Μηχανογράφηση- Γραμματειακή υποστήριξη Σχολείων ή μια μέρα στο Ελληνικό σχολείο.
Δεκεμβρίου 23, 2009
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ (ΒΙΟΜΑΤΙΚΑ)
Είμαι καθηγητής (πληροφορικής) σε κάποιο Γυμνάσιο της επαρχίας από το 1996.
Τόσα χρόνια στα σχολεία έχω κουραστεί να παίζω τον ρόλο του τεχνικού-ειδικού software, hardware-εισαγωγέα δεδομένων-γραμματέα εις βάρος του εκπαιδευτικού-παιδαγωγικού μου ρόλου κλπ κπ.
Αν δε κάνω λάθος, σύμφωνα με το ΦΕΚ διορισμού μου διορίστηκα ως ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Από την προσωπική μου όμως εμπειρία διαπιστώνω ότι δεν ενδιαφέρεται το κράτος να πάρει από μένα τις εκπαιδευτικές μου ικανότητες στο βαθμό που θα μπορούσα να του τις προσφέρω. Αντί αυτού μ ε χρησιμοποιεί ως «ελβετικό πολύεργαλείο».
Θα σας αναφέρω ένα παράδειγμα(που βιώνω αρκετά συχνά).
Έχω πρώτη ώρα μάθημα.
Χτυπά κουδούνι για διάλλειμα.
Φωνάζει ο διευθυντής: «Παναγιώτη έλα, ήρθε μια εγκύκλιος που μας υποχρεώνει να εγκαταστήσουμε κάτι στον Η/Υ.»
Απαντώ: «Καλά ούτε μια γουλιά καφέ δεν προλαβαίνω να πιώ, τέλος πάντων, έρχομαι.»
Σημ: Το κεφάλι μου όμως είναι ήδη θολό από την προσπάθεια που έκανα την προηγούμενη ώρα να διδάξω στους μαθητές την αξία του ελεύθερου λογισμικού/λογισμικού ανοικτού κώδικα(Α’ Γυμνασίου.), σε μηχανάκια που φρόντισα μόνος μου να τα εμπλουτίσω με τέτοιο λογισμικό, τα οποία πάλι μηχανάκια φρόντισα ο ίδιος με τον διευθυντή μου να τα ζητήσω και να τα πάρω τελικά από τον σύλλογο γονέων του Γυμνασίου.
Διευθυντής: Να η εγκύκλιος Παναγιώτη.
Εγώ: Την διαβάζω προσεκτικά και … κάθομαι (γιατί ήμουν όρθιος).
Υποχρεούστε … μπλα,μπλα, …, προϋποθέσεις(προαπαιτούμενα): Η/Υ χ προδιαγρφών, Εμπορικό Ψ λειτουργικό σύστημα, τα οποία θα πρέπει να μεριμνήσει το σχολείο να προμηθευτεί … μπλα,μπλα, … και ένα κατεβατό από παραμετροποιήσεις.
Άντε λέω να το παλέψω και αυτό, αφού είναι για το καλό του σχολείου.
Και ξεκινά λοιπόν ο μαραθώνιος :
1. Αναζήτηση χρημάτων – (χτυπά το κουδούνι, τέρμα το διάλλειμα. Ευτυχώς έχω κενό λέω μέσα μου)- τηλέφωνα σε σύλλογο , σχολική επιτροπή, ΠΛΗΝΕΤ, κλπ.
2. Καταφέραμε να πείσουμε την σχολική επιτροπή να μας δώσει τα χρήματα.
3. Ενέργειες για τον προγραμματισμό του μειοδοτικού διαγωνισμού προμήθειας υλικού – λογισμικού . (χτυπά το κουδούνι. Τέρμα το κενό. Τώρα έχω μάθημα λέω. Πρέπει να διδάξω στα παιδιά της Γ γυμνασίου την δομή της επιλογής αμάν και ξέχασα να βγάλω φωτοτυπίες!!)
4. Στα πεταχτά μέσα σε 2 λεπτά βγάζω τις φωτοτυπίες και μπαίνω στο εργαστήριο για το μάθημα. (Χτυπά το κουδούνι. Τέλος της ώρας.)
