

Ετικέτες



4 Σχόλια »

  1. Σχόλιο από Melios — 12 Ιανουαρίου, 2010 @ 4:26 μμ

    Είναι ορθά τα όσα λες. Νομίζω ότι έχει αρχίζει κάτι να γίνεται με το πρόγραμμα ΣΥΖΕΥΞΙΣ. Το πρόβλημα είναι πως υπάρχουν τρομερές ανισότητες αυτή τη στιγμή μεταξύ κεντρικών και περιφερειακών υπηρεσιών, κυρίως στους ΟΤΑ γιατί δεν υπάρχει μηχανοργάνωση ή δεν χρησιμοποιείται όπως θα έπρεπε. Σε αρκετές περιπτώσεις και γιατί δεν γνωρίζουν.
    Νομίζω αυτό που αρχικά πρεπει να γίνει είναι ηλεκτρονικό πρωτόκολλο για όλες τις υπηρεσίες έτσι ώστε η κάθε αίτηση να μην σκαλώνει στην διεκπαιρέωση της γραμματείας. Το αίτημα θα κατατίθεται και θα «κινείται» ηλεκτρονικά. Δεδομένου ότι τώρα χάνεται χρόνος μεταξύ της διαβίβασης απαντήσεων – ερωτήσεων μεταξύ των φορέων.

  2. Σχόλιο από κωνσταντινος Κ. — 12 Ιανουαρίου, 2010 @ 9:39 μμ

    Πολύ καλή η όλη ιδέα!θα ήθελα όμως να την επεκτείνω. χάρης της νέες ηλεκτρονικές αν δεν κάνω λάθος ταυτότητες μπορούν με ένα μοναδικό κωδικό που θα περιέχουν να αντλούν πιο αυτοματοποιημένα τα στοιχεία και ότι κινήσεις έχει κάνει κάποιος πολίτης πχ επαγγελματική έναρξή, γάμο κλπ.θα υπάρχει δηλαδή ένα log για όλη του την ζωή. επιπλέον κέρδος πιθανή πάταξη της φοροδιαφυγής.
    Πιο απλα παω σε ενα Κ.Ε.Π. με την ταυτοτητα μου εχω μεσα το Α.Δ.Τ, Α.Φ.Μ, ΑΜΚΑ.την παιρναω απο ενα μηχανιμα παρομοιο με των πιστωτικων και ζηταω απο τον υπαληλλο την εκδοση του εγραφου που θελω.εχοντας ολα τα δεδομενα καταχωριμενα δεν χρειαζεται να βγαλω νεες βεβαιωσεις που κοστιζουν σε εργατοωρες και υλικο.

  3. Σχόλιο από netcomb2b — 12 Ιανουαρίου, 2010 @ 11:30 μμ

    Είναι αυτονόητο, σωστό και εφικτό.

  4. Σχόλιο από stylianos — 26 Ιανουαρίου, 2010 @ 11:36 μμ

    Η πρόταση αυτή έχει εφαρμογή μέσω της αυτεπάγγελτης αναζήτησης που εφαρμόζουν οι Υπηρεσίες του Δημοσίου. Είναι πλέον γνωστό ότι πιστοποιητικά που απαιτούνται για την έκδοση μιας ατομικής ή/και συλλογικής πράξης, μέρος των δικαιολογητικών αναζητείτε αυτεπάγγελτα.
    Για παράδειγμα για την έκδοση μιας άδειας ίδρυσης και λειτουργίας καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος, απαιτείται αντίγραφο ποινικού μητρώου δικαστικής χρήσης και να μην υπάρχουν οικονομικές οφειλές του Δημότη που αιτείται την έκδοση της σχετικής αδείας. Αυτά αναζητούνται αυτεπαγγέλτως από την Υπηρεσία.

    Σαφώς μια κοινή βάση δεδομένων και με διασύνδεση των εμπλεκόμενων υπηρεσιών – δημιουργία ενός ΟΠΣ όπου να περιέχει όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες-, θα συμβάλει αποτελεσματικά στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση.

RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL

Σχολίασε

Twitter Users
Enter your personal information in the form or sign in with your Twitter account by clicking the button below.

 
Όροι Xρήσης | Πολιτική Προστασίας Δεδομένων | Πλαίσιο Συμμετοχής
Eκτός αν αναφέρεται διαφορετικά το σύνολο του περιεχομένου του labsOpeGov είναι αδειοδοτημένο με άδεια creative commons
Creative Commons License



O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την Ομάδα Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Γραφείου του Πρωθυπουργού