5. Ένας συνάδελφος με περίμενε έξω από την πόρτα του εργαστηρίου. Είχε ένα notebook μαζί του. «Παναγιώτη κάτι έπαθε και μου βγάζει μπλέ οθόνη» μου λέει. Εγώ αρχικά γίνομαι μπλε ο ίδιος, αλλά επειδή είμαι και φιλότιμος και επειδή αγαπω και το σχολείο μου λέω άντε να το δούμε και αυτό. (χτυπά το κουδούνι. Τέλος διαλείμματος.)
6. Έχω μάθημα με τη Β’ τάξη. Έπρεπε να είχα προετοιμάσει το εργαστήριο. Που σου λέω, άντε πάλι τρεχάτε ποδαράκια μου να προλάβω του μαθητές.( χτυπά το κουδούνι. Τέλος ώρας.)
7. «Παναγιώτη» φωνάζει ο Διευθυντής «έλα ήρθε κάτι που αφορά εσένα». Καλά λεω. Πάω και διαβάζω: «Ψηφιακή τάξη …μπλα,μπλα…». Μετ ά από λίγο απαντώ: Μα δεν αφορά εμένα! «Τι λες» μου λέει ο διευθυντής; Και ποιον αφορά. …και αρχίζει ένας καβγάς τρικούβερτος.
8. Τέλος σχολείου. Πάω σπίτι. Με περιμένει η γυναίκα μου και η κόρη μου (5 χρονών). «Μπαμπά έλα να παίξουμε» μου λέει. Δε μπορώ αγάπη μου, της απαντώ και πάω να ξαπλώσω.
9. Σηκώνομαι και «ξεφυλλίζω» στο Internet. Πέφτει η ματιά μου στο παρόν που γράφω:
…………………………………………………
O δικτυακός τόπος έχει υλοποιηθεί με το Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα WordPress, από την ομάδα για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών του γραφείου του ΠρωθυπουργούΤότε
το e-skroutz γιατί να το αγοράσουμε λέω.
…. Ακόμα Σας βρίζω……..
|
|
RSS feed για τα σχόλια. TrackBack URL
Σχόλιο από Βαγγέλης — 23 Δεκεμβρίου, 2009 @ 3:16 πμ
Συάδελφε παρέλειψες να αναφέρεις το πόσες ώρες απασχολούμαστε σαν γραμματείς όλοι οι καθηγητές (και ειδικά οι καθηγητές που ασχολούνται με τη μηχανογράφηση) για εργασίες πέραν των μαθημάτων μας (και της προετοιμασίας που απαιτεί μια σωστή διδασκαλία) που πολλές φορές ξεπερνά και το κανονικό μας ωράριο (γνωρίζω αρκετούς συναδέλφους που προκειμένου να δουλέψει σωστά η μηχανογράφηση απασχολούνται πολλές απογευματινές ώρες μόνοι τους ή με τη βοήθεια και άλλων συναδέλφων τους).
Θα έλεγα λοιπόν πολύ απλά ότι προκειμένου να έχουμε την μηχανογράφηση που το υπουργείο ΑΠΑΙΤΕΙ ΜΕ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΑΝΑΘΕΤΕΙ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ (ακόμα δεν προβλέπεται ως εργασία στο καθηκοντολόγιο των καθηγητών) ΝΑ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΝΩΣΗ ΣΤΟ ΧΕΙΡΙΣΜΟ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΚΑΙ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΑΦΙΕΡΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΑΣ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΟΠΟ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΛΗΦΘΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΜΑΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ.
Νομίζω ότι το Υπουργείο θα πρέπει να σκεφτεί πολύ σοβαρά τα παραπάνω και όλες τις απόψεις που έχουν διατυπωθεί επίσημα κατά καιρούς με σκοπό την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και την παρεχόμενη παιδεία.
Σχόλιο από χρήστης — 27 Δεκεμβρίου, 2009 @ 4:11 μμ
Βάλε μια ετικέτα για να το βρίσκουμε πιο γρήγορα …